matblogg??

Hahah, idag då jag loggade in,
hade jag fått en kommentar jag aldrig nånsin trott jag skulle få,
Kan jag få receptet på kycklingen och fläskfilen??

Jag, som inte kan laga mat,
har fått en sån fråga, nästan så jag sträcker på mig lite,
även om det är syster som står för mesta av matlagningen,

Men absolut Ingela, du ska få receptet,
på fläskfilén finns det ett, det har syrran så det ska jag be henne om,
men kycklingen, (antar att du syftar på den med pasta?)
den rörde vi bara ihop det vi tyckte passade,
men på ett ungefär,

ett paket färsk citronpasta
ett paket färdigmarinerade kycklingbitar texmex
en liten burk creme fraishe
jordnötter
OLW Ranchdip
Citronpeppar
Svartpeppar
salt

JA typ så, stek kycklingen,
rör ner creme fraishe och krydda efter behag,
koka pastan och servera varmt!

¨~~~~~
Bakpotatisen var också lätt att göra,
den kan man baka i micron tills den är klar,
sen stekte vi kycklinfile som vi klippte i bitar,
rörde ihop en rör med turkisk yoghurt, ranchdip och lite kryddor,
sen blandade vi ner kycklingen i det och serverade som ljummen röra till
potatisen! och god sallad

Och när jag skriver vi så menar jag ju att
maggan egentligen gjorde allt,
jag vet hur hon gjorde på ett ungefär,
men skulle nog inte klara att göra det själv...
det är för många steg som saknas,
typ viklen värme man ska ha plattan på,
steker man i smör?
måste man skära bort nåt på kycklingen?
hur länge steker man en kyckling??
Hur mycket är efter behag??

Alla fall,
nu ska jag ta och slänga mig i duschen, snygga till mig lite,
och sen jobba hela dagen!!
sen blir det middag hos mamsen ikväll så får vi se om det bli gymmet sen?
Ha en bra dag!
Kram


Kommentarer
Postat av: syster

hahha, tar du verkligen aldrig åt dig äran för maten? jobbet är ju 50-50, så du gör lika mycket;)Du skulle fixa det lika bra själv! Skriver ner receptet på fläskfilen till ikväll, puss!

2012-01-31 @ 11:19:20
URL: http://so-square.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0