Mars 10

Fundera på den här - Vad är frihet??

2010-03-28 @ 08:34:21

Hej alla glada !

Igår så fortsatte ju umgänget med lillebror, som vaknade redan kl 04.50!
Visst brukar jag vara vaken tidigt, enligt mig själv, men inte förrän 06.30...
Men det gick bra, vi låg i säängen och myste lite, såg på bilar och lite barnprogram, sen lekte vi med modellera, med bilar, vi åkte till svärfars så han fick se alla Patriks bilar, vi hämtade Angelina och Maggan så de fick leka lite...
Sen så var det ju dags att åka till farmor som hade Kajsa, och då blev det hejbaberiba kan jag lova, vilket liv 3 små barn kan föra, full rulle precis hela tiden...
Ja det är ju skönt att man inte alltid behöver ha dem alla 3 samtidigt!



Var alla fall mycket mysigt att få ha honom här, och få umgås lite mer...
Man missar ju så mycket när man inte bor så nära, men absolut uppskattat och kommer förhoppningsvis bli fler gånger, det är ju kul om alla mina syskon tycker om att umgås med mig!!

Maggan och Angelina följde med mig hem sen igen, Patrik åkte på fest..
Så jag och Angie spelade guitarr hero till dödagar, sen åkte vi till Marco Polo och fick oss lite mat och massa goda skratt...
(interna skämt är tråkiga för andra, men till Maggan)
Säger bara : Bolognese, kycklingsallad, tonfisksallad kebebrulle...

Haha!
Ja sen åkte jag till Erica och så fick hon göra sig klar för att vi skulle ner på Toget inför Earth Hour och gratis konsert med Tomas Di leva!!!

Väl framme var det ganska mycket folk, trots hemskt dåligt väder, men det var som mysig stämmning, alla gick runt med små lampor som delats ut och smuttade på gratiskaffe...
Så till slut så kom han upp på scen, mannen som är så omtalad och som jag själv aldrig haft så mycket till övers, tyckt att han är konstig och inte har så bra låtar...

MEN, han hade ändå väldigt djupa tankar, hans utlägg mellan låtarna var väldigt genomtänkta och han verkar så ödmjuk...
Som till exempel, vad är frihet??
Ja, och många av hans låtar är faktiskt ganska fina, om någon annan framfört dem och finskjusterat dem lite hade de nog blivit spelade mycket mer....
Så var han ju ganska rolig, snacka om att ha dålig humor och skratta åt sina egna skämt, sen så dricker man lite te så vi också ska få en chans att skratta åt hans dåliga skämt....
Men det var bra, känslan under uppträdandet var bra och jag hade så himla kul!!
Det är nästan pinsamt att säga, men jag kunde alla låtarna han sjöng igår, och jag som aldrig lyssnat på hans musik mer än om den råkat komma på radion!!!

Så där stod jag och Erica, i mitten av samlingen, och jag sjöng för kung och fosterland, tog verkligen i från tårna!!! "Du kan inte köpa livet, du kan inte köpa livet"
Och folk runt omkring oss vände på sig och bara stirrade på mig,
"är hon allvarlig?? Tycker hon verkligen om det här?? Hur kan hon kunna ALLA texterna???"

Ja de tittade verkligen med avsky och det var nästan så de började rikta kamerorna mot mig i stället...
Får nog googla på youtube sen, "Galet dileva fan sjunger av vild förtvivlan"

Galet bra kväll blev det alla fall!!
Vi skulle gå fackeltåg sen men facklorna tog slut så då var det inge kul längre..

Vi beslöt oss för att joina Ericas pojkvän som var på grabbfest i gimåt, vi kom dit, plingade på, killen som bodde i huset öppnade, vi skrattade länge innan vi fick fram,
"Vi ska sjunga för dig"
-jaha, ja kör på
Och med all kraft vi hade sjöng vi "Vi har bara varandra, vi har bara varandra vi"
om och om igen...
Så tittar han förskräckt på oss, vi säger, får vi komma in??
-Ja, men vilka f*n är ni???
Hahaha!!!
Då hade han stått där och trott att vi var några helt främmande som bara gick runt i gårdarna och sjönd dileva låtar för att föra hans budskap vidare... Det var först när vi kom in han kände igen Erica...

Ja vilken succé!!
Vi spelade några omgångar Dart med grabbarna, hade sjukt kul och sjöng en massa mer!
Måste ju bara meddela att jag är grym i Dart!!

Sen var det dags att åka hemåt...
Kändes så skönt att få lägga sig efter en så lång och intensiv dag!
Men ändå så vaknar man kl 6 och är klarvaken...!!

Måste bara säga att Erica, du är en fantastisk vän!!!
Du finns alltid där, du kan vara väldigt upptagen i bland, men så i stället är du underbart bra på att komma på impulsiva saker, som att åka på rusta, gå ut och gå, veckohandla...
Och det är sånt som är så härligt!! Att man kan umgås utan att behöva göra sig till, behöva planera, utan man kan bara komma till dig..
Jag är så himla glad att jag har dig som vän!!!!

Nä nu ska jag skriva inköpslistan så vi kan veckohandla erica och jag!!

Och självklart styvmormor så är ni  hjärtligt välkommna till vårt hus!!!
Tycker det skulle vara jätteskoj om ni kom och hälsade på sen när vi flyttat in!!
Ni får så klart komma till lägenheten och hälsa på med!

Äntligen fredag!

2010-03-26 @ 20:47:33

Men dagarna går så himla snabbt!!
har inte riktigt fattat att vi faktiskt köpt ett hus redan... Att det blir vårt till sommaren...

Men det känns riktigt bra..!!
Sitter och funderar på hur vi ska göra om badrummet...
Jag som aldrig velat renovera, har dragits in i den drogen med hus, att man vill göra om som man själv vill ha det...
Men det blir nåt år innan vi tar tag i det alla fall..
Men kul att fundera, blir väl som pappa, sitter och gör ritning på ritning innan jag efter några år äntligen kommit
fram till hur jag vill ha det som..;)

Har alla fall varit på banken och fixat en massa..
Jämarns vad vuxen man har blivit!?!
Jag använder tandtråd och har köpt hus, ska boka tid för att snacka pensionssparande, och funderar på att börja handla på Willys för att vara mer ekonomisk...
Hahah..!
Ja ibland kommer det över en natt...

längtar alla fall tills vi kommit in i huset och kan börja bjuda hem folk...
Det är nog det jag ser fram emot mest!!
Kunna sitta på altanen och mysa, så jag hoppas att ni är många som vill komma och umgås!!
Massor av grillpartyn och knytkalas får det bli!! Med nattdopp i nyänget??

Har alla fall haft vår första "Lyxkväll" på salongen i kväll..
Gick mycket bra, tror det kan bli stort det där bara ryktet får gå!!

Sen så är ju min älskade lillebror Kristoffer här, han ska sova här för första gången nånsin..
Lite konstigt att man inte haft honom tidigare, han är ju ändå 5, men det är ju klart, farmorar och mormorar går ju före i kön..;) Det kanske blir oftare nu, vem vet??
Det är alla fall kul att han ville vara här, och just nu sover både han och Patrik..
Patrik ligger på soffan och Kristoffer i sängen, så jag får väl lägga mig med så jag kan kliva upp med Kebbe i morgon bitti...

Tänkte bara att jag skulle uppdatera lite..;)


Tack för alla kommentarer om husköpet!! Ni är alla välkommna till sommaren!

Så där ja, då var kontraktet klart med!!

2010-03-23 @ 21:01:25

Jajjemen, idag blev det bestämt och på skrivet!
Vi köpte huset!!

Så den första juli får vi flytta in, eventuellt lite tidigare...
Men det känns riktigt bra, riktigt kul..!
Fått mycket positivt medhåll och påbacknig... Allt bara funkar så det var nog tänkt att det skulle bli så här..
Säljarna var mycket trevliga och berättade om huset och sånt,
hur det var där på sommaren, om äppel och plommonträden...
Kändes bra att man kunde prata med ägarna, att man kom bra överens med dem..

Så nu ska man bara försöka smälta allt,
sen fixa allt praktiskt..;)
Men det är ju några månader kvar..



Här har ni det, vårt hus, vårt hem..
Som jag ska få dela med min alldeles underbara fästman!!
Så glad jag är, och glad att jag har honom vid min sida!!!
Det  kommer bli så bra det här!

Nu ska ni bli hembjudna på middagar hos oss i vårt nya hus med stora kök!!!



Så var besiktningen klar...

2010-03-22 @ 19:09:33

Nu är det bara det stora beslutet kvar...
Usch, känns verkligen så stort, mycket pengar, stort ansvar, mycket jobb...

Men samtidigt känns det så kul, och det känns så bra!
Känner mig så hemma i huset med, speciellt nu då vi varit där 3 gånger.. ;)

Alla fall så gick besiktiningen riktigt bra, medans vi gick där kändes det som att allt var fel på och behövde åtgärdas...
Men när vi kom hem och man fick lite distans så var det ju helt plötsligt ingenting som var fel på, liten fuktskada i toalett och vattenledning som behöver åtgärdas, men inget märkvärdigt och inget som kostar en förmögenhet...
Det mesta han påpeka var ju tips hur vi skulle sköta huset för att hålla standarden och att det inte skulle förfalla och kosta oss massor av pengar..

Så nu i morgon är det ju tänkt att vi ska träffa mäklarn och säljarn...
Känns fortfarande som att det går sjukt fort, och ångesten är stor bara på grund av det....
tusen "tänk om " snurrar runt i huvudet och jag blir inte klokare...
Det är en chansing att köpa ett hus, oavsett ålder och storlek känns det som, det finns alltid nåt som kan gå sönder eller som kan bli fel...
Och vi vill ju verkligen ha det...

Ja.... Men i det stora så känns det bra...
Även om jag samtidigt känner att jag gärna backar och tar steget tillbaka bara för att vara på den säkra sidan...
Att slippa allt ansvar... Det är nog en försvars mekanism, man måste tänka till lite extra när det är så stora saker man pratar om...


Ska sätta mig i soffan och fundera hur jag vill ha det som...
Men tankarna slutar alltid på huset, hur vi kommer möblera, tapetsera och måla, vilka möbler vi saknar och vart vi ska grilla... Så jag har ju nån stans redan flyttat in där..;)




Så jobbade ju jag på Make up Store torsdag, fredag och lördag, och i lördags så fick jag jobba med Marianne, och det var riktigt skoj!!
Har aldrig fått jobba med nån förr, och nu hade vi några som skulle bli sminkade inför maskerad så det var extra skoj att jobba då man får göra sminkningar utöver det vanliga! ;)

Sen på kvällen var det middagsmys hos Johanna och Samuel, vi spela spel och såg på film, åkte och kollade in huset med,  eftersom vi inte känner nån emellan oss så blir vi ju grannar när vi flyttar dit, även fast de bor i vårby..;)
Riktigt mysig kväll blev det alla fall!!

I söndags kom de och hämtade katterna... Så himla tomt det blev!!
Skönt på ett sätt att duken får vara i fred, man kan lämna örhängen framme och ingen kattlåda att tömma... och allt katthår... Men trots det har det varit så mysigt att ha dem här!



Så en lila sminkning jag hade i lördags på MUS, en ganska enkel men med mer markerad globlinje..;)



Lite vårfräsch så där...
Så härligt när man får göra sig så där fin när man ska jobba... det piggar upp hela min dag!!



Min älskade blivande husägare och jag...
Vilken tur att jag har honom, han gör min dag underbar!!



Som en Tornado....

2010-03-18 @ 20:45:17

Ja nä... fy vilket kaos det blev och vad stressad jag helt plötsligt blev!!!

Igår var vi och kollade på huset i Gene, (det tillhör faktiskt gene och inte domsjö...pluspoäng)
Pappa och svärfars var också med och skulle syna det lite..
Och till min förvåning med stora glädje så verkade pappa inte tycka att det var ett dålig hus,
Trodde faktiskt att han skulle tycka att det inte var värt nåt, bara för att jag tyckte om det...

Men han var riktigt positiv, visst fanns det saker att trycka ner på, små skönhetsfel i renoveringen, (jämarns hobbysnickare) elen, och sen att dett är ett gammalt hus så det är ju lite skevt och vint...
Men han tyckte inte att vi skulle göra en dålig affär om vi köpte det, och det kändes ju bra att få höra..

Så var det hem och funderar.... och fundera.... och fundera lite till...
För en gångs skull låg jag vaken och kunde inte somna... Nu skulle vi ju bara avgöra hur vi ville gå vidare...
och det ville de veta i dag....
Men efter mycket övervägande så bestämde vi att vi fortfarande var intresserade och gärna ville boka in en besiktning...

Så när Inga-Märta (mäklaren) ringde i dag sa jag det, och hon skulle boka in en besiktning åt oss..

En timme senare ringde hon upp och sa att det var bokat nu på måndag, 22 Mars kl 13.00...
Oj, så snabbt det gick... Jaha, ja men det gick väl bra..;)
En timme senare ringde nästa mäklare, han som kommer avsluta den eventuella affären, och tyckte att vi skulle boka in ett möte på tisdag för att skriva eventuellt kontrakt...

Åh, herregud!! Får man inte en chans att tänka på det??
Vi som inte ens har bytt bank än.. Vi har ju lånelöftet, men har inte fixat överföringarna av konton och allt sånt praktiskt.. Vilken tur att jag har Kerstin, vilken pärla..!!!
Hon bara lugnar en och säger att hon ska fixa allt..

Men ändå, nu blir jag så stressad, känner mig inträngd i ett hörn, det är som när jag är på restaurang och har tänkt att jag ska beställa nåt annat än det vanliga ( filé och Bea) men så beställer alla och till slut sitter alla och väntar på mig, så slutar det ändå med att jag tar det vanliga för att jag blir så stressad...
Sån stresshantering är inte min melodi, att ta beslut när folk väntar...
Nä det känns inte så bra...

Mäklaren börjar och fråga när vi vill flytta in och allt sånt praktiskt...
Hmm... Usch så jobbigt det blev, jag vill gärna bo där, trivs så bra när jag går där inne, och kan verkligen se oss bo där och ha det bra...
Men jag vill ju ändå att det ska vara på mina villkor, tänk om man rusar in i nåt??
Fast allt pekar ju på att det inte kan bli dåligt, vi trivs med det, det är inflyttningsbart, det är nära stan, det är lagom stort...
Och vi har ju längtat efter hus...


Just nu önskar jag att jag bara kunde lägga över det till nån som kunde avgöra vad som blir bäst för oss...
Men det verkar inte gå så bra... Det är ju vi som avgör..;)

Känns ändå så himla kul om det skulle bli så, att vi blir villaägare..
Det känns riktigt bra, huset med..

Men ändå, det är mycket pengar, det är en stor omställning mot att bo i lägenhet...
Ja det blir säkert bra, hur vi nu gör som...



Idag fick jag hoppa in på Make up store 16.00.-18.00 och jobba med, så kul när man får håll på med det man verkligen älskar så man får lämna depressionstankarna från resecentrat en stund...
Ska ju vara där i morgon och på lördag med...

Men ni ska få se mitt projekt nu, den jobbiga, den deprimerande och neverending trappan!!




Här har jag fått till början...



Här har jag hunnit lite till...
Men man hinner bli mer arg på den jämarns ställningen som jag måste sitta in under, krypa emellan och klättra i för att komm åt överallt...
Väggen är ju 8 meter hög med, och inte ett dugg jämn...

och det här är kanske en 5e del av väggen, så är det 3 såna stora väggar kvar, hela tunneln och alla väntsalar.,....

Och det tror chefen att jag ska hinna själv på 6 veckor???



Det blir ju några plattor...
och så är det så dålig mottagning just här, så jag måste lyssna på P3...
SUCK!! Jag som är en riktigt Rixtjej...


Ja förhoppningsvis kan det inte bli sämre alla fall..;)



vi fortsätter och kör full gas!

2010-03-15 @ 19:16:02

för det är så det känns nu...
Men det är riktigt skoj!!

I torsdags så var jag på Oscarsgallerian ju mellan 13.00-16.00
i början var det lite trögt med folk, men sen började det strömma till, det var ju ändå gratis..;)
Det var riktigt skoj och jag hann väl med 6 stycken tror jag.

fredagen var jag ju också på Oscarsgallerian och sminkade, 13.00-16.00
och när jag kom dit då så hade jag redan en lång kö, ryktet hade tydligen gått..
Så jag satte igång och hann med 12 st ... men det var stressigt.. Fast riktigt skoj!

lördag var jag på Carstedts mellan 10.00-14.00 och hade ansiktsmålningar på barn,
nåt jag inte gjort förutom på öppet hus på Barn och fritidslinjen, men det gick bra, det kom alla fall några barn!

Sen var det hem och göra mig själv i ordning för utgång med Erica Delén och hennes vänner,
skulle även sminka henne med..
Men innan så kom Erica Lundquist förbi så jag sminkade och fixade hennes hår inför travgalan...
Hon blev så himla snygg!!
tyvärr inga bilder, för det blev för stressigt, kom inte på det..

Så åkte jag till Erika D, såg melodifestivalen där och sen drog vi vidare till O´learys..
Hade en riktigt kul kväll, så himla härliga tjejer att gå ut med, fick verkligen träna magmusklerna!!

söndagen så var jag på carstedst 12.00-15.00 och hade ansiktsmålningar,
men innan det så hade jag hunnit städa lägenheten och tagit hand om all disk..

Så följde Maggan och Angelina med mig hem, Johan kom ner och umgicks med oss med..
Vi lagade mat och såg på film, hade en riktigt mysig kvälll..
Gillar när de kommer och bara är, det är så himla avslappnat att ha dem här..!
Men man skulle haft lite större, (drömmer om huset..)

I dag har jag jobbat hela dagen...
kaklat toaletter... Men det funkar, känns otroligt stressigt och är osäker om vi hinner klart, men jag har inte tid att jobba kvällar och helger längre så jag känner mig inte så orolig ändå..;)

Så sitter vi och dagdrömmer om huset i Domsjö, hur vi ska sätta oss på altanen när det är vårväder och bara njuta, hur vi ska kunna laga mat tillsammans i det stora köket, hur vi ska bjuda hem folk på mys...
Ja det är ganska härligt att drömma...
onsdag så ska vi ju syna huset lite extra, sen får vi se hur vi känner det som, men det hade vart skönt med ett hus, speciellt nu då Acke ska sälja huset vi bor i nu, om den nya ägaren höjer hyran eftersom vi har så låg i dag, så känns det som helt rätt tillfälle att flytta till hus...
Men men, känns spännande alla fall!!

fredag och lördag ska jag jobba på Make up store alla fall...
15.00-18.00 på fredag och 11.30-15.00 på lördag...
Ska bli så kul för jag trivs verkligen att jobba där..
Får jobba in en timme där på fredagen så jag kan sluta lite tidigare från kaklingen...;)
Sen ska vi nog äta middag och umgås med Johanna och Samuel på lördagkväll... Kan det bli mer perfekt??

onsdag ska jag även träffa Sandra och vi ska planera in lite mer om sminkningar och vad som ska stå
i Tidningen 7 på fredag, (Ja jag ska vara med igen, men denna gång med en ännu fulare bild... )
Och boka in lite datum som vi kan ha våra stylingkvällar och lyxkvällar, och ta bröllopssminkningar


Råkade ju börja prata med hon på KICKS i lördags med, och hon sa att de hade folk som skulle gå hem nu på mamma ledighet och som skulle sluta, så de kommer behöva nån... Men jag lär väl aldrig ha tid att vara där, men det hade ju vart kul!..

Men nu ska jag alla fall sätta mig med min älskling, se en skräckis och bara mysa i soffan..
I morgon ska jag försöka ta tag i träningen igen... Nån som vill följa med??

Det är mycket nu, kalendern är nästan helt igenkluddad, men det är kul, det gör inte lika mycket om man får jobba lite extra mycket när man får göra nåt man verkligen gillar och ändå får lite ombyte!



Här händer det saker...

2010-03-11 @ 19:20:48

Hej alla glada!

Idag har varit en ruchig dag kan man lugnt påstå!
Först så var jag på resecentrat och kaklade lite, sen vid lunch snabba jag mig in på Make up Store och köpte det sista jag behövde för att sminka kl 13.00 på Oscarsgallerian..
Skyndade mig hem för att sminka mig och byta om, lunchade med Patrik på Sibylla, sen var det bara in till stan och  börja packa upp...!
Till en början var det ganska trögt, det var inte så många som visste att det skulle vara gratis sminkning..
Men när det väl kom en så blev kön ganska snabbt lång, och det blev några besvikna kunder då jag fick lov att säga att jag inte hann med dem..
Var där till kl 16.00 sen 16.30 skulle vi ju på banken och snacka lån och husköp..
vet inte om man blev klokare av det, känns som att det snurrar i huvet nu.. Men jag förstod alla fall att det inte var nåt problem om vi skulle vilja köpa..
Så nu ska jag ringa mäklaren i morgon och se om jag kan boka en visning till i veckan och sen låta kära far syna huset..;)
Sen får vi se vad vi beslutar, men jag är hemskt sugen alla fall...
Fast samtidigt känns det lika skönt att alltid bo i lägenhet..;)

Ja det är ett stort steg, så man måste nog få vela lite fram och tillbaka, men det verkar ju vara bra läge att köpa nu alla fall..;)

Så var det en församlingsassistent från gullänget tror jag som undrade om jag ville hålla i några tjejkvällar för ungdommar från gullänget, själevad och domsjö, lära dem rengöring, ansiktsmasker, dagsmink och festsmink under några kvällar...

och när jag kom hem så ringde ett okänt nummer,
"ja det var Göran på Carstedts, har Erika pratat med dig?? "

Öhh... nää..
Snacka om att jag inte fatta nåt, har väl aldrig nånsing varit inne ens på Carstedts, och varför han skulle ringa mig var ju obegripligt, tills han börja förklara...
Han behövde nån som kunde göra ansiktsmålningar på barn i helgen, den som skulle göra det hade fått förhinder, och då hade han fått mitt nummer från en tjej som hade pratat med Marianne som hade gett henne det...
Ja ingen snack om saken, djungeltrumman slår hårt i bland! ;)

Så nu har jag även tagit på mig ansiktsmålningar i helgen på Carstedts!
Ska dit i morgon på lunchen och kolla läget..

Det är riktigt skoj när det bara rullar in,
så ska ju Sandra och jag ta tag i våra kvällar med..



(klicka på bilderna för att kolla in erbjudandena)

Tror det kan bli en riktig hit!!

Ja det går ganska bra nu om jag får säga det själv, livet leker, jag får hålla på med det jag älskar, jag har ett heltidsjobb, jag har en underbar fästman och en underbar familj och vänenr som finns vid min sida!
Ja det kunde inte bli mycket bättre!



7 år tillsammans!

2010-03-10 @ 20:53:08

Ja i dag är det på pricken 7 år sedan jag och Patrik blev tillsammans!
Tänk att tiden går så jämarns snabbt!!
Kommer ihåg det som igår när vi träffades...

Han gör mig verkligen lycklig, och jag är så glad över att veta att jag har honom vid min sida..
Att han stöttar mig i allt jag gör, trots hur tokig han än må tycka att jag är!
Han är underbar och den enda jag vill ha!!



Min man, mitt allt, min glädje!!

Men inte blir det nåt firande inte, inte för min del alla fall...
Patrik skulle ut med jobbet i kväll så vi får fira nån annan kväll.. Blir kanske relaxen på fredag..;)

Har börjat komma igång med kaklingen nu.. och visst är det kul att kakla, det är ju mer tacksamt än att pumpa vatten alla fall, plus att det jag gör nu kommer ju påverka övik stort, eftersom det är resecentrat som alla kommer gå igenom som besöker övik...
Men, det är sånt strul, och chefen han är som vanligt och det gör ju inte att man skuttar ur sängen på morgonen... Fast jag känner ju hur jag ändå är duktig på att anpassa mig och tänka positiva tankar, hur jag vänder allt för att det ändå ska vara bättre att kakla än på PEAB...
Men jag saknar det, jag saknar jobbet, att få vara ute, att få ha saker att göra hela tiden, det bara rullar på, inga krusiduller.. saknar gubbarna... och Berra..

Fast i morgon och på fredag blir det ju bara halvdag, för sen ska jag ju sminka på oscarsgallerian..
Så det känns riktigt skoj!!
Har packat väskan och gjort klart med alla reklamblad och sånt...
Så hoppas vi att det kommer mycket folk i morgon!



Har fått tag i lite begagnat löshår med, som jag testade bara för att se hur jag passar i långt hår... Om det är värt att spara det eller inte..
Har lite svårt att avgöra sälv, man är ju så ovan att ha så mycket hår så jag tycker mest det ser ut som en peruk...
Vad säger ni??

Nä nu ska jag lägga mig framför tvn och mysa...




Krusidull

2010-03-08 @ 20:16:45



Ja, så fick jag lite inspiration och fick till lite krusiduller..!
Hade dock ingen bra pensel för att göra det jag tänkt, det blev lite väl kladdigt mot planen..
Men det blev ganska bra ändå!



Ja så var man plattsättare igen

2010-03-08 @ 18:45:45

And back in buissness...

Första dagen på resecentrat idag och jag saknar redan PEAB...
Det är sånt strul där, så mycket att göra, så mycket väggar att kakla, så mycket folk som ska fram på samma ställe, så många frågetecken...
Och vi är alldeles för lite folk!!
Det känns nästan lika deprimerande som att kakla ett badhus... det finns inget slut!!

Men förhoppningsvis så får chefen dit underbara Malin så hon kan hjälpa till i bland, så har jag ju Linda med..
Men jag hade ändå lika gärna varit på peab i dag och pumpat tövatten och blivit blöt...
Fast det var ganska skönt att vara inomhus..;)

Ja det blir säkert bra, men hela dagen kände jag bara ett stort hål i magen, en stor sten på mina axlar och lång suck...
Det känns inte alls så himla bra som Mikael säger, jag ser bara KAOS!!

Jaja, Patrik har äntligen kommit hem alla fall, eftersaknad som tusan!!
Men så ska han på hockey i kväll så jag blev ensam ändå!

Får se om jag kanske kan hitta på nån kul sminkning!




Vilken lördag det blev!

2010-03-07 @ 08:34:22

Ja igår var det verkligen full rulle kan man säga!
Det blev sent med reklamlapparna i fredags, kom i säng halv ett! Så var det bara upp igen på 7.00 för att ducsha och snygga till mig och sen promenera till salongen..
Så var sminkningarna igång!
Hann sminka 8 st (inklusive Sandra och Carina), och det var med nöd och nöppe att jag hann plocka bort allt innan
klockan var 13.00!
Men vi klara det och helt plötsligt såg salongen ut som en färdig frisörsalong, vi hann till och med få upp de saknade tapeterna och lamporna... Blev riktigt bra, men mycket jobb och stress!!
Riktigt skoj!
Sen hade vi öppet till 15.00, och enligt mig själv så gick det mycket bra, tycker det kom mycket folk, så det var riktigt skoj!! Får nu hoppas att våra After Work kvällar lockar folk framöver!

Här är den snygga annonsen som var i Tidningen 7 i fredags för er som missade....
(Nöjd att jag lyckades se så bra ut trots att jag jobbat halva dan och hade snygg mössfrilla!)



Är ju som himla häftigt..;)



Jag och Sandra turades om att fixa till modellerna, för både hår och smink skulle ju vara snyggt!!!



Och samtigt så fixades och donades en massa, lampor skulle upp, det  skulle städas och sättas upp tapter..



Här är Anki i full fart att få smin make up



Också underbara Eva, vad jag önskar att jag kunde åldras som henne!!
Hon är så otroligt vacker, och med lite smink fick man fram så fina färger på henne!



Fina modellen Jennie med pojkvän



Minglande modeller



Linda, Anki och Eva, 3 snygga modeller!

Förhoppninsgvis så tog Linda lite mer bilder som jag kan använda sen, men det var så stressigt så jag hann som inte riktigt med allt..
Vi hade ju även en tävling att man vann en makeover, smink och hår, så jag gick runt och tog namn på de som ville vara med och vinna, sen så drog vi en vinnare..
Så sminkade jag henne direkt i salongen och Sandra fixade till håret!
Förhoppningsvis får ni se bilder på det sen.

Riktigt skoj var det alla fall!!

Sen var det hem vid 16.00, helt knäckt!!
La mig och sov en timme på soffan, sen var jag igång igen och sminkade om mig lite och svidade om...
Underbara mamma kom och hämta mig och skjutsa mig till Sibylla så jag fick nån mat i mig, sen åkte jag ner till till ÖMCC och mötte upp Anders och Krister innan det var dags för Buddy Holly!!

Men Ååååhh så bra han är!! Har ju sett den förut, men jag skulle kunna se den hur många gånger som helst!
Brolle är ju helt underbar!!
Fick så himla bra platser, satt på rad 15 i nere i mitten, med stolen närmast gången så jag såg honom riktigt bra!!

Tänk om man kände Brolle, han är ju bara för underbar!!!





Ja ja, nog om önskedrömmar!
Träffade Bengt och Janne från jobbet med...



Jag och Janne i full fart innan det började!

När det var slut så gick vi till LEX, och vilken förolämpning då, jag kom in och det var 30 + där!!
Men men, jag hade det trevligt, träffade Anki igen, och en massa annat trevligt folk, mest mina vänners föräldrar, men vad gör man inte??

Underbara svärmor var där med!!



Lisbeth och jag



Louise och hennes syster,

Ja det blev en riktigt trevlig kväll, mycket dans och rockabilly!
Men jag var helt slut när jag kom hem...

Idag blir det städa lägenheten, det ser ut som en bombnedslag här nu då Patrik och jag bara rivit fram allt för att hitta vad vi ska packa och sånt... Men sen ska jag bara ligga och njuta av ledigheten tror jag, kanske ta en promenad om solen kommer fram...






Avskedstårta till gubbarna i fredags var uppskattat!
Micke, Eilert, Peter, Rickard, Jonas..



Bengt och Janne tyckte också om tårtan



Stefan, Lennart, Hasse och Tomas



Benny, Stefan, Jonny och Lennart



Favoit Guss



Och min absoluta favoit, Berra...


Ja det finns inte annat att säga än att jag kommer sakna att jobba med dem varje dag!



Vad jag känner mig snurrig

2010-03-05 @ 21:40:18

Det är så himla mycket nu, många jobb, mycket att göra, många att hälsa på, många telefonsamtal och möten står på schemat...
Det är kul, det är jättekul att det händer så mycket, och att det mesta är postitivt..

Men, träffade chefens bror i dag, som jag kommer samarbeta med på Resecentrat... och efter att ha pratat med honom och fått en realitycheck så är jag än mindre sugen på att börja där igen... Så mycket att göra, men så lite tid och ingenstans att komma fram, kommer i princip vara ensam där... åh det kommer bli så mycket helgjobb...
Nä usch, tacka vet jag att få vara kvar på PEAB, där vet jag vad som ska göras, hur det ska göras och det är bara att kämpa på... Plus alla härliga gubbar...
På resecentrat blir det bara en massa strul, man kan inte planera nåt, och allt blir bara kaka...
För trots att jobbet på PEAB inte kanske är superkul jämt, och kaklingen faktiskt är lite mer tacksamt, så trivs jag ändå bättre på PEAB, när jag kliver upp för att åka till Järved för att sätta staket, skotta snö och pumpa vatten så har jag en mycket bättre känsla i magen än när jag ska kliva upp för att kakla... Eftersom jag vet strulet så blir det att man oroar sig och tycker bara att det känns drygt alltihop...

Men men, det går ju över, tur man är lättanpassad, snart sitter jag väl och skriver att jag är glad att jag slipper pumpa vatten...!

Håller alla fall på med alla reklamblad vi ska dela ut i morgon på salongsinvigningen...
kommer nog hålla på hela natten, tur Maggan är här och hjälper mig... Sen ska jag upp kl 7.30 senast för att vara nere på salongen och börja sminka halv 9.. Sen blir det full rulle, kl 13.00 öppnar det, och 15.00 stänger vi, sen ska jag hem och göra mig snygg för Brolle... Åh, det kommer bli en lång dag!! Men såå kul!!

Har inte ens tvättat penslarna och packat sminkväskan än... SUCK!!
Jag känner mig lite stressad!

Kommer mer fakta och bilder på söndag kanske då jag förhoppningsvis har lite tid över!




Invigningen av Concept i morgon mellan 13.00-15.00
på Storgatan 25!
Fina modeller, finfina erbjudanden och fika!!

Välkommen!!!



100 bollar i luften!!

2010-03-04 @ 22:26:12

Ja jag säger då det, just nu känns det som att man gör allt som går på samma gång!
I morse så var jag på PEAb och grävde fjärrvärme, sen ikväll har jag varit på salongen och målat och snickrat,
nu när jag kom hem så bakade jag 3 tårtor till i morgon då jag har sista dagen på PEAB, 
Sen ska jag köpa färg till skrivaren och hem för att göra reklamblad inför öppningen på lördag...
På lördag ska jag vara Make up Artist på salongen, och på måndag är jag tillbaka på kaklingen...

Det är kul när man inser att man är ganska duktig på att kunna lite av allt, det känns tryggt, mindre risk att bli arbetslös nån gång.. ;)

Så fick jag tag på Nordea i dag för att boka ett möte för att snacka bolån och husköp.. Men de är totaldissade nu efter deras dåliga mötande och deras försök att slippa kundkontakt till 100 %...
Nä så nu blir det Handelsbanken!! Ska dit på Torsdag och snacka lite, så ska ringa till mäklaren och boka en till titt efter det... Så får vi se vad som händer, om Det känns bättre eller sämre... Hur stort suget är och hur mycket pappa sågar huset..;)

Nu ska jag äntligen lägga mig och sova, så sjukt trött.. Som det har blåst i dag med, man blir helt slut i kroppen när man är ute i det hela dagen...
En bra sak med att jag hädanefter kommer jobba inomhus..;)

Nä ha en riktigt trevlig kväll så kommer jag med mer info om invigningen ni alla är inbjudna till på lördag, då det blir tävlingar och finfina erbjudanden!!



Litet gästspel på Make Up Store

2010-03-03 @ 20:02:26

Fick hoppa in och jobba på Make up Store en sväng, 16.30-18.00 idag,
inte så länge men mycket skoj ändå!
Hade en privatkurs med så det var kul!
perfekt när man kan få hoppa in så där emellanåt och få det att funka samtidigt..
Önskar att jag hade mer tid åt Make up Store..;)
Men det kanske kommer!

Så ska jag ju sminka på lördag på invigningen,
och sen onsdag, torsdag och fredag nästa vecka på Oscarsgallerian..'
Ska bli sjukt kul!!!

Nu har vi bestämt att vi ska kolla på huset en gång till i Domsjö, för att få känna lite mer hur det kändes, och det var nåt vi vill ha eller om vi kan hitta nåt bättre.. Får se om pappsen har möjlighet att följa med och syna lite..;)
Jag har även tagit över lotten att boka tid med banken eftersom Patrik inte lyckas få till det...
Man ska göra allt själv..;)

Nä nu blir det en uppfräschning av håret, blev ekonomisk och färgade det hemma...
Men måste ju se snygg ut nu då jag kanske får träffa Brolle på lördag!! ;)




En sorgens dag med ett roligt avslut...

2010-03-02 @ 20:29:49

Fick veta att jag gör min sista vecka på PEAB nu...
För på måndag ska jag börja på resecentrat och kakla...
var ju lite förberedd på att det kanske skulle bli så, men det känns ändå tråkigt..
Jag hade ju hoppats på att bli kvar på PEAB, men vad gör man? Det är ju mitt jobb, är ju glad att jag har det.!

Så nu börjar sorgen ta över lite, kommer ju sakna all gubbarna på PEAB, de är ju så underbara... Aldrig nån som försöker bråka med mig eller få mig arg, alla är så lättsamma, de får en alltid på bra humör och de får en att känna sig uppskattat för allt man gör.. Helt underbart..!
Och att det blir sista veckan nu, det känns så konstigt, för jag vet ju inte ens om jag kommer komma tillbaka nån gång heller... För tanken är ju att chefen ska fortsätta få in jobb så han slipper hyra ut mig mer..
Så det känns tråkigt..

Men men, man får göra det bästa av det, försöker intala mig att jag kommer få det bättre nu, få vara inomhus, få göra nåt som märks och som inte måste göras om varje dag.. Men det överväger inte riktigt än..
För jag vet vilket strul det är som väntar mig, jättemycket jobb, det går inte att komma fram som tänkt, det finns inte folk att ta in så jag måste jobba över i massor, kommer bli grinig och less, bråka med chefen om att jag tyckte det var bättre på PEAB, tar in folk som inte kan nåt så det blir bara strul ändå... Nä det lockar inte särskilt mycket..

Det som var bra var att jag kanske ska på få se på Buddy Holly i helgen ändå..
Jag hade ju tänkt se den och bjuda med pappa, men han ville ju inte.. så då blev det aldrig att jag boka nåt,
sen skulle ju jag egentligen med Patrik till Jönköping och se när han skulle bowla, men nu blev det ju inte så heller eftersom jag ska sminka på invigningen av Sandras frisörsalong...
Så har kanske Anders fixat en biljett till mig, vet inte riktigt om jag tror på det helt än, men han säger då det!
Skulle vara riktigt skoj i sånt fall, för den var verkligen såå bra!!
Och Brolle var ännu bättre! En perfekt helg i sånt fall...
Hade bara varit bättre om Patrik varit hemma!

Jag har nog aldrig sovit ensam i den här lägenheten tror jag, så jag kommer sakna honom som tusan!!
Tur jag har ganska fullt upp i helgen så jag slipper sakna så mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0