Vilken underbar helg!

Hej alla fina!
Här jobbar jag på, Maja är fortfarande sjuk, så det blev heldag i morgon med som
det ser ut just nu...
Patrik har varit hemma i veckan vilket betyder att jag hellre umgås med honom än
nördar vid datorn, att jag inte orkar blogga då jag jobbat så mycket,
plus att datorn är upptagen av min man, så när jag väl får den är klockan mycket och han säger god natt,
och då vill inte jag sitta vaken själv...
Så därför blev det inte så mycket aktivitet här...;)

Alla fall, drog till pappsen direkt efter jobbet i lördags,
hade bokat rum och mat där och lite kvalitetstid!
Alltid lika kul att komma dit, få massa kärlek, umgås och bara vara med mina småsyskon,
få vara med pappsen lite också!
Tacos, godis, melodifestivalen, soffmys, kramar, skratt,
ja en riktigt härlig vistelse!



Lika som tre bär??



Kajsa ville visa sina kunskaper inom Make up!!
skönt att få bli sminkad nån gång..;)





Sen var det dags för gudstjänst,
mina KU:are har haft läger i bredbyn i helgen, så jag hade lova att komma
 på gudstjänsten och se vad de haft för sig under helgen.
de hade varit väldigt måna om att jag skulle komma, men trodde det var bara för att jag
de ville det!
Men så när gudstjänsten var slut, så säger de att de ska dela ut Guldkåsan,
 ett fint pris som Svenska Kyrkans unga fått nominera och rösta på,
på en person de tycker har gjort nåt extra och är värd guldkåsan!

Så säger de, ´jag läser bara nomineringen, men jag kan säga att vinnaren är här idag alla fall,
och så här lyder nomineringen'
- Hon är en som sprider trygghet omkring sig med sitt lugn. Hon är en som lätt umgås med en vem man än är. Hon är en som alltid ger oss goda skratt. Spontan, Kreativ och glad. Idérik, rolig och omtänksam - Ja det är bara några få av alla saker som gör att många av oss ungdomar ser upp till henne. För all den tid och engagemang hon lägger på oss är hon värd denna guldkåsa. Vi KU:are i Domsjö, Själevad, tycker att Sandra Nylander är den som ska få årets bästa ´bling bling´-

Själv sitter jag där, och klurar på vem jag tyckte skulle få det priset, och kommer på många av mina fina ungdomar som jag tycker passar in... Men så slår det mig, de sa faktiskt Mitt namn!
Alla ställer sig upp och Applåderar, tittar mot mig och jag undrar om det verkligen inte finns någon annan där som heter Sandra Nylander???
Men inser att det är faktiskt MIG de menar och tar med mig Kajsa fram och tar emot mitt fina diplom med motivering och Guldkåsan, och även en check på 500 kronor!



Ojoj, det var verkligen stort, fatta det nog inte riktigt förrän jag kom hem och fick läsa det för
Patrik, så otroligt fint, och så stolt jag känner mig,
och ni kan ju gissa om Kajsa var stolt,
att få följa mig fram till altaret och hämta priset,
det var verkligen stort!!
Tänk om jag vetat det, då hade jag ju kunnat tränat på ett fint tal..
Nu vet jag inte riktigt vad jag sa, var så överaskad att det var mig de pratade om
så jag fattade inte vad som hände!

Ja, otroligt smickrande!!!
Så nu har jag städat och bakat lite, så jag ska
kunna bjuda mina fina ungdomar på fika i morgon kväll här hemma...
Ska strax slänga mig till sängs, så jag orkar med att jobba hela dagen i morgon med!
Var ju som inte beredd på att jobba i morgon, hade sett fram emot att vara ledig,
men plikten kallar och det är inte värre än så...;)
Är ju bra med pengarna!

Sov gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0