Förstår inte att nån får ut pengar från A-kassa

Anmälde mig på A-kassan i november, trots att jag sa upp mig i augusti,
trodde ju att man kunde spara dagar, men icke....
Så därför blev ju mina karensdagar (eftersom jag sa upp mig själv fick jag inte stämpla på 3 månader)
räknade från november och inte augusti som jag trodde...
det var ju också därför jag inte anmält, eftersom jag visste att jag skulle få karens,
men inte att de börjar räknas från det att man anmäler sig arbetslös på arbetsförmedlingen...

så skicka jag in alla papper som de ville ha,
så fick jag 4 stämpelkort, som jag fyllde i och skickade in i december trots att jag inte kan få nån ersättning då...
men så fick jag inga fler, utan ett brev om att 'några kryss saknas' i pappren jag skickat in tidigare...
Vet ju så klart att jag HAR fyllt i dem rätt, men datorn måste ju läsa krysen efter tjocklek på pennan!!
Så skynda mig och fyllde i dem och skicka tillbaka samma dag,

Sen får jag ett nytt brev om att de behöver kompletterande uppgifter,
att de saknar arbetsgivarintyg, så jag skicka in det...

och nu idag, så fick jag ett nytt brev om att de saknar kompletterande
arbetsgivarinty från 1 november - 31 december 2009!!
2009? varför ska de ha det för?? Det är ju nästan 1½ år sedan!!

Nä jag fattar inte att folk orkar stämpla,
nå hellre har jag lite mindre pengar då,
än att slippa bli irriterad för att jag inte får de pengar jag är berättigad bara för att
de ska krångla till det med papper!!
Så förstår jag att folk som äntligen fått igång stämplingen, fortsätter stämpla istället för att skaffa ett jobb,
för tänk om de sen måste börja om..?
Nä då är det ju enklare att bara fortsätta stämpla!

Så är jag ju duktig och betalar in full avgift till a-kassan varje månad med,  i tid,
så kan de inte ens samarbeta!!

Tycker synd om dem som är helt arbetslösa och utan inkomst som
ska behöva bråka med a-kassan på detta vis...
Och stackars alla de som jobbar på a-kassan!!!
de måste ju vara bland de mest hatade!

nä nu håller vi tummarna att jag får mer timmar så jag kan skita helt i A-kassan!

Kommentarer
Postat av: sis

hahaha sandra squarepants har fått lite erfarenhet av det hårda livet. way to go! på dom ba!

2011-03-24 @ 01:14:23
URL: http://so-square.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0