Februari 11

30 års kalas i Linköping!

2011-02-28 @ 11:07:03

Åkte ner till Linköping i helgen och överaskade Svågern på ett riktigt 30 års kalas!
VI började dagen med att sätta oss på IKEA och överaska honom när de passerade!
Riktigt roligt!!

Sen åkte vi vidare till nån folkracebana i närheten och de fick köra felstyrd bil, 4hjulingsrace och sen lite folkrace!
En riktigt bra dag, själv filmade jag bara, men hade ändå kul!

sen blev det middag på Gula Huset


Fick se min första flammbering!

Mycket god mat och efterrätt!



En riktig kanonhelg om man säger så!!
Alltid lika mysigt att umgås med familjen Nylander!



Fick hoppa in och jobba idag från 13.00 fast jag skulle börja först kl 18,00
Inte för att det gjorde mig nåt!
Lika glad för det!
Höll några kurser och sen var det dags för klubbkväll igen!
Imorgon jobbar jag 15-18 på fin och sen har vi klubbkväll igen på MUS kl 18-20
På torsdag åker jag till Kramfors och inspirerar eleverna på skolan där!

Det blir mycket jobb nu!
Det gillas skarpt!
Det enda tråkiga är att det slutar med att jag jobbar ALLA dagar till 18,00
så det där med middagen blir historia....
Men men, har storstädat idag!
Skurat, putsat och dammsugit!
Så himla härligt väder med!
Kunde ha altandörrn öppen hela förmiddagen och bara njöt i solen !
Mer vårväder nu!!!

Go kväll!!!

2011-02-24 @ 20:37:41

Nu ni ska ni få höra!
Till hösten är det jag som kommer undervisa gymnasieeleverna på Ådalsskolan i Kramfors i Make up!!
Mariann har ju hjälpt dem länge nu, och diplomerat dem,
men nu ska de utöka timmarna så eleverna behöver fler lärare,
och då kommer Mariann skicka mig!!!

Så otroligt kul!
Jag som trivs så bra att stå inför folk att prata om det jag kan bäst!
Och jag som gillar att jobba med ungdomar!
Kommer bli kul!
Det handlar ju bara om några timmar, men ändå!
Grymt nöjd över att blivit tillfrågad!

Bra att jag får fylla ut timmarna lite..;)
Även om det just denna månad blivit väldigt mycket jobb,
Me like!!!

På lördag får ni hålla utkik i tidningen!

Nä om man ska ta och vika lite tvätt kanske??
Fylla garderoben med ännu mer kläder!





Ojoj!!

2011-02-23 @ 13:27:59

2 nya kommentarer när man kommer in,
Det GILLAS!

Ska strax åka till jobbet, jobbar 15-18 på Fin och 18-20 på MUS eftersom vi har gruppkurs!
Ska se om jag kanske får mig nån god lunch innan jag börjar,
kanske nån som strosar på stan och vill ses en stund innan jag börjar?

Har städat ut garderoben idag,
3 påsar med kläder som jag ALDRIG använder men som jag haft kvar för att jag gillar dem,
men om sanningen ska fram så är de inte så snygga på mig...
Så fick jag ju plats med gårdagens inköp med!
Nu finns det även extra plats!!!

Inte illa!

Men ha en bra dag, ska springa till bussen nu!



Hittade bilder på datorn på denna sötunge`?
Men jag har inte knäppt dessa...;)



Dagens inköp

2011-02-22 @ 21:26:51

Som jag kämpade igår med att uppdatera, och inte en kommentar...

Skrev fel igår till och med, skrev att farmor fyller 72 men ingen som kommentera det heller... (utom pappa som ringde...;)

Har spenderat dagen på stan med syster yster,
mycket mycket uopskattat!!!



Ett korallfärgat linne och ett svart



en svart kofta



Två sidenskjortlinnen, ett svart och ett ljust aprikost

Så fick jag med ett par svarta leggings och en jeansskjorta,
men de fick jag inte med på bild eftersom jag redan hunnit ta på dem..
och batterierna tog slut!



Okej okej, dags för lite uppdatering då??

2011-02-21 @ 19:39:54

Nä nu har jag slarvat riktigt med bloggen, och fått höra det från alla håll och kanter...
Så nu tar jag tag i saken..

Full rulle kan man säga,
har jobbat mycket mer än vad som varit schemalagt på både FIN och MUS,
så det känns riktigt bra!
Gillar verkligen att jobba på FIN, ju mer jag lär mig och kommer in i det så känns det bara riktigt bra!
Klart det blir mycket samma samma, men det är härliga kunder som kommer in!
Men älskar ju fortfarande att sminka!

Har ju varit med på 2 shower och det är ju så fantastiskt kul!
Den stress som det blir,
att det ska vara snyggt och klart i tid,
Ja jag gillar stressen som blir när det blir shower,
när man kör i ett hela dagen, kvällen och natten!

Här är några av sminkningarna till showen som var i onsdags på parken









Superfina modeller!




Så har jag ju några bilder sen vi var på IDOL...
tyvärr så fick jag ju slut på batteri när vi väl kom fram...



Angelina och jag hade gjort oss snygga!



Hela gänget klar för en stjärnspäckad kväll!!




Så var ju jag och Angelina till Pappa förra helgen,
och samlade piggelinpoäng..;)



Angelina tandlös och med bara en stav



Kajsa var ju en hejare på Skidor



Angelina var ju nybörjare...



Pappa tycks vara manlig med sin fräsiga traktor



'solen skiner alltid i flärke, jag förstår inte att ingen vill bo här!'



Kebbe gjorde snöängel



På alla ♥ dag så gjorde jag faktiskt mat till min man!!
Japp ni läste rätt, JAG lagade mat...
Och fick godkänt!



Hann ju börja äta innan jag kom på att fota det...
Det blev Hjärtebiffar med hemma gjorda Strips och Bea.



Patrik gillade skarpt att komma hem till städat hus och färdig mat...
Mycket uppskattat!



Min älskade!!
Jag är så otroligt glad över att han är min,
att få vakna med honom varje morgon gör mig så glad!
Han är det bästa som hänt mig!!



I onsdags efter showen på Parken mötte jag upp Maja på Merry Can där vi
fick oss lite god mat och utvärderade fredagens show!



Där hade vi Livemusik
Mycket trevligt!!
*i would walk 500 miles, and I would walk 500 more, just to be that man who walks 500 miles...'
Ja, det blev mycket sång!



Maja och Vicky



Åsa, och killen från Carlings och killen från The Phonehouse...
Svårt med alla namn!



Maja och jag, måste jag säga att min chef är knäpp??

I tisdags så fyllde Maja år,
så då var jag dit och firade henne efter att jag jobbat med!
Gillar henne skarpt!
Är glad att fått en vän som henne,
och att ha henne som chef!



I lördags så hade vi överaskningsfest för Farmor!
Hon fyller 72 år den 2 Mars,
och hade sagt att hon inte skulle fira, hon skulle åka bort..
Så då tog vi saken i egna händer och firade henne ändå!



Farmor, Maggan och jag,
Tänk att det alltid blir så bra bilder på oss...;)



Farfar och kusin Emil,
kan ni se likheterna??



Anglina ser grym ut utan tänder!



Pappa och jag



Farmor och Kajsa!

Ja nu hade jag inte så mycket mer att skriva här...
Ni har blivit bra uppdaterade tycker jag!

Imorgon är jag ledig,
åker in till MUS och sätter upp lite gardiner och städar lite,
sen ska jag gå på stan för första gången på månader!
Nu när jag får har färgade kläder på mig på FIN så måste jag uppdatera min garderob lite!!
Ska bli sååå skönt!
Lite nya vårkläder och förhoppningsvis så kommer våren med!
Alla fall så blir det mycket ljusare varje dag!

Kram på er!



Mina favoritmodeller

2011-02-14 @ 10:03:25

 

Karriärkillen, IPAD i ena handen och Bebisen i andra, alltid på gång!

Kostym : Ekholms

Ipad : The Phonehouse

Bebis : nån annans ;)

Modell : Min älskade pappa!




Picnikstund
Kläder : Amica
Picnikkorg och filt : Kitchen
Modell: Min älskade mamma!



 

 











Stolt dotter

2011-02-12 @ 22:52:39

Inte alla som får chansen att vara stolt över sina föräldrar,
men igår så hade vi ju show på MerryCan,
och både mamma och pappa var modeller!!
Fantastiskt kul!!
Så glad att de ställde upp och var med, jag var så nöjd, och så stolt!!!
nu var de på mitt område, de var vilsna och ville ha vägledning och jag var den som kunde ge....
Härlig känsla!!

Ska försöka få in filmerna i morgon, så ska ni få se dem!

Pappa var så himla söt, där gick han med sin Ipad och en liten pluttig bebis i andra armen....
nöjdest´n!

Och mamma, som var på picnic!

Ja de var sååå söta!



Mina tryggheter i livet, älskade mamma och pappa!!
Utan er hade jag inte haft mycket!!

Ni är så fantastiskt bra och jag är sååå glad att ha er i mitt liv,
att få finnas i era tankar och få komma till er med mina problem och mina höjdpunkter!

Jag älskar er!!



Jag , Maja och Magda
Dessa brudar står högt på min lista!!
Vi stannade kvar och dansade lite till Barbados,
men var inte så impade!

Men fick en fantastisk kväll ändå!!!



...

2011-02-10 @ 21:18:43

laddar för morgondagens show!
Såg genrepet ikväll!
Mamma cch pappa ska ju vara med, kommer bli så bra!!
Riktigt kul!

Så nu ska jag sova så jag orkar med gymmet en liten sväng innan jag sätter igång och sminkar hela dagen!!

Kommer ni dit??



Var så pepp

2011-02-08 @ 19:15:02

på att träna BodyPump ikväll!!
Stressade dit efter jobbet för att hinna, ännu mer peppad för att en av mina kunder sa att jag blivit 'så kraftig',
hmmm... inte vad jag själv upplevt riktigt, men kände ändå att det skulle bli sååå skönt att pumpa lite...
Så var det inställt idag!!! SUCK

Så i stället åkte jag hem och nördar framför datorn!
Ska ju till gymmet i morgon bitti ändå..;)

Har jobbat på Fin hela dagen i dag och i går, och även i morgon..
Går riktigt bra, men är ju så lugnt så det är ju inga problem alls..
Men trivs sååå bra med jobbet!!

På torsdag och fredag jobbar jag på MUS och på Fin på lördag!
Full jobbvecka, men nästa vecka blir det lugnare tyvärr...
Då ska jag satsa på träningen!
Och förhoppningsvis så kanske det blir en tur på stan med svärmor...
har ju inte hunnit vara där på sistone...
Tråkigt när man ska hinna sakna dem....
Patrik är ju där varje dag, men själv har jag ju så mycket annat för mig!

Var och sminkade på Kulturfabriken i söndags ju, 5 st som skulle fotas...
På fredag har vi 40 modeller som ska sminkas till showen på Merry Can, och nästa onsdag har vi 20 modeller till modevisningen på Parken!

Är det någon som är intresserad av att vinna en riktig makeover??
Hår fixat av proffessionell frisör, sminket fixat på Make up Store och kläder från Vero Moda??
Säg i sånt fall till så ska jag prata med de som ordnar modevisningen på parken, de lottar ut 4 makeovers,
och de som vinner får allt gratis, (utom kläderna) men då får de i stället ett presentkort.
och så får de visa upp sig på modevisningen...!




älska smink

2011-02-06 @ 09:54:57

tog en före och efterbild igår när vi gjorde oss klar för
firmafest!



Hahah!
Vilken tur att det går att trolla med smink!

Hade en supertrevlig kväll igår med tjejerna från jobbet!!



Magda och jag



Jag och Marina



Hela gänget!!

En supertrevlig dag blev det!!!

Idag ska jag på Kulturfabriken och sminka lite!



kattorna

2011-02-03 @ 22:41:30

var på rusta idag och köpte en mysig elementsäng till katterna
och en klös/klätter grej med en liten råtta!!





mina små pluttar gillar att få leksaker!



Hej hopp

2011-02-01 @ 17:35:47

kul att se att ni alltid är en stadig skara läsare varje dag här trots min dåliga uppdatering...
Varit till tandläkaren idag och hade tyvärr hål som måste lagas..
Men nu ni, nu ska jag utrota alla tandläkare!!
Här ska vi se till att använda tandtråd regelbundet och se till att komma åt alla tänderna med tandborsten!

Varit ledig idag, så har fikat med fina Mari Carlsson, sån mysig tjej!
Sen var jag så klart in på Fin in under och provade lite,
ska starkt rekomendera deras leggings!!!
Fantastiskt sköna!!! Hög midja med håll in funktion och som inte glider ner!!!
Det kallas kärlek!!!
Tänkte att jag skulle satsa på några såna när jag nu faktiskt kommit igång bra med träningen,
så jag får peppa mig lite extra!!
att träna på morgonen är nog det bästa ja gjort!
Och har träffat en jättetrevlig tjej som jobbar på gymmet med som jag trivs jättebra med!

Tänk att jag är så omgiven av härliga människor!!!
Underbart!

Ikväll ska jag se om det kanske blir en promenad med Emelie, min granne, för att lära mig mer om området och lära känna henne!
Kommer bli trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0