duktig morgon

hej hopp!
Nu är hela gräsmattan klippt, utom en liten bit bredvid huset då klipparn stanna...
Så har jag städat huset och slängt in en tvätt..
känner mig ganska duktig och därför tänkte jag att jag skulle
ringa och flörta med min man att göra mat till mig när jag kommer hem efter jobbet..
för det faktumet kvarstår att vi inte äter någon middag längre,
om det inte blir att vi beställer nåt....
eftersom Patrik inte vill vänta med att göra mat tills jag slutar kl 18,
och inte vill han heller göra mat när han slutar så jag kan värma upp när jag kommer hem,
för han säger att han inte har tid,
han kan inte åka till garaget då som han vill,
och han orkar inte åka emellan..
jag har bett honom fylla garaget här hemma så han kan pyssla hemma då tills vi ätit och
sen kan han ju åka till sina föräldrar och vara där hela kvällen då om han vill...
men det vill han inte heller...

han vill nog helst att jag ska hitta ett 7-16 jobb igen så vi kan göra mat då han slutar...
men nu är det ju inte så, och vi måste faktiskt anpassa oss...
och jag vet inte hur jag ska få honom att göra det,
jag mena visst, jag kan laga mat när jag kommer hem, även om det blir enformigt,
men han vill ju ändå inte äta då..
.för han är i garaget..
eller bowlar...

medan en annan städar, tvättar, klipper gräsmattan och röjer på gården,
plus att jag jobbar och sliter för en liten peng i månaden...
och han ska inte ens kunna anpassa sig att äta mat 18.30 i stället för 16.30?
dumt att ta en macka då!

eller vad tycker ni?
Ska han inte anpassa sig?


Kommentarer
Postat av: Syster

men att han ska:D tycker även ni kan komma hit med matlåda, jag är sjuk och svettas frysandes i sängen:D

2011-05-18 @ 10:24:56
URL: http://so-square.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0