Oktober 09

Idolfredag!!

2009-10-30 @ 17:08:18

Igår så blev det en riktigt mysig kväll med Johanna..
Hon följde mig till Make up Store på klubbkvällen, vi minglade runt, kollade in nya grejer och snackade en massa...
Efter ett mindre inköp så gick vi vidare till UH och tog en fika och blev kvar där till typ 22.00
Riktigt mysigt och så himla trevligt att få sitta där en kväll och bara snacka lite, det borde man verkligen göra oftare, gå på fik på kvällen, när vi lix har ett som är öppet så länge!
Tack så mycket för en underbar kväll!

Jobbade bara halvdag idag, lördag ju, så nu har jag sminkat mig och gjort mig snygg inför idolmys som väntar med Erica och Anders, men innan det ska jag och Patrik åka och äta, är så sjukt hungrig nu, håller på att svälta, blev ju ingen lunch då vi slutade innan... Så måste nog ta mig nåt litet innan för annars orkar jag nog inte ta mig till bilen...

Bilder kommer sen!


Slö onsdag...

2009-10-28 @ 20:52:57

Hej hopp!
Har inte riktigt hunnit med de sminkningarna som jag tänkt i veckan och i dag var jag alldeles för trött,
helt knäckt nu när jag kommer hem... Men det känns ändå bra!

Igår fick jag faktiskt med mig Patrik till gymmet, efter mycket tjat och mutning med både matlagning och diskning så följde han till slut med, mötte upp John där och så gick vi på Body Balance..
Så himla skön träning, efteråt känner man verkligen att man mjukat upp och stärkt varenda liten muskel..
Och det var så kul att Patrik följde med, nu hoppas jag han vill gå dit fler gånger.... ;)

Kämpar fortfarande med vad jag ska klä ut mig till på lördag...
Skulle vart kul med 20tal, men det blir ändå ganska tamt... Jag vill ju att det ska vara mycket!
Imorgon ska jag på klubbkväll på Make up store, så kanske jag kan få nån kul ide av dem där..;)



Halloween närmar sig...

2009-10-26 @ 20:31:21

Så därför passade jag på att sminka mig lite ikväll,
orkade inte göra så mycket mer idag, har varit en tuff dag på PEAB idag,
man har nog legat av sig lite, det är tur att musklerna har minne så de snabbt återgår till normal storlek...;)
Trots allt vatten, all gegga och svårigheter att ta sig fram med pumpen i dag utan att ramla eller stypa så gick det snabbt över när man väl fick gå in i fikarummet, det är rena lyxen...
Där har vi heltäckningsmatta, så man kan gå in med sockarna och sitta och mysa, det är varmt och gott där, annat mot Domsjö förra året... Det finns en öppenspis där som ger riktig mysfaktor!
Men det bästa av allt är att de har en JULGRAN där inne, pyntat och allt med ljusslingor med!!
Så himla underbart, man blir så glad!!
Bara för det fick jag lov att lyssna på julmusik ikväll...

Alla fall så är det ju Halloween på lördag, och det ser ut som att vi ska på maskerad,
men jag vet inte riktigt vad jag ska klä ut mig till....
Så klart vill jag ju att det ska vara nåt jag kan sminka mig till...
Funderat på 20tals pingla kanske, eller en riktigt läcker Dragqueen, eller bara sminka en mask?
Idag blev det alla fall inspirerat av MAC´s Halloween charts.....
Är ju tänkt att det ska se "plåtigt" ut..;)



Hinner jag och orkar kanske det blir en annan maskeradsminkning i morgon, så kanske ni kan säga vad ni tycker jag ska vara, eller om det är nån sminkning ni vill se..;)



Anders Överaskningsfest!

2009-10-25 @ 16:00:59

Jajjemen, igår blev det överaskningsfest som bara den!
Anders fyllde år i fredags och Erica hade sett till att fixa en överaskningsfest åt honom,
men eftersom hon trodde han kommit på att vi skulle hitta på nåt för honom på lördagen så
bjöd vi hem dem på lite kalas här på fredagen då vi fixat med serpentiner, partypoppers och tutor...
En liten avledningsmanöver som verkligen funkade bra!


Glatt folk efter avledningsmanövern!

Så igår så kom Erica hem till mig, vi sminka oss och gjorde oss snygga inför middag på Matcompaniet,
hon hade fixat så många av Anders kompisar kom dit, Patrik lurade Anders att de skulle bowla medan jag och Erica hade tjejkväll, och att de först skulle hämta pizza på Matcompaniet, så när de kom fram så satt vi alla där, ca 12 pers och överaskade! Han som trodde han skulle bowla med patrik och sen vara barnvakt åt sina systerbarn...
Efter maten fortsatte vi hem till oss, och partade loss lite, umgicks och lekte lite frågesport! Mycket trevligt!
Sen bar det ner till O´learys, var dock inte så imponerad av kvällen, hade det mycket trevligare här hemma, men det funkade!

Tack alla för en underbar kväll!!



Värdparet, snyggast som vanligt! ;)



Jag hade köpt mig en ny mössa, som fick mycket dålig kritik, så nu är det upp till er bloggläsare,
gillar ni Ericas rosa mössa mer eller min svarta mössa som även har stora svarta paljetter på?



Halva gänget samlat, Anna, Angelica, Sofia, Håkan, Jörgen och Tinas lillasyster (lärde mig aldrig namnet)



Anton och jag



Vi hade ett gäng mycket kramgoa killar underkvällen
John, Anders och Patrik...



Ja det var riktigt mysigt, här är det John, Erica och Anders som myser!



Fast här vet jag inte om jag och Erica borde bli lite oroliga....



Och här är en annan halva av gänget, Peter, Anders, Patrik, Angelicas kompis, Angelica och Sandra, som var den enda som ville vara med på bilden! Jag älskar linslusar!!



Håkan och jag



Inkräktare!



Det blev mycket partytutande genom kvällen!!



Anna, Erica och Angelica, några av kvällens pinglor!!



Partypeople!!

Ja en kanonkväll blev det med mycket trevligt folk!! Det måste vi göra om!

 



Också ett litet GRATTIS till världens bästa Kajsa, min lilla lillasyster som fyller hela 6 år idag!!

Det går så sjukt snabbt, de är snart tonåringar och själv har man ju inte blivit äldre.... ;)



Grattis lillstumpan!
Ses nästa helg!!



underbara scones..

2009-10-24 @ 10:09:13

Har precis bakat lite scones som jag ska mumsa i mig nu till frukosten...
Patrik är på bowlingen och kollar tävlingen, så jag är ensam..
Ringde mamma och anders och jböd dem på sconesfrukost, men de hade redan ätit och tänkt åka till Kramfors på Dollar Store...
Nu saknar jag Mamlö, och en riktigt mysig frukost på Espresso House, och alla underbara människor jag lärde känna där..
Önskar så att jag kunde få möjlighet att åka ner snart...
Men det har varit så himla mycket nu, och när det ändå tar ca 12 timmar ner så vill man ju kunna stanna ett par dar..

Alla fall så är det prick 2 månader kvar nu till julafton!!

Nedräkningen kan börja, och igår så köpte jag min första julmust... Så himla underbart!!

Jag ska även börja min önskelista,

nu när jag bakar scones så känner jag hur jag saknar en mysig tekanna och koppar med fat,

och så klart har jag ju hittat en fin servis på BOOM i Arnäsvall, som är vit på utsidan och ljusrosa på insidan av muggarna och kannan, så har kopparna inga öron utan det är riktigt myskoppar! Finns även perfekta fat till.. Mycket bra pris med!

Vet inte om jag kan vänta tills jul, skulle ju så gärna vilja ha dem nu, det är ju tid för mycket kvällsfikor nu när mörkret och kylan smyger sig på!  Men jag ska försöka härda ut och hoppas att jag kanske kan få den!

Sen ska jag nog dra mig ner på stan, shoppa upp min guldbonus jag fick på HM... ;)

Ni får ursäkta att det blir så lite bilder nu för tiden, men kameran är full och jag tänkte vänta med att ta bort bilderna tills jag fört över dem till Lisbeth, sen så tar det sjuk lång tid att ladda upp bilder här nu, det är väl för många som börjat blogga...

Men det kommer!

 



I dag är det mammas dag!

2009-10-21 @ 21:16:49

Ja för hon fyller ju år i dag!!



sicken pudding hon ha blitt!!



Vi var ut och åt på Safari i kväll, mycket trevligt, men det kändes att det saknades 2 stycken...
Vi får ta igen det när vi kommer ner!
Alla fall så har vi världens bästa mamma, som alltid gör allt för oss, och som alltid sätter oss först!
Du är helt underbar!



Min blogg är då så sjukt seg nu för tiden, det tar ju nästan en kvart att lägga upp en bild,
och jag som ska se greys anathomy nu....SUCK....





Igår=realx, idag=träning

2009-10-20 @ 21:44:32

Jajjemen, igår så fick jag med mig Patrik till relaxen på badet..
Så himla mysigt, vi badade lite, bastade lite och bara umgicks lite,
sen blev det hem och göra varma mackor i ugnen..

Idag så har jag tränat med John och Jennie, Mycket trevligt!!
Jag började med lite intervallträning på gåmaskinen, sen kom de och mötte upp mig för ett härligt men jobbigt Body Balance pass...
Det är sån skön träning, men det känns verkligen, och jag kommer nog klaga över träningsvärk i morgon..
Men det är ju bra det, då vet man ju att man gjort nåt bra..
Ska försöka ta tag i det där med träningen nu, speciellt nu då de lovat att träna med mig...
Riktigt skoj!

Så fick jag ju även veta att Buddy Holly ska komma hit till Övik...
Jag som ska se den i stockholm med mamma eftersom vi inte trodde den skulle komma hit,,
Men det blir ju perfekt, då kan jag se den en gång till då, och kanske bjuda med Pappa, om han vill se den med mig! ;) Det hade ju vart mysigt!!

Nä nu ska jag fortsätta se Desperate housewifes...



middagsmys

2009-10-18 @ 20:18:36

Ja så blev jag ensam efter en mysig kväll...
Malin och Andreas har precis avnjutit en härlig kycklingmiddag hos oss,
blev kort och intensivt men mycket uppskattat!!
Tyvärr skulle Malin hem och sova som börjar så tidigt på morgonen, och Patrik och Andreas åkte och spelade innebandy...
Jag älskar verkligen att bjuda hem nära och kära på middag, fast det blir allt för sällan...

Så nu är det bara jag, soffan, de mysiga filtarna och tvn...
Men det känns ganska bra, jag är ändå nöjd med kvällen, dagen och helgen..

Patrik och jag var på Bio igår, "the ugly truth", första biobesöket med min underbara fästman!!
Den var riktigt bra!!
Så himla rolig och det var väldigt efterlängtat biobesök!!

Efter det så kom Erica och Anders och hälsade på lite grann...
Mycket trevligt det med, få rå om dem lite... har blivit lite lite på slutet, men jag hoppas på en ändring på det nu, eller vad säger du Erica?



Tidigare på lördagen var jag till frisören, färgade utväxten och gjorde lite slingor.. Jag blev mycket nöjd med resultatet eftersom jag sa att jag ville ha samma färg som innan, men få bort utväxten... Det ser mycket fräschare ut nu!
Men tråkigt att få sån liten förändring för så stor slant, får nog ta och kolla mig runt på billagre salonger hädanefter... det blev lite väl saftigt i plånboken...
Men, de är ju värda det för de är sjukt duktiga på Helhet, där jag klippt mig de senaste åren, fast det kan ju vara kul att lägga lite mindre pengar på sånt och mer pengar på kläder eller smink kanske..;)




Så var jag hem till patriks mamma och sminkade henne inför hennes utekväll med väninnorna..
Ingen förebild, och ljuset var inte det bästa, men hon blev en riktig pingla!!
Och jag hoppas hon fick en härlig kväll!!

Träffade även delar av familjen Gripenroth på stan efter frisörbesöket,
måste försöka få till en fika till snart, tycker det är så mysigt att få träffa dem lite nu och då!
Saknar verkligen tiden då man gick ut på bron och vinkade till dem!!
Även fast det kanske var som pappa sa, "Var väl bara du som höll låda då, och de som lyssnade"
så tror jag inte det gjorde nåt, de känner ju mig, och vet vem min pappa är, så att det bara var jag som pratade tror jag inte ens de reflekterar över längre... Hrm..;)

Jaja, nu blir det mys framför tvn...!!



When you need someone to love you

2009-10-18 @ 16:35:14




Jag vet att du och jag har väldigt delade åsikter ofta, och att vi inte alltid kommer överens..
Jag vet att du tycker att jag alltid försöker vara bättre än dig,
jag vet att du tycker att jag lägger mig i mycket,
jag vet att du tycker att jag bryr mig och oroar mig för mycket.
Men jag vet också att du vet varför jag gör det,
att jag gör det för att jag älskar dig så mycket,
för att jag vill att du ska få vara lycklig och få ha det bra,
att jag vill att du bara ska få njuta av livet..
Jag hoppas att du förstår att jag aldrig menar att vara elak på dig, eller att få dig att se dålig ut,
men jag kan förstå att du ibland känner det så, och det ber jag om ursäkt för..
Jag älskar dig av hela mitt hjärta och jag vill att du ska veta att jag finns här,
att jag gärna ställer upp och hjälper dig om du ber om det..
Den här låten är till dig, för att du ska förstå hur gärna jag vill finnas i ditt liv,
och att kunna få vara en av dem så kan få vara en axel att luta sig mot i tuffa tider,
få vara den som du kan få skratta med, och få hjälp av...




This is a crazy world
These can be lonely times
It's hard to know who's on your side
Most of the time

Who can you really trust
Who do you really know
Is there anybody out there
Who can make you feel less alone
Some times you just can't make it on your own

If you have broken dreams
Just lay them all on me
I'll be the one who understands
So take my hand

If there is emptiness

You know I'll do my best
To fill you up with all the love
That I can show someone
I promise you you'll never walk alone

Everybody needs somebody who
They can pour their heart and soul into

Well if you need a place where you can run
If you need a shoulder to cry on
I'll always be your friend

When you need some shelter from the rain
When you need a healer for your pain
I will be there time and time again
When you need someone to love you
Here I am, Here I am





När allt som kan gå fel..

2009-10-16 @ 19:14:59

under en dag bara gör det utan att tveka..
Mycket har gått mot min vilja idag, men ändå på ett sätt så jag kunde skratta åt det under hela dagen..

Började med att det regnade i morse, inte så himla kul när man ska jobba ute, men bra kläder så...;)
Sen skulle jag och mamma åka till Granngården och köpa höstgödsel, sen på förrådet och hämta släpvagnen och gödselspridaren, sen på Sundåsens handelsträdgård och köpa 3 ölandstok. Vi kom på Granngården 8.20 och de öppnade så klart kl 9.00. Åkte vidare till förrådet, där funkade inte lyset på släpvagnen, så vidare till Handelsträdgårn, och de öppnade ju kl 10.00... Så tillbaka till granngården, så hade de ju helt slut på gödsel, och skulle inte få hem mer, men det fanns på granngården i bredbyn, så vi blåste vidare dit, men de hade bara 7 säckar, och vi behövde ca 12... SUCK...
På väg tillbaka så tänkte vi att vi skulle hämta Ölandstoken och sen lyxa med ett Maxmål, men så ringde ju pappa och ville att jag skulle åka till Kroksta och hjälpa till där med optokabeln, och då hade ju inte jag regnkläderna i bilen, så jag fick lov att åka tillbaka till stan och hämta dem, och sen åka till kroksta, i stället för att mamma kunnat släppa av mig där på vägen...
Så skulle vi ha hörselkåpor som jag och Peter kunde prata via, som walkietalkies... Men efter mycket fippel så konstatera vi att de inte funkade... Så vi fick prata i telefon, gjorde ju inte mig nåt, men Peter hade ju inget headset och då blir det ganska kallt att hålla i mobilen...
När vi väl kunde börja blåsa opton så hade vi slut på bensin i elverket...
Sen när vi var klara och jag kunde åka tillbaka till mamma som fick vara ensam och vi kämpade på med att fylla släpvagnen full med gammal jord och annat rat, åkte vi till förrådet för att överaskas av att alla ingångar var låsta, så vi fick sitta och vänta en bra stund på att pappa kunde komma och låsa upp... Tur vi hade tårta i bilen...;)
Skjutsade mamma till sin bil och så stack jag iväg till Boom för att få köpa min efterlängtade filt, väl där inser jag att jag inte har kortet med mig så jag har bara råd att köpa en filt i stället för 2 eftersom storasyster skulle ha en med, och där ser jag hur filtarna går åt som smör så jag flörtade  lite om jag kunde lägga undan 1 en stund så jag kunde hämta börsen... eftersom jag var rädd att de skulle ta slut om jag väntade till i morgon... ALLA köpte en filt när jag var där inne...

Ja så har min dag varit, nästan allt som kunnat gå fel gjorde det... alla fall alla små saker...
Det kunde ju trots allt varit mycket värre...
Men det är ju ändå lite frustrerande..!

Nu ska jag alla fall ta och fräscha till mig lite och sen mysa under min härliga filt och vänta på att min underbara fästman ska komma hem så vi kan se på film!!



Hej hopp

2009-10-15 @ 20:07:27

Varit lite lugnt här ett tag nu, men det har som inte hänt så mycket just nu..
Har jobbat på PEAB och är mycket nöjd, har även fått spendera mina dagar där tillsammans med mamma så det har ju varit riktigt trevligt, även om hon blir stressad av att vara med mig...;)
Sen har jag inte gjort så mycket när jag varit hemma, varit så trött så jag har inte ens orkat se desperate housewifes, greys anathomy, ugly betty, hollywood fruar.. mm.. Jag har verkligen velat, men jag har somnat innan det ens börjat...
Så därför har väldigt lite tid spenderats framför datorn..

Men på lördag ska jag färga håret, Äntligen, som jag längtat efter det!! Har ju en utväxt utan dess like...
Så ska jag sminka svärmor senare på kvällen inför hennes utekväll med vännerna..
Själv vet jag inte riktigt vad vi hittar på, har försökt få Patrik att vi kanske ska gå ut och äta på lördag, eller kanske åka till Umeå i morgon och kanske se på bio, kanske hälsa på hans kusin om de är hemma...
Vi får se vad som händer!



Maskerad?

2009-10-11 @ 17:03:21





Everything means nothing...

2009-10-11 @ 17:01:55

If I ain´t got you...

Patrik och jag firade 2 månader som förlovade igår, men vidare till firande blev det tyvärr inte..
Men jag är så otroligt glad att jag har honom i mitt liv, han gör det så lätt att leva!
Jag älskar dig, Patrik!

Idag har jag alla fall städat ur förrådet, hämtade en hylla hos mamma så jag skulle få riktigt bra ordning där...
Och det gick riktigt bra! nu har jag inte det som tynger över mig längre och man kan faktiskt gå in och vända och till och med få fram den understa kartongen nu!
Så himla duktig i bland!

Nu ser jag fram emot shoppingrunda på Rusta för att köpa "julkrams" som Linda kallar det...

Väntar på att Patrik ska ringa och säga att de är klara på folkracen snart så jag kan hämta honom och vi kan få oss nån mat... sen hoppas jag att det blir lugna puckar i kväll...



Shopoholic på Rusta?

2009-10-10 @ 15:56:50

Nu har jag och Linda gjort vår lilla runda till Rusta, där hon skulle kolla på tapeter..
och som ni kanske märkt älskar jag julen och har börjat få riktiga julkänslor...
Så när vi kom in på Rusta, vad tror ni jag ser?
JO de har tagit fram alla julsakerna!!!



Allt glitter, julklappspapper, julklappssäckar, julkläder, julslingor, jultomtar...
JA verkligen allt!! Och jag fick sån lust att köpa julpynt, för tänk om det hinner ta slut innan jag ska börja pynta och kan köpa allt jag vill ha? Jag brukar ju faktiskt försöka vänta med pyntningen alla fall till första advent... och det är ju ett litet tag kvar faktiskt...
Men så mycket fint det var, och sån glädje jag kände!
Alla fina kulor som glittrade, och alla julklappar jag hittade... Nä jag får nog allt ta och åka dit med storplånkan nån dag och köpa lite grejer som jag behöver till jul!
Men innan det måste jag ha städat ur förrådet så jag får plats med alla grejer!

Ja, sen så åkte vi till Boom och skulle kolla in en filt som jag hade som Linda blev kär i, men de var tyvärr slut, så jag ska åka dit och köpa en åt henne sen när de kommit in igen, då skulle det komma lila med så då ska jag också ha en..;)
Så fortsatte vi vår lilla tripp till farmor och farfar som hon inte träffat på jättelänge, så det var riktigt trevligt, fick mycket gott fika och prata av oss lite...

Nu har jag skjutsat hem henne, vi skulle båda ta och vila lite, så vet jag inte vad vi hittar på i kväll, får se när Patrik är klar med och vad vi ska äta... Kanske blir det film i kväll med, vi får se!



Santa Claus is comming to town...

2009-10-10 @ 08:56:03

Japp, alla fall så känns det så, startade Spotify i morse, och där var det Beach Boys skiva på bild, Christmas Harmonies... Och då kunde jag ju inte låta bli, så just nu strålar det julmusik ur mina högtalare...
Jag blir så himla glad och lycklig av julmusik, så himla underbart!!

Längtar så tills jag har ett stort hus dit jag kan bjuda hela min splittrade familj, och ha ett stort julfirande med alla mina nära och kära, och gärna får de sova över allihopa med, som en riktigt Barnen i bullerbynjul...!!
Underbart!!

Har skjutsat Patrik nu, han ska köra årets sista folkracetävling i helgen...
Själv ska jag ta mig till Rusta och Boom med storasyster och kolla tapeter, hade för övrigt en riktigt mysig kväll med henne igår!! Hon kom hit efter jobbet, jag fixade lite mat, Hemmagjorda biffar (som patrik gjort tidigare i veckan), potatisskruvar och bearneisesås och sallad... Mums!
Så såg vi på Idol och sen blev det "En shopoholics bekännelser".
En riktigt trevlig kväll, har blivit allt för lite sånt här umgänge de sista åren... Men nu ska vi ta tag i det tycker jag!!!
Mer mys och god mat!!



Nu ska jag ta och fixa mig lite härlig frukost, mysa framför tvn, sminka mig lite och invänta att Linda vaknat så vi kan ragga runt lite!!
Ha en bra dag så länge!



snart är det jul igen

2009-10-08 @ 20:42:26

och jag har sån jullängtan!
som jag längtar till den första snön, till första advent, till skyltsöndagen, tills vi ska bo på södra stadsberget och shoppa julklappar, till min födelsedag då jag får träffa  alla nära och kära igen, och julafton!!!
Som jag inte vet vilka jog kommer spendera den med än, men jag hoppas det blir med Maggan alla fall, för den traditionen vill jag gärna ha...
Men vi får se hur det blir som...
Alla fall så tycker jag det är så mysigt nu då frosten ligger på morgonen, och det är svalt och friskt ute, träden är gula och röda och det är så vackert!!
Äntligen får jag börja tända ljus till filmen igen, och nu har jag fått höststädat lite..

men snart, snart är det jul!!



tog och gjorde en höstsminkning, med silver, grått och plommonrött... mycket mysig sminkning...




så ska ni få se mamma, som alltid envisas med att visa att hon kan klara av allt själv... trots att hon egentligen behöver hjälp..;)

Här ska hon bära stegen i bron som vi är och städar i nu... det är typ som fångarna på fortet att ta sig fram där, man måste lyfta benen högt över varje hål och även böja huvudet, och så fortsätter det i en km typ... VM i smidighet!!



Det var så sjukt komiskt att se när man var där, när hon kom till hålet och det var en pelare på golvet i vägen, då blev det svårt för henne....
Ja, det livade upp vår dag i bron alla fall!!

Nu blir det mys i soffan!



Ska vi leka frisör?

2009-10-07 @ 19:44:08

Ja det har jag nyss gjort, har klippt och färgat håret på kära mor!
Vi jobbar ju tillsammans nu, hon och jag, städar en bro och har det mycket trevligt,
roligt är att mamma inte är less på mig än utan kom hit och ville umgås lite i kväll..
Mycket uppskattat!!

Tänkte uppdatera er lite om min Godisfritid som jag bestämde mig för att ta, fram till och med den 23 december ska jag inte äta nåt godis...
Och det har´gått sjukt bra, är jättesugen i bland, men då har jag ju inget godis hemma så då var ju det lätt löst...
På affären är det jobbigare, då blir suget stort och jag kan gå fram och tillbaka och fundera om jag inte ska unna mig en... MEN, duktig som jag är så låter jag bli och köper ett paket sockerärtor i stället! ;)
Så fick jag ju en så himla gullig och bra present av Erica och Anders i söndags, som skulle hjälpa mig mot mitt sug...
2 doftljus, ett som luktar Bubbelgum, och ett som luktar Lakritspipor.... Åååhh... Som jag saknar lakritspipor!!!
Men det var mycket uppskattat, nu kan jag sitta och sniffa på ljuset i stället!!
Men en låda Lakritspipor tas med stor glädje emot på mig födelsedag!!! ;)
Har dock blivit lite chips, eftersom vi ansåg att det inte var godis..;) Men ändå inte i samma mängder som jag brukar, kan ju vräka i mig en hel påse på en halv film, med dipp!
I platanias så räckte en Pringlesburk över en vecka... Patrik åt upp det sista..

Så det känns bra, men i bland då ångrar jag mig, men jag vill så gärna klara fram till jul så jag ska banne mig fortsätta försöka!! ;)

Inga bilder i dag, kameran är full och jag orkar inte radera... Ni får fantisera!


Nu ska vi mysa, kanske blir det lite scones och te i kväll..;)
Puss på er!



Lisbeth Tours!!!

2009-10-06 @ 19:56:03

Ja nu har första förfrågan om semesterbilder kommit, så det är väl dags att ta sig i kragen då och lägga upp lite bilder...
Det blev många bilder...

För att göra det intressant ska jag försöka ha mänga bilder och korta givande undertexter så ni får en bra inglimt av vårt äventyr..

Men ni måste ju få en förtext så ni vet vad det var som hände och varför...


Lisbeth Tours,
Började lördagen med att svärfars hämtade mig och Patrik och vi drog till Umeå flygplats...
Svärmor Lisbeth fyllde nämligen 50 år den 29 September och ville därför bjuda barn och respektive på en resa till Creta, Platanias, och sammanlagt blev vi 12 st...

Väl framme på flygplatsen så möttes vi av denna unga dam,



Lisbeth vägrade tro att det var till henne som skylten var...
"nä det är inte till mig, nä det är inte till mig...!"
Men det var den,
och väl där inne så stod hela släkten, första tanken var att de skulle vinka av oss, men så
förvånade vi blev när vi insåg att alla hade resväskor med sig...!
Så vi blev helt plötsligt 27 st som skulle delta i Lisbeth Tours!! Mycket kul!!



Råkade stöta på Foppa med... Gick lite motigt med på en bild..




Vår lägenhet, vi fick alla en tvåvåningslägenhet med balkong.... Mycket mysigt!


Utsikten över vår gård med en pool och en Snackbar


Min sminklåda fick ju lov att vara med...Men bara det viktigaste fick plats..! ;)


Också lite smycken fick man ju lov att ha med...


På baren nere så hade en ägaren denna snygga keps på sig, hon hade fått den av några killar kvällen innan som bodde i nr 11, samma som vi bodde i.... en slump??


Patrik och hans pappa slappar med en öl efter en lång resa..


Söndag och Måndag var det röd flagg på stranden, så vi fick inte bada, för stora vågor och starka underströmmar...
Vi badade lite ändå, men badvakten kom alltid och visslade upp oss....



Hela (ursprungliga) gänget innan middag, lägg märke till hur snygga tjejerna var efter att deras personliga Make Up Artist varit framme!!


Älsklingen och jag ..


Patrik hittade även 2 nya älsklingar där nere...


Emilia, Susanne och Daniel i vår lägenhet på kvällsmys..


Johanna och Mange tittade också förbi..


Måndagen spenderades på "stan", denna bild fann jag i taket på en spritbutik..


Min sommarsminkning inför måndagens middag


Middagssällskapet


Tisdagen var ju Lisbeths dag, alltså hennes 50 års dag...
Den firade vi med munk med ljus, sång, paket och skumpa!... till att börja med


Patrik plockade stenar på stranden och lämnade ett fint meddelande till mig..


Vackra damer på väg till Födelsedagsmiddag på berget, nu hade Make up Artisten varit framme igen!


Utsikten från restaurangen på berget..


det blev en massa Ouzo under den kvällen för vissa....


Och ännu mer Ouzo



Och ännu lite mer... Vissa fick stora glas...


Lisbeth fick tårta även här, men på ett lite annorlunda sätt..




Hon fick även lite skön sång, där jag äntligen fick glänsa lite och sjunga solo inför hela restaurangen... idol nästa??? eller inte, men det var kul så det bjuder jag på... det var ju bara jag som kunde sista versen...
Applåderna jag fick sen kommer jag leva länge på, kanske, kanske lägger jag upp sången här, som fångades på video...


Patrik och jag


Johanna och Magnus


Efterfest på Lisbeths balkong


Patrik med sin älskling igen- dock inte ömsesidig kärlek


Mange och Patrik - lika som bär?


Johanna och jag på grillfesten som det bjöds på på Snackbaren...
Alla 27 kom dit och åt och drack, dock var vi ett mycket litet antal som vågade bjuda på lite dans...
Tycker det var pinsamt att så få våga ställa sig på bordet och skaka rumpa!!
tummen upp till oss som vågade!!


Mona!!!!


Roger!!


Jag!!!


Imre, Silas och Katarina!!!
och Lisbeth som jag inte hann fota!!!
Ni andra får skämmas!!


Kvällens sminkning, fulaste posen men...


Patrik och jag

Så åkte vi en lång resa till standen Elafonisse, paradiset på jorden med vita strände och turkost vatten och snäckor överallt enligt informationen vi fått...
Men ingen hade berättat om vägen dit, om den jättesmala vägen, om stupen som saknade räcken och 180 graderskurvorna...
Och damerna i framsätet var helt förskräckta, hela vägen hördes tjut som:
"kör inte så fort!!"
"Tuta i kurvan så de vet att vi kommer"
"titta på vägen!"
"prata inte med chauffören!!"
"Bromsa!!"
"Akta stupet!"
"Akta bilen!"

Ja det var mycket hysteri hela vägen, själv kände jag mig väldigt lugn och glad att jag slapp köra..! För då hade de fått se på hysteri!!!
Så jag tog mig tydligen en liten tupplur under tiden de höll på att dö av skräck! ...


Detta var alla fall resultatet av skräckresan, en vit strand med turkost vatten


Och snäskskal i massor i stranden


och en snygging i sanden


Semesterns snyggaste pose!!!
Eller nåt...;)


Och en av de tjockaste hundar jag sett


Solnedgång över Platanias


Gatan i Platanias



Lite blommor i Platanias

Ja det var ett litet sammandrag av semestern i bilder!!
Vi hade det mycket bra, blev mycket mycket mat, sol, bad och härligt umgänge!!

Tack Lisbeth för en undebar vecka!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0