Juni 10

414150 Inget slår en badmintonmatch med ä...

2010-06-29 @ 21:48:48

 

dsc03424 (MMS)

414150 Inget slår en badmintonmatch med älsklingen, svärfar och Angelina! Har haft en riktigt mysig kväll, patriks familj har varit här och vi har fikat, angie och jag har bakat, sen blev det badminton för hela slanten! Så otroligt härligt, precis som när man var liten, spelade hela kvällarna barfota i gräset. Ja det är underbart med hus än så länge!


414158 Ännu ett plus med flytten, få drick...

2010-06-27 @ 21:20:22

 

dsc03422 (MMS)

414158 Ännu ett plus med flytten, få dricka ett glas iste med is direkt från ismaskinen, sitta på altanen och njuta av kvällssolen, känna doften av de nyplockade syrenerna.. Ja det är härligt!



Så där, då har man klippt gräsmattan för f...

2010-06-27 @ 19:07:28

 

dsc03421 (MMS)

Så där, då har man klippt gräsmattan för första gången, var det enda gången man tyckte det var ganska kul? :) sitter på altanen och har precis ätit, nu väntar en match i badminton mot patrik efter att jag skjutsat hem lillskrutt. Livet är bra härligt!



Glad midsommar!

2010-06-27 @ 12:52:40

nu så har vi flyttat in i huset och det känns sååå bra!
Trivs som bara attan och jag bara myser när jag går runt där, fikar på altanen, äter middag på altanen, rensar ogräs i jordgubbslandet, krattat gräsmattan, legat i nya soffan och fåtöljen, lagat mat i nya stora köket..
Ja det känns bara bra!
Riktigt bra!

Tyvärr så har min kamera av konstig anledning lagt av, Så det har inte blivit några bilder, och så har vi ju inget internet än, tar nog 2-5 veckor sa de, så det är sista inlägget jag gör nu från lägenheten...tills vidare...;)
Måste väl ta och fixa kameran med, om inte annat köpa en ny, för det här funkar ju inte..
Ska ta och komma igång med mobilbloggandet så ni får en liten statusuppdatering ialla fall..

Här kommer alla fall midsommar i bilder som spenderades med mycket trevligt folk och det blev en riktigt bra kväll! Synd bara att det regnade så det inte blev nåt kubb...
Men det var kul!



























Vi har även sett att vi har husdjur, en igelkott under altanen... Supersöt!

Sen har vi paxat en kattunge, för det måste man ju ha i hus!
Om 5 veckor så blir vi en mer i familjen!
Längtar såå!!
Nissan ska hon heta!

Så nu ska vi åka, har tömt lägenheten nästan helt nu, så nu ska här bäras ännu mer, det tar verkligen aldrig slut... Men snart så!



Ha det gott, så ska jag se till att mobilblogga lite..;)



Så var man husägare då!

2010-06-21 @ 20:53:45

Japp, kontraktet är påskrivet och huset är betalt!

Nu är det vårt och vi kan börja fortsättningen på vårt nya liv tillsammans där i morgonkväll eller på onsdag!
Åh, det känns så härligt!
Så spännande och så underbart!

Känslan att få köpa sig ett hus, bilda ett riktigt hem med den man jag värdesätter högst på denna jord (efter pappa så klart) är otroligt underbar!
Jag känner sån lycka!
Det kommer verkligen bli jättebra det här!

Vi var dit i dag och kollade läget, gick igenom vatten, el och värme, kollade städarna och kände bara känslan att få komma hem..
Var även och köpte lite färg som vi ska måla en av väggarna, sen blir det nog lugnt med renovering till att börja med, tanken är kanske lite klinker i källarn, kanske även kakel i tvättstugan, renovera badrummet, taptesera i hallen uppe, sätta in spegeldörrar i entrén, måla om i gästrummet, fixa altan, måla taken, laga taket, ta bort uteplatsen.....
Ja ni ser, jag som ABSOLUT inte ville renovera, har redan kört över mig själv och sett en massa saker man skulle kunna göra, börjat planera och fundera hur det skulle kunna bli...
Tror det där är en sjukdom, och jag har blivit smittad...
Men förhoppningsvis så kanske jag om jag nu får för mig att göra nåt, planerar in det så jag får det gjort snabbt och utan att det blir halvklart i tusen år..
Och även fingrarna har börjat bli gröna, jag som dödar alla mina blommor, sitter nu och fantiserar om att plantera i växthuset, att kanske sätta några blommor längs huskanten...
Ja, det är lite läskigt.... Man tänker helt tvärtemot vad man sagt förut..
Snart sitter jag väl där och säger att jag vill skaffa barn snart... (lätt panikkänsla)

Nä men det känns bra!

Nu när huset och det snart är klart, så kanske man kan lägga mer energi på bröllopet som faktiskt blivit lagd åt sidan lite...
Åååh, vilka vuxenpoäng jag samlat nu!

Nä nu ska jag ta och packa ner allt mitt smink...
Tanken är att vi sover första natten i huset på Torsdag, får väl se hur det går med det, men förhoppningsvis!
Patrik är ju ledig hela torsdagen så de får ta tag i flytten då, han och hans bror!
Blir mycket bra det där!



Två lyckliga husägare



Nytt jobb önskas.nu

2010-06-19 @ 21:15:23

Ja, sjukt vad less jag är nu!
Nu skulle jag göra vad som helst för ett nytt jobb, och den här gången ska jag göra så jag får ett nytt jobb..
Jag orkar verkligen inte allt tjafs som alltid blir, visst är det bra mellan gångerna och jag är glad att jag fått den här chansen av chefen som jag faktiskt fått...
Men jag orkar inte... Det är alltid på hans villkor, han vänder allt och gör att det är jag som är problemet medans jag tycker tvärtom..
Visst, det kanske är mitt fel, men det spelar ingen roll, jag vill inte, jag orkar inte, jag behöver inte stanna där!
Jag har gjort nog mycket för honom och jag vill inte ge honom det här med!

Nä så är det nån som vill anställa en glad och trevlig tjej som kan det mesta, och kan jag det inte så kan jag lära mig!
Surt just nu då vi köpt hus och ska gifta oss, men jag vet att vi klarar oss ändå...
Har ju inte sagt upp mig, än, och tänker inte göra det förrän jag vet att jag har nåt annat!
Tråkigt att jag inte kan stanna på PEAB, det hade vart underbart...
Men har ju några andra trådar att dra i, förhoppningsvis blir det nåt där! Ni får nu hålla alla tummar ni har för min skull!!

Igår så var jag på så dåligt humör, så Patrik kom med det roliga förslaget att vi skulle åka till Umeå och se på bio!
Så vi satte oss i bilen vid halv åtta igår kväll, åkte till umeå, hämtade upp hans kusin Daniel och hans Susanne, och åkte mot bion.
Väl där efter att vi betalt biljetterna så träffade vi på ett välkänt ansikte, det var Bengan, som bodde i ettan här ovanför oss..
Han som introducerade oss i SkipBo!
Så himla kul att träffa honom och Elin, vi som hade suttit och pratat om att vi skulle komma ner och hälsa på, har ju inte träffat honom sen han flyttade härifrån för ett år sen, och så bara stöter vi på honom i Umeå, av alla ställen! Ja det var riktigt, riktigt kul! Så nu har vi bjudit hem dem till huset när de åker förbi nästa gång!

Vi såg på "Killers", tyckte faktiskt den var riktigt bra!
Hade en härlig kväll, kul att umgås med Daniel och Susanne även om vi inte hann prata så mycket...
Fick ju även hälsa på katterna lite, de två små gulliga djuren som bodde här ett tag !
Åh de är ju så söta, jag funderar och hoppas att vi ska skaffa en katt nu då vi flyttar, tycker det hade vart mysigt!

Idag har jag jobbat på Make up store hela dagen, har varit en kul dag, men några brudsminkningar...
Åh det är så kul, man ser så fram emot sitt eget bröllop när man sminkar andra på sin stora dag!

Bet bröjar verkligen närma sig nu!
Men först och främst är det hus på gång! Nu är det bara nån dag kvar, helt ofattbart!
Men så underbart, och kul att se att Patrik är så lycklig, han älskar verkligen tanken att vi ska bo i hus tillsammans!
Och det kommer bli så bra!

Men nu ska jag sätta mig i soffan och funderar och klura på mitt jobb lite grann...



Och nu får vi snart flytta in!

2010-06-17 @ 20:32:08

Jajjemen, på måndag ska vi skriva kontraktet och går det som det är tänkt då så kan vi börja flytta in redan på onsdag!!!
Så himla kul! Och så spännande!

Längtar värre än till julafton!
Kan säga så här: Det går bra nu!

Mycket jobb, nytt hus, fin brudklänning, bröllop på gång, underbar fästman, härlig familj och älskvärda vänner, otroliga kollegor och bara en stor lycka i min kropp!!
Det är verkligen härligt att känna så här!

Så snart så får ni se vårt hus och hur det ser ut...
Nu ser jag fram emot grillning 2010!!!



Nu har den kommit!

2010-06-16 @ 21:31:56

Jajjemen, klänningen alltså!
De ringde igår från Posten och sa att jag hade ett paket från utlandet som skulle bli utkört, men eftersom jag inte var hemma så fick jag hämta det själv på posten efter jobbet..
Snacka om att man blev ivrig!!!

Så skyndade mig hem, hämtade avin som jag fått hem och åkte till affären, där möttes jag av detta paket...



En papperspåse inklädd i en mil lång tejp...
Och lite mer tejp... och lite till..
Så jag hann bli ganska skeptisk till innehållet, det kunde ju verkligen vara vad som helst, speciellt då paketet var så litet... Kändes inte som att det rymdes en hel klänning i...

Men det var det, och den var sååå himla fin!
Verkligen som jag önskat!
Det bara spritter i kroppen då jag tänker på den, älskar den!
Tänk att jag fick en så fin klänning för en sån liten slant!
Underbart !

Jag säger bara det, ska ni köpa en fin klänning, vill ha kvalitet, måttsydd och snabb leverans?
Gå in på www.wedding.sh och kolla, jag rekomenderar den verkligen!!

Så Mamma, Svärmor och Storasyster kom hit och hjälpte mig prova den, vi fikade lite scones och hade det bara trevligt! Måste säga att jag är så glad över att ha så underbar familj, både min och patriks, älskar er alla!
Och klänningen satt så bra! Den var så fin! Så perfekt! Så glittrig! Så Sandrig!
Ja det kändes helt rätt!
fast jag skulle lätt kunnat köpa fler för den var såååå fin!

Här får ni en liten tjuvtitt på den alla fall!



Mer får ni inte se förrän den stora dagen!!

Nu ska jag gå och mysa i soffan med min blivande man!




Lycklig

2010-06-13 @ 11:34:03

Ja, när jag vakna i morse så kände jag bara stor lycka!
Jag har det verkligen bra, precis som jag vill ha det!
Ska snart få flytta in i mitt drömhus, ska få gifta mig med min drömman, har en underbar familj och superhärliga vänner!
Bra musik på Spotify gör ju dagen så himla mycket bättre!!
Igår så var det full rulle, det var ju balen så jag hade helt fullt upp...









Men det blev tyvärr inte så många och bra bilder, men förhoppningsvis så får jag några på mailen, eftersom det regnade så orkade jag inte åka ner och försöka få några bilder ute då de hade klänningarna på sig...

Men det var en kul dag!

Sen så fortsatte jag ju vidare och kalasade med tjejerna från MUS och Salong M, hade en supertrevligkväll!!!
Verkligen jättekul!!
Som sagt, saknar verkligen att ha ett gäng tjejer så där som man kan umgås med alla samtidigt och gå ut och ha kul med!! Inte alls samma sak som att gå ut med ett gäng killar, även om det också är kul, men en helt annan sak!
Hoppas verkligen på fler såna kvällar!!



Nä nu ska jag städa upp lite efter gårdagen, se om kanske Malin vill umgås och bara ha en härlig söndag!!



Tiden den bara går

2010-06-08 @ 20:36:26

Ja usch vad tiden går, och jag börjar få lite lätt panik...
Snart ska vi flytta, om 22 dagar rättare sagt får vi nyckeln..
Och vi har inte packat ner en pryl ens..
Och det känns inte som att jag kommer ha så mycket tid heller..

I morgon ska jag stänga på Make up Store, har 2 kurser då, skoj!
Så på lördag är det ju stora dagen, Balen!!
Där har jag hela dagen räddad av hår och smink som vi sen avslutar med att gå ut och äta hela gänget från MUS, så det ser jag fram emot, ska bli kul att få umgås med dem och inte bara jobba med dem!

Sen rullar allt på, det känns som att det nästan alltid är nåt, ska försöka komma igång med träningen igen nu, som verkligen legat på is..Men skulle kanske vart bra med tanke på att man kanske vill se ut att vara i lite form till Bröllopet!



Nä nu ska jag duscha, slappa i soffan lite, beställa biljetter till Ladies night och sen ska jag lägga mig så jag är i form för en lång dag i morgon!



Det bröjar kännas mer på riktigt nu..

2010-06-06 @ 21:31:14

Och det känns sååå bra!!
Allt! Precis allt! Huset, semestern på Makeup Store, bröllopet!
Ja livet leker och jag njuter!
Nedräkningen har ju börjat nu, bara 24 dagar kvar nu tills vi ska få nyckeln till huset och börja leva vårt nya liv i  vårt nya hus!
Ska bli helt underbart skönt, förhoppningsvis utan att allt börjar med att gå sönder bara för att vi flyttar in... (ja en viss oro finns ju när man flyttar till hus!)

Åkte förbi där i dag och kikade lite, kände hur det kändes, och nu kändes det helt annorlunda, nu då det börjar närma sig vårt.!
Nu ska vi börja packa alla grejer så vi snabbt kan flytta in sen...
Längtan!

Så bröllopet känns mer verkligt nu, när jag sminkade Sussie till hennes vigsel i går så for ju tankarna till den dag då jag står där själv och gör mig i ordning...
Så har jag ju beställt klänningen, så förhoppningsvis så kommer den om nån vecka.. Om jag inte blivit lurad, tog ju chansen och beställde på internet från utlandet.. Men än så länge så verkar det funka...
Den kostade inte så mycket så jag chansade!
Men om den kommer och jag kan ha den så är det verkligen den perfekta klänningen!
Åååhh.. det är så spännande!

Håller på och kollar om vi ska boka biljetter till Ladies night, jag, mamma, maggan och Linda kanske... och kom på då, att när den är så bor jag i mitt hus och är nygift!
Helt sjukt vad verkligt det känns när man tänker så..!
Men alldeles underbart!

I dag så har jag och Angelina varit hos pappa hela dagen, vi har lekt, målat naglarna, gått på Bredbydagen, ätit burgare, hälsat på Siv, varit på kiosken i Mellansel och sen det roligaste måste jag ändå säga var att vi svängde in hos familjen Gripenroth, våra härliga grannar från Mellansel, och det är pinsamt att säga det, men jag har inte hälsat på där sen vi flyttade för typ 7 år sen... från att ha varit där var och varannan dag..
Men det kändes precis som förut, lika välkommen och man kunde bara kliva på!
Lite annan inredning men annars var det samma!
Gillar dem så mycket, hoppas verkligen att jag kanske kan styra upp några fler träffar nu då vi flyttat, då vi har lite mer utrymme att bjuda hem hela familjen på kvällsfika igen!

Lite bilder från dagen



Ja en riktigt härlig helg!
Och nu är lillstumpan hemkörd och jag ska göra kväll så jag orkar jobba i morgon!



Full rulle hela dan

2010-06-01 @ 22:24:42

och jag älskar det!!
Men tyvärr så kommer bloggen ikläm!

Skickar in ett snabbt inlägg!!
Lever livet, jobbar på Make up Store nästan hela veckan, i morgon blir det inspirationskväll på Concept,
Välkomna dit!!
18.30 börjar det och vi kommer visa hur du lätt fixar till en snygg uppsättning och får till den där enkla sommarsminkningen!
Sen blir det så klart rabatterade priser på produkter och bokningar!
Storgatan 25!

Så innan det så har jag bokat mig full på Make up store, så det blir en hård dag i morgon! Men jag älskar det!!
Får verkligen sminka hela dagen!!

Så till helgen ska jag jobba 2 timmar på MUS, sen åka till Bonäset för en brudsminkning, sen blir det 2 festsminkningar på kvällssidan!
Superkul!!



Här är alla fall dagens sminkning!!
a´la LadyGaga stil!
För mer sminkbilder kolla in sminkbloggen här


Men nu ska jag ta mig en mycket efterlängtad dusch, då underbara mamma varit här och rensat avloppet i badkaret!! Hon är en riktig Pärla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0