Augusti 09

Det är faktiskt ganska tråkigt...

2009-08-31 @ 19:47:34

När man får en massa gnäll för att det aldrig uppdateras här...
alltid en massa besvikelse och tråk bara för att jag inte skrivit om vad som händer i mitt händleserika liv...

För sen så kämpar jag för att göra er glada, för att uppdatera så mycket jag kan, skriva om sånt ni kanske skulle bry er om...
Och bäst av allt, försöker alltid ha med en massa bilder som ni kan titta på... För jag vet att bilder säljer...!
Sminkar mig massa gånger bara´för att knäppa ett kort för att lägga upp här...

Också när jag gjort det och ivrigt loggar in på bloggen, jag vad möts jag av...
En hög statistik varje dag, men inte en enda, Inte ens en liten kommentar har jag fått...
Ingenting om hur glada ni är att jag skrivit, hur fint jag sminkat eller vad snygg jag är...

Det är tur för er att jag har så himla bra självförtroende och självkänsla så jag faktiskt säger allt det till mig själv varenda dag...
Men det hade varit kul att få höra nån liten kommentar nån gång...
Speciellt kul hade det varit, han som gnäller mest, läser flest gånger per dag, och som aldrig nånsin skrivit ens hej i min blogg... du vet vem du är!

Alla fall... så är jag lycklig ändå!
För jag har det så himla bra!!!
Jag är så glad, ända ut i tårna, varje morgon jag vaknar så känns det underbart för jag har mitt livs kärlek bredvid mig, jag är omringad av härliga vänner, mysig familj, och underbara kollegor!
Ni gör mitt liv underbart!!!!


 


Bara för det så bjuder jag på två sminkningar med...;)





Nu ska jag gå och ladda för morgondagen!


när man ser rött..

2009-08-30 @ 14:56:10

så blir det faktiskt riktigt läckert!







Så var det söndag igen..

2009-08-30 @ 12:52:57

och vi har precis kommit hem från en mysig frukost på Subway...
I fredags så var vi först till svärfars och blev bjudna på middag, mycket trevligt och uppskattat!!
Så åkte vi hem och Malin och Andreas kom förbi och såg en film med oss, "The Hangover"... Ganska kul, men samtidigt lite långdragen tyckte jag..
Alla fall så när filmen var slut så var detta vad som var kvar i soffan...



Mina små turturduvor... Gullit värre!

Sen igår så var jag på Make up Store och jobbade från 10-14.30 .. Fick lära mig kassan och allt sånt tekniskt så nu är jag redo för 3 härliga dagar på Make up Store ensam..
Så jag hoppas ni är många som tänker komma och handla av mig när jag äntligen får vara där!!
Det var alla fall väldigt kul, trivdes mycket bra där, och det är så kul när man känner att man vet vad man håller på med, att man kan svara på kundernas frågor och kunna hjälpa dem!
Nu längtar jag så tills på tisdag då jag ska få vara där igen, ska till och med ha några privatkurser!!

Och detta var min sminkning dagen till ära..





Lite guld, orange, rosa och lila..

Sen på kvällen så drog vi oss ut till Vårby för att äta god mat hos underbara Makarna Johansson...
Johanna hade gjort jättegoda paprikor i ugn med fetaost och couscous och soltorkade tomater, Ugnsstekt potatisklyftor och grillad kyckling filé...
Även en härlig efterrätt bjöds det på, Blåbärspaj med mandelmassa... Mmmm... Så gott det var!
Det blev många härliga skratt och mycket surr...
Hann även se nästan hela sagan om ringen, men jag blev för trött för att orka stanna och se slutet...
Är mycket glad att vi börjat umgås igen, de är underbara människor och jag hoppas vi ska fortsätta med detta nu!


Patrik och jag klara för avfärd till Vårby...

Tack för en riktigt mysig kväll!!

Hade egentligen tänkt ha Angelina idag, men jag har inte fått tag på dem och eftersom jag inte har nån bil just nu så får jag skjuta på det lite...;)
Kanske kan Angelina sova hos oss nån dag i veckan då jag ska jobba på Make up store, då behöver hon inte kliva upp så tidigt...

Funderar på om jag ska ta och göra en sminkning, är sugen på att göra nåt rött!!
Ja vi får se vad jag hittar på!
Ha en bra dag !



Så bjuder jag på ännu en idolbild!



Kom nu ihåg att handla på Make Up Store i Örnsköldsvik nästa vecka,

Tisdagen 1 September 10-18

Onsdagen 2 September 10-18

Torsdagen 3 September 10-18

Välkomna!!


 



Äntligen en ledig kväll

2009-08-27 @ 16:52:19

Hallå!

äntligen så fick jag lite att göra en kväll...
känns som att dagarna, kvällarna, helgerna bara rullar iväg, och kvar står man och undrar hur man ska få stopp på det...
Men det är kul, jag har bara gjort en massa trevliga saker så det är ändå inte så farligt..;)

Men efter en dag i bajsgropen med Micke och Berra så känner jag ett riktigt sug efter att bada, sen lägga mig i soffan och bara njuta, kanske vila ögonen lite med...;)

I morgon är det äntligen helg så det ser jag fram emot, vi kanske blir med barn i veckan med, eftersom Angelina kanske skulle stanna hos oss tills vi åker ner nästa vecka.. Vi får se hur det går med barnpassning på dagarna..
Skulle vara mysigt...

Så blev det ju ingen roadtrip med Malin, det var ju tänkt så en halv dag, att vi skulle åka ner med saker till Maggan, men så kunde hon inte... så det var ju hemskans tråkigt!
Hoppas jag hittar nån annan som kan följa, just nu håller vi tummarna på Erica..;)

Alla fall, nu orkar jag inte sitta här längre....





Kanske hinner med en sminkning i kväll, får se hur mycket jag orkar....;)



Veckan och helgen i bilder..

2009-08-26 @ 22:39:43

Party hos Lars och Carina









Roliga historier berättades



Lillsnuppan sov hos mig medan de andra fortsatte festen...





Sminka Johanna inför bröllop








Bönhamn Patrik och kusin Joel



Det blev en massa spelande på lördagkvällen, först en härlig måltid på restaurangen i Barsta, trots lutande bord och omgjorda menyer så blev det mycket trevligt och vi blev mätta, fick även i oss lite efterrätt...



Det blev kampen om Örnsköldsvik så klart, och lite Skip Bo!



Joeli...



Husknuten



Stora Huset



Vårt hus....



Häbbret....



Redo för en båttur...



En liten groda



Båthusen....



Vandrarhemmet...



Så såg jag ut hela båtturen... det gick ganska fort, och var väldigt vågit..



Mina sjöbusar



Vi stannade och fikade, jag knäppte tusen kort på vatten och stenar... tänk om man kunnat det där med fota...



Så kom ju hela familjen förbi sen, mamma, maggan, anders, angelina, linda och kristoffer...
Mycket trevlig!

det blev en mycket lyckad helg där, trots dåligt väder hade vi kanonkul!
Hoppas vi kan göra detta till en tradition igen, och att moster och bosse kan vara med, och daniel så klart!




Mysdag med Maggan och Angelina



Som slutade som en mysmiddag bara, men ändå mycket uppskattat..
Vi hann förbi Farmor och Farfar en sväng, och på Matcompaniet och äta lite...
Sen var det ju mest bara hem och sova ... Men jag fick rå om dem så jag är glad!
Älskar er!!




Sminka Jennifer





Festmakeupen, lila och svart med glitter...



Hon gillade zebrasminkningen så då gjorde vi en sån med...;)

Vi hann med både en dag make up, en festmake up och en mer extrem make up ....
En mycket trevlig kväll!

Men nu är klockan så mycket, jag som var så trött....
Har alla fall lagt in alla bilder igen så ni har lite att kolla på...;)



De går bra nu...

2009-08-25 @ 17:02:54

Tjo!
Nu är det mycket, ikväll blir det mys med lillasyster, lite qualtitytime eftersom hon snart lämnar oss..
Det blir make over, matcompaniet, farmor och farfar och kanske lite mys här hemma...
Sen i morgon så ska jag sminka Jennifer, Antons lillasyster, ska bli mycket trevligt.
På torsdag kommer mamma hit och myser...
På fredag ska jag mysa med Patrik...
På lördag ska jag vara på Make up store och lära mig kassan och alla såna praktiska grejer...
sen på kvällen kanske det blir middagsmys hos Johanna och Samuel, (sminkade Johanna i lördags, bilder kommer sen)
På tisdag, onsdag, torsdag ska jag jobba själv på Make up Store, 10-18 välkomna och shoppa loss!!
Så på fredagen så kanske jag tar ledigt och åker med Patrik till Stockholm över helgen, så hinner ju jag hälsa på lillasyster i hennes nya ställe..;)
Det är fullt upp, men det är mycket kul! Många som vill bli sminkade...

Men nu så väntar Parken på mig, ska dit och kolla in vad Prylmannen säljer ut för grejer tills Maggan är redo för lite mys...

Kanske kikar in igen i kväll!



Torsdag...

2009-08-20 @ 21:22:14

Ja så var det snart helg...
Ser ut som att det först blir en sväng till Maggan på farvälparty, sen blir det Poolparty i morgon på strömsön,
på lördagmorgon ska jag sminka Johanna inför ett bröllop och sen hoppas jag att jag och Patrik åker till Bönhamn och sover där hos mosters... Så himla mysigt där, och flera år sen jag var där sist...!!



just nu sitter Rambo hos mig, han är min lilla lånehund för tillfället medan Maggan och Heidi rensar förådet...;)
Vi ska strax gå och mysa lite i soffan, sjukt trött efter all blåst idag, fy vad det tar på krafterna att vara ute då det blåser...

Här är dagens sminkning alla fall...
en somrig blårosa sminkning...



en ganska härligt fräsch sminkning...



Om möjligt lite lyckligare!!!

2009-08-19 @ 19:31:37

Jajjemen, för jag ska jobba på Make Up Store i September....
Bara 3 dagar men det duger för att jag ska känna otrolig lycka!!
Så himla kul att få vara där, få hålla i kurser och bara njuta av att jobba med min dröm!!
Det känns bara så himla bra, tyvärr fick jag ju lov att ta ledigt från PEAB då, kändes ju lite tungt eftersom jag trivs så himla bra där med gubbarna... Men det är ju ändå det här som jag längtat efter så många år...
Sen blir det nog bara de dagarna med, sen vid jul kanske det blir massa lördagar, och det är ju superkul, för då är det alltid full rulle, mycket folk och många sminkningar..!
Ja ja... det var bara det jag hade att säga idag...

Ha en härlig kväll och njut av sommaren som snart är över!



Bara för att..

2009-08-18 @ 20:17:46

jag har tråkigt så gör jag ett till inlägg i kväll, för att stilla vissa smygläsandes hunger... ;)
Patrik är i Klingre och jag tänkte lägga mig framför tvn och bara mysa,
Har ju hunnit sminka mig lite, och eftersom Anki efterlyste en sminkning med lila och orange så försökte jag mig på en sån ikväll... dock tror jag att jag förstörde den lite då jag petade med en massa glitter, och jag orkade inte kämpa med bilderna idag så kvaliten blev inte som tänkt...
Men men... Här har ni den alla fall...



Lite lila och orange, riktigt höstmysig!

Så bjuder jag på lite idolbilder...





Önskar er en härlig kväll, nu ska jag mysa i soffan!!!
Hårt liv nu då jag är på PEAB igen... Men så härligt på samma gång, för de är helt underbar de där goa gubbarna!!
Men som sagt, man måste ju vara utvilad på jobbet....



Lilla syster yster...

2009-08-18 @ 18:38:28



Nu börjar det dra ihop sig för hennes flytt,
och det känns i mitt hjärta...
Jag är glad för hennes skull, men själv känns det himla tomt och konstigt...
Kommer sakna henne oerhört...
Men jag kan inte göra nåt åt det, bara låta henne veta hur mycket jag älskar henne,
och att jag önskar henne all lycka i världen...
Jag hoppas att vi kan fortsätta ha kontakt, och kanske kan den bli ännu bättre som du säger...
Att vi kan vara väldigt bra vänner och systrar... som gör allt för varandra...
Jag vet att du kan tycka att jag är fånig som håller på så här, men det är sån jag är... så...
Den här låten är från mig till dig...
Jag älskar dig!!




"You've just call out my name, and you know wherever I am, I come running, to see you again. You've got a friend"



Rockabilly

2009-08-17 @ 21:34:51

Ja så i lördags morse så var jag i Bredbyn och sminkade 5 tjejer till Rockabilly, de skulle ha en heldag för nån som fyllde 30 och skulle alla klä ut sig...
Mycket trevligt och de blev så fina...
Jag ville också klä ut mig!

Ganska simpla sminkningar, det är mest eyeliner och röd mun, men det var kul ändå...
Orkar dock inte lägga upp alla bilder, men ni får se helheten alla fall!!



In action



Rockabillytjejorna!



Med grabbarn, mycket pollisonger och brylkräm...!!

Ja det var mycket trevligt, och de blev så fina!!
Jag hoppas de fick en härlig dag/kväll tillsammans!!



Peabparty på kanotcentralen

2009-08-17 @ 21:28:52

Japp, i fredags så var det fullt hålligång i kanotcentralen då peab och underentreprenörer slog klackarna i taket!
Det var mat och firande hela kvällen, mycket trevligt, härligt att få avsluta första veckan på det viset.
Jag har ju jobbat ¨på PEAB hela veckan nu, eller ja, sen i tisdags, och jag är helt lycklig!!
Så härligt att få vara tillbaka i det gänget igen, kändes speciellt mycket i fredags då jag fick träffa alla igen!

Men här får ni lite bilder under kvällen som var...!!



Pappan och jag, festens partypinglor



Christer, Roine och Pappa, dåligt avis på roines kryckor



Rickard och Micke, idyllisk bild med kyrkan i bakgrunden



Ostkroksmonstret



Pappan kasta yxa, och satte den... dock inget bildbevis men klart bäst under kvällen!!



Richard bjöd på luftgitarrsolo



Ett mycket glatt gäng!



RörmockarSven och Peter... en i varje hand...



och pappaBengt var duktig och drack Sprit(e)...



Pappa och Richard, lirarna



Lyktstolpsdans



Kvällens snyggaste bild, Jag, Eilert och Berra... En bild säger mer än tusen ord!

Tack för en helt underbar kväll!!
Hade underbart kul och jag är glad att få vara i gänget igen, hoppas att det blir ett längre tag den här gången!!

 



Underbart att vara förlovad...!

2009-08-17 @ 21:06:51

Ja det är det verkligen, konstigt vad en liten ring kan ge mycket glädje!!
Har fått så många gratulationer och fina kommentarer om förlovningen och om oss som par, hur vi passar tillsammans och många som ser fram emot ett bröllop!
Det värmer verkligen i hjärtat när jag får läsa alla fina kommentarer, alla meddelenaden och alla som visat glädje för vår skull, för att vi älskar varandra, det är härligt att vara omgiven av såna människor!
Jag blir så glad, jag har verkligen hittat rätt och det gör mig så lycklig!

Så i lördags hade vi tårtkalas, för att fira förlovningen, mycket trevligt!!
Än fast fästmannen inte närvarade nån lång stund då det fanns mycket intressantare ställen att vara på, som att kolla bildelar, utan jag fick ta emot de flesta ensam...
Och till stor förvåning fick vi lite presenter, som jag inte visste att det tillhörde förlovning, men det var ju bara trevligt!

* En stor och fin Orkidé ( som jag ska göra allt jag kan för att hålla vid liv)
* Ett blomarrangemang i ett hjärta
* 2 fina hjärtvinglas (som vi ska ha på våra mysmiddagar)
* Handdukar
* Pastagryta
* Jättefint armband/halsband (av magnet så man kan göra vad man vill, av Angelina)
* Stegmätare - bara till mig (nån slags pik?)
* Vattenkanna -bara till Patrik (gul och grön så klart)
* En massa fina kort och mycket glatt och trevligt besök... det var det bästa, att så många kom och firade oss!!



Tack än en gång för alla fina kommentarer och för alla lyckönskningar!!
Jag är otroligt lycklig med denna man, han gör allt för mig, helt underbar!!

 



Världens lyckligaste!!!

2009-08-10 @ 22:12:46

Började kvällen med att Patrik fick en liten blomma, och ett fint kort och några små presenter av mig när han kom hem,
vi firade ändå 80 månader tillsammans!
Så åkte vi ner på Paradisbadet, åt på restaurangen, åkte lite ruchkana och hade mycket mysigt, tyvärr så
stängde det redan kl 19.00, så Patrik tyckte vi skulle hitta på nåt annat, kanske åka en sväng och se solnedgången eller nåt annat mysigt...
Men eftersom molnen rullade in så fanns det inte mycket sol att se,
så jag tyckte vi kunde åka mot Umeå så skulle jag visa den fina bron som jag skulle vilja att vi fota oss på, en gammal stenbro som ser så mysig ut...
Vi satte oss i bilen och åkte iväg, till slut hittade vi bron så vi stannade och gick dit för att kolla lite mer...
Patrik verkade lite nervös så jag frågade om han var höjdrädd då han kollade ner till vattnet... "jaaa... lite, "sa han...
så jag började prata på hur jag tyckte det var då vi varit på hustaket i Skellefteå... bla bla bla...
Helt plötsligt så ställer sig Patrik på knä framför mig och frågar om jag vill förlova mig med honom!

Ja... vad ska jag säga... efter många tårar, kramar och kyssar så fick jag äntligen fram mitt JA!
Så himla lycklig, så överaskad, så stolt och glad.... känslorna bara välde över mig, men jag kan säga att jag ALDRIG trott att han skulle hitta på nåt sånt, så perfekt, underbar ring, fint tillfälle... ja allt... Jag hade inte en susning om vad som var på gång...!!!

Jag älskar honom så oändligt mycket, han är verkligen mitt allt, den jag vet alltid står vid min sida, den som får mig att skratta, som gör mig lycklig och som ger mig tron på evig kärlek!!
Han är helt underbar och verkligen allt jag kan önska mig!
Kommer alltid minnas denna dagen!!
Äntligen, efter så många år är jag äntligen hans fästmö!!
Jag sprudlar av lycka!




From this moment life has begun
From this moment you are the one
Right beside you is where I belong
From this moment I have been blessed
I live only for your happiness
And for your love I'd give my last breath
From this moment as long as I live
I will love you, I promise you this
There is nothing I wouldn't give
I give my hand to you with all my heart
Can't wait to live my life with you, can't wait to start
You and I will never be apart
My dreams came true because of you
You're the reason I believe in love
And you're the answer to my prayers from up above
All we need is just the two of us
I will love you as long as I live




(jag har inga bildsköna händer, massa ärr och hemskheter, men det hör ju till att lägga upp en sån bild så jag offrar mig, är ju väldigt stolt över att bära Patriks ring på mitt finger! )

Äntligen är jag Lars Patrik Nylanders Fästmö!!!



Veckans alla nöjen..

2009-08-06 @ 22:00:00

Hallå!
Ja i måndagskväll så blev det en liten picnictur med Erica, Anders, Andreas och Patrik till Nävertjärl, (eller vad det nu hette)
där var så mysigt, en supperhärlig strand, lite folk men massa kossor, fin solnedgång och härligt fika...
Blev bara några snabba kort dock då batterierna tog slut till Anders stora glädje..!



Sällskapet



Solnedgången



Kossorna...

Mycket trevlig utflykt som slutade med en racingtur hem för "LipstickDjungel"

På tisdagmorgon som kom mamma och hämtade mig, sen Maggan och Angelina så drog vi till Sundsvall...
Först blev det Birsta City och IKEA och sen så åkte vi till Armsjön till några vänner...



Mamma försökte imponera på oss genom att köra med slutna ögon...



Vi shoppade lite på Cubus, blev en ny bikini på rean för min del, bra till Grekland!



Och min familj är ett gäng teaterapor...



Maggan kände på vattnet, sen bestämde hon sig för att bada lite...



och lillsnuppan fick bada med påse på armen...



Älskade lillvännen och jag i nya bikinin..



Och Angelina och jag badade ett bra tag tillsammans, det var mycket mysigt där ute!
Varmt och skönt i vattnet och härlig botten...
Sen så var vi där i stugan hos Ulla och Hasse och Lasse, trevligt värre..
Vi var i vårt esse och inget var allvar i det vi gjorde...



Hela tokskaran samlad... En bild säger mer än tusen ord...
Älskar er!!!

Så gick dagen och vi var hemma sent på kvällen...
På onsdagen så gick jag ner på gymmet samtidigt som Patrik gick till jobbet, dåligt besviken när jag kom ner och såg att de öppnade först kl 9.30 på onsdagar... Så då blev det en promenad till Järved och tillbaka...
Duschade och gjorde mig fräch, köpte lunch till Emma, min storasysters lillasyster, och kom med till hennes jobb... Satt där och försökte surra lite, men typiskt just den dan var det mycket kunder..
Så jag strosade vidare till Make up store och surrade lite med Marianne, tyvärr hade vi inte fått nån ordning på mitt rabattkort än...

For hem och åt middag med Patrik och Anton, sen så var jag och hämtade ut mina nya visitkort, och så kom Angelina över, hon skulle sova hos oss, vi bakade en äppelpaj och så kom Johan på besök, min exsvåger...
Mycket trevligt, alldeles för längesen jag träffade honom, kul att få umgås och prata lite.. Se att han verkar må bra och blivit riktigt händig som lägger nytt golv och trall, även mytt avgassystem... Jag är imponerad!
Blev en riktigt trevlig kväll som även innefattade massa guitar hero med angelina som sångare och lite kortspel!



Johan och Angelina efter lite paj...



och Älsklinge och jag...

Även idag har vi träffat Johan, jag och Angelina åkte dit för att kolla på fina golvet, och sen få följde han oss till Lomsjön och badade en stund...
Jag tyckte det var väldigt trevligt att få träffa honom och få prata lite, för även fast han inte är min svåger längre så är han ändå en del av min familj och jag tycker mycket om han och hans familj, så jag vill inte släppa dem helt!
Hoppas dock att vi ska ses lite oftare och att det inte ska vara nästan ett år emellan....

Emma Sjöbergh har även varit förbi en sväng idag, kollat in mina kläder om jag hade nåt hon kunde låna till Rockabillykvällen...
Trevligt att få lite mer kontakt med dem också! Det gillar jag, för de är ju en del av min familj med!!



Men jag har ändå en liten klump i mitt hjärt, att min enda helsyster och enda systerdotter ska flytta,
drar till Stockholm i slutet av månaden och sen vet man aldrig när de kommer tillbaka...
Även om jag är glad för deras skull så tycker jag att det ÄR väldigt sorgligt...
Och jag kommer sköljas över av stor saknad emellanåt...
Jag hoppas bara att hon kommer se till att ha mobilen med sig så jag kan ringa och terrorisera henne..



Yearbook

2009-08-05 @ 10:42:08

Hahaha!!
Det finns så sjukt roliga sidor att pyssla med på internet...



Jag 1970 typ....



Stort Mötle crüe fan tydligen, på 80 talet... ;)


Ja när man har lite att göra...
Nu ska jag göra mig klar för en sväng på stan...



Så var sommaren här igen..

2009-08-03 @ 17:24:37

Och jag har fortfarande semester...
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, nu har jag varit ledig så länge så jag har sjuk ångest för att börja jobba...
Jag tycker inget känns kul, om jag inte skulle få jobb på Make up Store, för det är nåt som lockar väldigt mycket just nu..
Men men, det måste finnas efterfrågan med...

Har alla fall umgåtts med Pappa lite i dag, följde med honom till Umeå fram och tillbaka, bara mest för att vara sällskap i bilen..
Men vi hade trevligt, fick ju även lunch så jag gick ju plus! ;) 
Sen har jag tränat här hemma till min dansvideo, varit och handlat och städat lite här hemma...
Ska strax ta hand om Patriks disk som han mutade mig att ta...
Ja ja, vad gör man inte för pengar?

Ska försöka spara lite så jag kan köpa nya frisörsaxar då jag inte har några längre..
Och jag saknar dem allt för ofta för att kunna vara utan,
och mamma har ju bara nån b-skit... ;) Men alla fall bättre än ingen...



Men så hittade jag dessa på www.lottoff.se för bara ca 1300 kr, så jag är ganska sugen på dem, både vanlig sax, effiliringssax och en rakkniv med10 blad... Plus ett fint etui...
Ja jag får nog ta och se över budgeten, för jag skulle hemskt gärna ha dessa..!

Nu ska jag ta tag i disken, sen får jag se vad jag hittar på..;)



Pamela och Kid Rock kom förbi..

2009-08-02 @ 12:50:33

Igår blev en trevlig kväll...
Vi var och åt på Max, hyrde film på Hemmakväll,
åkte hem och sminkade Ilkay som Pamela Anderson för hon och Heidi skulle på
coctailparty och skulle vara utklädda...



En snygg klänning och lite extrabröst, och skägg på det där så var det ganska likt!



Plut plut..

Så kom familjen Wikström förbi på lite fika,
alltid lika trevligt, kul att de kom till oss denna gång..;)



Patrik och Maria



Daniel och Nova



Och en liten kille som inte alls ville vara med..

tyvärr vet jag inte om Patrik skrämde iväg dem med sina folkracefilmer,
Men jag tyckte alla fall att det var mycket trevligt att de kom!
Så kom Malin och Andreas och Robert in en sväng, men de fortsatte några trappor upp då de skulle på Party hos Anton,
vi var nöjd med fredagens utgång så vi satte oss och såg vår film...

Nu så är Patrik i garaget, förberedelser inför helgens 2dagars....
Så jag har diskat, städat lite, och sminkat mig lite så klart...;)



Först blev det en gul och plommonlila sminkning



Sen en svartvit...



Den blev riktigt snygg, men jag är så dålig på att fota, ser så konstigt ut...
Men ni ser ju på ett ungefär..;)

Men nu ska jag se om nån vill leka med mig...

Är förvånad att ingen skrivit nåt svar om bilen.....
Jag fortsätter drömma....



lördagsmys...

2009-08-01 @ 15:48:55

Hallåja!

Nu ska jag uppdatera er lite,
i torsdags så var jag och Patrik på Ulf Nylanders bilar och kollade lite, han vill ju sälja skodan och köpa nåt billigare....
Men det slutade med att jag ville provköra den nya Subaru Forrester...



den här pärlan, splitter ny, fick ha den en timme så vi hämtade mamma och crusiade runt lite...
Patrik förstörde dock mitt självförtroende då han kläckte ur sig, "Du vet väl att du har en självrisk på typ 10 000 kr om du skulle krocka den ", precis då jag börjat köra...
Men varför säger man så? Tror han att jag ska krocka bara för att jag har lånat bilen? Eller tror han att jag tror att det gör inget om jag krockar den för det är inte min bil? Eller tycker han att jag är en så dålig förare? Hur kan han ens våga tänka att jag skulle vara så dum att jag skulle köra ovårdat med den? Att jag skulle utsätta mig för fler faror än vanligt och inte bry mig?!

Åååh!! Jag blev så himla arg på honom... Och vet ni vad han gör sen? Han kör upp med den på Kallehov och sladdar runt!!!! #*%$$""#*

Ja ja, alla fall så älskade jag bilen, stor och skön att köra, lite jobbig med kopplingen, men bra plats för alla där bak att sitta.... Men så kostar den ju därefter... typ 250 000
Han gav oss ett bra pris men vi var ju ute efter en billigare bil egentligen...

Så fick vi provköra en -07 med automatlåda i stället, som var billigare, typ 197 000



Men den var inte alls nån höjdare... Jag kan inte köra Automat.... Himla cp, pallnita ju varje gång jag skulle stanna... Varför gör man bromspedalen lika stor som 2 pedaler så man kan få båda fötterna på den? Då blir det ju pallnit om man glömmer att man inte behöver frikoppla....Så himla dumt!
Men det var osköna säten och fula färger med, plus att den var mycket trängre än den andra...

Nä den fick inte många poäng... Men så hade han så klart en ännu billigare, en -03 med turbo



Mycket fränare med inblåset på huven med...
Och den var så mycket roligare att köra, den var skön att åka i, mycket plats för de där bak även om sätet var längst bra,
det var en läcker färg, 2 solglasögonsfack i taket, taklucka, dragkrok ( för patriks folkracebilar) drickeshållare...
Ja listan kan göras lång över alla fördelar jag såg med denna mot vår skoda!
Jag är frälst och hade jag fått bestämma hade vi köpt den, eller om jag behövt en bil väldigt mycket själv så hade den varit ett garanterat köp för min del....
Men nu får jag lyssna på Patrik och köpa en billigare bil,
men jag skulle mycket gärna ha en sån... Så trygg man kände sig i den med!!

Så det är fritt fram om nån vill ge bort en bil i present! ;)
Alla ni som är rädda om mig kan ju se till att jag får köra en stor och säker bil... :P
Man kan ju få drömma.............



Älskade och jag

Så igår så var jag på stan med Svärmor!
Tyckte det var mycket trevligt, vi provade klänningar inför Grekland och pratade en massa strunt...
Men det var uppskattat från min sida!!
Fick mig en klänning, av Patrik, och lite krimskrams...

Så blev det ju dags för fest hos Anton...
Och så här tjusig blev jag i min nya favoritklänning!!!



Tyckte mycket om den!!

Så blev det Guitarr Hero och Singstar där uppe..



Anders var först att lira!



Patrik, Carina, Lars och Jennifer



Anton



Erica kom också en stund!! Kvällens häjdpunkt!



Jag är lyckligast i världen som har en så underbar pojkvän!!
Speciellt som ger mig en sååå snygg klänning!!



Kärlek, Patrik fick ett av mina armband så vi skulle höra ihop...
Har hör att det finns ett annat sätt, men jag vet inte vad det kan vara.... :P


Nu kommer några sminkningar jag gjort i helgen med..



Gårdagens sminkning till klänningen, en klassisk halvsotning...



Brunt, rosa och aprikos



Snygg dagmakeup med brunt och beige...



Och dagens, lila och turkosblå





Ja det var allt för denna gång!
Nu har ni bilder och lite text som kan fördriva tiden lite alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0