Februari 10

Sminkkoll

2010-02-28 @ 20:17:40

Tänkte bara lägga upp ett sammandrag av mina sminkningar...;)



Kanske kan man vara till nån inspiration??

Makeover x2

2010-02-28 @ 17:39:05

Först i morse så var Patrik och jag till Sandras salong för att hjälpa till och måla...
Kul att få hjälpa till lite, och få se hur det ska bli som!
Sen ska ju jag också få spendera lite mer tid där också förhoppningsvis för att sminka
så det kändes riktigt kul att få hjälpa...


Här har ni Sandra in action..!

Sen så kom jag hem så blev jag sugen på att sminka lite...
Men det blev inte riktigt som jag tänkt det..



Lilarosa blev det alla fall...



Sen har vi ju blivit med katter..
Susanne och Daniel kom hit med dem igår och de ska stanna i ca 20 dar...




Här har ni Misty, hon satt under sängen hela dagen igår, till slut hade hon hoppat upp och lagt sig på sängen så då fick jag in henne i vardagsrummet, men sen dess har hon suttit bakom soffan och sitter där fortfarande..
Hon tyckte tydligen att det var jättehemskt att åka bil ända från Umeå, så hon var nog rädd efter det med..
Men hon ser så rädd ut när man tittar på henne, och får man fram henne så springer hon bara tillbaka och gömmer sig igen... Börjar bli lite orolig för hennes skull, jag hoppas att hon kommer känna sig mer hemmastadd snart...



Chelsea däremot hon springer runt och leker med sina leksaker, hoppar upp och kelar som tusan med oss i soffan, springer in och ut i garderober... Så emellanåt så lägger hon sig med Misty bakom soffan med...

Men det är alla fall riktigt mysigt att ha dem här...
Har ju saknat att ha katt..!

nä nu blir det mys i soffan och ladda inför all snöskottning i morgon...
Så får vi väl se hur länge jag får vara kvar på PEAB med, chefen hade fått mer jobb i stan nu och behöver mig...
Men jag hade hellre stannat kvar på PEAB, men vad ska man göra??
Jag är ju anställd av Mikrena och inte av PEAB så jag måste ju göra som chefen säger...
Jag har ju alla fall ett jobb! ;)





Husfrunderingar till 10 000

2010-02-28 @ 17:18:34

Ja här hemma så snurrar det många tankar kring hus just nu...
Vi har pratat så länge om att vi skulle vilja bo i hus, men det är först nu som vi börjat ta tag i det..
Och nu känns det i stället som att det går så snabbt... Att vi kanske rusar in i nåt..
Visst, vi har ju ännu inte gjort nåt mer än tittat, men det är ju så att vi faktiskt är ganska sugna på det huset vi kollade på i fredags..
Vi trivdes så med läget, och med gården och inredningen..
Och vi känner att vi skulle kunna leva där hela livet, att om det skulle behövas så finns det så det går att bygga ut, så vi behöver inte känna att det är litet...

Vi vill ju bo i Öviks tätort, och nu har vi hittat ett hus i Domsjö, visst det är inte supercentralt, men det finns affärer i närheten, vi har en kiosk mitt emot, skolor finns det lite här och där, mm...
Så det känns som att om vi väntar, säg 3 år, så visst har vi hunnit spara lite pengar, men samtidigt så hade vi ju hunnit betala av 3 på lånet med om vi köpt nu...
Nu har vi ändå hittat ett hus som vi gillar och känner oss hemma i, det är inte så farligt dyrt och det är inte i renoveringsbehov.. Utan man kan flytta in och bo på en gång om man vill...
Vi har alla fall sagt att vi ska kolla på det en gång till, och då kanske pappa kan följa med och säga vad han tycker, för man blir ju lite blind själv när man kollar på nåt man verkligen vill ha...
Också ska vi ju som sagt prata med banken med...
Sen får man väl se vad som händer, det kan ju visa sig att det inte är nåt att ha med, det är därför som huset fortfarande är till salu..??

Men det är alla fall ett hus som jag skulle kunna tänka mig köpa och bo i... Men vi får se vad som händer och vilka käppar vi hittar..
Det känns lika skönt att bo kvar i lägenheten med på nåt sätt, så slipper man allt med att köpa hus, alla funderingar runt det, allt som kan bli fel, alla nya sysslor man får på köpet...
Ja det är inte bara...

Det är alla fall skönt att jag har pappa, han är bra att bolla ideér med och fundera..
Det är ju Patrik värdelös på så jag är glad att jag har min undebara far, som verkar stötta vårt
husletande.. Skönt att ha nån som har lite erfarenhet alla fall!

I morgon ska vi boka tid på Nordea alla fall...



Husvisning nr 2

2010-02-27 @ 08:22:53

Hej hopp!
I går var vi på en annan husvisning i Domsjö, på ett litet fint hus i närheten av det andra huset vi tittade på,
som var inrett med ganska lika möbler som vi och tapeter.. Så det kändes väldigt
hemtrevligt alltså..;)
Det är renoverat och snyggt och har ett härligt kök med stor tomt och inglasad altan.. Supermysigt!
Toaletten hade inget badkar, men det är kanske nåt man kan ta tag i när man känner för det, skulle behövas kaklas med.. ;)
Källaren måste målas om också...
Men annars var det bra, och det fanns som pappa sa "potential" så om man nu nån gång skulle behöva mer plats så finns det utrymme att bygga ut fler rum...;)

Köket var helmysigt och vardagsrummet ser ut som det vi har idag..
fanns ju även ett garage till patrik..
En liten kiosk på andra sidan gatan, helt perfekt..

Ja vi får ta oss en liten funderare... Det var ju lite billigare det här huset än det andra, men det andra var ju mycket fräschare med..
Men vi ska alla fall , efter tjat från min kära far, ta och boka en tid med Nordea så får vi prata lite och kolla upp hur allt funkar som..

Jaja, nog om hus..
I torsdags så träffade jag Sandra som ska öppna frisörsalongen, vi hann dock inte prata så mycket, tiden rann iväg och vi blev senare än vi tänkt... Så vi får ses lite mer!
Ska se om jag kanske kan titta in i helgen.. Alla fall så prata vi mer om samarbete och hur vi ska lägga upp det, så det känns riktigt skoj om det blir av..
Det är så kul att få sminka och få ha den sociala biten, så det ser jag fram emot..
Sen så verkar det bli lite mer på Make up store med, känns riktigt skoj att alla fall få vara där på lördagar i bland!
Och även i sommar om det behövs, för då har jag ju semester som jag kan använda för att jobba där!

Sen var det iväg till Make up Store på klubbkväll och inhandla allt som jag haft slut på och en massa nya
produkter!
Där mötte jag upp Johanna och Sussie som också blev fast i sminkfällan... ;)
Sen efter det blev det en mysig fika på UH..
Tack tjejer för en mysig kväll!!
Tänk att det kan vara så kul att köpa smink!
Måste ju ha nu då jag ska sminka på Oscarsgallerian och hos Sandra!
Så det kommer en sminkning snart med min nya fina ögonskugga..;)

Så igår kom Angelina hit, först var vi och åt på Marco Polo med Maggan,
sen åkte vi hem och myste framför tvn, städade lite och så kom
Anna förbi och ville bli sminkad så hon fick en liten makeover med..

Idag kommer Daniel och Susanne hit med sina katter som ska bo här medans de är i utlandet..
Ska bli så himla mysigt att ha katter igen!!
Så ska vi väl umgås lite på stan, gå ut och äta och ha det trevligt!



Min älskade lillsnuppa!
Nu ska vi städa och sen göra frukost!



En dag på Make up Store

2010-02-24 @ 19:46:44

För omväxlings skull..
Fick ju sovmorgon i morse, sen åkte jag till jobbet vid 9 för att ta nya tag, hängde där och pratade lite med Stefan tills pappa äntligen ringde vid 10 tiden och sa "oj vi glämde ringa dig"... De hade skickat hem alla
på grund av kylan så det blev inget jobb för mig heller...
Så åkte jag till Anna och kollade in hennes nya salong i Järved...
Stod där och småprata lite då det ringde från Make up store... De hade ett sjukfall så de undrade om jag kunde ställa upp och jobba mellan 14.00-18.00

Kan det bli bättre tajming?? Så hem och snygga till mig, sen luncha med underbara pappa...
Fick ett långt pepptalk om att köpa hus och hur det går till...
Nästan så man kan tro att han längtar tills vi köper hus..??
Mysigt var det alla fall, gillar sån kvalitetstid med pappa!

Sen skjutsa han mig till Make up Store...
Så var det bara att sätta igång..!
Jag hade en härlig praktikant där, Eveline, som gick en Makeup utbildning i gymnasiet, där hon får lära sig makeup, hudvård och hårstyling... Och använda Make up Stores produkter.. Vilken underbar utbildning!!
Varför fanns inte den när jag skulle börja gymnasiet???

Så kom ju vårens alla nyheter idag, så vi hade lilla julafton att öppna allt och kolla in...
Riktigt skoj!!

Fick även ha 2 kurser... 2 jättehärliga kunder som kom in...
Vilken boost det är för självförtroendet då man får sminka nån som sen tittar sig i spegeln och blir förvånad över att de kan se såå bra ut!!
Det är riktigt skoj!
Såna gånger känner jag hur mycket jag egentligen älskar att jobba med människor på det sättet och att få sminka!!
Det är verkligen nåt som jag brinner för!

I morgon blir det Klubbkväll på Make up store så då blir det äntligen lite shopping!!
Måste fylla på förådet lite nu då jag har en massa sminkningar på schemat..!


Sen på fredag ska vi på visning på ett annat hus i Domsjö, det som jag tidigare pratade om som såg precis ut som vår lägenhet... Så det blir spännande... ! Det är ju även lite billigare.. ;)

Nä nu ska jag koka te, och krypa in under täcket i soffan, här är det bara 17 grader inne... sjukt vad kallt det känns...!



Önskesminkning

2010-02-24 @ 07:40:53

Bella min lärare från Malmö önskade en gul sminkning, och nu då jag fick sovmorgon på grund av att PEAB skulle ha möte så passade jag på, inte som att jag kunde sova ändå..;)
Tycker det är jättekul att sminka det folk vill se.. Man blir så mycket mer kreativ då!



Så det blev en höstinspirerad gul sminkning med inslag av orange och lila...

Så hittade jag den här bilden med...



Vilken skillnad man kan göra med lite smink...
Här har jag ändå underlag på den "osminkade" sidan, hade sett en ännu större förvandling om jag inte sminkat mig alls på andra ögat...Lite kul ju...


I morgon ska jag träffa Sandra så vi ska prata igenom lite samarbete i hennes salong... Ska bli så himla kul!!

Nu ska jag göra lite frukost... Sen drar jag på jobbet och härdar ut kylan!!



Bitter och inåtvänd...

2010-02-23 @ 20:17:27

Ja idag var ju dagen, då vi  tog ett steg till och samlade vuxenpoäng..
Vi var på husvisningen av huset i Domsjö....

Kom dit, Sune (mäklaren) skrev upp oss och vi fick lite information om huset...
Sen var det bara att gå runt och titta och kära ner sig ännu mer än man gjort innan på bilderna...
Jag visste det!!

När jag gick där, såg jag hur vi bjuder hem folk på jul och lagar all julmat som man kan tänka sig,
hur de kan sova över alla som vill, alla sköna bad jag ska ta, grillfesterna.....Ja allt, det var verkligen ett Sandra hem...
Och i källaren fanns ett perfekt rum för att ha som min sminkhörna... Det var så himla fräscht där nere så det är verkligen inga problem att ta ner folk...

Åh, jag gilla det så himla mycket... såg hur alla möblerna fick plats... hur vi kunde få plats med alla kläder och allt annat skräp vi har..
Och gården var ju härlig...
Jag skulle verkligen kunna göra vad som helst för att få köpa det nu..!!

Men så var det ju jättemycket folk där på visningen i kväll... och eftersom jag tyckte huset var så bra, så måste ju de andra också vara intresserade... Så även OM jag skulle buda, så skulle jag nog ändå inte få det för alla andra som vill ha det...
Jag ska aldrig gå på en öppen visning igen, jag blir bara arg för att det är andra som vill ha samma och som har möjligheten att krascha min dröm!!
Nä privata visningar blir det, förutom i morgon då vi sagt att vi ska kolla på huset i Järved... Men det vill jag ändå inte ha.. Jag vill ju ha det i Domsjö!!

Men vi hade ju sagt att vi bara skulle titta som sagt, att vi inte skulle köpa nåt än...
Och är det inte konstigt om man skulle köpa första hus man tittar på???
Visst har jag sett en massa på datorn, men inget har ju tilltalat mig som detta!!

Det är jobbigt att jag älskade det så mycket, och verkligen kände att jag skulle kunna bo där,
och att Patrik också tyckte om det men ändå ska man försöka vara förnuftig och kolla på fler hus, tänk om man hittar nåt bättre, det kommer ju alltid komma ut nya hus, det är ju mycket pengar...
Men jag är ju inte sån, om jag väl hittat nåt jag gillar då vill jag inte testa nåt annat... Samma sak med restauranger och affärer... Jag blir gärna stammis, det gör inte mig nåt om kocken vet exakt vad jag vill ha...
Om jag hittat en restaurang som jag trivs i och gillar maten, och hittat en rätt jag gillar, varför ska jag då chansa och testa nåt annat..???
Och det här huset det får jag ju inte en annan chans på heller... Om jag bestämmer mig för att inte köpa det så kommer jag säkert ångra mig och önska att jag gjort det....

Jaja... inte vet jag, jag har alrig köpt nåt hus förut...
Jag vet inte hur man ska tänka eller vad man ska tänka på, vad som är rätt och fel...
Men jag skulle gärna bo där alla fall..
Så om nån känner att de har en slant över som bidrag så är det välkommet!

Men nu känner jag mig bara bitter och inåtvänd, envis och sur...
Jag vill så gärna ha det, men jag är duktig och tänker förnuftigt att vi inte ska köpa det utan vänta...
Men då blir jag bara sur, för jag önskar så himla mycket!!!
Jag vill ju, och det är ju möjligt... men vi har ju sagt sen....

Jaja... nu ska jag fortsätta sura i soffan och drömma i smyg om när vi köper det huset...
Annars får jag väl bygga ett exakt likadant! ;)



Att köpa hus...

2010-02-22 @ 18:46:09

Det är ett stort steg i mitt liv..
Vi har ju tittat på hus på internet länge nu... Och visst blir man sugen..
Men jag är absolut inte sugen på att renovera nåt.. !!
Nä fy, får jag välja så köper jag hellre ett färdigt i stället för att behöva renovera varje kväll man kommer hem från jobbet, bo mitt upp i allt byggdamm och ofärdiga väggar... Vara utan kakel i köket och otapetserade väggar... Inga lister på golvet.. Nä det är inte min melodi...!

Kan sträcka mig till att tapetsera och måla, eventuellt kakla ett badrum om jag känner att jag har tid, typ under semester eller dylikt...
Men sen, nä inte vill jag köpa nåt billigt hus bara för att spara pengar... För i det långa loppet tror inte jag att man tjänar så mycket till slut, om man räknar in allt slit och hur det tär på förhållandet.....

Men i morgon ska vi kolla på ett hus i Domsjö, har kikat mycket på det och känner mer och mer att det är helt perfekt för mig och Patrik..
Fräscht och renoverat, ett stort och rymligt kök som vi tycker är viktigt, härligt badrum med inkaklat badkar och dusch... Riktigt fint, och härlig bakgård med belysning...
Ja jag ser verkligen hur vi  står där och lagar mat tillsammans inför jul, hur vi får plats med allt på bänken och alla runt bordet.. Hur vi på sommaren går ut och grillar och myser sen när mörkret faller på och vi kan tända utebelysningen...
Ja det är verkligen det perfekta huset än så länge... Får väl se hur det känns i morgon..

Men tanken var ju inte att vi skulle köpa nåt hus än, utan att vi skulle titta bara för att känna sig för, och att komma in i det...
Så att man inte råkar köpa nåt hus man inte blir nöjd med..
För köper jag ett hus är ju tanken att jag ska bo där för alltid...
Så det är nog bra att få gå på några visningar och känna vad det är man verkligen vill ha..

Men jag vet nog hur det kommer kännas i morgon..
Jag kommer bli än mer förälskad i det där huset, sitta och fantisera om hur bra vi skulle ha det där och
hur mysigt det skulle va... Om alla grillningar, alla timmar i badkaret, mitt sminkrum, alla middagsbjudningar och filmkvällar vi ska ha...
Ja, jag kommer nog vara helt övertygad om att det där är huset för oss..
Så kommer jag bli jättebesviken sen när Patrik säger att vi ska kolla på fler hus och att "vi skulle ju inte köpa nåt nu utan vi skulle ju bara kolla.."
Jag kommer nog sitta och hoppas att vi ska köpa det, trots att jag vet att det inte kommer bli så, sen kommer nån annan köpa det och jag blir bitter...

Nä där kanske jag tog i, men jag känner mig lite kluven för att kolla på det huset i morgon...
Eftersom jag redan nu tycker det känns så rätt.. Men att vi inte tänkt köpa det..
Därför vill jag egentligen låta bli, för att slippa bli besviken över att vi inte köper det..

Men så klart, känner båda att det är helt perfekt, varför skulle vi inte då köpa det??
Samtidigt känner jag mig så ung... är det normalt att köpa hus när man ska fylla 24??
Fast det känns jättetråkigt att behöva vänta typ 3 år med...
Jag vill gärna ha ett hus... vår lägenhet blir bara mindre och mindre och vi har bara mer och mer grejer....

Ja nä, nu ska jag inte svamla mer... Nu får vi se hur det verkligen känns i morgon..
Förhoppningsvis hittar jag nåt som gör att jag inte alls vill bo där, och då slipper jag ju fundera mer...
Då är det bara att leta vidare!




Vi villa ägare???



Makeuptime

2010-02-22 @ 18:28:21



Fick lite tid över för lite sminkningar...
Här är det persikoguld, plommonlila och lilablått som jag använt...




Sen blev jag inspirerad av Make up Stores nya tidning att göra denna 50tals look..
Med en lite somrigare touch av solpuder... Längtar efter lite värme nu!!



Har lite torka på sminkningar.. nån som vill önska nåt???



Underbar helg med syster

2010-02-21 @ 18:13:43

Ja det blev verkligen en helhelg med Maggan...
I fredags kom hon hit en sväng och åt hämtpizza med oss..
Sen i lördags morse så hämtade jag henne och vi drog till Umeå,
först kollade vi in Patrik då han var där och tävlade i bowling.. Men vårt moraliska stöd var ingen hit så vi åkte in till stan...strosade runt men blev mest less av att det var så fruktansvärt mycket folk överallt....
Så det blev en Deo, 2 påsar med The, "Copacabana" och "Pelle svanslös" och en mycket efterlängtad McFeast Meny..
Snacka om att man kan sakna det, bara för att inte vi har McDonalds längre...
Sen tog vi bilen till busstationen och plockade på oss en massa godis, vidare in till stan igen för att möta upp Gudrun, Lovisa och Rebecka som satt och åt där efter att ha köat i timtal till utförsäljningen av kläder på stadium... Otroligt vad folk gör för lite rabatt...

Så åkte vi hem till Gudrun och fick oss lite fika... Blev mycket snack också, tydligen var det jag som stod för det mesta igen... Men de är väl vana antar jag..
Kul alla fall att få komma dit och bara hälsa på lite! Mycket uppskattat!



Monstersyskonen



Jag, Gudrun och Maggan... Snyggingar!

Ja sen när vi kom hem så blev det Melodifestivalen så klart.. Såg nån film med, satt och kolla in potentiella rika män som Maggan skulle kunna gifta sig med..
Sen somna jag och Maggan satt och nörda framför datorn hela natten.. Jag gick och la mig och hon fortsatte och nörda tills hon till slut la sig och sov på soffan..
Har hon varit här hela dagen också... Mest framför datorn har hon spenderat sin tid, men ändå mysigt att ha henne här!!

En mycket uppskattat helg!!

Nu ska vi äta mat, Johan är nere och ska äta med så det blir trevligt!



Låångt bad med Spotify

2010-02-18 @ 19:26:46

NU har jag lagat mat, har städat hela lägenheten och även garderoben...
Nu ska jag ta mig ett låångt och skönt bad efter en kall dag på jobbet!
Ska tända ljus och göra det riktigt mysigt för mig!

Har fått lite mer sminkjobb nu, ska sminka på Oscarsgallerian under sportlovet, underbara chefer som ser till att jag kan få vara ledig halvadagar så jag kan vara där och sminka mellan 13-16!
Ska bli riktigt skoj!
Det är Kyrkan och Polisen tydligen som gått ihop för att ha aktivitetsdagar på stan under sportlovet
och då ska det hända en massa saker på gallerian..
bland annat kan du komma och bli sminkad av mig och få lära dig en massa tekniker!

Det är så kul att det kommer in mer, och smickrande att folk vill ha mig!

Nä nu ska jag krypa ner i badet och drömma om mitt nya hus i Järved! ;)



Tacosmys på min dag

2010-02-17 @ 21:22:00

Hej hopp!
Redan onsdag, imorgon när jag vaknar är det fredag i morgon.. dagarna bara flyger iväg..!
och vilken skillnad det blir nu när solen börjar skina och det fortfarande är ljust ute!!
Helt underbart!
Tänk att humöret ska hänga ihop så mycket med vädret...
Skiner solen så gör det mindre om det strular, men är det kallt, mulet och snöar så har man mycket kortare tålamod!

Har hittat ett hus jag skulle vilja ha...
Är så himla sugen på att köpa hus.. Men det kostar såna pengar!
Jag fattar inte att folk har råd att köpa hus..
Visst skulle jag också kunna köpa ett hus och låna hela beloppet, men det känns ju inte lika bra!
Men det skulle vara underbart skönt att få flytta in i ett hus, gärna som är färdigrenoverat så det är bara att sätta igång och bo!
Om jag ändå velat flytta tillbaka till Mellansel då, där är det sjukt billigt!
Men det är inte riktigt min melodi... jag trivs bättre här..!
Själevad, Järved, Domsjö.. Ja nånstans i närheten..
Ja men det hinner man ju, är ju bara 23, kan ju köpa hus när jag är 30 och har mycket mer pengar på banken! ;)

Har ätit Tacos hos mamma i dag, hon hade bjudit maggan, och hon berättade det för mig..
Och eftersom det var min namnsdag i dag så tyckte jag ju så klart att det var lite orättvist,
så jag ringde och bjöd in mig själv... Mycket trevligt trots allt!

Sen har jag suttit och klistrat in kort från Malmö i mitt album!
Som jag saknar dem, klassen, Mimmi, och alla andra jag lärde känna..
Saknar staden och livet jag levde där nere, när jag fick vara fin varje dag och
strosa runt i klackeskor!
Även om jag är glad att vara hemma igen, hos min gubbe, han var nog den största saknade där nere..
Men nu när man börjar sakna våren så känns det som att det är i Malmö man borde vara...
Skulle så gärna åka dit snart igen...

Nu blir det ansiktsmask!



Tänk att få sminka mera....

2010-02-16 @ 19:03:56

Ja det har ju alltid varit min dröm!
Att få jobba med att sminka människor..
Älskar ju det sättet att träffa folk med!
Älskar att sminka och se vad man kan göra med lite smink...
Det finns inget som stoppar en!

och nu verkar det bli mer och mer, att jag kanske ska samarbeta med Sandra på
salongen och få sminka, att jag funderar på att bli återförsäljare för nåt märke och ha egna kurser på kvällar och helger, sminka inför fester och evenemang...
Sen så fick jag förfrågan idag om att sminka på Oskarsgallerian under sportlovet, det handlar om 3 dagar som jag ska sminka och ha kurser..
Känns riktigt skoj!!
Så såg jag att de behövde folk på Make up store nu, att man skulle söka dit..
Men antagligen så behöver de bara ibland, och det är ju dumt att sluta mitt heltids jobb om jag inte kan få jobba heltid där...
Men det hade ju varit såååå himla kul om jag kunnat få jobba där!

Även om jag tycker det känns jättetråkigt om jag skulle behöva sluta helt på både PEAB och Mikrena...
Att ha det där fysiska jobbet, trivs ju ändå så himla bra med mitt jobb, och med kollegorna...
Men vi får väl se, jag har ju funderat över detta förr och inte behövt tagit nåt beslut, det har bara blivit som det blev...;)

Har alla fall bestämt att jag ska åkt till Stockholm en sväng söndagen den 28 februari... Åker med nattbussen på lördagen ner, och nattbussen hem på söndagen...Så jag får en heldag i stockholm, med min underbara Mimmi!!
Ska bli så himla kul!
Som jag saknat henne, och hoppats att jag kunnat åka ner till Malmö men det inte blivit av..
Därför så passade det ju riktigt bra att åka till stockholm när hon lix var där, det är lite mindre komplicerat än att åka till Malmö med..
Bara strosa på stan och umgås.. fika och ha det bra!
Längtar!



Min favorit!



Glad alla Hjärtans dag!

2010-02-14 @ 20:22:29



Glad alla hjärtans dag!!
Hoppas ni haft en underbar dag med era kära!

Själv spenderade jag större delen av dagen med några av grabbaran från jobbet och åkte skoter!
Har jag nog inte gjort på 10 år, så det var kul!
Helt perfekt väder med!

Lite bilder på det vackra landskap vi lever i!


















Det är nåt speciellt när snön ligger på träden på det här viset... solen skiner och man är bara lycklig över att man får uppleva det!



Markus, Thomas, Åke och Anders.. Grabbarna mina!



Men häftigast av alla var ju jag så klart!!

Vi grillade och hade riktigt trevligt!
Men snacka om att jag kommer ha träningsvärk i morgon, hade ju nog idag efter Body Pumpen, och nu har vi åkt 5 mil och jag har krampaktigt spännt benen för att hålla mig kvar.. det var ju inte många meter det var rak väg...



Snyggaste Alla hjärtans önskningen jag fått idag,



Ni som känner min familj vet vem detta var från, älskling!

Nu ska jag fortsätta mitt mys i soffan!



Återförsäljare?

2010-02-13 @ 19:21:51

Har suttit och googlat mig less nu... Kollat upp olika Makup märken som man kanske skulle kunna bli återförsäljare för, Antingen i salongen som jag kanske ska hjälpa till i, eller själv som privatperson och sen ha sminkpartyn..
För om jag hittar ett märke som jag verkligen gillar så skulle jag lätt ordna MakeupPartyn där jag sminkar och lär ut, och att de sen får beställa produkter av mig, det är ju verkligen nåt som skulle passa mig!

Att bara ha det på sidan om alla fall, så jag får hålla på lite mer än jag gör just nu till vardags!
Men det är ju svårt att hitta nåt märke som man verkligen gillar, speciellt då jag är sån sucker för Make Up Store, de är ju helt oslagbara!! Tänk om man kunnat få vara homepartyförsäljare till dem! Perfekt! Som jag skulle sälja!

Det är ju så lätt att sälja det man själv verkligen tycker är bra och litar på!
Men det finns ju faktiskt lite olika märken som man kan få sälja själv, men mycket är nog pyramidspel, men vad gör det, om man har det som en hobby på sidan om?
Är det nån som har erfarenheter eller tips om bra märken??
Har kollat in Mary Kays sida, Claudias sida, ArtDeco... och nåt mer jag inte kommer ihåg namnet på..
Men vet inte om nåt är värt att satsa på, eller om jag ens kan få sälja det...
Har skickat lite mail om mer info alla fall så får vi väl se vad som händer!

Ska strax sätta mig och se på Melodifestivalen nu...  !
Men först ska jag göra mig extra fin!



Så här blir det

2010-02-13 @ 17:25:11

Jag stannar hemma och sminkar till invigningen!
Fick så mycket påbackning om att jag så klart skulle stanna hemma och ta chansen!
Så Patrik bytte ut min del i hotellrummet och gav den till hans bror, så lätt var jag utbytt!

Men det känns alla fall riktigt kul, får nu bara hoppas att allt går enligt planerna och att många visar sitt intresse att komma dit och att det leder till att jag får sminka lite mer!! ;)

Så igår ringde Patrik och stressade mig på jobbet, sa att svärfars skulle bju på mat men då måste vi vara där till 17.00 och det kunde ju inte jag lova att jag var hemma till, plus att jag hade sett fram emot att få duscha och göra mig snygg... Stressade alla fall så mycket jag kunde och när jag väl kom hem 17.10 så sa Patrik att vi fick komma senare, så jag snyggade till mig, men var inte alls så pepp... Tappade all lust att göra nåt när allt blev så omständigt..
Så när vi kom till Gullänget så sa Patrik "Du kan sitta kvar, vi ska på restaurang"
Så satte sig Lisbeth och Roger i bilen så åkte vi till Matcompaniet..
Jag blev jätteglad.. Mest för att han överaskade mig!
Tänk att så små saker kan göra en så glad, och jag som älskar överaskningar! 
Nä det var mysigt och mycket uppskattat!

Sen så blev det tårta hos Familjen Wikström!!
Också det mycket trevligt!

I morse var jag på Body Pump, Äntligen!! Som jag längtat, men inte haft orken...
Det var riktigt härligt alla fall, måste ju ta tag i träningen nu då inte Jim är kvar, nu måste jag ju bära allt själv...

For hem och snyggade till mig, sen hälsa vi på Farmor och Farfar och fick en liten uppdatering om allt möjligt!
Även väldigt gott fika bjöds det på som vanligt!

Blev en sväng på stan med Maggan efter det, strosa runt och kolla in alla vårkläder..
Så himla konstigt, det är fortfarande runt 15 minusgrader, men det finns bara kjolar och linnen med blommor på i affärerna... ?? Vi i Norrland borde få vårkläderna mycket senare!

Nu ska vi åka och hyra en film, köpa nåt gott och sen blir det myskväll, om inte Patrik ska bowla...



Varför ska det alltid krocka??

2010-02-11 @ 18:31:18

Nu har jag blivit utsatt för ett stort dilemma!

Helgen den 5-8 Mars så har jag och Patrik bokat in att vi ska till Jönköping för han ska tävla i Bowlings SM...
Och då på lördagen så skulle jag åka vidare till Tranås och hälsa på min älskade Therese och få umgås lite!!

Men så kommer ni kanske ihåg att jag prata om tjejen som skulle köpa en frisörsalong?
Hon ringde idag och sa att det skulle bli av, och att hon ville att jag skulle komma och sminka på invigningen, så skulle de ha modeller som minglade runt så jag fick göra lite reklam för mig själv, sen skulle vi ge härliga erbjudanden om olika behandlingar... Jätteskoj!!

Gissa vilken dag... Jo den 6e!! AAAaaahh!
Så himla typiskt! Jag vill ju så gärna vara med på invigningen, få sminka och få lite mer kontakter och sprida mitt namn.. Det är ju verkligen en bra chans för mig!
Och hon kommer ju bara ha en invigning..
Men jag hade ju sett fram emot att åka ner, få bo på hotell och åka till Therese!!

Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra!
Allt är ju redan bokat med, rum och resa...
Men jag älskar ju att hålla på med smink, och det här är ju ett Golden Moment känns det som...
Så känns det ju tråkigt att svika Patrik, att inte heja på honom när han kommit så långt att tävla i SM!!

Just nu slits jag lite...

Ja, jag får fundera lite och se hur jag gör... Vad tycker ni??



Ska njuta av ett härligt bad och en ansiktsmask medans... !



när man skottar så man slipper träningen

2010-02-08 @ 19:33:31

Ja det är ju så, har skottat så mycket dessa dagar, så man är ju helt slut när man kommer hem..
Jag är sugen på att gå och träna, men man har ju ingen ork..!
Men det är väl träning det med...;)

Ja så istället fördrev jag lite av tiden framför spegeln...



Först en naturligare dagmakeup...



Sen en lilasminkning med blå inslag



Sen en svartvit makeup med lösfransar och bryn a´la  50tal...

Blev även inspirerad av min lärare bellas naglar och härmade henne lite...



Riktigt kul att pyssla med naglar med..;)

Önskar att jag hade mer inspiration till lite roligare och mer annorlunda sminkningar... Det är så kul!
Men just nu är det lite torka..



Söndagsmys

2010-02-07 @ 20:45:50

Det har varit en helt underbar dag!!
Tänk att det snöat nästan precis hela veckan, så när man äntligen blivit ledig så blir det -5 och strålande sol!
Det är tajming!

Idag har vi varit på ÖB en sväng, sen åkte vi vidare till pappan och hälsade på..
Fick umgås med småsyskonen lite, mycket lek och spel... Händer allt för sällan det med!
Fick även med mig en massa köttfärs och bröd hem! Mycket uppskattat!!

Sen var det middag hos mamma... Älgstek och gratäng..
Vad det är härligt att bli bortbjuden på mat!





Så var vi förbi i Flärke med, så fint det är där..!


Riktig mysfaktor!!



Pappa på värstingtraktorn!



Min älskade och jag



det är fint med snö på träden..



Nä nu ska jag lägga mig... Måste ju ladda inför snöskottningen!



Melodifestivalskänsla!

2010-02-06 @ 18:34:08

Ja i morse så var vi och storhandlade, så vi fick oss en rejäl frukost!
Man märker verkligen i hela Övik att det är här det händer i helgen...
Det är ljuslyktor och affisher, tält och flygblad!
På stan var det tokmycket folk!

Men det är kul, att vi fick det i år igen och att vi äntligen får en plats på kartan..

Har alla fall haft 3 sminkningar i dag, så det är kul!
Kul att det rullar in förfrågningar hela tiden, och att folk verkligen vill  komma till mig..
Tycker det är så smickrande!

I onsdags hade jag en helkväll hos storasyster...
Vi myste och åt god mat, så färgade jag fransarna och brynen på henne, noppade till dem lite med..
Hon ville vara extra snygg för resan till staterna!
Sen blev det fika och ännu mera mys..
Så härligt när man får lite sånt kvalitetstid, händer ju inte så ofta, så man får ta till vara på tillfällena..
Ska alla fall dit igen på onsdag för en repris.. Då ska jag även klippa henne lite!



Bjuder på en idolbild så här i festivaltider!
Nu ska vi se om vi kan få oss lite tårta...



Okontrollerad utförsåkning med värmeverk

2010-02-06 @ 17:12:09

Ja, har inte kunnat logga in i veckan, vet inte varför, men nu ska ni få lite uppdatering!

I onsdags så skulle jag och Jim dra ut värmeverket som vi tinar schakten med, vi skulle flytta den och ställa den i en uppförsbacke..
Jag skulle försöka få upp den med min bil... Men det var lönlöst, fick sen veta att vagnen väger nästan 3 ton fulltankad, så det var ju inte så konstigt att jag inte fick upp den, plus att jag inte har nån 4hjulsdrift..
Men Jim ville prova en gång till, men så klart så gick det inte mycket bättre för honom, utan vi stannade mitt där i backen och tänkte att Stefan skulle få dra den till rätt plats.. Vi var inte så långt ifrån faktiskt..
Så Jim pysslar med draget och säger till mig att jag ska veva upp hjulet...
Ja så jag börjar veva, och när vagnen släpper min bil, då börjar den rulla...!
Och rulla fort!
Jag tvångshåller runt veven och hinner tänka tusen tankar... ! Tror så klart att Jim glömt att dra handbromsen på vagnen, så jag försöker med all min kraft att dra åt den, men det går inte..
Och vagnen fortsätter åka ner för backen, i en otrolig fart, och jag ser bara att den är på väg mot huset... 3000 kg i full fart nerför backen in i huset, det kan bara inte sluta bra!
Men jag gör allt för att bromsa den med fötterna men det händer inget!
Till slut, efter många om och men, eftersom jag blir så handlingsförlamad när sånt här händer, jag bara panik håller i veven och kan inte göra mycket mer än tänka på vad som kommer att hända..
Så får jag ur mig "Men Jim!!! Gör nåt då!!!!"

Och just då får han tag i draget och kan styra den ner i drivan istället för i huset!

Men jag var helt i schock!
Jag hann ju även tänka att jag skulle dö!

Så efter ett tag kom Stefan och vi kunde dra upp värmeverket ur diket, så kör han upp den dit den ska stå...
Medan de håller på att koppla lös den så frågar jag om vi verkligen vågar göra om samma sak igen..För bevisligen så funkade ju inte bromsarna..!
"Nä det är ingen fara, vi har ju satt i bromsklossarna!" Säger de båda och tycker att det finns ingen orsak till att oroa sig..
Men jag ställer mig ändå på sidan och tycker inte alls det känns bra, och precis samtidigt så trycks klossarna bort och vagnen åker iväg, IGEN, denna gång med Stefan och Jim!
Men de får den ner i diket ganska snabbt...



Här har ni karusellen..



Den satt fast ganska bra..!

och att det snöa hela tiden gjorde ju dagen ännu bättre!
Tack för att det finns semlor som räddar dagen!

Jag säger som Micke: Jag vill aldrig nånsin röra den där igen!!




Skotta skotta snö, skotta snö, skotta snö, skotta skotta skotta snö.... skotta snö

2010-02-01 @ 18:58:25

Ja, idag blev det inte grävt nåt på grund av kylan, vi hade -28 grader i morse...
Så då fick vi alla hoppa ner i en grop och skotta lite...
Skönt i dag var att det bara var skarvgroparna som skulle skottas, så det kändes som att det gick fort när man försökte glömma att vi har typ allt kvar...
Men det var kul att vi var så många som skottade, verkligen teamwork..!

Ni ska få lite härliga snö bilder, så ni får en liten aning om hur mycket det verkligen är...
Plus att jag fortfarande hatar alla villaägare som inte förstår bättre än att kasta ner all snö i schakten..!



Allas vår egen Berra i rånarluva...



Som ni ser är schakten ganska djup, och snön är nästan lika hög som Berra...
Ni kan förstå att det är lite jobbigt att skotta och slänga snön över huvudet!



I gropen, snön gick till näsan på mig när jag stod i gropen...



En framskottad skarv...



Och kallt var det, mössan frös ju helt till is... Men själv frös jag inte så mycket.. När man skottar snö i en grop så håller man värmen ganska bra!

Nu får vi hålla tummarna att det inte kommer så mycket mer snö ner i schakterna...;)

Ska jag se på The Proposal och mysa i soffan medan Patrik är och Kvalar in i Sponsorstriken... VI håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0