Ledig... nä jobba jobba

Det är verkligen med hatkärlek man går till jobbet idag,
skulle egentligen vara ledig,
så hade planerat att jag skulle ta det lugnt, städa, tvätta, kratta
och sen baka med Angelina och Maggan inför stundande kalaset,
och sen ikväll umgås med Anna.

men strax efter 9 ringer chefen och undrar om jag kan jobba till 13.30,
och självklart kan jag det, allt jag tänkt göra är ju inget som
jag inte kan skjuta till en annan dag,
men jag hade ju inte ens tagit av mig pyjamasen, inte ens borstat håret,
och bussen gick om 10 minuter..
Och självklart säger jag ju ja, för jag vill ju jobba,
helst varje dag,
men jag gillar inte att vara ute i sista minuten.
visst jag har lätt att bara slänga på mig kläderna, fixa frillan och sminka mig på jobbet
och ändå hinna vara där i tid, det är inga problem, och jag gör det ju gärna,
men samtidigt finns där en bitterkänsla,
som jag egentligen inte vill känna eftersom jag behöver pengarna,
och jag gillar att jobba och vill inte vara hemma på dagarna,
men det är just det att man var inställd på det,
är jag inställd på att jobba varje dag i en månad så går det bra det med,
men om chefen skulle säga varje morgon att jag ska jobba i dag med så blir man ju lätt bitter...
Jag har nog lite kontrollbehov!

Men men, alla fall, jag är här och det är inga problem,
jag hinner baka ändå, och vara med Anna!
Var bara gymmet jag inte hann med, men det 'r ju bra med en vilodag...;)
Och städningen så klart...

I morgon blir det spinning innan jag börjar jobba..
Har aldrig varit på det men tycker det är dags!

Så tänkte jag avsluta med att visa hur snygg karl jag har!



Oooch, han är bra snygg i kostym och mina briller!
Riktigt nöjd att han är min också!




Kommentarer
Postat av: s-mor

o vilket gulligt par kul med försäljaren ha ha

2011-09-22 @ 17:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0