September 10

Vilken kväll!!

2010-09-30 @ 08:41:44

Igår var det tjejkväll på stan och jag jobbade så klart!
Så mycket folk det var! Riktigt kul!!! 

Det var full rulle hela kvällen och jag trivdes som fisken i vattnet då,
folk springer runt, vet inte vad de vill ha, så kan jag direkt tipsa dem om nåt jag tycker är bra,
och de blir så nöjda!
Älskar det!
Träffade så mycket trevliga människor med!
Är verkligen glad att jag bestämde mig för att göra detta!
Även om jag önskar att jag hade mer timmar, men är såååå lycklig över att vara fri,
att inte behöva ha nåt mer med DLÄ mer!!
Jag behöver inte svara om han ringer och han har verkligen visat att han
inte är värd att ha nån kontakt med mig längre!

Är bara så glad att jag aldrig behöver ens prata med honom mer,
det är verkligen en befrielse!

Och jag har det så himla bra på Make up Store!
Världens bästa jobb, chef och kollega!!!



Jag visade en sminkning på maggan i tisdags på klubbkvällen





Här är jag verkligen i mitt esse!!
Älskar verkligen att stå där framme, prata om det jag kan och visa hur man ska göra det!
Det är så enkelt när det är nåt som det känns att man kan allt om!

Jobbar ikväll med, ska pyssla lite mer med namnskyltarna, men känns som att det mesta kommer bli i helgen då min blivande make kommer vara i Umeå för att gå en massagekurs...
Me Like! Förhoppningsvis så får man prova och se vad han lärt sig!
Så då har jag lite mer tid över att pyssla, jobbar ju hela helgen, men ändå..;)

Okej, det börjar kännas lite mer verkligt nu då det är bara dagar kvar till vigseln, men det känns fortfarande fantastiskt och det hoppas jag det fortsätter med!!




Ska sätta mig och beställa såna här mysiga overaller åt mig och min make!
Tänkte att det skulle passa perfekt att ha dem att mysa i på hotellet, förhoppningsvis hinner vi få dem till dess...
De ser bara så himla mysiga ut!!
OnePiece
Har dock inte bestämt mig för färgerna än, men visst ser de fräcka ut??
Lätt att man kan dumpa sina mjukisbyxor för att glida runt i dessa här hemma??

härligt med höst

2010-09-29 @ 10:34:01

jag blir så glad när jag tittar ut och det är soligt och fint med massor av frost på marken..
Det är myys för mig!
Älskar att gå i höstkläder, man kan fortfarande ha kjol eller klänning med leggings och klackar, men lägger till
trenchcoaten och en härlig halsduk!
Ja hösten är härlig och den blir ännu bättre eftersom vi gifter oss på hösten!
Helt underbart i mina ögon!
En frostig, kall, skinande dag så min klänning får glittra som frost!
Åååh... Jag längtar!
Och hoppas verkligen att vädret kommer vara som idag!

Ska sätta mig och pyssla lite med namnskyltarna, men först ska jag se våra bästa år!
Har städat garderoben, tvättat och vikt kläder hela morgonen!
Städat sen kalaset och vattnat blommor..;)

Längtar till på fredag då jag äntligen får färga håret inför bröllopet!
Speciellt eftersom vi har frisörkväll på MUS på fredag så känns det extra kul att få bort den där 3 cm utväxten jag har på utgång!




Bröllopsweekend

2010-09-28 @ 20:57:54

Så nu är det bokat, vi sticker till Sundsvall på söndagen efter bröllopet och bor på Hotel Knaust,
har hyrt en loftsvit, kändes som att den var lite mer extra än de andra..
Vi har ju bott i sviter förut, men de flesta är ju samma...
Men en loftsvit kändes så speciellt så nu har jag bokat det, så vi stannar där till på tisdag alla fall och har det så där lagom mysigt som bara nygifta kan!

"Loftsviten som har en annorlunda inredning där sängarna är placerade en våning upp till ett sovloft med egen tv, samt ett separat vardagsrum i en miljö av takbjälkar från 1891. Den största loftsviten har dessutom ett stort inglasat badrum. Samtliga loftsviter finner ni på våning fyra. Loftsviterna har en oljad ekparkett och vita putsväggar där man får en känsla av vindsvåning med rymd."





Jag längtar såå!!
Det kommer bli såå bra!
Så sa min älskade storasyster att eventuellt så blir det hennes exman som sjunger Brolles låt "det är hon",
precis som jag ville ha det! Men eftersom de inte är tillsammans längre så hade jag inte frågat eller begärt det, men de kom fram till det själv och det känns så himla bra, jag är så glad!
Kommer verkligen bli en dag att minnas!
Och förhoppningsvis en dag vi kommer vilja återuppleva, jag hoppas ju att vi kan få förnya våra löften emellanåt...
Tycker ju det är ganska fint att fortsätta lova varandra evig kärlek!

Men nu ska jag sätta mig och mysa framför tvn, har haft klubbkväll på Make up Store idag!
Alltid lika kul, så härliga kunder som kommer in!
Och i morgon kör vi igen, då är det tjejkväll på stan så då har vi också kvälls öppet!
Så alla ni som inte hann handla ikväll för 20% kan komma in i morgon kväll, för då är det också 20% på hela softimentet.





Kalaset

2010-09-28 @ 13:05:59

Har varit full rulle, och då blir bloggen lidande..
för det känns alltid lite jobbigt att sätta sig vid datorn om man hellre myser i soffan lite.
Har precis varit i kyrkan med Pappa, Erica och Patrik och tränat lite inför den stora dagen som faktiskt är snart..
Men även fast jag går där så känns det inte på riktigt..
eller jo, det känns på riktigt, men jag kan inte föreställa mig hur det kommer kännas då, när vi väl står där nästa lördag och jag har min klänning på mig, och patrik står där framme och väntar på mig, längtar efter att få se mig i min klänning.
och det är nog det som gör det overkligt, att jag känner mig så lugn..
det enda jag är orolig över är att jag verkligen inte vill stå och böla där framme!

Men det kommer bli en helt otrolig dag!
Och jag är så glad att Pappa vill vara med och dela den med mig, och att Erica, min allra bästa vän också kommer att göra min dag helt perfekt!

I söndags så hade vi kalas här hemma för Angelina, hon fick fira i vårt hus eftersom vi har större plats och att jag älskar kalas!
Så i lördags så kom Angelina hit och vi bakade och pyntade för det stundande kalaset!
tyckder det är så himla mysigt, att ordna kalas, att folk kommer och umgås och baka fika som man kan bjuda på..!
Jag säger bara det, jag längtar såååå till julen då vi  ska fira här i år!
Kommer bli det bästa året nånsin!!



Sötunge, hon var avundsjuk på mina tofflor, eftersom det är så kallt här i huset,
så hade jag ju så klart köpt ett par tofflor åt Angelina med, och hon älskade dem!




Angelina och jag gjorde en egen tårta!



Det blev en Barbietårta





Hon förstod inte grejen med att hon fick en cykelhjälm, hon hade ju ingen cykel ju!



Men så fick hon ju en cykel av morfar!
Supernöjd!



Världens bästa mammor!!



nöjd liten tjej över alla presenter hon fått, speciellt alla örhängen som hon kunde ha e det nya smyckeskrinet hon fick av mig och Patrik med en liten ballerina.

Men nu ska jag ta och planera och fixa lite mer inför bröllopet...

När får man säga hej då träningsvärk??

2010-09-23 @ 07:52:46

Det känns precis som igår, träningsvärken ger sig till känna så fort jag rör mig,
och att sätta mig ner, eller gå i trappen är en riktigt Pärs!!

Men samtidigt, skönt att veta att det tagit, tråkigt bara att man inte orkar träna nåt idag,
kan ju inte ta i när jag har så här ont...

Så kanske det kan bli en lunchdejt med pappa om jag har tur?

Igår så hade vi möte med jobbet på O´learys, vi träffade tjejerna från Salong M som ska vara med och göra frisyrerna till showen vi ska ha i november!
Kommer bli så otroligt kul att få vara med på det!
Det är ju det jag älskar! Få göra de där extrema sminkningarna, den där härliga stressen när man ska hinna göra massa modeller under en dag och adrenalinet, och sen få se dem på showen och bara vara stolt!
Ja det är verkligen det som jag ska göra, det är min dröm!



Lina Svartvadet och hennes mamma Maggan som äger salong M



Söta Caroline



Min underbara chef Mariann och Vicky som jobbar på salong M



HAhaha! Jag och Jenni, som också jobbar på salong M, tänk att det ska vara så svårt att bli snygg på bild??



Inpsirationen till showen... en del av den alla fall...
Kommer bli helt fantastiskt!

Så köpte jag ju en liten leksak till mina småttingar igår,
de tyckte väldigt mycket om den!



mina älsklingar!!!
De är äntligen vänner igen!



så säger vi "Hej Träningsvärk"

2010-09-22 @ 10:38:08

Fruktansvärt att man kan få sån träningvärk efter bara 45 minuter!
Trappsteg är verkligen en mardröm i dag, men samtidigt är det ju skönt då det faktiskt betyder att jag gjort nåt bra igår!
Så är det ju fantastiskt kul också!
Hoppas att det känns bättre i morgon, då kanske jag kan ta mig dit då med!

Idag ska jag hämta tapeterna, åka till kyrkan med Angelina och sen ska vi på Willys och handla inför kalaset på söndag!
Kommer bli så mysigt!

Sen är det bara 2 veckor kvar till bröllopet!
Tänk vad tiden rinner iväg, det är lite tråkigt att bröllopet är över efter en kväll, önska att det kunnat vara en 7 dagars fest då det är nåt som man ser fram emot så mycket!!
Så alla ni som inte kunde komma, det känns så otroligt tråkigt att ni inte kan vara med, bjöd ju er för att jag verkligen ville att ni skulle få dela den dagen med oss, och det viktigaste för mig är ju att alla är där!
Men självklart förstår jag ju att det är svårt att få det att stämma för alla, vi får ta och göra en alternativ fest sen som ni kan komma på eller nåt, kanske lite tårta nån annan gång!
Men annars så känns det bra, ska försöka få ordning på de sista sakerna, se om herrn kan lära sig att dansa eller hur det går!

Nä nu är det Våra bästa år! ;)

Sorry att bilduppdateringen är så där...
Det kommer kanske lite mer i helgen!!



regnigt värre

2010-09-21 @ 08:45:32

Ja som sagt, såna här dagar gör det mindre att jag inte längre jobbar åt PEAB, tänk att man har så lätt att ställa om sig, att hela tiden göra det man gör just nu till det bästa man kan göra?
Det är en förmåga som jag är väldigt glad att jag besitter, att hela tiden känna att jag har det bäst just nu, med det jag gör nu..
Man blir lättare på bra humör då..!

Jag skulle kunna sitta här och skriva hur mycket som helst om hur lycklig jag känner mig just nu, för nu för tiden är allt bara så underbart! Allt känns rätt, bra och helt fantastiskt, allt från jobb, familj, bröllop, vänner...
Ja man kan säga att det går bra nu, och jag tar verkligen till mig alla härliga känslor så jag kan komma ihåg det sen!

Och det kanske blir lite tjatit att läsa varje dag om min lycka!
Men det är bara så, det sprudlar lycka om mig, och det är det som går igenom när jag bloggar!
Men så ska jag ju faktiskt gifta mig om bara 18 dagar!!! Så klart man är lycklig!

Har varit på en timmes promenad i regnet nu på morgonen då jag följde Angelina till skolan...
Så det regna! Det verkar aldrig ta slut! Men ganska mysigt ändå, speciellt nu då jag sitter i soffan och myser lite,
ska dra mig till gymmet sen och gå på Body Pump igen för första gången efter sommaren...
Hoppas verkligen inte att jag får samma träningsvärk som jag fick då, men risken är nog väldigt stor för det!
Är ju ledig i morgon så då kan jag ta det lugnt..;)

Fast då ska jag åka och hämta mina fina nya tapeter till min sminkhörna,
och hoppas ju att jag ska kunna börja med det så fort som möjligt!
Så ska jag kanske åka till kyrkan med Angelina och träna lite..;)
Så det blir nog inte så mycket vila ändå...

Konstigt det där, jobbar ju inte heltid, men det känns som att jag alltid jobbar och alltid har massa planer för mig, aldrig en lugn stund... Men jag klagar inte, trivs ganska bra med som jag har det nu!

Alla fall så ska jag visa er runt i huset då sminkhörnan är klar! Känns mycket roligare då!

Nä uppvärmning inför Pumpen!



Söndag

2010-09-19 @ 11:13:44

Hej hopp!!

Vilken dag det var igår!
Började redan kl 9.oo och sminkade för fulla muggar till kl 15,oo,
hade 8 modeller osm kom in för sminkning inför hockeykvällen, plus alla inbokade sminkningar!
Så vi var 3 stycken som sminkade,
sen kl 15.oo hade jag en gruppkurs med, så jag kom inte hem förrän vid 6 tiden...
Så slut och knäckt, det tar musten ur en ganska bra när det blir så stressigt och aldrig hinna sitta och ta det lugnt, men trots det så var det en av de bästa dagarna på jobbet!
Det var otroligt kul!!

Kolla gärna in tremusar där har jag lagt upp lite bilder från gåragen..

Kom hem och var helt slut, så det blev bara lite filmmys med älsklingen, inte mig emot, trivs verkligen med livet, huset, sambon, katterna och stundande bröllopet..

på tal om katterna, släppte ut dem en stund nu på morgonen, och efter nån timme så var Nissan inne, och så börja hon spotta och fräsa så jag var helt säker på att nån annan katt kommit in, så jag sprang dit och till min förvåning så var det Tiquila hon fräste åt, och hon fräste lika mycket tillbaka..
Jag förstår inte vad som hänt, de som brukar vara bästa vänner, nu kunde jag inte ens föra dem emot varann utan att de blev 2 storlekar större och visade tänderna...
Nu har de suttit och fräst i en längre stund åt varann....
Undrar vad som hänt, ibland skulle man verkligen kunna få höra deras tankar..

Men ju mer man lever med dem, ju mer lär man sig att förstå dem älskar dem mer och mer för varje dag...
De är otroligt mysiga katter!

Men nu ska jag ta och baka lite inför Angelinas Kalas som vi ska ha här på söndag!
Sen ska jag sätta mig med lite mer planering inför bröllopet...



Makeover!

2010-09-16 @ 10:26:35

Var till Mamma igår efter att vi varit i kyrkan och tränat lite...
Som jag längtar tills jag får gå där nu, visa upp mig i min fantastiska klänning!!

Alla fall, mamma ville att jag skulle klippa henne, och var väl inne på att klippa sig som vanligt...
Men jag och Maggan fick ge lite förslag och rätt som det var så hade vi fria händer...
Så det blev en lite häftigare klippning, mycket kortare på ena sidan, längre snedlugg och lite så där häftigt assymetrisk..

Tog tyvärr ingen förebild...tänk att det ska vara så svårt att komma ihåg det..



Hon är så vacker!!!
Jag hoppas så att jag också får åldras på samma sätt som henne!!

Sminkade ju henne lite med, så for vi ner på UH på Afternoon Tea med sconesbuffe...
Mycket mysigt i det här höstiga vädret!



På gång!

Så nu ska jag dona lite här hemma, sen åker jag in till stan, och fixar lite till inför bröllopet...
Börjar kännas riktigt bra det här nu, synd bara att det tar slut så fort, en kväll sen är allt över...
Men då får vi i stället börja vårt liv som gifta, som man och hustru och bara ha det bra och njuta av varandra..
Förhoppningsvis så blir det en bröllopsresa i vår...
Vill ju inte åka innan jul, då jag får jobba på Make up Store så mycket!



Nissan ligger alltid och myser hos mig när jag sitter och nördar framför datorn!



Och ännu mer planering

2010-09-15 @ 18:35:42



Ja det börjar verkligen göra sig påminnt om att det bara är dagar kvar till Bröllopet nu!
Så idag har jag och Patrik varit till Kyrkan och pratat med prästen, gått igenom lite hur det kommer att gå till,
tränat lite vad vi ska säga och göra,
och så har jag så klart gråtit en skvätt... jag som verkligen inte vill gråta, visst att fälla en tår, men att gråta?!?!
Varför ska jag vara så blödig för??

Men det kändes alla fall otroligt bra att stå där framme med Patrik,
och att tänka mig själv där framme i klänningen, ja det kommer vara så perfekt!
Var ju på FinInUnder och köpte rätt underkläder till klänningen, tänk att en BH kan göra så mycket för en klänning!
Jag älskade att spegla mig med den på, den är så fin!!!

Så var jag med Erica och Angelina på Festprissen och kollade ut klänningar åt dem, matchande rosa klänningar blev det!
Så glad att de vill vara med i brudföljet!

Ska sätta mig med placeringarna nu och försöka få ordning på dem...

och ni som kommer, ni får mer än gärna sjunga, spexa eller göra nåt annat soligt!! Det finns gott om plats för sånt i schemat!!! Men absolut inget tvång!!
Men glöm inte dansskorna för det blir dans på småtimmarna!

Nu ska jag pyssla lite med namnskyltarna!



13/9 ett av de bästa datumen som finns

2010-09-13 @ 20:58:07

För då föddes min underbara pappa!!
Det är mycket tack vare honom jag blivit den jag är,
och jag är så glad att ha honom som min far!
Absolut helt underbar och så omtänksam!
Han har en stor del av mitt hjärta och kommer alltid ha,
även om jag kommer gifta mig med Patrik,
så kommer pappa alltid vara mannen i mitt liv!
Han är en sån förebild, en människa som jag lärt mig såå mycket av,
och som gett mig många goda egenskaper!

Jag älskar dig Pappa!!



Söndagsmys

2010-09-12 @ 12:28:53

Har legat i soffan och lyssnat på undebara Michael Bublé, sån underbar höstig musik, blir så glad av honom!
Funderar om jag ska sjunga "the more I see you" för Patrik på festen??
Jag vet att jag inte sjunger så snyggt, men jag älskar den sången, och den stämmer så bra in på hur jag känner för Patrik!

The more I see you
The more I want you
Somehow this feeling
Just grows and grows
With every sigh I become
More mad about you
More lost without you
And so it goes
Can you imagine
How much I love you
The more I see you
As years go by
I know the only one for me
Can only be you
My arms won't free you
And my heart won't try

Each time I look at you
Is like the first time
Each time you're near me
The thrill is new
And there is not a single thing I wouldn't do for
The rare delight of the sight of you
And there is not one single thing
I wouldn't do for
The rare delight of the sight of you
And the more I see you
The more I want you

Men han skulle skämmas nåt fruktansvärt, haha! Jag vill ju bara att han ska veta hur mycket jag älskar honom,
och jag önskar så att jag hade bättre sångröst så jag kunde sjunga den utan besvär, så alla kunde njuta! 
kanske kan spela den för honom, så mimar jag bara..;)
Eller är det nån som vill sjunga den åt mig?

Alla fall, väldigt underskattat att bara ta det lugnt en stund och bara lyssna på lite musik, bara ligga i sin jättestora  fåtölj och bara njuta av livet!
Igår och i fredags satt jag ute på altanen och njöt av solen som värmde, och läste en bok... Det är så rogivande!
Fler borde ta sig tid att bara ta det lugnt, det gör underverk!!

Var alla fall på dansmaran igår, men orkade inte med hela kvällen, var där från 19-00, och det fick duga..;)
Foten svällde upp efter några danser, stukningen sen i vinter som gav sig tillkänna, och till slut hade jag för ont för att orka dansa mer....
Men det var mycket trevlig och jag önskar att jag dansade mera!!
Det är ju himla trevligt!
Önskar att Patrik var riktigt duktig på att foxa lite, det är ju för mysigt!!

Nä om man skulle snygga till sig lite och åka och hälsa på Pappsen? Hört att det vankas tårta där i dag, kan man ju absolut inte missa!
Så är det ju alltid kul att få umgås med den delen av min familj med! Önskar så att det var oftare...



kul med kommentarer

2010-09-11 @ 08:43:58

jag vet att jag varit lite dålig på att blogga,
och att jag just nu kanske har prioriterat andra saker,
men det var jättekul att komma in och se att jag fått 2 kommentarer...
Sen att det var komplimanger var ju ännu roligare..;)

Men det är kul då jag kan se hur många ni är som faktikst läser min blogg varje dag,
och ibland få en kommentar, det gör det så mycket roligare!

Nu ska jag äta lite frukost,
sen ska jag nog gå på stan med Erika en sväng och se om vi hittar nån klänning till bröllopet!
Ska bli jättemysigt att få gå på stan med henne, det var sååå länge sen!

Fick hem hindersprövningen igår, och vi blev godkända!
Så på onsdag ska vi träffa prästen och kolla och gå igenom allt, snacka om att det börjar bli verkligt nu...
Börjar nog oroa mig över att jag oroar mig för lite, att jag inte tycker att det är så viktigt med detaljer som blommor och tal, jag vill ju bara att det ska bli en trevlig fest där alla känner att de kan vara sig själva och ha en riktigt trevlig kväll!
Men när jag pratar med folk så blir det så förvånade att jag inte bryr mig mer om småsaker så jag blir lite "har jag glömt nåt, tänk om jag måste välja rätt servetter? Tänk om det blir fel blommor?? "

Fast jag har svårt att tro att nåt skulle kunna förstöra dagen för oss!
Vi har ju varandra!

Ja så ikväll blir det dans för fulla muggar!!
Hoppas jag, har ju inte dansat på ett år nästan, så kommer ju inte orka så mycket...
men nån dans alla fall..;)



Dansmaraton

2010-09-09 @ 21:30:04

 

Hej hej hopp!

Nu är det snart helg igen, dagarna bara flyger iväg!
Saknar att jobba 7-16, det är skönt med de rutinerna...
Än fast jag försöker städa och göra vettiga saker här hemma innan jag åker på jobbet så känns det ändå inte som att jag gjort nåt märkvärdigt...
Fast jag ÄLSKAR mitt nya jobb, det är fantastiskt kul och jag är fortfarande i extas över att jag faktiskt jobbar där...
Att få kliva upp och fundera ut en ny sminkning, att hela tiden inspireras av allt runt mig till olika sminkningar..
Det är riktigt skoj, och det kommer så många härliga kunder...
Jag känner verkligen att det är rätt, att det är jag!
Att få vara den där finklädda tjejen med vackra naglar och lukta gott...

Men jag vet inte om jag kan leva på det här, skulle jag få heltid skulle jag lätt stanna kvar och göra det resten av livet som det känns nu, men vi får se vad som händer..

Maggan och Angelina är här ikväll, vi har sett ännu en barbiefilm...
Myss !

Imorgon så jobbar jag, ska sminka mig i de nya skuggorna som kommit,
mot det!
Kolla in resultatet på vår nya blogg tremusar

Så är det Dansmaran i helgen, tänkte att jag skulle dit och dansa lite på lördagen,
ska sminka en tjej innan och så ska jag och Erica gå och kolla på klänningar inför bröllopet..
Det börjar verkligen dra ihop sig nu, och mardrömmarna blir bara fler och fler...
Men jag känner inte att jag oroar mig annars, känns som att det är under kontroll,
klänningen, ringen, blommorna, tårtan..
Ja , det kommer nog att bli bra det här!



god kväll!



ojojoj

2010-09-07 @ 21:12:59

nu blir det lite tokigt här...
chefen skulle lära sig att blogga via mobilen till vår nya blogg, men det kom helt fel...
Det kom ju till min privata...
Hahah!

Ja, jobbat idag, kul som vanligt!

Har varit och kollat blommor till stora dagen, sjukt vad dyrt det var!!!
Jag som hade kunnat tänka mig att köpa blommorna på Coop..Men det fick jag ju inte...
Jaja, det drabbar ju ingen fattig, eller vad är det man säger??

I morgon så kommer Angelina hit, vi ska hyra barbiefilmer och ha myskväll...
Men först tänkte jag åka ut till bonäset och järved och hälsa på de få som är kvar där !

Förlåt att det blivit lite dåligt med uppdateringar här på sistone, men jag har lite fullt upp med andra bloggen, eftersom jag ska försöka lära Maja med...;)

Men snart är jag back in buissness...;)



Gräsänkling

2010-09-05 @ 18:47:42

Hej hopp
Sitter här hemma, har myst ner mig i den stora fåtöljen nu och tänkte slänga in ett snabbt inlägg här.
Har ju gjort en ny blogg som jag kommer blogga på nu, om smink och skönhet, och den kommer jag dela med Lina och Mariann från Make up Store.
Så vi kommer blogga tillsammans och ge tips om makeup där, kolla gärna in den, tremusar.blogg.se
SÅ har väl engagerat mig mest i den i helgen...

Nu har jag varit och ätit med mamman och angelina och sen var jag på Hemmakväll och hyrde 3 filmer och köpte lite godis, så jag ska ha myskväll här hemma...
Patrik är ju fortfarande i stockholm och kommer inte hem förrän imorgon kväll.
Jag saknar honom, det är inte så kul att vara ensam, nån kväll går det bra, men nu har jag varit utan honom sen i onsdags, och ensam i huset sen i fredags...
Men det har ju gått bra eftersom jag jobbat hela tiden och så igår kväll var det ju fest ute i Gerdal hos Anders.

Blev en mycket trevlig kväll, vi grillade och åt gott, sen anslöt fler så vi blev ett bra gäng där, även Lisbeth, min svärmor, och Louise kom dit..
Det blev många skratta, och mycket slams, men jag hade superskoj!
Det är tur att jag kan få fortsätta träffa grabbsen från peab trots att jag inte jobbar med dem längre, saknar dem ju så klart!
Men jag trivs jättebra på Make up Store, och BÅDE med kollegerna och med jobbet. Det är den perfekta kombinationen!
Det känns att det kommer bli riktigt riktigt bra i höst, jag har verkligen fått bli involverad i Make up store nu, och känner att jag har mycket att tillföra och att jag får göra det med!
De uppskattar att ha mig där och det är en otrolig känsla!
Man blir stolt!

Fick tyvärr ringa Nolaskogs och säga att jag inte kunde jobba med dem nästa vecka som jag lovat att jag kanske skulle göra, för det blev fler timmar på MUS och då hinner jag inte så mycket på Sjögatan...
Så har jag ju ett bröllop att fixa med..
Där kan vi snacka om att stressen börjar smyga sig på!
Alla småsaker som inte är fixade, och nu är det helt plötsligt bara 4 veckor kvar...
Hur ska det här gå???
Varför frågade jag inte nån på en gång om de ville göra mitt bröllop?
Jag som alltid sagt att jag lätt skulle överlåta det till nån som kan?


Men alla ni som ska komma, ni behöver inte oroa er över klädseln, ta nåt ni trivs i!
Ocg plåga er inte med tal om ni tycker det känns jobbigt, det är inget vi förutsätter, vi vet att ni tycker om oss ändå!
Festen kommer bli enkel och trevlig, förhoppningsvis så flyter den bara på, det blir inte så formellt...
Så släng böckerna om bröllop och kom som ni är, improvisera hellre!
Jag vill att vi ska ha trevligt tillsammans och bara vara, man behöver inte anstränga sig i onödan!

Så länge ni kommer och Patrik säger ja så kan inget gå fel!!

Nä nu ska jag och katterna mysa i soffan och se på en film..



17 grader är varmt

2010-09-04 @ 07:51:04

ute.... i dessa tider tycker man det är väldigt varmt ute om det är 17 grader..
men när det är 17 grader inne i huset så känns det som att det är minusgrader!!

Min käre karl tycker inte att vi ska lyxa med sånt som värme här hemma...
själv har han åkt till stockholm till på måndag kväll, och jag är kvar här ensam i kylan...

Kom från stockholm igår morse, åkte direkt till butiken och jobbade...
Men sen när jag kom hem kan jag lova att jag var riktigt slut!
var några riktigt roliga dagar alla fall!
Massor av ideer, inspiration och fått lära känna mina 2 nya kollegor som är helt fantastiska!!
Ja det har varit riktigt skoj, Frida Fahrman var där och pratade om bloggande, så nu har jag fått i uppdrag att starta en blogg till Make up store som jag, Mariann, och Lina ska blogga i allihopa så att alla kunder får en bättre relation med oss i butiken och mycket mer inspiration!
Det kommer bli så himla bra i höst, känner det på mig, den bästa hösten ever!!

Maja och Lina har verkligen fått mig att känna mig som en i gänget och räknar verkligen med mig, och det känns otroligt, det är ju min dröm att få vara där jag är nu, och ibland är det svårt att fatta.!
Jag är så lycklig över att jag tog det här beslutet!

Men nu ska jag snart göra mig klar för jobbet, och sen bli det nog grillning med mina grabbs från PEAB...
så lägger upp fler bilder från kick offen sen, och mer info om hur vi hade det och vilka vi träffade...;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0