fruktsallad

Hej hopp!
blev en långpromenad med syster i morse,
trots all blåst, jämarn vad det drog i ibland!
men det var skönt!!

Vi gick förbi huset som brann upp,
sorgligt att se, det brann fortfarande där..
usch, och tanken på att den stackars farbrorn skulle ha brunnit inne där...
Men blev ganska glad då jag läste kommentarerna på Allehandas hemsida
om han som bodde där och gården,
de kallade det för 'Tant Edits gård' och var tydligen den första bondgården i byn, sen byggde de upp
Domsjö runt gården..
Tant Edit var mamman till farbrorn i huset, och de bodde där tills de dog,
barnbarnen berättar hur de satt där framför kakelugnen (som är det enda som står kvar idag)
med farbrorn och han berättade spökhistorier för barnen...
om de fina syrenerna och gården,
om picnikarna de hade på lobryggan..
Ja det låter riktigt mysigt då de berättar och det är kul att läsa så
positiva kommentarer om gården och de som bodde där!
Kul att ha lite historia att berätta, då kan jag berätta det för mina barn när de växt upp här... ;)

Så var jag, mamma , maggan och angelina till BjästaBoden i dag och köpte tyg till
min sänggavel som jag ska göra eftersom Patrik aldrig får fingrarna ur *##*^$ och gör en som han lovade, redan då jag var i Malmö sa han att han skulle göra en åt mig...
så nu har jag tyg och madrass, nu ska pappa och jag fixa skivan med sen så är det nästan klart!!

I morgon blir det gymmet, då har jag även bokat tid med min PT som ska lära
mig träna med TRX träning, då man tränar med sin egen vikt, med hjälp av band i taket,
kommer bli superkul, har provat lite själv och det är verkligen jobbigt, tror det kan vara ett bra kompliment!
Så det ska bli kul!



typ så här ser banden ut som jag kommer jobba med!!


Sen så är det jobb på MUS 14-18
och sen bjuds det på grillat hos svärfar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0