Januari 10

Hulk Hogan.. min idol... min pappa??

2010-01-31 @ 10:39:51



Jag brukar sitta och se på "Hogan Knows Best" på MTV
Jag tycker om han, han är så himla härlig!! Värsta biffen, Stor och Stark... Tycks vara en riktig hårding..
Men när det kommer till familjen är han en riktig toffelhjälte! Jag vet inte vad det är som gör det, men jag tycker han är helt underbar.. Och när han försöker vara vän med sina barn, köper samma musik som dem bara för att ha nåt att prata med dem om... Han är bara för rolig!
Och det är så härligt att se en sån hårding vara en sån mjukis!

Alla fall så satt jag där och såg på det och plötsligt kom jag ju på att han är faktiskt ganska lik min pappa!
Min pappa är också en hårding, alla fall så tycks han vara det, och det finns säkert de som tycker han är det med!
Han är också stor och stark.. Kanske inte riktigt i Hogans klass, men ändå.. det finns där..;)
Men mest att pappa är också en riktigt toffelhjälte! Och det på ett bra sätt... !
Han kan verka hård och tuff, men mot oss barn är han en softis.. Vi kan alltid lita på att han finns där, att han bryr sig och vill vara ens vän.. Han skulle göra vad som helst för oss..  Jag vet att jag alltid kan komma till honom om det är nåt problem, att han engagerar sig och vill att jag ska ha det bra..
Han ringer mig varje dag bara för att kolla läget och prata lite... Ibland kan vi prata hur länge som helst om ingenting... Och det älskar jag honom så otroligt mycket för!!
Det betyder mycket att få ha den dagliga kontakten med honom, och att veta att han alltid tänker på mig!
Han är så otroligt bra, min pappa, hulken!!

Sen så är de ju faktiskt lite lika utseende med.. Lägg lite solkräm på pappa, blondera skägg och hår, låt det växa ett tag och lägg till en bandana så är det inte stor skillnad..;)



Visst ser ni likheterna??

Hur som helst så är han VBP!! ( Världens Bästa Pappa)
Och jag älskar honom oändligt, och är så glad att jag får jobba så nära honom... Att han alltid finns där för mig och att han gett mig så många fina egenskaper!!

Sminkkväll

2010-01-31 @ 10:16:27

Ja igår så var jag först till Linda och fick mig mat, Tacos i stora laster... Så himla gott!!
Satt där och försökte smälta in, men snacka om dansnördar!! Sitter och pratar om folk från hela sverige som dansar, som de inte ens kan namnen på utan bara deras användarnamn på Dansmaffian (sida för dansnördar! )... Ja vad ska man säga... Är det jag som varit för länge från dansen kanske??

Alla fall, så var det vääldigt trevligt ändå, fick nån syl där imellanåt.. Sen så sminkade jag Erika så hon skulle vara klar för dansen...
Sen var det bara att åka ut till Järved och fikarummet för att hämta börsen, för efter timmars sökande hemma så kom jag på att jag lämnat den i jackan där...
Sen var det raka vägen till Gimåt och sminka på 40 års kalas!



Ja ett gäng glada tjejer efter att fått bli lite ompysslade...

Det var riktigt trevligt där, härlig stämmning! Och sen att jag fick hålla på med det jag verkligen älskar är ju bara sååå himla kul!

Sen blev det en härlig hemmakväll... (Igen) Var som sugen på att gå på dansen när jag kom hem kl 22.00  Men samtidigt så var jag så himla trött och slut i kroppen så jag orkade inte... Jobbigt när man har viljan men inte orken... Är det så det kommer va när man blir gammal???



Gårdagens sminkning, plommonlila och olivgrönt med en touch av rosa..

Ja alla fall så ska jag göra mig i ordning nu för att sen ta en sväng på stan med Malin!!



Dansmaran tar verkligen knäcken på en...

2010-01-30 @ 10:27:44

Och så även datorn!
Satt och skrev ett fint inlägg om gårdagen och så råkar jag trycka på tillbaka knappen och allt försvann... Suck!
Alla fall,  gjorde mig klar för dansen, men hann med ett trevligt besök på Burger King tillsammans med Patrik, och Malin och Andreas!! Härligt att vi alla fall kan få ihop såna träffar då det alltid styper i våra planer annars! Mycket mysigt!

Sen var det bara vidare till Linda och Kristoffer, och sen upp för backen till dansen... En timme sen var vi, var där kl 20.00 men så fick vi ju stå i kö i nästan en timme med... Snacka om att det var kallt!! Kändes som 40 minus, man hade ju inte kläder för att stå ute i kö...!

Kom äntligen in och fick dansa mycket mer än jag tänkt, hade ju planer på att ta det lugnt....;) Var kanske inte lika aktiv som jag brukar, men jag dansade så svetten rann och det är ju det som räknas!
Fick dansa med en massa trevligt folk, många "dansmarekompisar" som man skaffat sig under de 10 år som man varit där och dansat!! Kul kul!!

Men även fast jag gjorde kväll tidigt, var helt slut, varit en hård vecka och så ska man dansa i 5 timmar och göra av med den lilla energi man hade kvar, så jag åkte vid 2.00, Så är jag helt slut idag!!
Känner mig jättehängig och trött, ont i huvet och fötterna...!!
Men det var det lätt värt! Stort minus dock var att de inte sålda några semlor!!!

Gjorde en brakfrukost så jag skulle få tillbaka lite energi, Äpplebitar, Mangobitar, Mackor, Ägg och Te... Det låter inte mycket, men det var ganska mycket av allt... Så nu är jag snart på G igen!

Kl 17.00 ska jag till Linda och få mat, så ska jag sminka en av hennes vänner till Maran... Sen ska jag vidare till Gimåt tror jag och sminka på ett 40 årskalas!!
Sen vet jag inte riktigt vad som händer... Just nu ser jag fram emot en lugn kväll... Men det får visa sig!

Tills vidare !



Ja nu är det verkligen vinter!!

2010-01-28 @ 19:45:55

Som det snöat....
Har det kommit 2 decimeter på marken så är det minst 5 decimeter i schakterna...
Allt blåser ner i schakten så det blir så mycket mer..
Sen har vi ju som sagt alla underbara villaägare som kastar ner snön i schakten "nä men jag ska inte ha fjärrvärme, jag bryr mig inte... Staketen är väl bara där som dekoration?? "
Ja vad ska man säga?? Vissa har bara inte alla spadar i farstun... eller hur var det nu?

Så nu är det bara till att skotta.. och skotta.. och skotta...
Men så länge man får betalt får man ju vara glad att man faktiskt får göra nåt så tråkigt och sånt som alla måste göra, men som vi faktiskt får betalt för! ;)



Det är lite roligt hur väl jag anpassar mig till allt jag gör... Ibland glömmer man som bort hur andra ser på en..
För jag är ju så säker på mig själv och hur jag är och det jag gör... Att jag egentligen är den där prinsessan som inte vill skita ner mig, som älskar att lukta gott, ha lockigt glamouröst hår och sminka mig vackrare... Tjejen som skulle kunna gå i klackeskor och klänning varje dag om jag haft ett sånt jobb som tillåter det...
Men så är ju nu inte fallet, och eftersom jag jobbar på PEAB just nu, där jag går i pappas vintervarselkläder storlek XXL och oftast osminkad, (det är ju ingen ide att försöka eftersom det oftast gnuggas bort under dagen) och med en härligt rufsig mössfrilla så faller jag ju som in i den rollen där kollegorna tror att jag är sån... En riktig pojktjej som inte är rädd att ta och som inte bryr sig om nåt... Och så är det ju också, jag vet vad jag kan, och att jag kan lära mig det mesta...
Men, ibland kanske min prinsessida kommer åt sidan... och jag glömmer bort att folk kanske inte ser den om jag inte visar den... Men för mig är det ju så himla självklart att jag är sån...
Alla fall, till saken, så prata jag med kollegorna i dag på lunch, och vi kom in på att jag åkte till Malmö i våras..

"Malmö?? Vad gjorde du där??? "
- Utbilda mig till Make Up artist!
Han tittar mycket konstigt på mig, gransar mig i min "vackra" outfit, och brister i skratt...
"Hahah! DU!?! Skulle du vara Make up artist.???"
-Ja, faktiskt... Jag är diplomerad make up artist.!
"Seriöst?!? "
-Ja!! Har ju jobbat extra på MUS och har fullbokat baldagen...
Han tittar på de andra och de nickar och håller med...
"Men va? Jaha, men vad kul! Hade jag aldrig trott!!

Ja ni ser vad skenet kan bedra... ;)
Bästa är ju ändå att jag ofta glömmer bort att jag ser ganska rolig ut i mina alldeles för stora kläder, när jag plumsar in på affären och tycker inte alls att det är nåt konstigt och tror att alla blickar jag drar till mig är för min skönhet och härliga utstrålning... Ända tills jag kommer till dörren och ser min egen spegelbild, haha.. ja då är det bara att skratta... Förstår i bland att Patrik tycker det är pinsamt att handla med mig efter jobbet...




Jaja, nu får det vara nog med jobb snack..;)
Har gjort nån sminkning, dock blev bilderna inget bra, men ni får ju nåt att titta på!
I morgon är det ju Dansmaran så då blir det glitter och glamour!!





Nu är det snart Bones... Så det blir att bänka mig framför tvn!!

Ses på Maran då kanske!!



Vilket snöoväder!?!?

2010-01-27 @ 21:17:39

Jajjemen, det kom, precis som lovat... Ett riktigt snöoväder med mycket blåst och mycket snö...
Har varit en lagomt härligt och strulig dag...
Allt går bara emot en såna här dagar så det är ju egentligen bara att sätta sig och skratta...
Jag och Jim kämpade med att dra in och ut ett tiningsaggregat som vi änvänder för att tina bort tjälen med så det blir lättare att gräva...
Det tog ända till Lunch, och när vi precis var klar så ringde Micke och sa att det var fel... Att vi skulle behöva göra om precis allt... SUCK!
Men vi slapp ju skotta alla fall... en stund..
Sen var det ju dags för det igen... Ner i schakten och upp med snön bara...
Men som det blåste så for ju all snö ner i schakten igen och motivationen var på topp.... Eller??
Sen var det ju dags att sätta staket... Först gjorde vi bort allt i bonäset...
Så var det järved som gällde, och det är inte så kul att gå i uppförsbacke och halka runt med brädor, tålamodet är ju inte som bäst då, som att åka spark i grus..
Men vi klara det också och var ganska så nöjda med dagen och tyckte att vi skulle hinna hem till en bra tid...
MEN så ringde sprängarn och sa att han tagit ner vårt staket i bonäset så det var ju bara att åka dit för att borra dit det igen...
tiden går undan när man håller på med sånt och vips var kl 17.00!!
När jag sen skulle läsa containrarna så fick jag inte igen låsen... efter många om och men fick jag till slut ut nyckeln så jag kunde packa ihop och åka...
Men då hade jag ju en halvmeter snö på bilen, och handskarna inne i fikarummet... Så jag flaxade lite med armarna och försökte att inte få så mycket snö i jacka.. När jag väl sätter mig i bilen så inser jag att börsen inte fanns i fickan... då hade jag tappat den ute i snön... SUCK!!
Bara fram med spaden... skotta skotta tills jag som tur var, hittade den!!

Ja vad ska man säga... Det är kanske tur att det finns bra och bättre dagar!!



Väldigt upplyftande att skotta snö när det snöar och allt blåser ner bakom en igen, så när man skottat 4 meter så är det fullt igen.....



Tur jag fick en ny och skön jacka av underbara pappa!! Den värmer bra i kylan och blåsten!!



Och såna här snömonster kan man träffa på här uppe i de norrländska skogarna...

'

Men ibland så överaskas man av denna syn i schakten... 3 grabbar som skottar snö!! Ah, det underlättar i sinnet!!

Nä nu blir det  mys framför tvn... Har fruktansvärd träningsvärk i magen och latsen sen jag och Patrik faktiskt var på Punch out igår!! Mycket kul, men så jobbigt!!
I morgon kör vi nåt lättare, Body Pump typ... Det kan man ju nu!
Ska snart ta och prova på spinning med..;) Kan ju vara kul! Eller??



Det händer så fruktansvärt lite här...

2010-01-24 @ 12:36:11

Men inte i min vardag...
I veckan har det varit fullt upp med massa jobb... Snöskottning och staket i mängder..
Sen har jag gymmet fått sin beskärda del av mig med... Varit där och fått upp flåset nu 3 gånger den här veckan... Känns bra att äntligen ha kommit i gång med det, hoppas att det sitter i.

I tisdags var det födelsedagskalas hos Johanna, och där var det fullt ös och tårtbuffé utan dess like!! Mycket, mycket trevligt!

I fredags så klippte jag Micke från jobbet, sen samlades vi några här och stack ner till Paradisbadet för en kväll i relaxen.. Det blev jag, Micke, Peter, Anders, Tomas och Markus.. Vi hade mycket trevligt, dock hann vi inte åka så mycket rutchkanor så det var lite tråkigt... Och att inte Patrik ville följa..
Men jag hade ändå riktigt skoj med kollegorna och hoppas att det blir fler gånger..!

Igår så var jag och tränade, sen kom mamma och mötte upp mig, så blev det lite shopping, Lindex för henne och Make up Store för mig..;)
Sen var det dax att klippa och färga håret på henne..

Middag bjöds det på hos Svärfars, vilken tur att ni finns!
Sen blev det bara mys hemma med chpis och dipp.... ;)

Måste ju skvallra lite om ett telefonsamtal jag fick i torsdags, en tjej som kanske skulle köpa frisörsalong undrade om jag var sugen på att gå ihop med henne lite och sminka där, kanske fredag och lördag, tema kvällar och sånt kul!! Blev så himla glad!! Håller nu tummarna att allt ska gå vägen så det blir av!!!
Känns alla fall riktigt skoj!
Återkommer med mer info när jag vet mer!

Nu ska Patrik snart bowla, men eftersom det gick så dåligt när jag tittade på förra gången så får jag inte följa denna gång... Så kanske jag kan ta och sminka mig lite och lägga upp en bild...
Vi får se. det har ju varit så fattit här nu...



bara en liten snabbis

2010-01-17 @ 20:33:15

orkar inte skriva så mycket... eller lägga in några bilder..

Patrik förlorade alla fall på bowlingen i dag, så nu behöver inte jag gå och titta nåt mer...;)
Så vi firade med Sibylla och sen blev det fika hos Farmor och Farfar, som till och med hade hunnit sakna oss.. Ändå tycker vi att vi är där ofta...;) Men alltså kan vi komma ännu mer ofta utan att det gör nåt..;)
Fick även med oss farmors underbart goda bröd hem, och pepparkaksmuffins...
De är för härliga!!

Sen kom Maggan och Angelina hit och maggan skrev sitt CV och personligt brev så hon skulle kunna söka jobb sen... Nu håller vi alla tummarna att hon får nåt jobb!!!
Angelina somna i mitt knä, så det var en väldigt lugn stund de var här.. Men det var så mysigt, som när hon var riktigt liten... De växer upp så snabbt !

Nu ska jag se om det går nån bra film vi kan se ikväll...
i morgon är det snöskottning för fulla muggar igen!
och pappa, då ska jag göra det riktigt! R.A.F!

Tacosmys

2010-01-17 @ 10:44:12

Igår så startade jag dagen med min mycket goda vana att gå på Body Pump...
Känns riktigt bra det där nu..!
Är lite sugen på att gå på Body Blance i kväll.. det är ju som lugnt och skönt men man gör ändå nåt bra!

Samtidigt var Patrik hemma och städade efter order.. Och han var så duktig, så härligt det var att komma hem och det luktar gott och allt damm är borta... Och det var inte jag som gjort det!!
Men så fick jag ju istället lov att städa bort mina underbara julsaker...
Det gjorde ont i hjärtat... så tomt det blev, till och med Patrik tyckte vi skulle ställa tillbaka julgranen...
Men så är det, julen är över nu, även om jag är en av dem som tycker julen varar än till påska!

Var förbi hos Marianne och fick kika på den lilla bebisen med.. så himl söt, så puttinuttig!!
De är för underbart söta när de är så små!
Sen handla inför middagen...
Hem och göra i ordning och invänta besöken..!

Den här gången var det Sandra och Peter vi bjudit hem, nyförlovade som de var tyckte vi att det satt bra med en middag!
Mycket trevligt blev det alla fall... Slutade med kladdkaka och Rocky Balboa!



Turturduvorna som även kom med den lite mindre roliga nyheten att de skulle flytta till Eskilstuna...
Även om vi inte ses så ofta, så tycker jag ändå att det är trevligt att ha dem här...
Men jag förstår dem att de vill flytta dit, speciellt Sandra..
Det är ju inte värre än att vi får åka ner dit och hälsa på! ;)

Men nu ska jag ta och göra mig i ordning för att kolla på Patrik när han tävlar i bowling idag... Får se hur han klarar den pressen av att göra sitt bästa när jag tittar på... Händer ju inte allt för ofta.. ;)



Härligt med minusgrader igen

2010-01-14 @ 20:33:38

blev ju nästan lite orolig där att det skulle bli tö nu redan i januari..;)
Men nu så, är det minus 16 igen... Härliga tider!



Det är så fint när det är frost som glittrar i solen...

Har precis gjort ansiktsmask och rengjort ansiktet med mitt nya rengöringskit jag fick med posten idag... Föll äntligen för tv-shopreklamen och beställde mig ett Proactive kit mot finnar och fet hy...
Nu ska här testas i 60 dar, funkar det inte skickas det tillbaka och det har inte kostat mig nåt...;)



Får vi se om jag får lika strålande och slät hy som stjärnorna på tv..;)

Sen har jag lekt frisör i dag på Markus från jobbet, han vågade sig hit efter att ha sett resultatet på Anders och Peter... Snart har jag kanske klippt hela fjärrvärmegänget från Järved..;)
Vi bjöd honom även på mat och hade det trevligt... Eller alla fall jag, var kanske den som surrade i ett eftersom herrarna inte var så mångordiga... ;)

Nä nu ska jag göra mig klar för kvällen, sen är det bara 4 tårtbitar kvar tills det är helg... Så himla skönt... Jag har nog haft måndag hela vecka.. jag har haft riktigt kul på jobbet, men det har ändå varit sjukt jobbigt och mycket att göra! Det är tur att man har underbara kollegor som underlättar tillvaron!!



Snabbis

2010-01-13 @ 21:09:15

Hej hopp allihopa..
Vet att ni tycker jag är super seg i bland på att uppdatera ibland...
Men i bland är jag ju riktigt duktig så jag tycker det jämnar ut sig...

Mycket snöskottning på jobbet nu, stundvis riktigt frustrerad på all snö som fastnar i spaden, spaden som fastnar i rötterna så allt åker ner i schakten igen, den lätta snön som blåser tillbaka i nacken på mig, och de jämarns rören som man ständigt vrickar fötterna på....
Idag har varit en riktigt jobbig dag, noll energi men hur mycket som helst att göra, snö som ska skottas, is som ska hackas, staket som ska stängas, slangar som ska dras ut... Ja det är fysiskt väldigt jobbigt...

Men i dag så var jag riktigt sugen på att gå på Body Pump, men trodde det var kl 19 så jag skulla hinna vila lite, så när jag kom hem kl 17.00 såg jag att det började redan kl 17.30
och eftersom jag var så inställd på att träna så var jag riktigt duktig och motiverade mig dit då...
Och så kul det var, sjukt jobbigt, men kul!

Var sen och handlade sen har det varit storstädning och klädvikning här hemma... Julen får vara kvar en stund till..;)

Nu ska jag ta och sova lite så jag orkar med morgondagens ämnen!



Redan Söndag?

2010-01-10 @ 10:58:56

ja det går fort när man har roligt!!

I fredagskväll var vi till Erica och Anders på lite Let´s dancemys...
Mycket trevligt och händer allt för sällan, men hoppas på att vi ska kunna göra det till en vana så länge Let´s dance går..;)
Fredagen spenderades med Maggan och Angelina, vi var runt och ragga lite, Boom, Unika hem och Burger King...
Sen när Let´s dance var slut så ville Maggan att jag skulle komma dit och klippa henne, och så blev det, Patrik for hem och spela på datorn och jag åkte dit för att klippa henne med en barbieborste och mammas gammsax... Plus alldeles för lite utrymme så var det en utmaning, men det blev bra ändå, lite missnöjd blev hon men hon repar sig..;)


Sötungarna

Det blev ganska kort, nu har vi typ lika långt hår...;)

Så bjuder vi på våra bästa sidor!!











Maggan är verkligen The Master of Grimaser...
Spelar ingen roll vad hon gör så ser hon ändå bra ut, medans själv ser man ut som ett riktigt monster...;)

jag klippte även Angelinas lugg så ni skulle få se hennes vackra ögon!!

Så igår så var jag på gymmet och körde ett härligt Body Balance pass.. Nu ni, ska jag komma igång med det här och bygga muskler som aldrig förr!! ;)

sen var det hem och städa och göra klart inför middagen då Johanna och Samuel skulle komma förbi, det blev fläskfilé under paprika och klyftpotatisar, äppelpaj till efterrätt och sen chips och film...
Blev en riktigt härlig kväll... Så härligt att ha dem här!!
Tycker om dem så mycket, tråkigt att det inte blivit så ofta...
Men det ska vi ändra på, för ikväll är vi bjudna dit på middag och för att se en till film som vi hyrde igår..;)
Ska se om jag kan lura med dem på ett kort så ni får se dessa underbara människor!

Nu en idolbild som kompensation för monsterbilderna innan...;)





Hade en enkel lila sminkning igår..

Nä nu ska jag ta och göra mig klar, ska ner på stan och köpa nytt serum till håret... Ha en bra dag !



RosaLilaStrass

2010-01-08 @ 10:59:41

Ja så var jag igång igen...
Idag blev det också lite älvinspirerat, med stora vackra ögon och och glitter...






Det är så himla kul när man får lite tid över och kan prova lite olika sminkningar..;)
Säg gärna till om ni har önskemål..Älskar nya utmaningar!

Nu ska jag ta och se våra bästa år, sen ska jag skjutsa hem Angelina, kanske umgås med Maggan lite..
Sen ska jag hem och städa, för i morgon kommer våra goda vänner Johanna och Samuel hit  på middagsmys...
Det ska bli riktigt härligt!



inspiration??

2010-01-07 @ 19:34:30

Så sitter jag nu här igen...
Mätt och belåten efter en härlig middag hos Svärfars, deras lasagne är nåt extra!
Grymt gott!!

Funderar om jag ska ta och göra en sminkning till i kväll, eller om jag ska vänta till i morgon?
Har alla fall suttit och fått lite inspiration här på nätet... Pat Mcgrath är en härlig Make up Artist som gör många outstanding makeups...
Väldigt kul att sitta och titta på hennes sminkningar


Ja vi får se vad jag hittar på... Kvällen är ju ung, och det ser ju ut som att jag blir ledig i morgon med...






Ha en härlig kväll!!!



Fairystyle

2010-01-07 @ 15:28:38

Efter en härlig lunch på Sibylla med Pappa och Lillebror så hade jag ju lite mer tid att göra av med...
Och så klart så spenderades den framför spegeln..
Den här gången så blev det lite finare, fräschare och mysigare sminkning...





Fick inte till bilderna riktigt i dag, jag borde verkligen lära mig fota mina sminkningar så att alla färger syns som i verklighete...
Det blir så konstiga suddningar och kanter som man inte ser i vanliga fall...

På den stora bilden lyxade jag till det lite med swarowskikristaller med...



GuldRöttSvart

2010-01-07 @ 13:44:54

Ja så fick jag ju lite tid över att prova nån sminkning...
Och jag gillar ju att göra det lite extremare...





Och bara för att det blivit lite inlägg och bilder så bjuder jag på några härliga grimaser...





Haha... Vadå rynkor?



Så kallt så man får vara hemma?

2010-01-07 @ 09:00:45

Det var det idag..- 27 grader hade jag, men pappa hade säkert över -30...
De Sibiriska vindarna hittade sig verkligen hit...;)
Tänk att man roar sig för den globala uppvärmningen och det är onormalt kallt ute!?!
Alla fall så åkte vi till jobbet i morse i vanlig ordning, men det var för kallt för maskinerna och då var det ju ingen mening att vi står ute och fryser med...

Så nu ska jag försöka göra nåt vettigt av den här dan med.. Som tur är så har vi ju stökat till i lägenheten igen så det finns ju lite städning... ;)
Lite disk har jag med...
Sen ska jag nog ta mig på gymmet...

Alla fall så var jag och Patrik till Umeå i tisdags..
Först så var jag och jobbade lite, fram till 10.00 sen åkte jag till Bredbyn till tandläkaren på årliga kollen, och till min stora lycka så såg hon stor skillnad sen förra året, eftersom jag gett mig den på att inte ha några hål, så jag har kämpat på med tandtråd, flourtabletter och tandborstningen, och tydligen hade det gett stora resultat!!
Jag som alltid brukar ha jättemycket tandsten, hade nästan obefintlig tandsten nu, tack vare min tandtråd!!
Så fick jag en massa rabatter och såna trevligheter så det kostade mig bara 101 kr...

Det känns inte lika hemskt att gå till tandläkaren när man skött sina tänder som man ska, och man inte behöver läga ut en halv förmögenhet på det!!!

Så till er alla, Borsta tänderna med flour, använd tandtråd morgon och kväll, skölj med flux flourskölj eller ta en flourtablett efter att ni ätit nåt för att stoppa syreattackerna så blir räkningen inte så hög!!

Jag har ju lovat min tandhygienist att föra min upptäckt vidare och se till att alla tandläkare blir utan jobb... därför blir det lite hjärntvättning här! Körde även 70 000 frågor när jag var där, så nu är jag lite mer påläst om tandsten, tandtroll och skötsel...Om nån undrar..;)

Sen skyndade jag mig hem, slängde i mig lite lunch och packade väskan, så drog vi till Umeå, jag och Patrik, för att göra 2 kvadrat golv i en sommarstuga som inte chefen hann göra klart!
När vi väl kom dit så var det låst, ändå så visste de att vi skulle komma, så fick ju sitta och vänta en halvtimme för att hon skulle komma med nyckeln...

Så strulade plattsättningen lite mer än vanligt så jag var så där lagom less när vi kl 17.30 satte oss i bilen för att åka till Hotell Aveny där vi bokat rum för att få en mysig kväll då vi lix var lediga på onsdagen, förutom att jag skulle åka och foga golvet klart.. men hann bara några meter till järnvägen där bommarna var nere...
och vi vänta....
och vänta... Men det kom aldrig nåt tåg....
efter 20 minuter så ringde vi till Banverket som sa att folk var på väg..
Så vi vänta lite till....åkte alla vägar vi hittade för att bara komma till återvändsgränder så enda vägen därifrån var över den jämarns järnvägen!!!!
så vi vänta lite till....
20 minuter senare ringde vi igen och sa att han måste ringa och skynda på dem... Det var ju -23 gader ute, vi var vrålhungriga, snart slut på disel och lagom less på att sitta och vänta i bilen 40 minuter...
men vi fick allt vänta lite till... och lite till...
18.40 så kom äntligen en kille från Banverket och vred upp bommarna åt oss...



Och när vi äntligen kommit till hotellet och fått oss en härlig dusch, så tog jag fram sminket för att göra mig snyggare än vanligt och gå ut på en mysig middag med min älskade...
Vad tror ni händer?? Jo, jag upptäcker att jag har allt med mig utom PENSLARNA!!! Arghhrhrh...
så himla frustrerande! Inte ens en svamp hade jag med mig, så jag fick kladda på allt med fingrarna...
Blev riktigt snyggt, men jag var ändå irriterad... Hur kan man glömma penslarna??

Fick åka hiss med några kändisar alla fall..



Claudia Galli och Tobbe Wallin

Så nu är vi ju typ tjenis..;)

Vi var och åt god mat och hade mycket trevligt, sen for vi till Patriks kusin Daniel och Susanne och fick lite fika och sen såg vi skräckis..
Mycket trevligt alla fall att umgås med dem lite, och få se hur de bor..

Vi åt även lunch med dem igår, efter att jag fogat klart, strosade lite på stan innan vi styrde hemmåt...
Det blev en mycket trevlig vistelse, även om det blev hemskt struligt och de så klart varit mysigare om inte jag behövt jobba, men det hade också varit mycket tråkigare att åka dit om inte Patrik följt med, han var en ängel som ville följa mig och hålla mig sällskap de timmarna jag skulle jobba...
Snacka om att han är underbar, den rätte för mig!!!

Glömde ju kameran hemma så det blev dåligt med kort...

Men nu ska jag se om jag kan ta och göra nåt vettigt av den här dagen!

 

 

Vårt hus??

2010-01-03 @ 13:30:28

Ja så var första helgen på 2010 snart över och jag är mycket nöjd med starten!
Det har varit full rulle och mycket folk precis som jag vill ha det!

I lördags så var vi först och hämtade Johanna och Mange på morgonen så de skulle kunna hämta sin bil, men först så tog vi en frunch på Subway... Mycket efterlängtat!! och gott!

Sen så åkte vi hem och styrde upp lite käk, det blev Tacos och vi bjöd in både Johanna och Magnus och Margareta...
Så det blev en lillasystermiddag... tycker det var riktigt trevligt att få ha dem där allihopa!
Och lyckat blev det med, maten gick åt, disken blev diskad, vi prata en massa skit, såg en film, så bakade jag en riktigt lyckad kladdkaka, som så klart var ännu godare dagen efter!!
Men jag brukar alltid ha otur med kladdkakorna, men ja, 2010 så funkade det bara!!

Här myser de alla i soffan, medan jag bakar nåt gott åt dem!
Åh, det är så härligt att få bju hem folk och umgås lite!!



Också var ju Maskot där med, som trots sin storlek smälte in i mattan så bra att jag höll på att kliva på honom varje gång jag gick förbi...

Ibland då får man ju bevisat att man inte tänker så långt.... Höll på att städa i dag, och kunde inte förstå att det var så sjukt mycket hår på golvet, visst det hade ju varit några tjejer här sen sist jag dammsög, men det brukar ändå inte vara så mycket hår som nu... och det var kort... Och jag fundera och fundera, på vissa ställen kunde det ligga stora tussar med.. Så medan jag dammsög så gick det upp för mig, som ni säkert listat ut innan ni kom till den meningen, det var ju Maskot...!! Haha, men jag tänkte inte på det, är ju inte van att det är hundar här så det slog mig aldrig... Men nu behöver jag ju inte vara rädd att det var Patrik som tappat allt hår!! ;)

Igår blev det en heldag på stan med Svärmor, svägerska med sambo... Mycket trevligt!!
Tycker verkligen att det där paret ska ta och packa väskorna och flytta hit snart, de har bott i huvudstaden länge nu tycker jag...;)

Sen hände det inte så mycket efter det, var hemma ensam eftersom Patrik var i Härnösand och bowlade... Och jag tyckte faktsikt det var ganska mysigt att vara ensam, jag hade städat och gjort fint, tände ljus och åt upp tacosresterna som fanns kvar... såg på film och bara myste...
Men det var skönt sen när Patrik faktiskt kom hem... det är mycket trevligare då!

Så nu har jag städat skåpen med alla matlådor, städat skåpen där jag har allt mitt krams, så som julkort, grattiskort, lappar från Patrik, lappar till Patrik, dikter, scrapbookinggrejer, paljetter, glitter, papper, pennor och en massa sånt... Fick vara lite sentimental och läsa brev som jag fått, bröllop som jag gått på...
Plockat ihop alla pantburkar och glasflaskor och glasburkar vi har, skrivit inköpslista, städat garderoben...
Ja hemmafrusymtomen kryper fram ur mig när jag varit ledig för länge!!
Tur det är jobb i morgon, annars kanske jag börjar ha maten klar till Patrik kommer hem, och det går ju inte...
Han måste ju få ha nån uppgift här i hemmet!!



Men nu till rubriken, satt och kollade på hus i vanlig ordning, och hittade det här...
Det nästan står Sandra och Patrik på det...;)
Det ligger i Domsjö, men är inrett precis som att det var vi som gjort det... Ett tecken??

Nu gick det så klart inte att lägga in de bilderna från mäklarhuset... Men alla fall så hade de exakt samma köksbord som vi, samma kökslampa, samma tapet som vi har i sovrummet, samma soffa (dock en annan färg) likadant soffbord, tvbänken var lik vår, likadana gardniner.... 
Ja vad ska man säga?? 
Tycker det är lite kusligt... Men det kändes väldigt hemtrevligt! Jag skulle lätt kunna bo där!! 
Kanske var det lite litet... men man kan ju bygga ut i sånt fall! ;)

Nä nu ska jag ta och duscha, sen ska jag nog strosa ner en sväng på stan...



Så var det 2010!!

2010-01-01 @ 01:39:23

Ja och det nya året firades in med massa god mat och mycket trevligt folk!!

Först så kom Johanna och Mange förbi en sväng, och det slutade med att jag sminkade Johanna för nyår med..

Värsta pinglan hon blev!!



Sen så kom Emma och hennes vän förbi, så jag sminkade Emma helt och la ögonskugga på hennes vän (Glömt namnet... )



Riktigt läckra de med!

Sen så kom Anna förbi för att även hon bli sminkad.. Tyvärr fick jag slut på batteri så jag fick inga bilder på henne, men så klart blev hon också grymt snygg! !

Så kom Malin och Andreas hit och vi fixade oss nyårsvackra, sen var vi klara för middag hos Martin och Sara..



FavoritMalin och jag redo för middag!!

Middagen bestod av äckliga räkor med äcklig skinka till förrätt... Tur de andra hade bättre smak än mig..;)
Sen så var det underbart god Västerbottenfylldoxfilé, potatisgratäng och nån god ostsås,
och till efterrätt en jättegod fruktsallad!!
Mycket, mycket bra!!

Sen blev det massa skitsnack, Crocodiledundee, körasönderbilarfilmer och kampen mellan man och kvinna...
Härliga diskussioner!
Så var det dags att dra sig mot klippan och se på alla fyrverkerier och önska alla gott nytt år!



Kristoffer och Andreas



Malin och jag ute i kylan!!



Patrik och jag



Martin och Anders glada i hågen, 2010 närmar sig!



Malin sköt iväg nyårskorken!!!



Kristoffer, Anders och Jenny



Värdparet, Sara och Martin



Nyårspuss 2010

Nyårsmys 2010!!



Favoriter!!!

Hela gänget!! Dock så döljs några bakom Anders... Men vi var där!!



Och jag är härmed officiellt den bästa fyrverkeriknäpparen i gänget!! Riktigt nöjd över denna bild faktiskt!!

Fyrverkerier över Övikcity!!



Så kvällens sminkning, guld och svart med massa glitter som inte riktigt syns men var sjukt snyggt!!



Nyårsfina tillsammans!!

Ja ett riktigt gott slut blev det!! Riktigt trevligt!!!
Hoppas verkligen att det blir fler gånger för det var mycket trevligt folk vi fick umgås med också!!
Härligt!!
Men nu väntar sängen, skjutsade hem Malin, grabbarna gick upp en våning och festade, själv bangar jag på den festen... Nöjd ändå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0