Januari 11

IDOL

2011-01-30 @ 00:28:01

Hej hopp!!
Hemma efter att ha varit på IDOL med Angelina, Erica och Electra!
Mycket trevligt även om man var ganska nöjd efter en halvtimme...
JAY rockade!!!

Fantastiska Elenor som bjöd sina biljetter till oss så vi kunde åka!

Kommer hem till ett hus som är iskallt... Pannan hade stannat IGEN!!
Sen så säger Angelina att hon är rädd för blåsten...
OCh jag med!!!
Hur ska jag kunna göra henne lugn när jag själv är rädd att huset verkligen ska blåsa bort??
Helst hade jag ju bäddat ner mig i källaren där jag känner mig mest trygg från blåsten....
Men fick på Smokies kärleksskiva så hon har somnat skönt till den alla fall!

Själv ska jag väl också lägga mig snart...
Patrik är ju ute på Partaj han..

Har jobbat massor på Fin in Under i veckan, kört på stenhårt kan man säga!
Och avslutat på MUS!
Varit en vecka med fullt upp!!
Kommer bli mycket lugnare framöver verkar det som,
fick schema från FIN nu, och där blev inte så mycket som jag hoppats på heller...
Så får se vad jag hittar på nu... Lär ju bli mer på båda ställena, men ändå skönt att ha det schemalagt?
Men jag ska inte klaga, allt annat går ju på räls,
önskade ju att få gå på IDOL, så vips hade jag 4 biljetter!
Jag är verkligen lyckligt lottad!!!

tyvärr så tog batteriet i kameran slut när vi kom till Arenan...
Så där blev inga bilder...


Här är en på mig och Maja alla fall...




duktig fru

2011-01-25 @ 21:00:31

äntligen fick jag lite gjort här hemma!!
Städat, tvättat, hängt in all tvätt, diskat, bytt sängkläder, ringt byggnads, registrerat mig för yrkesprov, ringt gamla chefen om intyg till det, fyllt i kassa korten, Skottat och jobbat!

Ja idag känns det bra att kalla mig Fru Nylander!

Frillan ville inte ligga som den skugge idag heller, så i sista stund locka jag till det och grymt vad bra det blev!!!
Fått massor av komplimanger!
Kul!



Imorgon är det dags för gymmet, sen hem och ta tag i lite mer tvätt och annat skoj,
så stänger jag på FIN sen har jag och Maja gruppkurs på MUS kl 18.00
så blir sen kväll i morgon!

Men nu ska jag ta och tvätta mig, har gråtit bort allt smink nu när jag suttit och sett på 'Sofias Änglar'
fy tusan så hemskt!!
Usch vad jag lider med den familjen, hoppas verkligen att de får ett bra liv!
Vad tacksam man blir över hur bra man själv har det!
Man ska inte ta nåt för givet,
och var tacksam för allt du har istället för att avundas vad du inte har!
Var nöjd, då får du ut mest av livet tror jag!!






en helg hos pappan

2011-01-25 @ 08:35:51

Pappa fick hämta mig i lördags efter att jag jobbat på MUS,
så spenderade jag min helg hos dem i bredbyn...
Alltid lika mysigt att få umgås med småsyskonen lite, har ju inte träffat dem sen jul...
Vi spela spel, lekte, och hade väldigt trevligt!
På söndagen så åkte jag och Kajsa till Siv, som har varit dagmamma åt Kajsa och är det åt Kebbe just nu.
Vi överaskade lite, men blev inbjudna ändå!
Hade mycket trevlig stund där med mycket glasstårta och lek och prat!
Mycket uppskattat!!
Det gör vi absolut om!



Kajsa hade klätt ut sig







På väg till Siv



Kajsa och jag



väldigt vackert i Bredbyn just nu!

Nä nu ska jag ta och hänga all tvätt jag tvättat, byta sängkläder, städa och göra mig klar för jobbet!
måste hinna med så mycket nu då jag äntligen är lite ledig, tyvärr så hinner jag inte så mycket på kvällarna, och nu kommer jag jobba väldigt många kvällar framöver, mycket klubbkvällar och företagskvällar!

Men vi kör järnet så långt det går!



klippit mig!

2011-01-20 @ 20:32:41




Så där, mycket kortare,
bak är det väldigt kort och skönt!
Ett problem bara blir utväxten där bak då jag färgat det så mörkt!
Men annars trivs jag fantastiskt bra,
förutom att Patrik också tyckte jag såg ut som mamma!
Men vad gör väl det?

Kommer mer bilder sen!!

Nu ska Patrik sitta och blocka...
själv ska jag packa för morgondagens gymbesök som jag kör stenhårt med!
4 besök på 6 dagar känns fantastiskt bra!
Sen blir det jobb på MUS fredag och lördag..
Nästa vecka blir lång.. då ska jag jobba på både fin och mus nästan alla dagar,
men kommer bli fantastiskt kul!



till frissan

2011-01-20 @ 08:04:15

nu drar jag och förändrar mitt utseende!
Till det bättre hoppas jag, som tur är har pappa sagt att jag är vacker i allt!!



hallå färger!

2011-01-18 @ 19:48:11

Så har jag jobbat på FIN idag,
fick jobba själv, Anna Carin och Jessika gick hem..
tyvärr kom det inte så många kunder, men det gick bra de få som kom..;)
Trivs fantastiskt och känner att detta kommer bli nåt riktigt bra !

Så har vi ju ingen dresscode där, som på MUS då vi måste ha svarta kläder..
har ju sett min garderob sakta övergå till svart eftersom man köper kläder som man kan använda i jobbet med...
men nu får jag använda mina färger igen, så idag hade jag ljusa jeans och en korallfärgad jacka,
och matchade sminket med det!
Lina kände nästan inte igen mig med färgade kläder...;)

Träningsvärken har kommit på besök med,
men känns ju skönt att veta att man gjort nåt bra alla fall!
Imorgon kör vi igen!
6.30 drar jag på gymmet!
9.00 ska jag lämna nyckeln till FIN
11.00 ska jag ha möte med Johan och Lena från KU och planera våren
14.00 jobbar jag på MUS
19.30 är det möte på MerryCan igen!

Blir en riktig heldag!!!
Så på torsdag ska jag äntligen få göra nåt åt håret!!!
Längtar!

Men nu ska jag nog överge vardagen och lägga mig i sängen, se lite tv och sen somna innan patrik kommer hem,
som hade lovat att vi skulle göra Stuvade makaroner och korv, min favorit, men ringde och fråga om han fick åka till Anders i stället, så lovade han att komma in på FIN för att kolla hur jag hade det... men det glömde han...
Så lite besviken, fast han ringde ju och bad om ursäkt och han är förlåten...
men då blev det så himla tråkigt allt...
så satsar på att samla krafter till morgondagen i stället!



Andra passet!

2011-01-17 @ 10:04:11

God morgon!
Gick mycket bra att kliva upp med Patrik och åka med honom till gymmet i morse!
Var riktigt skönt!
Just nu ser jag ingen anledning till varför jag inte skulle kunna få detta att funka!
Taggad till 1000!
Sprang på löpbandet till jag fick blodiga skavsår...
så går det när man är borta för länge!
Var bara att bita ihop och köpa plåster till på onsdag!

Jobbar hela dagen på MUS idag, sen är det säsongstart för KU ikväll,
blir fika för hela slanten med ungdomarna tror jag!



Nä göra nytta!



Tjoho!!

2011-01-16 @ 12:06:48

Började dagen på gymmet!
Äntligen!
Har inte tränat på allt för länge, och då jag inte längre får träning i jobbet
så börjar jag känna av allt stillastående...
jobbigt att gå till affären ju!
Så blev jag tillfrågad att vara Fininunders modell den 16 februari, och då är det ju kul om man
fått träna lite alla fall!
Så från och med idag har vi slutat med godis och chips!
Ska få ordning på lunchrutinerna som är borta sen jag började på MUS,
alla fall få med mig frukt och såna saker i stället för snickers!
Sen ska här tränas!
3 dagar i veckan har jag tänkt mig, ska åka med Patrik in till jobbet på morgonen och gå på gymmet direkt då!
Då har jag ju ingen ursäkt, så hinner jag snygga till mig till jobbet ändå eftersom jag börjar först kl 10!
Försöka få ordning på middagsrutinerna har Patrik också gått med på!
Så nu ska vi se hur detta går!
Taggad till 10000 alla fall, och det var fantastiskt skönt att träna idag måste jag säga!!
Fler som också ska börja leva sundare??
Nån som tränar på stepin och vill ha sällskap??


Men nu ska jag hämta Maggan och Angelina och se om vi ska hitta på nåt bus!
Ha en trevli kväll!!



det går bra

2011-01-13 @ 07:14:37

sista dagen för veckan igår på FinInUnder och jag trivs superbra!
De två senaste dagarna har jag jobbat med Jessika och henne gillar jag skarpt!
Vi är väldigt lika och känner att vi kommer funka mycket bra tillsammans!
AnnaCarin har jag bara jobbat en dag med bara några timmar, men henne gillar jag med,
hon kommer jag lära mig massor av!
har hjälpt kunder själv och jessika har lyssnat och hjälpt till om jag behövt, och hon tycker det funkar jättebra och att jag är duktig med kunderna, så det känns riktigt bra, det här kommer jag klara galant!

Har även införskaffat mig 2 nya BHar för att veta vad det är för något jag säljer,
och kan ju säga att märket freya och primadonna är mina favoriter just nu!
Fantastiskt vad mycket fina BHar vi har, och sköna!
Tråkigt att det är mest äldre som handlar där, för det finns så mycket snygga ungdomliga underkläder med!
Alla borde unna sig lite underkläder från FinInUnder alla fall en gång!

Var till storasyster igår och hade lite myskväll, vi åt scones och såg på tv,
skvallrade och hade allmänt trevligt!
Så tråkigt att man inte tar för sig sånt oftare!

Ska till Lillasyster lite senare i dag innan jobbet och köpa lite frukter och göra fruktsallad hos henne och
umgås lite, har ju inte sett lägenheten sen hon fått upp lite mer grejer där!
Mys mys..

Sen vankas det jobb på MUS på eftermiddagen!



Så är det klippning på gång, funderar på att bli mycket kortare!
Vad tror ni?



Ja och hur går det då?

2011-01-12 @ 07:45:43

Ja förstår att ni är nyfikna på hur det går på nya jobbet!
Har haft full rulle, jobbat både på FinInUnder och på Make up Store varje dag och varit helt knäckt när jag kommer hem..
Mycket ny information att ta in..

Men det har varit riktigt kul!
Det är verkligen ett jobb för mig!
Kommer gå så himla bra sen när jag lärt mig alla märken, former och finesser!

Det känns bra, det har gått bra de här två dagarna och jag har redan lärt mig mycket,
och även sålt bhar själv, så det går in snabbt!
Jobbar där även i dag, sen blir det inte mer den här veckan!

Så kom en tjej in i butiken i går, och fråga vart jag bodde, det visa sig att vi två bor grannar, och den tjejen har jag pratat med mycket, dom ska ha en modevisning på parken som vi ska sminka till, har även sminkat henne,
jättemysig tjej. Blev så glad då jag fick veta att vi bor grannar, hoppas verkligen att vi kommer umgås en dag!
Älskar att få folk i husen, att veta vilka grannarna är!
Det bästa!!!

Bjuder på lite bilder som missats att lägga upp..;)



Patrik och jag vid tolvslaget på nyår!



Jag och Erica på Nyår!



Jag och Maja inför Showen



Magda och jag



Snyggaste lillasystern i världen!



3 brudar



Mina sötnötter



en lös knäppgök på Make Up Store



Mina favorit pojkar, Patrik och Berra!



Puderpuffa!



Första dagen i morgon

2011-01-09 @ 20:07:40

Hej hopp alla glada!

Redan söndag och i morgon har jag första dagen på FinInUnder!
Jobbar förmiddagen där och sen avslutar jag på Make up Store några timmar!
Sen så är det dags för möte på Merrycan igen, inför den stora showen den 11 februari!!
Se till att boka in, vi ska visa hur bra Övik är, och sen spelar BARBADOS!!!

Kommer bli en kanonkväll!!

har varit full rulle, i torsdags var vi hos Johanna och Samuel och fick oss god mat och en mycket trevlig kväll!
Gillar så att vara hos dem, så mycket kärlek!



Men eftersom vi båda skulle upp och jobba fredag så blev det inte allt för sent!
men det tar vi igen nästa gång!!

Så på fredag så var det ju dags för årliga julmiddagen hos Mona och Christer, (kanske inte brukar vara varje år, men det får gärna vara det för min del, gillar att träffa dem alla!)
Mycket god mat och trevligt sällskap!!
Patriks kusin Daniel följde hem till oss och slaggade på soffan,
själv skulle jag ju jobba på lördag så jag kvälla tidigt..

På lördag blev det inte mycket gjort efter jobbet...
Daniel åkte hem till umeå och ville ha med oss, men vi stannade hemma och fick därmed "pensionärsstämpeln"
men det var otroligt mysigt att bara vara hemma!

Har fått in bilder med, men det tar såååån tid ikväll..
Så jag gör det en annan gång!

Önska mig lycka till i morgon på nya jobbet!



städa?

2011-01-06 @ 10:20:09

äntligen ledig en dag utan nåt som står på schemat, nu ska här städas!
Först ser vi våra bästa år, sen städa garderoben och resten av huset...
Har inte blivit riktigt gjort sen jul....

Förhoppningsvis kanske jag är ledig i morgon, då drar jag in till stan och köper mig ett par efterlängtade tofflor på Åhlens, eftersom jag inte fick några i julklapp...
Och sen måste jag ju införskaffa lite nya BHar inför första arbetsdagen...;)
Måste ju köra in mig på märket ju..;)

Känns alla fall riktigt bra nu,
nu hoppas vi att timmarna fylls ut mycket så jag får nåt vettigt att göra på dagarna!
Jag vill jobbar heltid! ;)

Ikväll är vi bjudna till Johanna och Samuel på middag, ska bli så trevligt...
Slår mig nu att vi inte varit till dem sen vi flyttade hit.. pinsamt med sant..
Ibland flyger tiden iväg och man hinner inte riktigt med allt man vill..

kameran funkar fortfarande inte..
Stört!



Trettondagsafton

2011-01-05 @ 10:43:31

Ska firas med fina Erica och Anders,
vi ska mata oss med gott från Matcompaniet förhoppningsvis!

Idag känns allt lite bättre..
var inte på topp igår efter att vi lagt schemat på MUS,
hade kanske förväntat mig lite mer tider än det som blev,
och då kändes det lite tungt..
Men man vet ju aldrig, som det varit hittills så har det ju hela tiden blivit mer!
Så har jag ju FininUnder med,
så jag ska inte klaga!

Vill bara säga att min pappa är världens bästa att prata med när man känner sig nere
eller arg eller irriterad, även när man är glad och vill berätta nåt bra är han den jag trivs bäst med att prata med,
han lyssnar alltid, och får mig att tänka positivt, han tror på mig att jag klarar allt och han är en viktigt stöttepelare i mitt liv, utan han kanske jag inte klarat allt lika bra!
Även om det inte är jag som ringer till honom, utan oftast han som ringer så svarar jag ju jämt,
så tror jag att han känner på sig när han ska ringa och kolla läget...
vi har nåt speciellt, och jag älskar honom!

Vad skulle jag göra utan dig?

Nä nu ska jag fylla på hyllorna, sen kör jag gärnet fram till 16.00 sen blir det mys!!!



Ha en bra dag!



trasig kamera...

2011-01-02 @ 16:53:16

mmm...så blir dåligt med bilder..
Men förhoppningsvis så fixar den till sig snart..

Hade ett fantastiskt avslut på det gamla året alla fall!
Firade tillsammans med Erica och Anders, och Micker och Emilia.
Vi åt och spelade spel och hade riktigt trevligt!
Åkte till Varvsberget och såg på raketerna,
men sen så ville grabbarna vidare till en annan fest...

Erica och Anders kvällade medan vi åkte till Andreas och Malin, men där var ju ingen höjdare..
Malin sov, och de andra såg på när några spelade hockeyspel på tvn... kul jul?!?

Nä jag och Emilia lämnade gänget, drog på Max och hade hemskt trevligt i bilen med god och efterlängtad mat!

Man ska verkligen aldrig lämna en fest som är trevlig i hopp om att det kan bli bättre..
gräset är inte grönare!

Men så när vi var mätta och belåtna skulle vi köra hem bröderna Nylander,
tyvärr så blev Micke vääldigt åksjuk...
Usch, jag som verkligen inte klarar av käx så där, varken lukten, ljudet eller tanken..
Och jag som just klämt i mig ett maxmål, ingen hit!

Tur för han att han har en fantastisk bror som tog hand om honom, hjälpte honom in och städade bilen på en gång, och en fantastisk mor som hjälpte honom genom natten!

Säger då det, finns inga som är så omtänksamma och snälla, osjälviska och helt underbara som Familjen Nylander!

Men summa sumarum så blev ju avslutet på året helt fantastiskt!
Början på det nya blev lite sämre, men å andra sidan så kan det ju bara bli bättre!!

Jobbar hela dagen i morgon, hoppas verkligen inte det är lika mycket folk den här veckan...
är ensam med massa kurser!

Ska även skriva avtal med fininunder i morgon med!
Bra start!

Städa lite, sen hämta grabbarna och förhoppningsvis ska vi klämma i oss lite Kex och Ost sen...
Jullyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0