17 dagar kvar

Hejsan hoppsan!
Onsdag, 17 dagar kvar till jul,
16 dagar kvar till min födelsedag,
1 dag kvar tills min älskade man kommer hem igen,
5 timmar kvar tills jag börjar jobba,
och för några timmar sedan brann ett hus ner här i domsjö,
så otroligt hemskt,
min allra värsta mardröm,
och det går så snabbt...

även om det bara är saker, matriella ting,
så är det även ens hem, trygghet...
och att förlora det på det viset..
Nä jag tycker så synd om dem som bodde i huset!


Alla fall,
igår blev en heldag,
jag och Maggan drog till Farmor och farfar en sväng,
sen blev det en runda på Rusta, Willys och EM i hopp om att hitta ett juligt överkast...
men icke!
sen hämtade jag Angelina,
¨så åkte vi hem och umgicks lite innan vi åkte vidare till
mamman som faktiskt bjöd på mat,
och dit kom även Carro och Lina som mamma jobbar med,
så det blev en riktig tjejmiddag!
Supertrevligt!
Mer sånt tycker jag!
Så hem och sätta upp granen med Angelina,
Magda kom och åt rester och såg på Kär och Galen med mig!

Nu väntar förhoppningsvis lunch med pappan,
sen jobb,
sen gymmet med Magda,
och sen ska jag försöka mig på att göra en bröllopsfrisyr på Emelie
som ska gifta sig på Nyårsafton och som jag lovat att fixa!



Söta pappsen,
jag skulle kunna skriva jättelånga inlägg om alla i min
familj för de är alla så speciella, och jag kan som inte
jämföra dem med varandra, för de spelar stor roll i mitt liv,
de är speciella på olika sätt och behövs för att jag ska fungera.
Och pappa, han är inget undantag,
han är min klippa,
honom pratar jag med varje dag, och gör jag inte det så saknar jag
det, bara få säga hej och kolla läget,
Här är en bild han skickade till mig, och frågade om han dög som tomte,
och jag måste säga, julälskare som jag är,
skulle jag älska att se pappa som tomte, med mycket skägg,
han är som en tomte för mig, alltid så snäll,
omtänksam och har alltid så goda råd.

så vad tycker ni, visst ska han fortsätta spara???

Nä nu ska jag göra nåt vettigt, typ hänga tvätt..
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Maria

Kan meddela att han inte blir årets jultomte iallafall, han rakade sig igår...TACK och lov !! ;)

2011-12-07 @ 15:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0