Mars 11

söndag

2011-03-20 @ 08:40:35

Hallå!!
Ja det gick bra hos tandläkaren, jag dog inte!! ;)
Hon var väldigt snäll och det gjorde nästan inte alls ont.
efter det så åkte jag till maggan och vi tog en promenad i blåsvädret,
sen gick vi till henne och dansa lite Zumba!
Snacka om roligt!!

Så jobbade jag ju på Fin på eftermiddagen!

I fredags morse åkte jag med Patrik till gymmet,
så när jag var klar där ringde Maja och ville att jag skulle jobba på Mus,
så jag jobbade där på förmiddagen och så på Fin på eftermiddagen,
19.30 var jag mamma maggan och lisbeth på Matcompaniet och åt!!
Mums!
Sen åkte vi till mamma och hade lite förfest och drog sedan vidare ner till
Merrycan för att svänga våra lurviga till Irish Brew!

Blev en riktigt trevlig kväll måste jag säga!!
Mer sånt!



Maggan stylade om skjortan lite



det är en 'blupp blupp' på bilden



Mina fantastiska mammor!



Hela gänget!

Alltså att pappa är 'negerkungen' har vi ju vetat sen vi såg Pippi första gången,
men nu har vi bevis på att mamma är självaste 'negerdrottningen'
Hahah!!



Irish Brew
Som faktiskt fick minuspoäng för att de aldrig spelade 'Whiskey to go'!!





Maggan och vår systers bror



Vi hade tappat bort Lisbeth ett tag,
Mamma och maggan tyckte vi skulle leta så det inte hänt nåt,
men jag sa det, ingen fara, hon har nog satt sig med ett gäng pojkar nånstans...
Och vart hitta vi henne??!



Hahaha!!



Vi träffa Linedance micke med!




Ja det blev en riktigt bra kväll måste jag säga!

Nu ska jag ta och väcka min man,
ge honom lite frukost och sen ska jag och maggan
på gymmet en sväng!!!





ommöbllering i källaren = Gym

2011-03-16 @ 18:39:18

Tjoho!
Började dagen bra med Kellogs Special K och kiwi,
sen fortsatte jag till gymmet där jag lätt fördrev 1½ timme...
Börjar tycka det är riktigt skönt att vara där!
Så ger jag ju lite extra nu för att se om det blir nåt resultat!;)

Så var jag och handla och sen kom mamma och maggan hit,
vi satte igång och röjde ur ett av rummen i källaren för att maggan och jag funderat på att
köpa en boxarsäck och träna lite där nere!
Hon har även fixat Zumba som vi ska försöka oss på!

Vi flyttade allt rat till tvättstugan istället som bara hade massa onödigt urtymme,
och fick det lite mer strukturerat med!

Mamma och Maggan är mina små pärlor!
Vilka fantastiska människor!



Här sätter de ihop nya hyllor till alla mina kartonger!



Här är vårt blivande gym, här har jag ändå fått ut det mesta rat jag hade där...;=)



Och så här blev det när det blev  klart, massor av julpynt och fina påsar!! ;)



Och här har vi gymmet, får se hur mycket tid vi kommer spendera där,
då kan man ju måla om där sen så det blir lite roligare...;)
Så har ni hantlar, skivstänger eller andra träningsverktyg som ni inte använder hör gärna av er!!!
Vi fyller gärna på vårt gym! ;)

Bjöd så klart på nyttigt mellanmål!



Massa frukt, ägg, grönsaker och gurkvatten...;)

Mycket smått och gott!

Ja det blev en bra dag kan jag säga!
Nästa projekt blir att ta tag i Maggans kök ;)

Nu är det Tequilas tur att springa runt här och knorra och åma sig,
jamar som om hon håller på att drukna...
så nu ska jag ringa och boka kastrering i morgon...
tur att de inte löpte samtidigt alla fall!

I morgon ska jag till tandläkaren igen... tyvärr..
Hade ju nåt hål jag skulle laga...
och sen jobbar jag på FIN på eftermiddagen.

god kväll!

Guitarr Hero

2011-03-14 @ 18:49:43

Hej alla glada!
Vilket fantastiskt väder!
Det får mig att inse vilket fantastiskt liv jag har!
En helt fantastisk man!
Helt underbar familj, både min och Patriks!
Mysigt hus!
De två absolut bästa jobb jag kan ha!
Fantastiska vänner!
Ja allt är bara så bra idag!

Har varit på stan med svärmor idag, en riktig heldag blev det!
Tiden bara flög iväg för egentligen gjorde vi ju inget!
Men kul var det!
Hann med att fika med mamman med!

Så var jag ju på gymmet i morse,
för nu har vi satt igång!
Nu ska vi bli ´fitta´och snygga!
Kläderna ska sitta som aldrig förr och jag ska banne mig ha tvättbräda då jag är klar!
Lite mer träning, lite mindre portioner, mycket mindre socker, godis och dricka,
och mycket mer sallad!
Det kör vi på nu, järnet!

På söndag får vi se om det gett nåt...;)
Haha... inte för att jag tror för hårt på det för egen del, men ändå kul att se..

Så har jag lagat mat åt Patrik idag,
Pannkakor var klara när han kom hem!
Fantastiskt mysigt, fortfarande ljust och jag hade altandörren öppen,
där jag faktikst hade 20 grader varmt i solen!
SÅ nu kan man snart sitta där ute och mysa!!
Ska se till att fixa upp på altanen i år!

Men nu ska jag klä på mig och dra till KU,
idag ska vi spela Guitarr Hero!!
Love!!



Absolut världens bästa Svärmor och Svärmors Svägerska!

2011-03-10 @ 22:08:02

Har haft en toppenkväll!!
Verkligen bästa på länge!
Lisbeth och Mona kom och hämta mig efter att jag slutat på FIN,
vi åkte hem till mig och de hade mat med sig som de genast började tillaga!
Potatisgratäng med lövbit, bea, vitlöks och persilje smör
och till efterrätt JORDGUBBAR!!
Jag har det bara såå himla bra!
Världens bästa svärmor och svägerska!!

Superdupertrevligt!

Så gav jag dem en lite lektion i hur man sminkar sig och lite tips och trix som de
själva klarar av att göra!
Så snygga så!

Ja det var verkligen uppskattat och skulle gärna göra om det!
Träffas och umgås alla fall, gillade det!
trevligt sällskap är dom!

Haft en bra dag på FIN alla med, var lite lugnt i början,
men sen så rulla det på!
Kommer in massor av fina bikinis nu!!

Ska även börja blogga för FIN med,
AnnaCarin ville att jag skulle styra upp det och det gör jag så gärna!
lägga upp det nya som kommer och tipsa om
modeller och tillbehör!
Vad tror ni, det kan väl vara kul det med! ;)

Nä nu blir det sängen,
ska ju på gymmet igen i morgon bitti,
förhoppningsvis träna bort träningsvärken..
Sen blir det heldag på MUS.
Och förhoppningsvis lite relax med Patrik sen!
För att fira att vi idag varit tillsammans i 8 år!
8 Helt fantastiska år!



Vilken tur det finns busschaufförer!!

2011-03-09 @ 20:25:38

Hej hopp!
Var på gymmet en härlig sväng i morse!
Tog i riktigt mycket, men det känns nu istället....
Maggan och jag ska köra Beach 2011
med start på måndag!
Vi ska verkligen köra järnet,
försöka äta bra, slut med dricka och godis bara på lördagar,
promenader tisdag och torsdag morgon innan jag börjar jobba, som förhoppningsvis övergår i joggingturer...;)
Vi ska köra Zumba hemma hos maggan och så ska vi mäta oss så vi har nåt att se fram emot!!
Nu ni!!
Plus att jag kommer fortsätta gå på gymmet!

Så hade jag börjat på ett inlägg om hur vi hade det igår,
lite bilder och så, men hann inte klart innan jag började jobba..
Så glömde jag så klart kameran på jobbet...
så blir inga bilder nu heller...

I morgon så jobbar jag hela dagen på FIN och Maggan ska vara på MUS
då Leo är sjuk...
Kul kul!
Tänk om de blir helt förvirrade, de som tycker jag och maggan är så lika,
de kommer in på MUS och ser maggan och tror det är jag, så kommer de till FIN och ser att det är jag...
Hahah! Kan bli en rolig dag, om vädret blir bra!

Blev en lång dag idag alla fall,
var grymt hungrig och trött då jag sluta men missade så klart 18,15 bussen så tänkte vänta tills
Patrik var klar på sitt möte som han trodde skulle vara klart till 19.00...
tänkte att vi kunde dela på en pizza kanske...
Men ödet ville inte att jag skulle äta nån pizza,
han är fortfarande kvar på mötet,
och jag har ätit en macka...
Lagom less och besviken satte jag mig på bussen hem,
när jag tryckt på knappen för att kliva av så tänder han lyset och säger 'Hemma'
när han stannat..
Vad glad jag blev!
Tänk att en sån liten sak kan göra så mycket,
besvikelsen var borta och jag var bara så nöjd över att jag kan åka buss till och från jobbet,
när man har så härliga busschaufförer!

Men nu ska jag se på Arga snickaren!!



Övik-Kramfors-Härnösand-Birsta-övik

2011-03-09 @ 07:08:51

Nu kommer det här inlägget lite i efterskott...

blev ju strul med kameran där, men den som väntar på nåt gott...

 

Japp så var roadtrippen över,
och vi kom alla hem oskadda!
Hade en fantastiskt kul dag !!
Mest bara flanerade runt och var oss själva,
flummiga och lite mer än alla andra!
Men sååå kul vi hade!

Lite bilder kanske, Maggan stod ju för fotona så hon fastna inte på så många...

 

Tack mina sötnötter för en fantastisk dag!!

Det gör vi om snart!



roadtrip

2011-03-08 @ 07:32:46

Ledig hela dagen så det blir en roadtrip med Syster och henns lillstumpa!
Snart drar vi till sundsvall med stop på Dollar Store i Kramfors,
och FininUnder i Härnösand.!
Kommer bli en bra dag!
Skönt att få komma bort lite...


börjar bli lite less på att vara den som folk pratar med,
berättar vad de tycker och tänker om ett problem,
men andå inte tänker göra nåt åt det, bara låtsas om som ingenting...
varför ska jag då få höra det??
Varför ska jag veta om det men inte säga nåt eller se nån förändring??
Varför ska jag bara bita ihop och låtsas som att vi aldrig pratat om nåt??
Och hur ska den människan det handlar om förstå om den inte får veta nå?
Nä jag blir bara less!
Raka rör tycker jag!!
för när man bara pratar bakom ryggen och inte säger nåt till personen i fråga,
så tycker jag det är samma som att prata skit om den personen,
att det inte är nåt man menar, bara säger...
säg inte sånt man inte menar!!!!


Så har ju Nissan fått nåt spel,
låter som att hon är helt besatt av nån demon...
Går runt och skriker som en galning!!!!
Drygt som tusan!
Gör mig galen, men det är väl straffet för att jag inte
tagit mig i kragen och kastrerat dem...

men nu ska jag se klart på våra bästa år,
sen göra mig klar för roadtrip!






Uppdate

2011-03-06 @ 20:01:35

Hallå i stugan!
Varit mycket i veckan, började bra med uppdateringar,
men så föll jag tillbaka i det vanliga...
Icke Godkänt fick jag av Maria så därför kommer här lite update!

I torsdags var jag ju i Kramfors på gymnasieskolan och höll en inspirationslektion
för eleverna på hantverksprogrammet...
Fantastiskt kul!!
Kom dit och blev  välkommnad som en kändis, alla visste vem jag var
och var så imponerade av mina sminkningar.
Såg läroplanen och såg att där hade de bilder på mina sminkningar!!!
De utgick från hur jag sminkade mig på många lektioner..
Smickrande, Nannting!!

I fredags var jag ut på ÖB med maggan och angelina en sväng innan jag börja jobba på MUS,
Jobbade på FIN hela lördagen och sen så var jag och sminkade ett helt gäng
tjejer på Frisörsalongen Självfallet!!!



Sen åkte jag hem och hade mysig hemmakväll med världens bästa man!!
Idag har varit en mycket trevlig dag!
VAknade tidigt och tog tag i resväskan som varit ouppackad sen frörra helgen...
städade och tvättade, la tillbaka allt smink där det skulle vara efter helgens bravader!
Sen blev det en promenad i det fina vädret med min granne Emelie!
Supertrevligt!
Så kom pappa med familj hit, som haft Angelina i helgen,
så jag bjöd på lite fika!
Lika mysigt att träffa dem som alltid!
Önskar att det blev mer kontinuerligt, kanske kan vi alltid ha en söndagsdate??

Patrik har lagat jättegod mat åt mig idag,
och sen rengjort i duschavloppet som var helt stopp...
Angelina sa när jag skjutsa hem henne,
'Moster, jag tycker Patrik är riktigt bra, den bästa,
jag tycker inte du kan få en bättre man, han är bäst'

Och hon har så rätt!!
Han är helt otrolig och fantastisk!
Är sååå glad att han är min!!



Tjoho!

2011-03-02 @ 11:32:56

Började faktiskt dagen med att åka på gymmet!!
Så åkte jag hem, satt mig i min favorit fåtölj och somnade, vaknade kl 10.00!!!
Snacka om utslagen!
Klart varit mycket med klubbkvällar och weekend i linköping..;)

Ska strax ta bussen in till stan, köpa lunch till mig och Maja och snacka lite jobb!
Maggan ska faktiskt komma  dit och jobba idag,
eftersom jag är på FIN och Maja måste vaccinera Leo så då hoppar hon in,
hon har ju stått i kassan båda dessa kvällar.
Så duktig så!

Sen ska jag så klart jobba 15-18 på FIN
så väntar en gruppkurs för svenska kyrkan ikväll kl 18.00!
Kommer bli en kanon kväll!!!

I morgon drar jag till Kramfors och inspirerar gymnasieelever!



våren är här!

2011-03-01 @ 21:38:03

Så himla mysigt!
Hade altandörren öppen hela dagen, eller ja, tills jag åkte in till jobbet.
Tog en långpromenad och det var så fantastiskt skönt!

Så jobbade jag halva dagen på Fin och avslutade med klubbkväll på MUS!
Bra dag kan man säga!

Ska ta mig till gymmet i morgon hade jag tänkt!
Sen blir det FIN på eftermiddagen och en gruppkurs till på MUS kl 18.00


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0