kärlek

Sitter ensam hemma nu,
och saknar min man, tycker det var jobbigt då han åkte för
vi har inte hunnit umgås nåt i helgen,
jag har ju jobbat, så har var vi ju ut i fredags, igår var johanna och samuel här,
och det var jättetrevligt, men det är ju ändå inte riktigt samma sak,
och i dag har han varit ute i garaget hela dagen!

Så sitter jag här och tycker synd om mig själv som är ensam just nu,
samtidigt som jag är så otroligt glad att jag hittat en så fin man som just Patrik,
och att han faktiskt kommer hem igen på torsdag,
och att han bara är i östersund,

Tänker på Maggan som har sin kärlek i Irak,
och på hur länge det är tills han kommer hem,
och hur svårt det är att komma fram på telefonen,
då har jag ju det bra, kan ringa när jag vill, och så kommer han hem om 4 dagar!
Men också att det är så oroligt i Irak,
med bomber och hemskheter,
nä fy, det är inte min melodi, och absolut inte det jag är bäst på att hantera!
Och då maggan är så lugn känner jag att jag blir lite extra orolig!
och jag tänker mig in i situationen, om det varit Patrik som åkt dit,
och om det varit några jag kände som blev skadade...
finns inga ord, bara rädsla, sorg och saknad...
Men samtidigt blir jag glad för det jag har,
och att jag har det så fantastiskt bra ändå!
Men det är svårt att låta bli att oroa sig!

tårarna faller ändå,
är väl extra känslig i kväll,
men det är så hemskt att vi ska leva på 2012 och folk
fortfarande tror de ska kunna lösa nåt med krig!
Stackars alla de människor som hamnar mitt i det, helt oskyldiga!!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi aldrig kommer hamna där!

Nä jag är verkligen lyckligt lottad!
Som har min drömman!
Han är min för evigt!
Jag bor i ett mysigt hus som jag känner mig hemma i,
jag har jättefina vänner som bryr sig
och en underbar familj!
Det allra bästa är den vänskap jag och maggan utvecklat det senaste året!
Guld värt och gör mitt liv såå mycket mer meningsfullt!
Jag älskar att vara en del av hennes liv,
och ser så fram emot att åka till Italien med henne och Morran!!!
Att jag dessutom jobbar med mitt drömjobb gör ju det hela ännu lite bättre!!
Nä nu ska jag torka tårarna och fortsätta se filmen tills Patrik ringer och säger att de är framme!


Kommentarer
Postat av: syster

haha du är ju för söt! men det är klart allt ska gå bra, han ringde idag och allting är redan lugnt och tillbaka i ordning trots att de är ledsna. Du kommer alltid finnas vid min sida!

2012-01-16 @ 21:13:39
URL: http://so-square.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0