Augusti 10

lycka

2010-08-31 @ 20:05:59

Ååh jag är verkligen så glad över att jag valde att sluta mitt jobb och börja på Make up Store,
av sååå många anledningar..
Och chefen ger mig bara fler och fler hela tiden.... min gamla chef alltså...
Nu börjar han bråka om sista semesterersättningen, om handtaget på bilen...
nu har jag verkligen ingen lust att jobba åt honom mer!
Skulle vart så otroligt skönt att veta att jag nu kan få vända blad, att jag inte behöver ha med honom att göra mer,
att få vara mig själv och tycka som jag vill utan att han ska försöka uppfostra mig och sen vara stolt över mig som att jag vore hans dotter!!

Nä nu tycker jag vi trycker på avsluta knappen och tar ett skutt till ett mycket trevligare liv!

håller på att packa inför imorgon!
så det blir lite bloggande nu, men jag tar med kameran och kommer visa bilder !


Förväntansfull!!

2010-08-30 @ 19:59:25

Hej hopp alla glada!

Igår så var jag och storasyster till IKEA en sväng och gjorde av med lite pengar...
Fick med mig lite smått och gott till min sminkhörna som jag ska göra uppe, lite spottar, lampa, lådor och småsaker...
och så klart en massa värmeljus!
Eftersom Herr Nylander tycker man kan snåla på värmen så har vi just nu bara 17 grader hemma...
Och det är alldeles för kallt enligt min smak!
Men om man tänder alla ljuslyktor man har på nedre våningen så blir det snabbt lite varmare... Och mycket mysigare !
Men det är tjocksockar på och dubbla täcken som gäller när ja sover!

Hade alla fall en mycket trevlig dag med syster, det händer ju inte för ofta att vi åker iväg på sånt, men det är väldigt uppskattat!
Sen hälsade vi även på farmor och farfar och fick oss lite kvällsfika!
Hade ju vairt på stan och köpt en sprint till farfars klocka..

Så idag så har jag pysslat en massa här hemma, men ändå inte hunnit nåt..
Det är hemskt när man börjar så sent på dagen, man tänker att man ska hinna så himla mycket!
Men dator och telefon sinkar fruktansvärt!
Hann med en fika med mamman och lillasyster, sen var det jobb som stod på schemat!

Nu ska jag ta och packa lite inför onsdagens resa...
Vi ska till Stockholm på Kick Off med jobbet, jag, Lina och Maja är det som ska på en liten utflykt!
Och det kommer bli så fantastiskt kul!
Få se och prova alla nya produkter som kommer i höst och vinter, få gå på visning och träffa andra Make up Artister !
Bäst är nog ändå att få lära känna Mariann och Lina lite extra, blir som inte samma när man bara träffas lite grann snabbt mellan skiften...



härliga lördagskväll

2010-08-28 @ 18:20:44

äntligen en ledig stund...
det är inte ofta men i bland kan jag tycka att det är ganska skönt ändå att vara ensam..
Mest för att jag är sjukt trött så jag fundera på att blunda lite i soffan, men det gör som mindre när det är fint väder och man varit i gång.. Då är det skönt att bara få vara...

Har varit en lång dag på jobbet känns det som, är helt slut..
Eller det är väl veckan som varit väldigt intensiiv, Peab, Angelina, Make up store, Spa kväll, vänner...
Ja det blir lätt mycket...

Alla fall så var ju farmor och farfar hit och inspekterade huset i torsdags..
tror de tyckte det var ett riktigt fint hus vi köpt oss...
Nån dag i veckan när ja har lite att göra ska jag fota huset så ni som inte hälsat på kan få en hum och hur det ser ut!



Här sitter de hemma hos mig och fikar..
Gillar ju inte när jag tar fram kameran, men det är fint att ha dem på kort!
Älskar dem så!
Hoppas verkligen att de tänker komma och hälsa på fler gånger !

Men nu orkar jag verkligen inte nörda mer!
Ska slå omkull mig i soffan!



Jädrans lata föräldrar!!

2010-08-25 @ 21:06:34

Mammas bil gick sönder i morse, så hon fick låna vår..
Men det resulterade i att jag inte hade nån bil att hämta Angelina från skolan med, så jag och Maggan tog oss en promenad dit, det tar typ en kvart, men det var ju så dåligt väder!
Så när vi äntligen kom fram skulle vi ta bussen med Angelina in till stan..
Vi ställde oss vid bussplatsen utanför skolan och väntade...
Där stod en massa barn som skulle åka taxi hem, och några bilar med föräldrar som väntar på barnen...
Men de hade parkerat på BussPlatsen!!!
Så när bussen väl kom sprang vi fram för att kliva på, men den stannade inte eftersom de jädrans föräldrarna stod ivägen!

Åååh, jag vart så himla irriterad!
Dagens föräldrar, jag har sett det många gånger när jag varit på fjärrvärmen... de är så lata själva, så de skjutsar hellre barnen 3 kvarter i stället för att kliva upp en kvart tidigare med dem och gå till skolan..
OCh då är de så bekväma så de kan inte köra in och parkera på avsedda parkeringar, utan de stannar där det är stopförbud!!
"Ja men jag måste ju hämta barnen"

Jag gick till alla bilarna som stod parkerade där och berättade vad de ställt till med när de parkerat där och att de får se till att parkera nån annan stans...
Fick bara en massa lama ursäkter, "ja men det står ju en massa bilar bakom mig" Som att det spelar nån roll? Det är väl inte okej att stjäla från en butik bara för att andra gör det?!?
eller den här, "nähä, oj jag såg inte att det var en bussficka.... "
Men kan man inte vara uppmärksam på det i trafiken så kanske man inte ska köra, speciellt inte nära barn! Tänk om ni inte ser dem?!?

Ja det slutade med att vi fick gå till San Marino för att ta en annan buss som gick en halvtimme senare, och det var ju inte så populärt med lilla fröken...

Nä skärpning föräldrar!!
Ut och gå eller låt barnen gå tillsammans!
Åk inte en och en i bilar!


Gjorde första dagen på MUS i dag alla fall, första riktiga dagen!
Kändes riktigt skoj!

Angelina sover här inatt med, så i morgon ska farmor och farfar hälsa på!
Och se huset för första gången!

Ja så fick jag ett mail från en kille på Nolaskogs i dag, de behövde folk om jag var intresserad..
Suck... Men han skulle ringa upp i morgon och säga vad det handlar om..
Jag jobbar ju faktikst hellre extra hos dem än hos Mikael om jag får välja!
Men typiskt nu då jag redan har fixat på MUS, men det känns riktigt bra att vara där, känns så rätt...
Så vet ju Nolaskogs om mig nu, så har ju kanske en fot inne där till sen..;)
Kul alla fall att vara eftertraktad, det om nåt gör ju att man växer i skoskaften!


Cause Im free!!

2010-08-24 @ 21:22:08

Äntligen!
Dagen jag längtat efter i flera år!
Att få vara fri, att inte behöva väckas på kvällen av ett samtal om att man ska till Sundsvall nästa morgon helt plötsligt, att inte behöva få en utskällning varje gång man undrar om man får nån lön den här månaden, att inte behöva berätta för patrik varje dag om hur arg jag är, slippa alla elaka kommentarer bara för att göra mig arg, slippa försvara det man gör även fast man gör allt superbra!
Slippa ha ångest över att gå till jobbet!

Ja det känns otroligt bra och jag är bara så lycklig!
Visst nu kanske det blir så att jag kommer jobba lite åt honom ändå, vi får se... Men då blir det ju på mina vilkor!
Och bara för pengarnas skull!

Fast självklart känns det tråkigt att inte jobba med PEAB nåt mer, som nu de här två dagarna då jag varit med Bengt ... han är ju för härlig att ha att göra med, och jobbet är ju ganska kul...
Får åka och hälsa på dem med jämna mellanrum...
Kommer ju sakna dem som tusan annars!

Men i morgon så är det första dagen på riktigt på Make up Store!
Ser så fram emot den här hösten!
Det kommer bli nåt utöver det vanliga kan jag lova!

Så idag var vi på Sångkock och planerade lite mer om bröllopet,
Nu känns det mycket bättre! Ser så fram emot den dagen!
Kommer bli underbart! Speciellt om alla kommer!
Men fortfarande alldeles för mycket att planera kvar...
suck..

Idag har Angelina varit här, Maggan skulle också vara med, men hon svek för fotboll?!?
Så Angelina och jag har spelat guitarr hero, fikat och haft det mysigt!
Nu sover hon på vår nya dubbelsäng! (luftmadrass)

Ska skjutsa henne på skolan i morgon, lillstumpan som börjat miniettan nu!
Tänk vad tiden går!

Nä nu ska vi planera lite mer...
Kram på er!





härligt jobb, grillning, trevlig släkt och goda vänner

2010-08-22 @ 18:28:04

Ja så kan man sammanfatta helgen..
Den har varit helt underbar!
Igår så jobbade jag på MUS, hade en underbar dag med en masssa roliga festsminkningar och underbara kunder!
Tänk att man kan älska sitt jobb så mycket! Det är nästan orättvist..

Sen så kom Patriks kusin Daniel och hans Susanne hit från Umeå och grillade mat och hade det väldigt trevligt!
Emma Sångberg kom förbi en sväng med, mycket trevligt!



Nissan gillade Daniel redan från  början!





Mys i soffan



Lite kortspel på småtimmarna... SkipBo som vanligt!

Ja det blev en mycket trevlig helg, de sov över till i dag..
Tycker väldigt mycket om dessa människor, synd bara att de inte bor i stan!
Skulle gärna ha dem närmare!

Idag så fick jag också besök, pappa med familj kom och till och med Styvmormor och styvmorfar kom och kollade in nya huset!
Det var jättekul!
Roligt att de äntligen vågade sig hit!

Tyvärr missade jag att fota dem alla men fick några bilder alla fall



Pappa och Kebben



Morfar, Kajsa och Kebbe



Så fick jag en fin present med!
Ja ni får så gärna komma förbi igen, och man behöver faktiskt inte ha nån anledning att komma och hälsa på, det räcker att ni vet att vi är hemma!
Alltid välkommen!!!



APA!

2010-08-19 @ 20:21:07

Jajjemen de börjar krypa sig allt närmare nu, paniken över bröllopet...
Det är så många små detaljer som jag inte bryr mig särskilt om, men när folk undrar över dem så får jag lite panik eftersom det inte är nåt jag brytt mig om...
Blommor, servetter, menyer, dekor...
Ja sånt som jag tycker inte har så stor betydelse, det viktiga är ju att Patrik kommer, att han säger ja och att alla jag älskar kommer att vara där!

Men alla fall så drömmer jag att jag missar vigseln, att jag inte hann sminka mig, att jag tagit fel på datum eller att vi åker på bröllopsresa till nåt land där det blir krig...
Man märker ju att hjärnan jobbar när man har sånt här framför sig..
Och sen jobbyte på det... Då går man i sömnen med,,!

Var på Sidensjö hus igår och idag och jobbade med Mikael, det var panik och han ville få "härja" med mig lite innan jag skulle sluta sa han..
Det kröp fram eftersom att han verkligen behövde mig, men han har nog förstått att han inte kan få mig att stanna..
Men han kom med ett förslag att jag skulle jobba extra hos honom när jag var ledig...
fick ganska bra erbjudande så jag lova att fundera på det, det är ju ändå flera dagar i månaden jag är helt ledig från MUS som det ser ut just nu...
Sitter ju alltid bra med extra pengar!

Men efter de här två dagarna så vet jag inte, märker ju att han är sig lik och det känns inte alls så kul när jag är där och jobbar...
Även fast den här gången blir det ju mer på mina villkor och han kan inte köra över mig och utöva makt mot mig, men det känns ändå lite jobbigt...
Jag har ju sett fram emot mitt nya liv jag skulle ha nu då jag kommer jobba på MUS och ha lite mer tid över..

* Skulle sätta fart på gymmet som blivit liggandes i fred sen Maj?!?
* Jag tänkte kanske lära mig nån maträtt jag kunde bju min blivande make på..
* Jag får alltid vara fin och uppklädd som jag älskar!
* Jag får sminka mig varje dag!
* Jag slipper svara på frågan "Är du en tjej?"
* Jag får ha snygga naglar
* Jag får ha min vigselring på när jag jobbar
* Jag får träffa en massa underbara människor

Ja en massa saker, som blir smått störda om jag ska jobba hos Mikael 2 dagar i veckan typ...
Men vi får se..
Inte säkert att det passar med tiderna sen heller...
Synd bara att jag ska behöva säga upp mig för att han ska förstå hur bra jag verkligen är och hur mycket mer jag egentligen förtjänar! Både pengamässigt och känslomässigt!
Men det är ju så, man saknar inte kon förän båset är tomt!

Känns otroligt skönt att veta att nu är det bara 3 dagar kvar!!!
Sen är jag fri! Sen är det på mina villkor! Sen är det Make up Store som gäller!!




Och att visa min älskling hur mycket han betyder för mig!
Jag är verkligen så otroligt lycklig, fattar egentligen inte att allt detta händer nu!
Jag får verkligen allt jag önskat mig!
Patrik är den bästa man jag kan tänka mig och han gör mig hel!
Han gör mig glad och stolt över att vara hans blivande fru!!!



Min underbara pappa

2010-08-17 @ 20:32:12

Ibland kan man ta vuxna för givet,
föräldrar, far/morföräldrar, äldre människor som man har runt sig..
Man tror att de alltid ska finnas där,
men mest tar man för givet att de redan vet hur bra de är..
Man försöker inte lika ofta berömma en förälder som man gör med ett barn när de gjort nåt man tycker är bra, nåt man upskattar att de gjort, nåt man blir imponerad av...

Själv brukar jag ofta få höra att jag gör det bra, att jag är duktig på mitt och eller att jag är suverän på att sminka, (inte för att skryta), men jag vet hur mycket de orden formar mig, hur de får mig att växa och tro på mig själv,
att vara stolt över det jag gjort och den jag är, tack vare att folk berömmer mig..
Och i fredags så fick jag höra min pappa berätta om hur kul han tyckte det var när han fått rikligt med beröm på jobbet, han lät verkligen så glad och jag kände genast igen mig i känslan han beskrev..
men kom genast på det att det är nog inte lika ofta vi berömmer våra föräldrar också..
Men det är lika viktigt att de får höra att man gillar det de gör, den de är!

Så Pappa, jag tycker du är helt underbar!
Du är bra på allt du tar för dig och du kan så otroligt mycket!
Du är verkligen nån att se upp till och i mina ögon en mycket bra förebild!
Du är en så härlig person som har förmågan att prata med alla och få dem att känna sig bekväma direkt i din närvaro, en kvalitet som är få förunnat.
DU har hjälpt till att forma mig till den jag är i dag och det är jag stolt över!
Jag älskar dig!! 
Du är bäst!



Världens bästa pappa



Angelina och Kristoffer leker med WalkieTalkie vid pappas stuga



Den lilla stugan vid sjön



De tre små sötungarna!!



Kajsa blåser bubblor



Angelinahelg

2010-08-15 @ 21:24:06

Angelina har sovit här i helgen!
Igår så jobbade jag först på MUS, men sen följde hon mig hem,
vi åt lite mat, sen ägnade vi hela kvällen åt att åka sparkcykel på parkeringen här borta...
Vi bakade en kladdkaka som vi mumsade på sen..



Lite altanmys...
Sen blev det en massa Guitarr Hero och så va det dags för sängen!

Vi tog en riktigt välbehövlig sovmorgon och sen skjutsa vi Patrik till garaget och vi passade på att köpa en massa gosaker till fika...
Åt en rejäl frukost och sen drog vi till Nyänget och badade nästan hela dagen!



VI har haft en riktigt bra dag!

Så nu ladda jag för sista veckan på PEAB...
Kommer ju jobba måndag tisdag nästa vecka med, men det drar ihop sig nu..
Otroligt skönt att äntligen få bli fri,
men samtidigt jättehemskt att behöva göra sista dagarna också..
Kommer sakna dem otroligt!
Men vem vet, kanske kan hoppa in och hjälpa till på mina lediga dagar..;)



Hej hopp

2010-08-11 @ 22:14:39

Dagarna bara susar förbi och snart har jag jobbat en vecka sen semestern... Eller vad man nu ska kalla det..;)
Så snart är det sista dagen med innan jag börjar jobba på Make up store!
Känns otroligt kul!

Det är kul att vara på PEAB, trivs ju fantastiskt bra där, fast klart jag saknar att få klä upp mig, att få vara fin och ha fräscha naglar.. Att kunna fixa håret och slippa ha grus och damm i allt, mobil, plånbok, nyckar...
Att veta vart jag ska vara och vad jag ska göra, och att slippa oroa mig för vilket väder det är...
Kommer ju ändå vara inne..
Ja hela tiden kommer jag på fler fördelar att jobba på Make up store, till ex att när vi gift oss kan jag ha vigsel ringen på mig hela tiden... Hade ju tänkt att jag skulle behöva ta av mig den på jobbet, men nu behövs ju inte det, den kommer ju glittra så fint där i lyset...!

Katterna lever rövarn här hemma alla fall..
det är alltid fullt ös, runt runt runt och upp i gardinerna, ner under soffan och upp på bordet..
Ingen ordning i det här huset!
Längtar tills de blivit lite större så man kan börja våga släppa ut dem, så de får leka av sig där ute...





De älskar ju att mysa i soffan alla fall...;)
Mina små sötnosar!



Så igår så firade jag och Patrik 1 år som förlovade!
Så vi hade en riktig myskväll, Patrik grillade och gjorde god mat,
vi åt på altanen medan det regnade, riktig mys!

Är så glad att ha honom i mitt liv,
han är så otroligt lättsam att leva med,
så omtänksam och underbar.
Han får mig på så bra humör och vill mig alltid gott!
Älskar honom otroligt mycket och ser så fram emot att få dela mitt liv med honom!



Blommorna jag köpt till Patrik



Blommorna jag fick av Patrik...



Killen som älskar (inte) att vara med på kort är den jag älskar!



Min egna för alltid!!
Lycka!



den galna helgen i bilder

2010-08-10 @ 19:59:39



Lovisa och Therese på grillfesten där vi hamnade direkt efter att Therese mött upp mig på stationen...



David och nån kille till..(svårt med namnen... sandra,sandra, sandra... så låter det ju då jag presenterar mig för alla, och då kommer jag inte ihåg det namn de sa, utan bara det jag sa... )



Ett gäng till utan namn...



Sölve



Fräscheten själv i snyggaste brillorna!



Finaste Therese



Therese svåger Viktor



Viktor och Flamman






Therese pojkvän Fredrik



Sen blev det dans på stenarna nedanför altanen...
där vi grillade och åt god mat, en massa härliga skratt och omgiven av mycket underhållande människor!
Hade en riktigt trevlig kväll!



På lördagen så gick vi på stan en sväng, fikade på Wienerbageriet, kollade in "Make up your  wild life"- en utställning av glasfigurer som föreställde smink och vilda djur.. tyvärr en besvikelse...
Sen gick vi hem och snyggade till oss lite, jag sminkade oss båda och fixade håret på oss,
så var det middag hos Fredriks mamma som stod på schemat innan jag och Therese begav oss ut för att kolla in Tranås at night!


Lovisa



Pinglan och jag



Hungrig?



Viktor och hans mamma



Jag och Lovisa



Ute i Tranås, på Babar



en återkommande pose?



Dansade hela kvällen, en riktigt riktigt bra kväll ute måste jag säga!
Gillade utestället och älskade musiken!
Ännu en lyckad kväll med superbt sällskap!





Och på söndagen så hann vi hälsa på Therese mamma och pappa, även hennes bror med familj var där, lixom denna lilla goskit!



Therese pappa och bror



Sen så åkte vi hem och umgicks lite och bara tog det lite lugnt tills jag skulle sätta mig på tåget hem igen,
hann med "Sunes sommar" också, så jag äälskar den filmen!!
Det har varit en helt underbar helg, så himla kul att äntligen få umgås med Therese igen!
Tänk att det redan gått över ett år sen jag var ner och gick utbildningen...
Känns som att vi aldrig varit i från varandra, riktig vänskap!

Ja jag säger bara så här, "Hakuna Matata"



Det är ord som är bra, Hakuna Matata,
gör att man blir glad!
Finns inga bekymmer, man är lycklig var dag!
Är en härlig fil, filosofi.
Hakuna Matata!!

Passa så bra in på när jag är med dig!
Du är min Timon och jag är Pumba!! Så himla klockrent!!!






Helt galen helg i Tranås

2010-08-09 @ 20:52:08

och jag är galet trött så jag orkar inte uppdatera mer nu...
Men i morgon får ni se alla bilderna från helgen med finaste Therese!!



Grillkväll med Nylanders!

2010-08-04 @ 20:36:06

I torsdags så hade vi en riktigt mysig grillkväll hemma hos oss, Patriks föräldrar och hans lillasyster med pojkvän var det som stod på gästlistan kvällen till ära



Patrik satt ute och grillade när vi kom hem..



Sen började det plötsligt ösregna...!



Kattorna tyckte inte alls om när deras lilla hund kom in... Kolla in denna hårboll!



Hela härliga familjen!



Patrik och Mange hade matchat varandra som vanligt!



Senare mot kvällen blev det Poker... Inte min favorit, så när alla chips var slut fick jag med mig Johanna upp så sminkade jag henne..;)





Åh, hon blev så himla snygg! Synd bara att vi inte hittade på nåt roligare sen...
Men svårt att gå ut nånstans på en Torsdag i Övik...
Men nästa gång du är hemma ska vi sminka oss och gå ut tillsammans!



Johanna ♥ Magnus



Och Patrik ville ju så klart vara med på ett hörn!



Min älskade och jag

Nä nu ska jag updatera några sminkningar!
SellinBeauty



Update!

2010-08-03 @ 21:34:25

Jajjemen, nu sitter jag äntligen här vid datorn hemma i mitt eget hus!
En underbar känsla och jag är så otroligt lycklig!

Sitter och försöker få in alla bilderna från kameran nu, men det tar lite tid...SUCK...
Trots att jag inte haft kameran så länge så har jag hunnit knäppa ganska många bilder, så nu måste jag ju välja ut alla jag vill visa och ev klippa dem lite...

Tror att jag sammanfattar allt som hänt med bilderna bara..



Maggan och jag lyckas allt för ofta klä oss liknande...





Och i bland lyckas se väldigt lika ut på bild... sånt som vi inte ser själva annars...



Älskade mamma!
De kom förbi med "Bra att du äntligen sa upp dig från jobbet och lycka till på ditt nya"blomma!



Ganska gullig!

Men nu är jag alldeles för trött för att fixa resten av bilderna!
Jag tar det i morgon... Men ni kan se fram emot bättre uppdatering hädanefter..;)


Men kika in på andra bloggen och få lite inspiration till sminkningar vet jag..;)



Här är nya tillskottet i familjen, Nissan och Teqila..;)
Våra små älsklingar!



Ikväll blir det uppdatering här..

2010-08-03 @ 13:33:06

Men så länge så svara jag på frågan jag fick här,
Jag och Patrik gifter oss den 9 oktober i själevads kyrka!

Och Kerstin, jag vet, jag har sett alla filmerna flera gånger, så nu tänkte jag läsa böckerna..
man blir ju så besatt av dem...;)

Vi har äntligen fått internet så nu ska jag kunna få lite rull på den här sidan med!



Köpte mig en bok igår på stan, så nu sitte...

2010-08-01 @ 13:16:50

 

foto0145 (MMS)

Köpte mig en bok igår på stan, så nu sitter jag här på altanen och myser... Läser och bara tar det lugnt och njuter av en helt ledig dag! Jobbar nästa vecka på make up store, sen blir det 2 veckor på peab och sen är det make up store som gäller! Det går inte att förklara den lycka jag känner., lyckan över att ha en helt underbar man vid min sida, att få bo i mitt drömhus, att snart få gifta mig och även få jobba med mitt absoluta drömjobb! Och allt blir bara bättre, har fått veta att jag får följa med till stockholm i början på september på kick off med tjejerna från make up store! Fantastiskt kul! Går mest bara runt med ett stort leende på läpparna nu! Inget kan stoppa mig nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0