Februari 09

Snart blire skiderna på !

2009-02-28 @ 00:04:04

Har gjort nåt mot mina vanor i kväll,
började redan för några veckor sen då jag tänkte, Fy så längesen jag läste en bok, måste vara typ 5 år sen..
Så igår då jag var på Coop så var det bok rea och då tänkte jag slå till..
Så jag letade reda på 2 böcker jag tyckte verkade spännande...

Dödens plats- Stephen Booth
Pappersväggar - John Ajvide Lindqvist

Mamma kom hit med täckbyxor för morgondagen , sen köpte jag handskar på stan, skjutsade grabbarna på bowling och åkte på affären och köpte lite gott för morgondagen..
Sen blev det hem, la på lite härlig musik från Vonda Shepard,
satte mig i soffan under min mysa filt och hade tänkt alla mysiga lampor,
Sen började jag läsa...
Riktigt härligt avkopplande faktiskt...

Men sen kom ligisterna hem, Patrik, Robert, Anders och .... Falk, (min klasskompis lillebror som jag inte kan förnamnet på) och skulle förfesta lite...
Kul men samtidigt jobbigt.... mitt lugn och ro var som bortblåst, lixom godiset jag hade tagit fram och platsen i soffan blev plötsligt mycket mindre...
Bengan anslöt också efter ett tag, trevligt eftersom han nu ska lämna oss...
Till slut begav de sig ner på stan och jag och Bengan blev kvar i diskussioner om hur vi lär känna folk, och att folk klagar på att vi trot det bästa om alla och pratar med vem som helst. vårt motto, :Bättre vara naiv än fördomsfull...
Var alla fall himla trevligt, jag kommer sakna honom även om vi inte kännt honom så länge.. Men han är lätt att vara med och prata med, har mycket tänkvärda åsikter och insiktsfull.. Det gillar jag !
Inga plumpa och dåliga sexskämt som resten av killarna kunde vräka ur sig för att verka coola...

Hjälpte honom att bära ut tvn och sen så fick vi hans Skip Bo spel...;) Som utflyttningspresent...
Patrik knäppte kort på honom så ni ska få se honom sen, jag lovar!

Nu ska jag lägga mig och sova så jag orkar med morgondagen!
Slalom hela dagen!


Fullt ös

2009-02-25 @ 18:05:48

Jajjemen nu har jag fullt ös framför mig...
I kväll ska jag försöka ta mig på gymmet, känns dock väldigt oinspirerat...
Imorgon kväll ska jag, Emma, Elin och Anki (kanske) fara på Make up store på Klubbkväll..
Ska bli himla kul, de är så härliga att vara med, och man kan inte få bättre sällskap på klubbkvällen..
Ska kanske köpa mig nåt till balsminkningarna..: vi får se vad jag hittar..
På fredag ska jag, mamma och Anders fara på Relaxen en sväng och basta och bada..:
Ska bli himla trevligt...! Jag bjuder ju...;)
På lördag blir det Solberg hela dan! Slalombacken här kommer jag ... efter 6 år...
Sen på kvällen vet jag inte om vi kanske åker och hälsar på Sandra och Peter, blev sagt så i fredags alla fall...
Och på lördag så ska jag fota mig igen, Spännande,
sen blir det Body Balance, som jag fått in som rutin alla fall!

Nä nu ska jag ta ett beslut om jag ska gå på gymmet... eller om jag bara myser hemma...;)
hmmmm....
Har ju min sköna filt ju...
Ja träna kan jag göra en annan dag...;)



Hej hopp gummi...propp?

2009-02-24 @ 20:02:05

Ja så var det tisdag och snart Onsdag..
Veckorna bara rusar fram och snart är det vår igen... Härliga tider!

Har precis tränat med Pilates bollen och min video..
Känner att det tar mer och mer ju oftare jag gör det eftersom jag börjar lära mig hur jag ska göra för att det ska ta och kan koncentrera mig på det och inte på hur hon gör..
Det känns himla bra!
Sen har jag fortfarande träningsvärk i magen sen i söndags... Men det är skönt..! ;)

Var upp till Maggan en sväng och surra lite,
sen tänkte jag hälsa på Bengan på vägen ner eftersom han ska flytta på söndag, och Heidi ska bli vår granne på riktigt!
Känns lite tråkigt då vi nyss fått bekantskap med Bengan... Men jag hoppas vi ska kunna hålla kontakt med honom trots att han blir jämtlänning! ;)
Alla fall så knacka jag på och där öppnade en annan kille som jag inte kände igen, men som visade sig vara Bengans inneboende..
Han var alla fall riktigt trevlig, blev kvar där en stund i dörröppningen och snackade träning och jobb...
Han var från Umeå och hade praktik på Parkskolan som gympalärare...
Jag älskar verkligen att få nya kontakter så där!
Bjöd ner honom och Bengt på fika nån dag så jag hoppas verkligen att de kommer och hälsar på innan de flyttar härifrån...

Fick kanske 1000 pussar och kramar av denna underbara lilla tös eftersom hon ska till fjälls, lixom maggan och Anton.¨
Hon lovade att de skulle räcka tills hon kom hem igen på söndag..
Det betyder alltså inget fikamys i helgen... Man blir snabbt van vid det...;)



Jaja... Nu ska jag byta om och sen sätta mig och gosa med min filt i soffan... ;)



Så lite kan göra så mycket

2009-02-22 @ 20:46:34

Igår så kom Emma Sångberg hit, det var så himla trevligt!
Har inte umgåtts med henne på flera år... Men det märktes inte..!
Tyckte det var jättekul att hon kom hit, och hoppas så klart på fler träffar, måste ju få revanch på Skip bo... (nä vi är inte beroende av det... än)
Vi såg på film, snackade massa skit, skjutsade hennes grabbar på Harrys, fick en tjuvtitt på hennes fina lägenhet, man blir lite sugen på en större lägenhet då man ser hennes 3a... Sen åkte vi hem hit igen och spelade Skipbo till typ halv 2...
Halv 3 blev jag uppringd av Jörgen som var här och festade från Umeå och hade ingen skjuts tillbaka, han skulle ge mig 1000 kr för att jag skulle skjutsa hem honom då, fram och tillbaka till Umeå... Men jag som är sååå nattrött vågade ju så klart inte ta den risken att somna vid ratten.. Erbjöd dock sovrum och skjuts i dag i stället men det dög inte så de tog taxi.... Kanske lika bra det ! :P

Har haft en riktigt underbar dag i dag...
Vaknade halv 7 som valigt, pigg och rask... Och eftersom vi inte har nån kabel till tvn i sovrummet nu så smet jag ut och la mig i soffan och såg på tv... Patrik klev upp vid 8 och for för att tvätta bilen, idag av alla dagar...
Så kom Angelina och satt med mig, vi lekte med hennes lärodator och såg på barnprogram... Mysigt mysigt..
Tyvärr blev jag så sjukt trött där, satt nog och halv sov när hon pratade med mig, så till slut sa hon att hon skulle gå upp..
Och då somnade jag till..
Vaknade sen då Patrik kommit hem..
Svidade om och sminkade mig lite så for vi på Claes Olsson för att fixa kabeln till tvn och byta några ord med Erik..
Så fortsatte vi på The Phonehouse för Patrik var sugen på ny mobil...
Där så frågade hon som jobbade hur det gick med kaklingen. Tydligen hade jag varit  in och snackat av mig där och hon kom ihåg det... det var som lite kul..: Mena jag vet ju vem hon är... Men inte lika självklart att hon ska veta vem jag är... Inte som att jag hänger där, typ som på Make up store... :P

Fika tänkte vi göra på UH, och gissa vem vi träffade där, jo min allra bästaste Malin!
Så himla trevligt, få bara vara med henne lite...
Bestämde att hon kanske ska följa på Snöbussen på lördag..Som vi pratat om så länge men aldrig blivit av...
Ska bli så himla kul! Hoppas verkligen hon åker med!

Sen åkte vi vidare till Boom och jag fick mig en underbar filt, som jag sett att mamman hade...
Den är sååå mysig, tänk vad lite tyg kan göra, nu känner jag mig lycklig och glad bara för att jag har en skön filt att sitta under, därav att det inte gjorde nåt att Patrik åkte och spelade innebandy nu och lämnade mig ensam så här en söndagskväll... Vår ultimata myskväll..

Vi hann med en liten sväng på Unika hem också, bytte några ord med Erik där och kikade runt, suktade efter den där härliga fåtöljen jag så gärna vill ha men inte har plats för.... Åååhhh..
Sen var det bara hem och svida om för då satt ju mamma och väntade ute i bilen, redo för lite Body Balance..
Vi körde stenhårt och jag tror hon tyckte det var lika kul som jag hoppades att hon skulle tycka...
Så hon kan följa mig fler gånger...;)
Det är ett himla skönt sätt att träna på, speciellt på söndagar..!

Hem och beställde pizza och sen har vi sett våra favoritprogram, "One Three Hill" och "Gossip Girl"...
Nu sitter jag ensam och funderar på om jag ska lägga på nån film eller om jag bara ska somna till det som går på tvn..
tyvärr går det inget bra så det blir nog en film..



Sminkning..

2009-02-21 @ 17:59:10

Ja så tog jag och sminkade mig lite i dag...
Tyvärr så blir bilderna inte lika bra som sminkningen är i verkligeheten...
Önskar jag hade Fredrik här varje gång jag sminkade mig..;)

Jaja... Lite kan ni ju få se..;)

Lite indian inspirerat... typ... Eller nåt..







Haha, ja här försökte jag mig på en sotad och frostad look... Det såg grymt coolt ut på riktigt...
Men tyvärr så samarbetar ju inte min kamera.... SUCK!



Lite rosa och ännu mer rosa..



Sen blev det den naturliga Sandra Looken...
Hann bara ta ett  kort innan minnet blev fullt, så nu orkar jag inte ta fler heller..
Ni får nöja er med mitt första kort...



Ja, så var det roliga över..
Ska sätta mig med Patrik i soffan och smälta maten lite...;)



träning = fyndköp och socialt nätverk

2009-02-21 @ 13:49:00

Ja, så är man hemma igen efter ett tufft träningspass..

På vägen till gymmet träffade jag Erica och hennes mamma... Alltid lika kul, även om det bara blev ett snabbt utbyte av meningar...
Sen så råka jag svänga in på Vila och fick mig ett par sköna jeans i modell "baggy", liknande de jag brukar låna av Patrik för att jag tycker de sitter så skönt, perfekt att gå och mysa i om man är less på mjukisbyxor..;)
100 kr var ju helt överkomligt så man kunde ju inte låta bli...

Sen så efter att jag kämpat på så såg jag Emma Sångberg sitta i bilen och vänta på parkeringen.. Så då hann jag ju byta några ord med henne med...
Kanske lyckades jag locka hit henne i kväll då hennes bihang skulle ut och roa sig så hon blev ensam..
Det skulle vara trevligt, för gamla tiders skull..

Nu ska jag ta och sminka mig lite, testa lite olika kanske...
Var så länge sen nu..
Men då måste jag ladda batterierna med..;)



Lördagsstart

2009-02-21 @ 11:23:15

Ja så var lördagen här igen, så fort det går i bland!

Igår så kom Sandra hit och vi bjöd på tacolåda, sen såg vi på "Changeling" med Angelina Jolie, Vilken bra film!
Än fast jag fick sitta och vara arg och frustrerad hela filmen över vilken makt polisen hade på den tiden och hur lätt de kunde vända och vrida på allt så det blev hennes eget fel och att det var hon som var störd..
Slutade dock inte som jag önskade men det var helt klart sevärd och gripande!
Sen så fortsatte vi kvällen med några omgångar av Skipbo..;)
Efter varsin vinnande omgång så gjorde vi kväll..

Så i morse vakna jag så fort det började ljusna, typ vid halv 7... Så sen har jag varit vaken,
Angelina kom kanske vid 8... Så satt vi och myste framför tvn tills vi gjorde lite frukost och åt tillsammans med Patrik...
Sen åkte han till garaget och vi fortsatte att mysa i soffan... Så underbar hon är!

Nu är jag på min väg ner mot gymmet, hade tänkt dansa i dag, men jag kände inte att rytmerna satt i så det blir bara träning... I morgon har jag tvingat med Mamma på Body Balance så då ska vi få träningsvärk i magen! ;)



Nya uppgifter och fikabesök

2009-02-19 @ 19:29:36

ja idag så fick jag lite nya uppgifter att lägga till i mitt CV...
Jag fick köra denna lilla sak...



Kände mig väldigt manlig, och det var grymt kul!

Fylla skopan och hälla ner det i den stora skopan... Kul kul att göra nåt annat..
Fatta vad grymt att få köra grävare nån dag...;)

Sen så kom Mamma, Maggan och Angelina med fika i dag på jobbet..
De bjöd oss allihopa och det var hemskt uppskattat...
Synd bara att inte Pappa var där...
Men Angelina har lovat att hälsa på fler gånger..;)

Har varit så himla fint väder nu de sista dagarna...
Det är ju så härligt då solen lyser, då gör det nästan inget att det är 20 minus grader ute..;)




Det lilla äcklet ringde och jag har fått en lårkaka...

2009-02-18 @ 17:56:48

Hallå!

Glömde ju berätta om gårdagens samtal med det lilla äcklet, chefen....
Han började med att fråga om jag inte var less på kylan och saknade tillbaka...
"Nä, jag håller värmen så kylan störs jag inte av, Sen så trivs jag så himla bra här, Här är det ingen som försöker vara min pappa, min pojkvän, min terapeut eller min lärare, ingen som försöker göra mig till nån annan eller klagar på mig i onödan... Jag får vara den jag är och hur jag vill och de låter mig vara så... De tycker om mig för den jag är utan att klampa ner på mitt leverne och bråkar inte med mig i onödan... Här är allt så okomplicerat, bara att jobba på och alla är snälla och glada...
Det är ju helt annat mot att jobba med dig, Klart jag inte saknar tillbaka..! "

Det är sant, jag tror aldrig jag mått så bra som jag gjort de här månaderna då jag jobbat åt Peab, allt har funkat bra, jag har vetat vad jag ska göra, alla har accepterat mig och jag känner mig som en i gänget... De känns som en familj, och tanken på att vara utan dem och börja jobba med Mikael känns inte alls upplyftande...
Han sa att vi kanske skulle få badhuset i sundsvall och nåt i Uppsala... Usch! Jag vill inte alls åka iväg och jobba så.... nån gång kanske, men inte såna stora jobb... inte nu då jag nyss fått hem Patrik...
Vill ju vara hemma fru nu...
Nä drömmen hade ju varit att få stanna hos Peab på fjärrvärmen, men det är nog att glömma... fjärrvärmen tar ju slut nån gång med, så jag ska väl egentligen vara glad att jag har en chef som försöker se till att jag har jobb, oavsett vart det är... Jag tycker ju det är kul att kakla, men det är roligare att jobba utomhus med det här gänget... Men med pappa som chef verkar det långt borta med...
Hade väl kanske gått och hoppas på att när det tog slut på Peab, att jag skulle bli arbetslös och kanske kunna fundera på att utbilda mig inom Make up eller nåt annat kul, Men men... Man får ta det som det kommer...
Jag är ju ung, och det hinner ju komma fler tåg..

Men just nu vill jag ingenstans.. Jag vill vara kvar där jag är och jobba...

Alla fall så gynnar jag er skadeglädje med en bild på min lårkaka...



Snacka om att det gör ont, till och med byxorna trycker åt!



För det är min dag i dag!

2009-02-17 @ 19:54:40

Jajjemensan., det är min namnsdag i dag, SANDRA

Så första grattningen kom från VentAndreas från Umeå..
Sen så fick jag ringa och påminna Pappa, så han fick bju på fika vid 9, om än inte bara för min skull men ändå...
Sen ringde jag och påminde Mamma, så hon fick bju på middag i kväll...Bara för min skull...
Och det gjorde hon bra, hon hade dukat fint och till och med lagt blommor på min plats vid bordet, hon är verkligen världens bästa mamma!



Sen har jag hamnat i slagsmål i dag....
Men gafflarna, och då snackar vi inte några köksbestick här, nä utan om tyo enmeters gafflar på flera kilo!!
Det resulterade i att jag nu har svinont i låret, kommer nog få världens lårkaka och kommer nog klaga fler än en gång i morgon.... Plus dålig sömn på grund av att jag inte kan sova på mage längre..
Nä jag håller med Berra, "Döda ting ska inte jävlas!!!"
Fy farao, det gjorde så ont att jag skulle kunnat lagt mig ner att grina... Men Anders medömkan räckte för stunden så jag bet ihop...

Hade ju planerat gymmet, men det blev bortpriroriterat då jag har så ont...;)

Nä nu blir det mys i soffan!




Första och sista dan

2009-02-16 @ 21:01:36

Ja så var första dagen för veckan avklarad...
Har hackat is och pumpat vatten hela dagen...

Men så var det sista dagen för mamma, det var lite tråkigt,
Även om jag visste att det skulle komma, så är det kul att ha henne nära, lixom pappa, njuter av att få träffa dem varje dag...
Men det kan jag ju göra ändå, men det är ju det där att ta sig för.. Det blir lite nån gång i bland!
Men jag älskar ju dem lika mycket för det!

Tänkte bju på lite skottarbilder..;)



Mamma såg ännu mindre än vanligt ut där nere...



Mamma, Nils-Gunnar och Stefan, skottare i högsta hugg!
Det är ganska djupt där!



På vissa ställen hade vi sån lyx att man kunde köra snöslungan...
Men mest fick vi skotta för hand...

Det var ganska mycket snö med, mest var det ju runt en meter djupt..



Och på vissa ställen hade det nästan drivit igen helt..

Men var har haft kul, trots värk och trötthet...

Har tvättat i dag, jag och Patrik for en sväng på Ahlens och köpte en tvättkorg för presentkortet vi fick av Micke och Emilia...
Sen for Patrik på Bowlingtävling och jag har suttit hemma och skrivit ut bilder till min portfolio och sminkat mig lite..

Men det tar för lång tid att lägga upp den bilden och jag har inget tålamod nu....Nån annan dag!
Nu ska jag lägga mig framför tvn och mysa..;)

Söndag kväll!

2009-02-15 @ 20:07:13

Oj, nu är det rent hemma, det luktar sommar av skurmedlet och det är dammfritt överallt...
Har även städat Patriks garderob så han har dubbelt så mycket plats över nu..

Jag och Erik tog oss ner på gymmet i dag på ett Body Balance pass... Värmde först upp på crosstrainern och sen körde vi hårt med pilates, thai och yoga!
Men det var grymt kul och så himla härligt! Men samtidigt såå jobbigt, speciellt då man kommer till magövningarna..
Fattar inte att det ska vara så jobbigt!

Men nu ska jag ta mig i kragen och verkligen gå varje söndag för det är så himla skönt att avsluta veckan så!

Kom hem så hade älsklingen gjort färdigt med maten , så underbar han är..!

Nu ska vi mysa framför tvn och sen är veckan över och vi har en ny att se fram emot,
tyvärr betyder det nog mer snöskottning för min del..
Men var gör man inte för pengar?



Alla hjärtans dagen!

2009-02-15 @ 11:36:14

I fredags kl 14 satte vi av mot Umeå city (först hem för att hämta packningen) för att fira alla hjärtans dagen lite i förväg...
Efter 5 dagar av snöskottning så var det väldigt uppskattatatt få sluta lite tidigare och få åka bort lite...
Vi kom fram till Hotellet vad 16.00, så checkade vi in, parekrade bilen och sen gick vi på affären en sväng och köpte oss lite godis och dricka för kvällen..

När vi kom på rummet hade de gjort i ordning en lite överaskning åt oss..



lite frukt, melon, kiwi, chokladdoppade jordgubbar, chokladtryffel, passionsfrukt, torkat kött, och så två små skumper i ishinken ... Det var väldigt fint gjort, tyvärr var vi inga skumpa älskare, men Patrik fixade det till sin fördel alla fall..



Då var han nöjd då han fick lite öl i magen..

Rummet slog våra förväntningar och vi var hemskt nöjda



Korridoren



Supersköna sängen med exrta långa täcken osm täckte även Patriks fötter..;)



Fotöljerna



Tränings hyllan



Badrummet



Badkaret

Sen hade vi en härlig dusch där vid sidan om, en regnskogsdusch,
med glasvägg så man såg in till sovrummet om man dragit undan gardinen..;)

Så vi tog oss en dusch och gjorde oss snygga, sen drog vi ner till restaurangen i hotellet och åt hemskt god, men dyr mat där..
Det var väldigt mysigt!
Vi satte oss i lobbyn en stund och Patrik tog en öl... Jag kryssade i listan inför frukosten nästa dag...





Vi hade en hemskt mysig kväll! Vi bara njöt av varandras sällskap och uppskattade varandra!
Det var underbart!



Halv 10 knackade  de på dörren nästa morgon med roomservice...
Då hade jag legat vaken sen halv 7 och var ganska så vrålhungrig...

Men det var väldigt mysigt, vi satt i morgonrockarna vi fick låna och jag kände mig som Pretty Women..
Det var kul,  och kommer bli fler gånger!
Hotell Aveny är nog Umeås bästa hotell!



När vi checkat ut gick vi en supersnabbis på stan, tills patrik vi less...
Så åkte vi och hälsade på Linda Fahlgren, min bästa vän som jag kännt hela livet..
Det var väldigt uppskattat från min sida, eftersom vi sen gymnasiet inte ses så ofta längre eftersom hon bor i Umeå..
Men man är alltid välkommen hos henne och det är så himla skönt!
Fick även träffa hennes sambo, himla trevlig kille! Glad för hennes skull!

Sen åkte vi hem till Övik igen, åt alla hjärtans dags middag på Max... Så klart!
Efter det så våldsgästade vi Erik Sjödin och satt där och hängde några timmar..
Det var också så trevligt, speciellt då det var ett tag sen vi träffa han!

Sen hyrde vi film, jag fick med mig en komedi med Amanda Bynes, min absoluta favoritskådis!
Vi såg den och jag var vaken hela filmen, den var ju så bra!

Sen var alla hjärtansdagen slut och utslagna hjältar som vi var somnade vi sött i vår säng igen...

Imorse så åkte jag på affären och handlade frukost, glömde dock det viktigaste, smöret, så det blev bara att sätta sig igen!
Mätta och belåtna ska vi ta tag i en storstädning av lägenheten, skura golven och dammtorka som vi gör alldeles för sällan, kanske städa garderoberna!



Hej och hå. fort ska det gå!

2009-02-11 @ 20:07:39

Hallå!

Ja så var man inne på 3:e dagen med bara skottning 8 timmar om dan, typ, fått stänga lite... Men mest skottning
Och jag kan säga att det känns..!
Träningsvärk överallt..
det är grymt  jobbigt att skotta över huvet!
Tur man var lite vältränad alla fall... så nu börjar det gå över..
Annat är det för mamma som bara får mer ont för varke dag...
Det är ju bra att man får skotta lite, då får man sakna staketbyggandet lite...

Sen har jag och Maggan varit på gymmet i dag, körde bara kondition, orkade inte med styrketräningen i dag efter all skottning, det räcker nog och blir över!

Nu har angelina lekt frisör med mig, jag duschade, sen skulle hon föna, borsta, locka och spreya, så nu är håret lika skitigt som innan och alldeles hårt, Men vad gör man inte för sin enda systerdotter?
Hon är ju för underbar!



Liten notis bara,
Nu har jag 3 stycken som jag ska sminka till balen!
Super kul tycker jag, riktigt smickrad..
Speciellt eftersom jag inte känner dem...
Plus att 2 av dem bokat av sina tider på make up store för min skull...
Det är ju lite kul, att de hellre går till mig...

Ska ta mig till skatteverket och höra hur det skulle vara om man skulle starta nåt, och bara ha på sidan om för skojs skull, men som ändå är lite seriöst...;)
Vi får se...Men visitkort ska jag ta och fixa alla fall..!




Snö snö snö!

2009-02-09 @ 18:14:52

Ja så har min dag sett ut..
Snö och snö överallt...
Jag drog nitlotten att skotta bort all snö som ligger nere i schakten...
Det vill säga 2 km långt att skotta och minst en meter snö över allt, plus att jag måste kasta den över mitt huvud eftersom schakten är så djup...
Jag är öm i precis varenda liten led, muskel och sena i kroppen. till och med i naglarna gör det ont!
Har skottat precis hela dagen, fick dock lite hjälp, Mamma kom dit och slängde lite snö med...
´
Det känns som att vi skottat 2 km i dag, men egentligen har vi kanske kommit 500 m... Om ens det... Jag är inte så bra på avstånd!
och det här lär jag få fortsätta med veckan ut om jag har otur, men i morgon kommer förstärkning, då blir vi 5 stycken som skottar... och jag får bossa över dem alla... ;) Mwohaha!

Nä, men jag hoppas verkligen att det fortsätter vara minusgrader, och ganska många med, för jag vill verkligen inte ha nå klumpsnö!
Puder snön är ju ändå ganska lätt att skotta, så det har ju gått ganska bra!

Har bilder och film sen, men jag orkar inte nu..
Ska snabb duscha, sen ska jag lägga mig och dö ¨på soffan...

Har fått massor av bilder redigerade med, så borde ta tag i dem nån gång med....

Nån annan gång...

Kram



Gudstjänst och hemma pizza

2009-02-08 @ 19:04:24

I går blev det en helkväll hos Daniel, tror vi blev kvar där till halv 2 .. Vi kom kl 18.00..
Men det var trevligt!

I morse så kom mamma och hämtade mig, maggan och Angelina så for vi på gudstjänst på EFS där Johan sjäng med sin kör..
Det var kul att gå dit igen, och det var ännu roligare att träffa Johan och se att han verkar vara så lycklig och glad!
Det önskar jag honom verkligen!

Fortsatte med fika på UH och sen hem och umgås med Angelina... VI satt och myste i soffan...
Sen så åkte jag och Patrik och handlade, sen gjorde vi pizza tillsammans..
Supermysigt!

Jag är så himla lycklig som har honom! Han är den mest underbara man jag träffat och den jag kommer älska i all evighet, det är det som känns bra!
Han gör mig glad och lycklig, och till en bättre människa!

Nu ska vi mysa i soffan och se Gossip Girl som har premiär nu! Weeoo!

Chips och dipp, härligt!



Dansa lördag morgon?

2009-02-07 @ 14:15:47

Ja visst, kl 10 i dag drog jag mig ner mot gymmet för lite lätt uppvärmning och sen så blev det Body Jam för hela slanten!
Sjukt jobbigt! Men helt otroligt kul!
Önskar jag hade nån att gå dit med... Men det verkar vara svårt!

Men man känner sig duktig,
Sen kom mamma och hämtade mig, vägarna förbi, så for vi hem och kollade lite på datorn, jobb och sånt,
och sen så drog vi iväg på en liten promenad med Syncro, folket upstairs drog till Sundsvall i dag så då hade mamma tagit på sig uppdraget om hund och barn.
Fick man lite frisk luft också... Men det är inte så kul att gå ute i snön...;)

Nu ska jag duscha mig lite, sen ska jag göra mig fin..
I kväll bli det hälsa på hos Daniel Wikström, som tjatat om fikasällskap ända sen jag började på Peab...
Vi var dit i går men då var det ingen hemma...;)
Så ikväll blir det!



Peab fest ikväll i Lycksele!

2009-02-06 @ 16:32:47

Hoho!
Fredag igen och nu är alla Peab Anställda ute på galej i Lycksele på hotellet där, med mat och fest, strax efter nio fikat började de ladda för att åka minibuss halv 11, men innan det lyxade Peab på att bjuda på mat på Matcompaniet...
En natts firande sen ska de hem till vardagen igen..
Som chefens dotter och ej anställd så fick jag inte följa med, inte ens lite mat kunde de bjussa på...
Nä jag är inte alls avundsjuk.... Eller jo, vet ju att de skulle haft sjukt mycket roligare med mig med, plus en chaufför.
Men det är de som förlorar på det! ;) 
Nästa gång kanske man är anställd och värdig en fest, Vi får se! Och hoppas! 

För som det känns just nu är jag inte alls sugen på att börja kakla igen och gå tillbaka till ett jobb där man är insatt i allt och vet aldrig när man får lönen eller en avhyvling bara för att chefen är på dåligt humör eller på humör att bråka...
Nä det är skönt att jobba med ett företag där allt bara flyter på, bara att göra det som man är tillsagd och se glad ut, ingen som bråkar med mig, alla är så himla mysiga och trevliga! De är som min familj nu, och trots att jag nu jobbar med min pappa, så är det inget problem jämfört med att jobba med en chef som vill vara ens pappa och styra och ställa....
Tiden på PEAB har verkligen varit underbar och kommer sätta vackra spår i min livsagenda!

Fick alla fall sluta lite tidigare, eller ja, det fanns inget mer att göra om jag inte ville stå och titta på när andra jobbar...
Så då åkte jag hem i stället... Har sminkat mig och gjort mig snygg, känns så härligt efter att ha sett sig själv i spegeln på jobbet, känner mig så snygg och smal då!
Skulle vara kul att komma på jobbet sminkad och uppklädd, kanske klänning, och se hur de skulle reagera..! ;)
Nån annan gång kanske!



Nä vidare till svärfars på tacofest!
Ha en trevlig kväll!



Skumt att det är ljust..

2009-02-03 @ 19:54:33

När jag åkte hem i dag från jobbet så var det ljust ute..
Det känns jättekonstigt, det var så mörkt i fredags då jag ¨åkte hem..:
Men då var det mulet också, men det går snabbt nu mot ljusare tider..
Så härligt, man får sååå mycket mer ork, men jag tycker jag hinner mindre...
för jag tänker när det blir mörkt att då är kl typ halv 3, men då är den egentligen 10 över 4...
Haha!
Ja men det är härligt!

Har tränat med lillasyster i dag, gick kanske inte så bra, Hon är inte så van att träna med boll så balansen är därefter, och sen var ju både hund och dotter med så det blev ganska mycket skratt och lite trångt..;)
Men det var kul, och jag ser fram emot en framtid där vi kan det vi gör och gör det seriöst..
I morgon blir det kondition i gen..;)
Kul kul!

Nu är min älskade hemma igen och Angelina har precis ritat en teckning till mig...



Visst var det fint?
Sen så ångrade hon sig och frågade om hon fick ge den till mamma i stället, nu då jag ändå hade den på min blogg..;)
Haha! Underbaring!

Nä nu är det shear genius som hägrar!



träna träna varje fredag... också varje jul..

2009-02-02 @ 20:03:46

Det tycker jag är kul....;)

Var till gymmet i dag och hade en träff med min tränare..!
Nu ska vi träna kondition...
Märker av att det saknas lite då jag springer där i djupsnön och blir andfådd...
Så nu får det vara slut på det..;)
Och fit ska jag bli till Platanias...!
Men döm om min förvåning då min tränare tyckte jag hade bra kondition för att inte träna den...
Jag har ju bara styrketränat...
Men nu så blir det kondition varje pass och så ska jag gå på body jam lite oftare..
Har även köpt en pilatesvideo till min boll så nu kan jag träna riktigt hemma...
Maggan har även lovat att träna med mig när hon köpt sin boll..
Så det blir himla bra!

Men nu ska jag flåsa ut lite efter att ha sprungit i terräng och uppför jobbiga kullar..;)



Alla hjärtans dag mys!

2009-02-01 @ 16:46:17

Tjoho!

Nu då vi lix är igång på Hotellboende så slog jag till och bokade in oss på en romantisk weekend på Hotell Aveny i Umeå inför alla hjärtans dag...
tyvärr blev det från fredag till lördag, men då får vi ju nästan 2 alla hjärtans dagar...;)































Romantik i Umeå

Välkommen till en kärlekshelg som är fylld med kärlek, lyx och flärd på Hotel Aveny

Checka in i ett av våra dubbel deluxe-rum som är extra stora och lyxigt inredda.

Rummet har en bred härlig king size säng från Carpe Diem, flatscreen TV och DVD spelare med filmbibliotek i receptionen (även Pay-TV och Video on Demand finns att tillgå).
Badrummet är stort och inrett med finess. Ni har möjlighet att få badkar samt dusch om ni önskar. Självklart har ni badrockar och en härlig exklusiv vip på rummet.

Frukost på rummet ingår i servicen, det är bara att säga till i receptionen vilken tid ni önskar bli serverade. Sen utcheckning om ni önskar. Vi kan också hjälpa er att boka bord på önskad restaurang.




Kan det bli bättre? Vi sticker direkt efter jobbet... Kanske kan man få sluta lite tidigare också så man hinner med lite mer...
Ska planera en riktigt mysig weekend åt min älskade och vi ska ha romantiskt och mysigt att han aldrig kommer vilja vara utan mig!
Det Hotellet är så grymt speciellt också, alla andra hotell ser ju nästan likadana ut.. Men här har de tänkt på varje detalj och det känns så himla underbart när man är där..!
Och billigt var det med..!



Weekend Hotell Höga Kusten a´la Wintherbygg

2009-02-01 @ 16:35:53

Ja, så var man hemma igen efter en Weekend på hotell...
Trots omplaneringen så hade jag en underbar vistelse och jag träffade mycket trevligt folk!



När vi kom fram så gick vi ner till bergsrummet för att se på brofästena...
Hela gänget Winther!



Bron underifrån!



Ingången till bergsrummet..



De där grejerna på väggen är där fästena är fäst...;)
nån meter under vatten ytan är vi nu och ett hemskt tryck över huvet fick man..



kalk som runnit ner längs berget..

Sen under middagen så hade vi underhållning från Showbiz...
De var så underbart bra! Man kunde inte sitta still..
De sjöng bara låtar som svängde och som man kunde, spexa till det hela tiden också med typ pistvakt och rollspel!
Grymt bra var det! Och jag skulle såååå gärna göra nåt sånt själv.!
När jag ser dem uppträda och bju på sig så, då vill jag också göra det!
Maggan, kan inte du och jag starta nån sån spex?

Alla fall så var en av killarna dölik Anton!
Helt sjukt, nästan så jag trodde Anton rakat bort skägget och överaskat oss!



Det syns inte så bra, men han var jättelik!
Både utseende och rörelser! Och blicken!



HAHAH! Ja ni förstår att vi fick skratta mycket! helt underbart!

Sen så fortsatte festen hela natten... jag fick dansa några danser, superkul, men grymt jobbigt!
minglade runt och hade trevligt... Vid halv 3 så gav jag upp..

Nä det var en lyckad kväll och jag är glad att jag följde...

men jag hade gärna åkt till Ikea ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0