Massmord på alla 86:or

Haha jag har sällan skrattat så
mycket åt en telefonförsäljer nån gång,
i och för sig så brukar jag alltid ha superkul varje gång en manlig telefonförsäljare
ringer mig och har jag folk runt mig så undrar de alltid vem det är, om de
ska hälsa, och så när jag säger att det var en telefonförsäljare får jag kommentaren:
men varför var du så trevlig då??

Alla fall, så var det denna gång Tobias som ringde och ville
placera om mina fonder, tydligen var det Magdas påhitt...
Och han börja förklara för mig varför jag skulle göra det,
och att den fond jag har nu var 'soffliggarfonden'
och den han erbjöd var 'aktivitetsportföljen'

Och jag låtsas hänga med allt han säger,
klämmer in kommentarer som 'min samhällslärare sa att jag skulle sluta spara pension i fonder och
i stället lägga dem på hög under maddrassen'
och 'kan man inte kombinera soffliggarfonden och aktivitetsportföljen för det passar
mig så bra'
och han har svårt att hänga med i alla kommentarer och frågor men har trots det
väldigt bra svar på tal!
till slut fäller han kommentaren att med hans fond så får min familj alla mina pengar skattefritt om det
skulle 'hända mig något',
jag frågar så klart vad som händer med mina pengar om det skulle hända nu,
och han sa att då tas pengarna tillbaka till staten och delas jämt på alla
andra som är födda samma år som jag,
'Där har vi det, alltså om alla 86:or i Sverige skulle 'försvinna' så
skulle alltså jag få alla deras pensionsparanden?'
-ja fast kanske lite genomskinligt att bara du var kvar?
'nä folk har alltid sagt att jag är speciell så varför skulle det vara så konstigt?'
...inget svar, bara ett hysteriskt skratt...

Ja vad ska man säga, han undra om Patrik eller Lars var min man och jag sa att jag träffade båda,
så undra han om jag och Magda jobbade tillsammans, och jag sa ibland,
men oftast umgås vi på kvällstid...
samtalet avslutas med ett skrattande 'jag ringer dig igen nästa vecka då'

Haha, alltid lika kul, hoppas verkligen att det är samma kille som
ringer till veckan då!





Kommentarer
Postat av: syster

hahahahaha!

2011-09-23 @ 08:09:35
URL: http://so-square.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0