September 09

Ses en annan dag!!

2009-09-25 @ 20:15:04

För nu blir det lite bloggande ett tag då vi drar till Grekland med familjen Nylander!!
Ska bli alldeles underbart härligt!!


Ha det nu så himla bra ni kan i det härliga höstvädret som dragit in över sverige...
Tycker det är lite tråkigt att inte få vara hemma nu då alla träden ändrar färg och allt det mysiga med hösten, men vi kommer få det såå bra så jag klarar mig nog utan det, förhoppningsvis är det lite höstmys kvar när vi kommer hem!!

Kanske drar vi en välkommenhemfest på lördag då vi kommer hem!

Pusss


snart så...

2009-09-23 @ 20:26:55

får jag äntligen åka hem igen..!!
Nu då det faktiskt börjar kännas rätt okej att vara här, kanske för att man vant sig och lärt känna några fler på bygget, men nog mest för att jag vet att jag får åka hem....;)
Så är ju inte chefen här nu, och min tillvaro kändes mycket bättre då jag fick medhåll från chefen på NOAK som jag är uthyrd till nu om hur min chef kan vara...
De är så lätta att jobba med...
De försöker inte vara nåt de inte är... Varken min pappa, pojkvän, bästa vän, terapeut eller psykolog...
nä, de är bara det de är, mina kollegor som man har trevligt med...
Ingen som försöker ge mig ett problem som de sen kan få lösa.... Psykopatfasoner är vad det är..!!
Nä det är nu så okomplicerat som det ska vara...
Det gör verkligen hemskt mycket vilka man jobbar med!!
Man kan ha ett skitjobb, som jag brukar ha på PEAB, dra den där jämarns pumpen, fram och tillbaka, upp och ner... men tack vare underbara kollegor som gör tillvaron härlig så står man ut med det ändå och tycker inte det är så farligt, man ser alla fördelarna i stället...
Eller så kan man jobba med nåt man tycker är ganske kul, som plattsättningen, men i stället ha hemska kollegor/chef som gör att man varannan dag vill sluta... och då ser man ju bara det negativa med att stanna kvar...

Ja det är svårt, men jag är ändå glad att jag har ett heltidsjobb... och det är ganska kul att jag får prova på så mycket, kakling, mattläggning, undertak, fjärrvärme, städning, osv.... Får se vad som blir härnäst...
Så länge jag får vara på hemmaplan och jobba så är jag nog mest nöjd...;)

Nu är det alla fall laddning för grekland...!!
har fått massa finnar nu av isoleringen i plattorna, så typiskt!!
när jag kommer hem blir det ansiktsmask, färga fransar och bryn, packa väskan... vilken panik jag har, har inte packat nåt... ens skrivit en lista vad jag ska ha med mig... Men det ska nog gå bra...!!
Tråkigt att inte kunna ta med allt smink, blir svårt att välja ut några gobitar ju...

Jaja... Nu ska jag se om jag kan se på Hollywoodfruar på datorn, missade ju det i måndags..
Tack Tv3Play!! ;)



Ljuset i mörkret!!

2009-09-22 @ 22:09:04

Det såg jag alldeles nyss,
helt knäckt efter en lång dag med massa piller med att få takplattorna på rätt plats,
frustration på hög nivå när jag till slut fick klart att det var inte jag som var dålig, utan konstruktonen som var fel....
kliandes av isoleringen från plattorna och bara vanlig otur en dag när allt går fel,
mjölken var slut på lunchen, lasagnen var slut, och pengarna tog slut...
Allt har varit emot mig, tacka vet jag pappas underbara "pepptalk"samtal för att få mig att tycka att det ändå är ganska okej att vara här i lycksele... Det är dagens höjdpunkt, efter att Patrik ringer och säger "skulle bara säga att jag älskar dig"
Ni är männen i mitt liv!!

Men så nu, när jag ligger här, har jag äntligen fixat mammas present som hon ska få...
Vi ska åka till stockholm den 6 November och se på Brolle i Buddy Holly!!
Glädjen är stor!!!
Som jag sett fram emot detta!! Får bara hoppas jag kan vara ledig på fredagen... Men det ska ju inte vara några problem!
Får vi umgås med Maggan och Angelina med lite!!!



Får jag chansen ska jag fråga om han vill sjunga på vårt bröllop med! ;)

Nä nu ska jag sova... Ha en härlig kväll!!



Jag har blivit sjuk...

2009-09-21 @ 21:29:34

Lider av svår hemlängtan...
Usch, jag vill verkligen inte vara borta och jobba mer, att ligga på trakt är verkligen ingen höjdare...
Speciellt inte då man har en underbar fästman där hemma...
och inte när det är Lycksele man måste jobba i...
Så himla tråkigt det känns här, jag som bara brukar vara här med Patrik, hotell eller folkrace... Så måste jag nu gå dit jag brukar gå mer Patrik, med D.L.Ä i stället.... Suck!

Dagen har varit skit, fått lyssna på Mikaels utlägg om hur lite alla jobbar på bygget och att de inte kan nåt förutom ta långa raster... Han försöker plantera in problem hos mig som han kan lösa... Istället för att lösa sina egna och se till att han får nåt gjort... Nä frustrationen av hans dubbelmoral gör mig tokig!!!
Sen hur synd det är om honom och att han vägrar förstå att jag är arg och besviken på honom för hans sätt mot mig, hans stora önskan att jag skulle vara hans dotter, eftersom jag är så himla underbar... (Avundsjuk, bitter och innåtvänd är vad han är) utan bara skakar av sig det och säger att jag är bara sån här för att "jag är ju i den perioden nu".... ArrrGghg!!! Han tror att han vet allt och alltid har rätt...!! Jag vill bara dra ner trosorna och visa honom att jag faktiskt inte alls har nån period nu!!! Men han skulle bara vända på det och säga, ja men då kommer den ju snart, eller så har du redan haft den...

Åååhh... maken till gubbe!! Tur det verkar bara finnas en..!!

Nä jag är verkligen så himla le honom nu, skulle göra allt för att få en ny chef!!
Men men, nu är det så här och jag får väl ta och härda ut... Tur jag snart ska till Grekland med kärleken!!

Här kommer alla fall dåliga bilder på en grön sminkning och en lila...
får ta och göra om dem sen...





JA lite sysselsättning har man ju alla fall...
tänk om jag fått hålla på med det på dagarna i stället..

Men det kanske kommer det med, den som väntar på nåt gott...

Så hade vi fullt hus i lördags... Angelina kom och sov hos oss, så kom Lisa och Ida med sina 3 hundar med, de skulle tävla så de sov över hos oss...
Mycket mysigt och alltid lika trevligt att ha dem här, synd att det blev såkort visit bara...



Vi hade det riktigt mysigt och såg på "vi hade alla fall tur med vädret 2"

Så igår var det kalas för Angelina, vi bakade snickerskakor och sverigekaka...
Mysigt att få rå om henne lite..!!



Kakan vi baka



Mamma och Johan, bådas favoriter



Maggan, Ilkay och Angelina



Så klart sminka jag och locka håret på Angelina dagen till ära!



Mamma och jag.....



Nä nu håller jag på att somna... Ska ta och vända mig om i sängen och försöka sova utan min älskling bredvid...
Saknar honom så!!!
Sov gott!!



.....

2009-09-20 @ 19:02:46

Drar till Lycksele i morgon med D.L.Ä, kl 05.00 sa han att han skulle hämta mig, men får väl se hur det bli med den saken...
Alla fall, så har helgen varit späckad och mycket trevlig...
Dock hemskt tråkigt att jag inte hann umgås mer med lillasyster och systerdotter....
Men hoppas på att få umgås med dem snart igen, och ta igen lite...;)

Tar med mig kameran och kabeln till Lycksele, kanske får jag med mig lite smink med så kan jag lägga in på nån sminkning... Fått önskemål om en grön sminkning från Viktoria så ska väl försöka med nåt sånt..

Så på lördag, om 6 dagar så åker vi till Grekland!!
Ska bli så skönt att få komma dit, umgås med älsklingen och hans familj och bara va...

Nu blir det packning!!



Nån som har ett jobb att erbjuda??

2009-09-17 @ 19:31:52

Mmm... Det lilla äcklet har gjort det igen, tänk att han alltid hittar olika sätt att få mig att honom mest av allt på denna jord?!?
Att man kan vara så äckligt känslokall och elak kan jag inte riktigt förstå!
Visst att jag är anställd av honom och har ändå lite skyldigheter jämtemot honom, men lite medmänniska kan man väl vara..!!
Han vet att jag inte vill vara borta och jobba mer, men ändå tvingar han mig trots att jag säger att jag inte vill, och att jag hade andra planer...
Men så bara vräker han ur sig hemska saker och är säkert väldigt nöjd med sig själv..


Han är en hemskt bitter och inåtvänd människa, som inte kan ha upplevt många lyckliga stunder i livet och tror att han kan lära andra att leva sitt liv... Han är så avundsjuk på att jag har nära och kära att bry mig om och som bryr sig om mig... Det är väl aldrig nån som brytt sig om honom, för har de gjort det har de aldrig fått nåt tillbaka, för han är som en sten, han har inga känslor och bryr sig inte om nån..!!!

USCH så hemskt gärna jag skulle velat ha ett nytt jobb nu, en heltidsanställning som mest innebär att jag får jobba på hemmaplan... Sen har jag inte många fler krav... Jag kan det mesta! ;)
Hör av er om ni vet nåt, jag är intresserad!!!

D.L.Ä, också kallad Fritzl på grund av sin slående likhet med denna psykopat,  står inte högt i mina tankar nu!!!!



Tänk att man aldrig kan vara nöjd...

2009-09-17 @ 17:43:59

Jag har det ju ganska bra...
Jag har en härlig fästman och ett mysigt hem, (om än lite litet, nån som har en billig 3a över?)
och ett heltids jobb med en chef som gör allt för att jag ska stanna hos honom..
och PEAB som gärna vill hyra mig så ofta det går....
och mycket av det är ju sånt som folk strävar efter....
Bara att få ett jobb idag verkar ju inte vara det lättaste.. Så jag är verkligen lyckligt lottad!

Men, så har jag ju nyss utbildat mig till Make up Artist, min stora dröm!!
Och det jag helst av allt skulle vilja hålla på med under dagarna är just det, att få sminka, gärna på Make up store eftersom jag trivs så bra där...
Men de har ingen heltid att ge mig, och jag har ju redan en heltid på Golv ent, men det är så himla tråkigt när de ringer och frågar om jag kan jobba en torsdag eller nån annan vardag... Jag blir så lycklig, för jag vill verkligen vara där, men jag har ju redan mitt jobb, och jag kan ju inte förvänta mig att min chef ska bevilja mig ledigt bara för att jag ska få jobba på Make up Store en dag, där jag dessutom tjänar sämre än på mitt riktigta jobb... Men det gör samtidigt inget, då jag får jobba med det jag verkligen älskar, då kan man faktiskt stå ut med lägre lön..
Som nu så undrade de om inte jag kunde jobba på Make up Store på tisdag, Wella skulla ha en visning och då skulle vi sminka dem.. Och så himla kul det hade varit!!!
MEN, jag är i lycksele och jobbar nästa vecka, så jag kan inte ens försöka ta ledigt för det blir så himla krångligt att åka fram och tillbaka...
Åååhh... det är frustrerande.. jag vill ju jobba där så ofta de behöver mig, och det är lika tråkigt varje gång att behöva säga nej...
Men vad ska jag göra då? Jag måste ju ha en heltid, och det har jag ju nu, och det är riktigt skönt..
men det hade varit ännu skönare att ha en heltid på Make up Store.....

Jaja, det finns inte mycket mer jag kan göra, än att vara lite besviken i smyg över att jag har ett heltidsjobb som sätter käppar i hjulen för att jag ska få hålla på med min dröm...
Jag fortsätter bara hoppas att det kommer mer i framtiden... Mer tid för min dröm!!

Men så surt det känns att inte kunna vara med och sminka till den visningen... skulle vart superkul!!


Nog om det, är alla fall hemma nu, kaklat färdigt badrummet och hallen nu...

Här får ni lite bilder under förloppet...;)



Badrummet innan...



under uppbyggnad..



Innan fogning...




Fogat och klart!! En svart pelare bakom toaletten...



Golvet där tvättmaskinen ska stå...

Ja så kan de se ut då fröken Sandra varit i farten!! ;)

Nu ska jag ta och fixa till naglarna... All fog och fix förstör dem verkligen, så nu blir det omvårdnad!!
Ha en härlig kväll!!



Snabbsammanfattning...

2009-09-16 @ 21:46:05

Orkar egentligen inte skriva, men jag gör det ändå..
Men vet att ni inte tycker det är så intressant då jag inte har några bilder heller...

Alla fall, har gjort färdigt badrummet och hallen nu, bara lite fogning och städning kvar så kan jag åka hem i morgon.. Härligt!!
Ser dock ut som att det blir jobb även på fredag... Men det blir ju klirr i kassan...;)
och nästa vecka verkar det som att jag måste styra min kos mot Lycksele... Då blir det undertak som jag ska hålla på med, skönt att få räta ut ryggen efter en vecka med kakel...;) Jag får ett himla fint CV alla fall, långt och varierande! Jag skulle passa bra på en bemmaningsfirma inom allt..! Utom matlagning..:P

Var och hälsade på fröken Isabelle igår, mycket mycket trevligt!! Hon hade till och med bakat tekakor och bjöd på fika.. Mycket uppskattat! Mysigt att få umgås lite, och inte behöva vara ensam hela dagarna och kvällarna..!!
tyvärr blev det inte så långt besök eftersom jag skulle upp och jobba och var ganska trött, men hann alla fall avverka Idol!!

I kväll var jag hos Linda och hälsade på, också mycket trevligt, det blir alldeles för sällan vi ses!! Flytta hem till Övik så kan vi ta tag i det där!!;)
De hade skaffat hund så det var ju riktigt kul att få umgås med den med! Jag önskar jag kunde skaffa en hund med, men det får bli ett senare projekt..
Alla fall så är det så skönt med Linda, även fast vi ses så sällan så känner jag mig ändå välkommen dit, och som nu, bara sitta i soffan och softa lite, prata lite skit och ta det lugnt, precis som att vi brukar ses jämt..
Hon är en härlig vän!

Ja, nu är det sängen som gäller, måste ju upp lite tidigare i morgon och packa väskan och allt eftersom jag planerar att åka hem i morgon... Då ska jag lägga in lite bilder från badrummet jag kaklat så ni får se hur duktig jag är på det!!



i umeå..

2009-09-14 @ 21:25:27

äntligen har jag hittat hem....
efter en lång morgon med massa ärenden och dylikt, packa bilen, fika, åka, tanka, byta lampor och torkarblad,
och sen en massa piller med att få fast kaklet i badrummet och få det att se bra ut...
Det har varit kul att kakla igen, var ju ett tag sen, men lite tråkigt att vara helt ensam i en stuga...
Det är tur att jag har Rix Fm!!!

Hittade även en Plopp i dag i bilen, men jag var stark, jag slängde bort det... Tog inte en bit... Ganska stolt!
Så åkte jag på Ica MAxi, och köpte bara frukost och sockerärtor... Inte en ända chokladbit, trots mitt sug....
Första dagen avklarad och det känns ganska bra än så länge..;)

sen skulle jag hitta till 57:an, vandrarhemmet som vi alltid brukar bo på, har sovit här minst 100 nätter..Men fortfarande hittar jag inte hit...lite pinsamt... Men vad ska jag göra, jag har bott på så många ställen här i umeå, men har ju ändå mest varit här och ändå så vet jag inte vägen hit...
Så jag irrade runt...runt..runt... till slut fick jag ringa chefen så fick han genom telefon förklara hur jag skulle köra...

Men nu är jag alla fall här, på mitt pyttelillarum, med en stol och en tv i fothuset, och datorn så jag kan skriva ett inlägg... men blir dåligt med bilder, för jag har ingen kabel med mig...



Min absoluta favorit!!



Patrik

jag känner fortfarande hur mycket du älskar mig varje gång du håller om mig,
jág skulle kunna stanna i dina armar för evigt.

Jag kan känna ditt hjärta slå varje gång du kysser mig,
Och när vi är isär vet jag hur mycket du saknar mig,
jag kan känna din kärlek till mig i ditt hjärta.

I dina ögon kan jag se blicken hos någon som verkligen älskar mig,
någon som inte skulle sätta nåt i världen före mig.

Och jag vill behålla dig för alltid och för evigt,
vi ska vara tillsammans alla våra dagar,
jag vill vakna varje morgon och se ditt ansikte,
att det första jag säger på morgonen är hur mycket jag älskar dig.
För jag vill vara din för alltid och för evigt!! -





Du är underbar!!



Nu drar jag iväg...

2009-09-14 @ 07:16:14

Jajjemen, sitter och väntar på att chefen ska ringa, vi skulle ha åkt kl 6.00
Suck, man lär sig aldrig, jag på att inte lita ¨på honom och han på att kliva upp i tid..

Men men, ska alla fall till Umeå hela veckan! Ska sitta i en sommarstuga och kakla ett badrum och en hall...Så måste tyvärr, lämna mina kära peabgubbar ett tag, men jag hoppas jag ska hinna tillbaka en liten stund alla fall!!
Känns lite roligt att få kakla igen, det var längesen nu... Och ändå skönt att slippa pumpa vatten dagarna i ända.. ;) Stort plus är ju att jag får tjäna lite extra nu eftersom jag får trakt..;)

Jaja, han har då ringt nu, så jag ska sätta mig i bilen och åka..;)
Jag har tagit med mig datorn nu, så jag hoppas hinna skriva lite mer i veckan!!

Ha en bra dag!!

Kramar





Ååh,, jag saknar lillstumpan med...  Saknar att hon kommer ner och vill ha frukost på helgerna, eller att hon kommer ner på kvällarna och umgås...!!

Saknar även hennes mamma jättemycket!
Jag hoppas ni har det underbart där nere!!!!



härliga helg

2009-09-11 @ 19:24:21

Hallå i stugan..

Hemma nu, precis städat, och diskat efter att ha bjudit svärfar på hempizza..
Mycket trevligt!! Nu är de och fixar inför den stundande folkrace tävlingen som är i morgon..

Själv ska jag sätta mig och guitarr hero eller nåt sånt trevligt, bara ta det lugnt och mysa..
Det har varit många intensiva helger nu, så känns bra med en lugn helg..;)

Alla fall, till det där med att sluta äta godis... jag har de senaste dagarna gått och brottas med mina tankar hit och dit och kännt mig som en mycket snyggare version av Gollum... `varför ska jag sluta äta godis?` ´för att du äter alldeles för mycket´ `Äh, det gör jag ju inte alls, inte som att jag är överviktig` ´nä, men det kan ju vara bra, om inte annat för börsen och för tänderna´ `Äh spelar ju ingen roll, man måste ju få unna sig nåt gott, jag kan väl ta tag i träningen eller nåt i stället, varför sluta med nåt som inte har nån större betydelse och som du tycker om?´ `Därför det kan vara kul att visa att du klarar av det, man kan leva utan godis..`

Ja, det har snurrat fram och tillbaka om varför och varför inte... Kom fram till det att jag älskar verkligen godis, och det är inget som egentligen skadar mig om jag unnar mig det... man måste få unna sig nåt.. Men, det är faktiskt bra att vara utan, och det skulle vara kul att visa att jag klara av det...
Men jag ville inte sluta på en onsdag... det var ju en dum dag... Måste ju få en avslutning....;)
Så i helgen blir det faktiskt lite godis... Men sen, från och med måndag så har jag bestämt mig för att visa för mig själv att jag verkligen ska klara det, fram till jul, det är nästan bara 3 månader kvar...
Ännu en bra anledning till att längta till julen!!

Då så, från och med måndag, den 14 september till och med den 23 december ska jag ha godisfritid...

Sen måste jag bara få berätta att jag är fullbokad inför balen nästa sommar...

Jag har 4 sminkningar och 3 håruppsättningar som det ser ut just nu.. Känns riktigt kul!! Så himla smickrande när folk jag aldrig sminkat hör av sig och vill bli sminkade av mig till balen!

Plus att jag får vara på Make up Store och jobba extra lite nu och då ser det ut som, ska även kanske vara med på lite mer sminkgrejer framöver...

Åh, jag är verkligen lycklig!!

Jag har en underbar fästman, vi firade förresten 1 månad som förlovade igår, och 80 månader tillsammans..;)

Jag har en härligt hem, (dock lite litet, men det duger och jag trivs)

Jag har en härlig familj, även om jag inte får ha dem samlade i min närhet!

Jag har ett bra heltidsjobb.

Är uthyrd till ett superbra företag med helt underbara gubbar!!

Jag får jobba extra på Make up Store!!! (min dröm)

Jag får hela tiden nya förfrågningar av folk som vill bli sminkade

Jag har för härliga vänner!!!

Ja, jag känner bara en stoor lycka!! Allt bara flyter på som det ska och det finns inga bekymmer..!

Och snart, om ganska precis 2 veckor så drar vi ju till Platanias!!!
Gulliga svärmor som fyller år och bjuder oss alla på resa till solen!! Känns riktigt skönt!!
Även om jag är less på värmen här, och tycker det är ganska skönt att det börjar bli lite kyligt på mornarna, så känns det riktigt kul att få åka iväg med dem alla, speciellt Patrik som jag aldrig varit på semester med!!
Ska bli riktigt bra!!


Men nu ska jag sätta mig och varva ner i soffan...
Kanske kan få in lite bilder i morgon, kanske orka mig på nån sminkning!! ;)
Tills dess, ha en underbar kväll!!

Och tack för alla fina kommentarer om min karriär, och mitt godisätande, och mina bilder och sminkningar!!
Kul att storasyster kikat in och lämnat spår..





Till Ninagumman och Tranåsfavoriten:
Vissa dagar saknar jag er så det knakar och svider i mitt hjärta...
Jag önskar så att vi kunde ses snart...!!
Ni är guld värda!!!
Saknar den tiden, att få sminka varje dag, få umgås med er och skratta tillsammans!!!
Jag älskar er!!!


Proffs in Action



Mitt första tidningsomslag!!

2009-09-09 @ 20:05:40

Jajjemen, i fredags kom den, mitt första tidningsomslag där jag stod för makeupen..
dock var det bara en vardagsmake på en kille, inget avancerat, men man måste ju börja nånstans..
Känner mig ändå ganska stolt att få nåt som jag gjort på första sidan!!



(lite dålig bild, kunde inte lägga in den från hemsidan, så fick lov att fota tidningen....)

Men lite Cover all mix, Dual Foundation Stockholm, rouge Power, Tri Brow, Genomskinlig mascara och en ögonbrynsborste så fick jag till det ganska bra på bara 5 minuter, mer tid hade de inte...

Var alla fall lite kul, tyvärr står det inte nåt i tidningen att jag har sminkat honom, de kan få tro att han är en sån naturlig skönhet... Men jag vet ju, de kom in när jag jobbade på Make up Store och ville att han skulle bli sminkad inför en fotografering för jeansmode...

Tänk när jag har massa Tidningsomslag i min portfolio... *drömmer*

Jaja, har precis kommit hem från en härlig middag hos Farmor, som ville fira förlovningen...
Mycket gott och trevligt, faster och kusinerna kom också förbi så det var kul att få träffa dem med!
Nu ska jag lägga mig framför tvn och kolla läget...
Sjukt trött efter hemsk blåst idag, och äcklig värme... Usch! När ska det börja bli minusgrader nån gång??

 


Har alla fall bestämt mig för en sak idag...

Gick och lyssnade på Rix FM, världens bästa radiokanal enligt mig och Berra, och då skulle Maria sluta äta godis, hon hade som mål till jul... Så ville hon att andra också skulle haka på och pusha varandra, och jag lyssnade på det så länge så till slut så hade jag också bestämt mig för att sluta äta godis...!!
Jag har aldrig nånsnin tagit ett sånt beslut, så det känns lite nervöst...

Men det går bra så länge jag inte har godis hemma, det är lätt att tacka nej när någon bjuder, det är värre när man är på affären och är lite sugen och har en tjuga i börsen...
MEN, det ska jag fixa..!!!

Inget mer godis förrän 23 december!!!!



Stockholm med trion

2009-09-07 @ 19:23:05

Ja så i fredags så åkte ju jag, Angelina, Patrik och Lisbeth till Stockholm.
Patrik skulle tävla i folkrace, så hans mamma följde med och hälsade på hos Johanna, hans syster.
och jag och Angelina åkte till Maggan och Heidi som numera kan kalla sig för Stockholmspinglor..
Vi hade även med ett jättestort flyttlass till de två, som drog utan några saker alls...
Så började dagen när vi kom fram med att kolla när de bar upp alla kartonger, nån fick ju vakta, och sen skulle det packas upp...
Fredagen blev ganska lugn med andra ord, vi kollade bara läget i Hagsätra Centrum, handlade på Matdax och åt lite tacos på kvällen... Men utan tv och dator så blev vi snabbt ganska sysslolösa, och vi var ändå ganska trötta så vi knoppade vid 22 tiden, alla fall jag och Angelina, partypinglorna var fast i allt sms:ande och blev nog vakna några timmar till...
Men det betydde ju också att jag och Angie vaknade vid 8 tiden, pigga och glada.
Vi spelade lite spel och lekte lite, sen blev det frukost, och sen tunnelbanan till staden, vi strosade runt, inga inköp, ska ju snart utomlands och sen så blev lönen denna månad sååååå liten...
Träffade på Josefin där på gallerian, komiskt att man åker till Stockholm där jag nästan inte känner nån, men ändå lyckas stöta på nån jag kände.... Mycket trevligt!
Men slutade alla fall med att vi åkte till Gröna Lund, efter mycket tjat från mig och Angie..;)

Vi var på Mora Träsk, där nog jag och syster var de mest entusiastiska på stället... "Nu ska vi ut på tigerjakt"
så fortsatte jag och Angie in i Lustiga Huset, vi åkte Nyckelpigsbergochdalbanan, och hon och Heidi åkte Blå tåget...
Sen var det ju dags för sista Sommakrysset, Idol Ola, Europe, Fibes, oh Fibes och Kim Wilde var där och sjöng, såg även Anna Book, som blivit mycket liten sen sist jag såg henne här i stan, och killen från "Myror i brallan"
Jag och Angelina dumpade krysset och hade en egen liten show i Playstationhuset, där vi sjöng singstar så det stod härliga om det!!!

Sen blev det hem och sova igen...
Söndagen spenderades i Skärholmen, blev bolagret, öb och en liten sväng in på gallerian...
Hem och äta, färga fransar på maggan och sen bara mysa de sista timmarna innan Patrik skulle komma och hämta mig...

Det var en mycket sorglig stund, men för att göra Maggan stolt så höll jag tårarna borta, hon tycker ju jag är så töntig.. Det gick riktigt bra, men det är ju för att jag vet att de ska komma hem nästa helg...
Men jag vill helst inte lämna dem där... Nog för att de kommer få det riktigt bra där, men jag vill ju ha dem här i Övik...
trots att jag och maggan är så Otroligt olika varandra, så älskar jag henne så kopiöst mycket, och jag vill gärna ha möjligheten att träffa henne en kväll om jag vill det...
Men men, jag vet att jag får komma ner och hälsa på så jag får väl nöja mig med det så länge...;)

Hemma i övik var vi kl 03.30 i morse, upp kl.06.00 och göra sig klar för en dag på jobbet...
Som faktiskt är sååå mycket jobbigare än Make up Store!
trött jag varit i dag, allt har varit jobbigt... Men tur att kollegerna håller humöret uppe!!

Här kommer alla fall lite bilder från Stockholmstrippen med mina favoriter..



eftersom matbordet inte fick plats på släpet, så gjorde jag ett mycket originellt bord åt dem!



De fick det ganska mysigt i lägenheten



Man kunde se Globen från deras lägenhet



Angelina hittade ett fint förkläde



Och jag hittade nya vänner!!


Best friends for ever?!?



Snyggingar på Grönan



Angelina i Lustiga huset



Lustiga speglar



Idol- Ola



Angelina fick en fjäril på Mc Donalds









Tack tjejer för en hörlig helg!
Ni betyder mycket för mig!!!
Saknar er alldeles för mycket, men som tur är ses vi ju snart!!!!



dagarna på Make up store

2009-09-07 @ 18:24:27

Bara flög förbi, jag hade massa sminkkurser, träffade massa trevliga människor och bara njöt av varenda sekund jag var där..
Kändes verkligen att det där är det som är helt rätt...
Även om jag trivs riktigt bra med det jag gör nu, peabgänget är ju för goa'!
Men ja, det var lycka rakt ut genom tårna och jag är glad att jag fick prova på, och fick sånt stort ansvar på en gång.... Så nu hoppas jag på lördagar!!!

Alla fall så är detta sminkningarna jag gjorde på mig själv de 2 sista dagarna..;)

Det var så kul att äntligen få göra sig fin för att gå till jobbet, att veta vad jag skulle göra, ha mitt schema men ändå lite plats för impulsivitet... och man blir så inspirerad av att vara där hela dagarna, hitta på nya kombinationer av sminket...Åh, det var underbart!





En bronsglittrande sminkning med svart glitter som eyeliner





Och en grön beige sminkning...

efter en lång dag ¨på mitt dröm jobb..

2009-09-01 @ 19:14:37

Så är jag full av inspiration, glädje, lycka.
Har haft en helt underbar dag, och jag stannar upp och funderar, vad gjorde jag innan detta??
Allt flöt på ganska bra tyckte jag, jag kunde hjälpa alla kunder, hade privatkurser och annat kul, fick sminka en kille för att repotage för Tidningen 7 med, hann dock med några små samtal till Marianne för att kolla så jag gjorde rätt... Att man inte kan lära sig allt på en lördag och komma ihåg det är ju ganska vanligt...;)
trots det, mycket nöjd över dagen, det har rullat på hela tiden, inte supermycket folk, men alltid nån..

Men, så ont man kan få i fötterna av att stå en hel dag, helt fantastiskt vad ont man kan få...
och så himla slut jag känner mig, både i huvud, ben, och axlar... Ikväll blir det att tigga åt sig massage...
det är nästan lättare att jobba på PEAB, fysiskt, har då aldrig haft så här ont när jag kommit hem tidigare...
Kanske kan bero på att jag tog och tränade lite i morse, men jag tror inte det...
Alla fall, nu ska jag lägga mig och dö en stund på soffan, så blir det full rulle i morgon med, med ett ännu mer späckat schema!

Dagens sminkning, blev lite stressigt så jag hann inte fota mer, men det är rosa och svart, med lite glitter...



Åh tack, å tack så mycket!!

2009-09-01 @ 09:23:44

Nu känns det mycket bättre, starta datorn och såg massa nya kommentarer!!
Så himla kul det är! En riktigt härlig start på dagen..
Nu kan ni glömma gårdagens inlägg...;)

Är laddad till tusen nu alla fall,
klev upp strax efter att Patrik åkt,
tog tag i träningen genom att köra ett 40 minuters bodyjampass här hemma...
duschen, sminka mig, åt frukost, packa och föna håret...
Så nu är jag helt redo för en härlig dag på Make up Store!

Kom gärna in i dag och säg hej!!


Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0