Juni 09

Skellefteå igen..

2009-06-30 @ 21:10:38

Ja så var jag här igen,
just nu nyduschad och fräsch, har tagit mig en lång promenade runt den stora härliga campingen, tittat på folk och längtat tillbaka till tiden då vi  åkte till Risön med Gripenroths...
Det är nåt jag verkligen saknar!!!
Sitter här och äte Finnerödjas Jordgubbar, sjukt goda, njuter av värmen som äntligen känns behaglig då man till slut fick sluta att jobba...
Det borde vara förbjudet att jobba i 31 graders värme,, Man orkar ju ingenting, blir bara less och grinig när svetten svider i ögonen och knäskydden inte följer med som de ska.....
Nä tacka vet jag vintern.... Alla fall om man måste jobba,
men i den värme som varit i dag vet jag inte om jag velat ligga på stranden heller, hade nog helst strosat runt inne på Ica barfota och njutit av kylan....;)

Jag har hemlängtan, är inte alls sugen på att ligga borta och jobba, även fast det rullar på ganska bra tycker jag, timmarna rusar förbi,
men jag hade sååå gärna jobbat hemma...
Speciellt nu under sommaren.. Fått umgås med Patrik, familjen där uppe, Bada med mina härliga vänner och fika och umgås lite...
Men vad ska jag göra, jag är ju glad att jag har ett jobb i dagens läge...
Tur att man är ganska anpassningsbar ändå...;)

Nä nu ska jag nog rulla runt, lyssna på barnen utanför som njuter av sommarloven och möjligheten att vara vaken hela natten, det var en underbar känsla, speciellt såna här kvällar då det är så varmt fortfarande..



På fredag har jag bokat tid hos frissan, ska bli skönt, och roligt....
får se om vi hittar på nåt annorlunda eller om jag väntar till hösten....
men nåt måste göras alla fall, har utväxt så jag liknar mamma.....;)

Hamnfesten

2009-06-28 @ 20:14:58

Igår så blev det grillat här,
vi bjöd hem några vänner, grillade och gjorde mycket goda tillbehör,
umgicks och hade det väldigt kul!!



Väldigt improviserat med grillen på parkeringen, men vad gör man inte??
Vi hade även köpt Guitarr Hero Metallica, som jag längtat efter det!!
Så det blir lite lirande, så himla kul!


Malin och Anders var på G alla fall..!!



Systeryster och jag



Älsklingen och jag



Malin och jag , (jag vet att min axel ser helt skum ut, jag kan mina konster..;)

Eftersom grabbarna var väääldigt lättklädda igår så blev det många bilder som jag inte fick lägga upp här på bloggen, inte för att jag förstår varför, de har ju inget att skämmas över, men jag respekterar dem och ni får fantisera om de lättklädda grabbarna i stället!

Jag hade min fina klänning från HM alla fall, försökte mig på en 30tals frilla med kammade vågor, blev ganska bra för att vara första gången...





Så tjusig var jag igår kväll... Kul att få klä upp sig när man äntligen är hemma.!!



Hade en mysig kväll alla fall, gick ner på hamnfesten sen, åkte en karusell och minglade lite i öltältet, sen blev det hemåt, alla fall för min och Malins del, grabbarna fortsatte till9.00 i morse..
Tossiga de är!!

Idag har vi bara lapat sol och badat i Lomsjön..
Himla skönt, men så slö man blir efter, helt knäckt av värmen!!
Och värre skulle det tydligen bli i veckan med....

Nu ska jag lira lite Guitarr Hero sen blir det sängen för mig!!



The Baseballs

2009-06-27 @ 17:08:17

Här kommer ett superhärligt band som jag blev tipsad av Anna....
Så himla underbart band, härlig musik och sound, äkta rockabilly!
Sån musik jag skulle kunna lyssna på hur mycket som helst!!!




Pappa, jag tror du skulle digga dessa!!
Supersköna grabbar!!



Härliga sommarväder!!

2009-06-27 @ 16:10:29

Ja igår så blev det en riktig storstädning!!
Angelina kom ner och hjälpte mig, vi skurade, putsade, dammsög och hängde upp nya gardiner..
Hälsade på Gubbarna på PEAB, mycket trevligt!
Saknar dem även om jag är glad att jag jobbar inomhus såna här dagar...
Slippa bränna sig i solen, få fula märken och svettas tokmycket....

Så var vi och badade, jag, Angelina och Maggan..











Min underbara lilla systerdotter och jag....
Färdiga för en liten åktur...;)

När vi städat hittade vi även ett äckligt djur på golvet...


Klokrypare, rättare sagt...
Snabbt in på Anticiomex hemsida och räkna ben för att få veta hur farlig den var.!
Och den var ganska farlig med, i de klorna hade de gift tillräckligt för att döda ett kvalster...
HAha... Ofarlig med andra ord, men ändå så äcklig!

Igår kväll så fick jag äntligen lite tid över till att sminka mig lite,





Lite så där sommarfräscht!
Sen så blev det inte mycket mer,
pratade lite med min pingla från Tranås...Saknar så himla mycket att träffa henne varje dag...
Fortsatte kvällen med Hemlighuset på Tv4 och fick mig ett par riktigt goda skratt!!

Idag har vi äntligen shoppat Guitarr Hero Metallica... Så nu har vi även 2 gitarrer, mycket kul!!!
Ikväll ska vi bjuda några vänner på grillat och ha en härlig kväll och förhoppningsvis så får vi spela lite med..
Kanske slutar vi på Hamnfesten sen... Är ju RixFestivalen nu!



Den underbar sjö vi brukar bada i!



Man kan inte fatta det ...

2009-06-26 @ 09:08:19

att Michael Jackson har dött..
Känns så overkligt, även om man inte var ett superfan, så tyckte man ju ändå om honom,
han har ju varit med hela ens uppväxt....
Försökte lägga in en musikvideo med honom, men det gick inte....
Så en liten bild till Minne...



R.I.P

Det är tur att musiken lever kvar ändå...
Men så fort det går, så hemskt..

Över till nåt annat,
har färgat ögonbrynen och fransarna idag...Så himla bra resultat!



Fransarna blev riktigt svarta...
Så skönt nu då det är sommar och man ska ut och bada hela tiden..
Får man se lite fräsch ut samtidigt...

Nä nu är det storstädning på gång, Angelina är här och ska hjälpa mig,
sen ska vi på jysk och shoppa, sen ska vi bada...!
Så ikväll blir det Hamnfesten, mycket trevligt!!



Puss och Kram



Saknar...

2009-06-24 @ 22:37:37


Redan nu, så kort tid efter, saknar jag detta...
Umgänget, skratten, musiken, sminket, stan, fikat...
Åh, det var absolut den bästa tiden i mitt liv, och är överlycklig att den blev av...!!
Jag hade en hemskt trevlig tid, och fick lära känna så underbara tjejer, önskar att jag fick träffa dem lika ofta nu med...
Saknar dem sååååå mycket!!
Men jag är glad att jag får sakna dem,
att jag får minnas denna tiden,
berätta historier om hur det var där nere...
att jag fått lära känna alla dessa människor,
att jag får titulera mig Make up Artist!!!
Det är tur att man har bilder att titta på och minnas!
Och musiken, har fixat en liten lista här nu som får mig att minnas Malmö och IMC



lite besviken...

2009-06-24 @ 20:39:36

Datorn blev trött och la sig tidigt igår, så när jag precis skrivit färdigt detta inlägg så hade den redan somnat och jag fick inte liv i den, så då får ni det nu i stället, läs det som igår...;)
Jag orkar inte skriva om det heller....
Men bara så ni vet, Jag hade tänkt publicera det igår så ni skulle ha nåt att läsa, men det gick bara inte....




här satt jag och kämpade med att lägga in bilder och skriva om vad som hänt...
efter mycket tjat om att det "Händer så lite på bloggen nu..." och ändå sååååå lite kommentarer, bara Malin som hade ork att skriva nåt... '
och det för att jag skrev till henne innan.... ;)
Jag har nog skämt bort er alldeles när jag var i Malmö, Inte bra det här...

Har jobbat som ett tok idag, lagt 3 toaletter och 6 lägenhetsgolv...
Det är kul att vara tillbaka, har saknat det lite trots allt...
Skönt att göra sånt som känns och syns, att vara trött när man går och lägger sig för att man jobbat, gjort nåt bra och tjänat pengar....
Men det hade varit skoj om jag kunnat jobba med smink på heltid...
Men men, var sak har sin tid...
Önskar att jag fick vara hemma och jobba alla fall, så jag fått njuta tilsammans med Patrik av sommaren...
Det kommer nog det med, kanske får jag vara hos PEAB i sommar, om jag har tur, så då får jag ju vara hemma och jobba...;) Det hade varit skönt...

Snacka om att man har varit borta för länge nu, här går jag på dagarna och ser fram emot fredagen då jag är ledig, för då hade jag tänkt putsa fönstren, skura golven,
åka på Jysk och Rusta och se om jag hittar några snygga gardiner och kanske nån duk och matta...
Jag vill bara hem och fixa till...
Nu när jag varit borta så ser jag allt på ett annat sätt... Och jag ser varenda liten smutsfläck....




Funderar på någon av dessa somriga gardiner...


Nya sängkläder är ju härligt att ha...


Kanske en ryamatta i vardagsrummet, kan vara mysigt att sätta ner fötterna på när vi har så kallt golv...



En ny matta i hallen hade ju inte suttit fel heller, Patriks skitfula matta han lagt dit är jag sååå less på...;)

Så det blir stor sommarstädning på fredag, är det fint väder kanske jag tar med min Angelina och badar lite....
Vi får se vad som händer....


Ligger på mitt lilla rum nu alla fall, tänker nog somna snart...
..när jag kom hit tidigare så kom killarna som satt och såg på tv i allrummet fram till mig och ville att jag skulle laga tvn så de kunde se fotbollen, de trodde jag var Vaktmästaren..... HAhaha!!
Så det kan gå, tyvärr kunde jag inte laga tvn... vilken överaskning va?


Jaja...nu ska jag äntligen sova lite....
Blir heldag i morgon med, man blir helt slut i denna värme, svettas som en gris, dricker minst 2 lite vatten per dag men behöver inte gå på toa förrän på kvällen, ett tecken på att man svettas ut allt man dricker så man behöver det verkligen...
Och sömn, för i morse börja jag blö näsblod, jag som inte blött sen jag var mindre...
Men alltid på sommarlovet eller vid jul, då det var full rulle, man var vaken länge och uppe tidigt...
Väldigt intensiva dagar satte igång näsblodet.....
Så jag måste nog ta och sova lite tidigare i dag...

Ha en bra dag!



Uppdatering kanske?

2009-06-22 @ 22:19:11


Ja nu äntligen får jag chans att sitta här och skriva lite om vad som hänt..
Har kommit in på mitt rum nu, tyvärr inte samma som förra gången så standarden har sjunkit och jag har längre ingen tv på rummet, istället sitter jag med datorn och tänkte lägga in lite bilder medan jag tjuvlyssnar på grabbarna här i korridoren som snyggar till sig till fest...;)

Alla falla så kom Angelina ner förra söndagen och berättade hur mycket hon saknat mig...
Kändes underbart skönt att höra...!!! Hade ju saknat henne med till tusen!!
Hon ville så klart bli sminkad av proffset, hon ville ha alla färger och glitter jag hade, så vi körde en regnbågssminkning



Min sötsnuppa!!!

Så kom Erica och Anders förbi med lite fika... Så himla mysigt!

Måndag till onsdag så jobbade jag i Skellefteå, mattläggning för fulla rullar, och det gick mycket bättre än jag trott, hade inte tappat så mycket ork och styrka trots allt.... Men lite smärtor fick jag så klart, men jag överlever...

Sen så var det hem och packa, och dra iväg till Malmö igen med min älskade denna gång...
3 timmar i bil, 2½ timme på buss, 3½ timme på X2000 och 8½ timma på nattåget, vad gör man inte för midsommarfirande i Malmö?

Lite resbilder, resmat och ressätt...



Väl framme i Malmö så checkade vi in på Elite Hotel Savoy, junior sviten var det som gällde, sen födelsedagspresent till Patrik,,

Rummet...











Snacka om snygg i badmössa!!

Checkade in 7.00 och la oss och sov lite efter en lång resa, snyggade till oss och drog på Entré, det stora nya köpcentrat.... blev mycket shopping, mest för Patrik som till och med kostade på sig ett frisörbesök...
Han tog verkligen fram sitt stiliga jag... Mycket uppskattat!!!


Snyggast!!


På kvällen så kom Nina och Xhum och hämtade oss, vi åkte runt lite i Malmö och kikade, var in på Folkets Park och besökte KubaCafé, nåt som absolut måste göras om!!!!
Vi åt Italiensk glass och hade riktigt mysigt, åkte till Brofästet och myste i solnedgången!!



Nina och Xhum, så himla underbara!!
Kommer sakna er i massor!!!



Jag och Patrik,


Solnedgången......



Nina och jag, så himla underbar tjej!! En av mina favoriter!!!

På midsommar så var vi hemma hos Mimmi och Jimmy, mycket trevligt, hade en lugn kväll, lite god mat och roliga spel...
Mycket uppskattat från vår sida!!!
Kul att hinna umgås lite alla tillsammans innan jag åker hem för sista gången på ett tag...

Känns så tråkigt och konstigt att veta att jag inte ska bo där medtdem längre... saknar dem redan, speciellt Mimmi...
Är så himla glad att jag har en såå underbar vän som henne, som har hjälpt mig att uppfylla min dröm...
Evigt tacksam för all hjälp och gästvänlighet!!!
Önskar så att vi kunde bo lite närmare...!!!


ÅÅååhh... Kommer sakna dig tokigt mycket!!! Älskar dig vännen!!!

Resten av helgen spenderades med dessa underbara människor, vi åkte en sväng till Tyringe och Patrik fick charma dem med sin matlagning....;)
Sen så var det  hemresa, hela söndagen gick åt, kom hem halv 7 på kvällen, lämnat mobilen i Malmö....
Så var det bara att packa upp alla kläder igen, och sen packa nästa väska för jobb i Skellefteå...

Erica och Anders kom förbi igen med lite fika och satt och umgicks lite med oss...
Mycket trevligt och hemskt uppskattat!!


Älsklingen och jag, har verkligen haft en underbar helg, mest tack vare att jag fick spendera den tillsammans med denna underbara man, som jag saknat så mycket under så lång tid...
Jag älskar dig!!!



Tillbaka på bloggen..

2009-06-21 @ 21:54:08

Lite alla fall..
Har varit så mycket nu sen jag tog Examen från IMC nu så jag har inte haft tid att slå mig ner vid datorn förrän nu..
Fast jag har egentligen inte tid att skriva nu heller eftersom jag har en man i soffan som vill ha sällskap till filmen..
Men jag har ju lovat att skriva lite  så...

Ska till Skellefteå i morgon och då tar jag datorn med mig så då ska jag uppdatera er helt! ;)
Om hemkomsten, Skellefteå, Malmö och midsommar..



Patrik och jag har alla fall haft en underbar helg i Malmö,
Här såg vi solnedgången vid Brofästet tillsammans med Nina och Xhum...;)

Nu ska jag fortsätta umgås med min älskade...
Är tillbaka i morgon efter 20.00



Hemma i Övik igen

2009-06-14 @ 15:11:48

Men först så måste jag visa bilder från när jag sminkade Rosanna i torsdags,
hon var till fotograf och tog bilder, och det blev såå himla bra!
Jag lånade denna bild på henne



Så himla snyggt! Tjejen är snygg natuslig, men sminket var ett fint plus...

I fredags blev det mycket gråt...
Cosmina hämtade mig och vi åkte till skolan, grät en skvätt där,
kom till skolan, så fick jag en Äkta skånsk Spättekaka av Nina



Så kom ju tårarna igen... Sminket var ett minne blott..
Vi fick våra betyg och diplom,


Hela klassen, alla diplomerade Make up Artister
Så jag kan härmed förklara mig själv,
Diplomerad Make Up Artsit!!



Stolt och glad över att ha klarat det, men samtidigt så ledsen över att det var över...



Våra härliga lärare, när man skulle krama dem och säga hej då var det riktigt jobbigt...

Så var dagen över och Cosminka skjutsade hem mig så jag fick packa lite, sen så kom hon och hämta mig och min packning, vi tog en avskedspizza och så sprang jag på tåget....
Åkte hem, så tråkig resa, helt ensam, ingen som satt nära mig som man kunde prata med, fyllbultar som störde min sömn och bara regn...
batteriet tog slut så jag kunde inte heller ringa och terrorisera nån...

Men väl framme, 03.58 i Sundsvall så kom pappa och hämtade mig, även mamma kom dit med en välkommenhempresent...
Så kul att se dem båda.!



Så glada var de över att se mig igen!! ;)

Pappa och jag drog hemåt, mamma till almsjön igen, där även Maggan och Angelina var.
Patrik hade fixat frukost när jag kom hem, hann säga hej och äta lite sen skulle han på folkracetävling,
och det var allt jag såg av honom den dagen...

Erica kom hit, hon skulle absolut vara den första som blev sminkad av proffset här hemma så hon fick en lättare sminkning,



Hon var då så glad att jag var hemma, och det var riktigt kul!!
Hon livade upp hela min tillvaro och det kändes riktigt bra att vara hemma igen!

Så kom min första modell halv 12, Anna, hon skulle ha en lila klänning och ville ha en lila sminkning


Hon var riktigt Tjusig i sin klänning





Så snygga ögon att sminka med!

Sen kom Malin över med en tjej som hon skulle sminka till balen, jag hade gett henne free axcess till mitt smink så hon skulle kunna få det perfekt. ;)
Jag fick ett jättefint halsband av henne som välkommenhempresent, ett S.



Ni ser det lite där, tyckte mycket om det alla fall.
Så kom även Stina som jag skulle sminka, hon skulle ha en grön klänning och ville ha en grön sminkning


Stina och hennes kavaljer, Mycket vacker!





Sen så var det bara snabba pucckar och packa allt, trodde jag, och åka till Jennie, den tredje tjejen jag skulle sminka och fixa håret på till balen, hon skulle ha en röd klänning och ville ha en rosaröd sminkning



Jennie är tjejen i mitten, så vacker även hon! Balklänningar är verkligen bland det vackraste man kan ha på sig





Vi lockade bara håret, i med lite löshår och en tiara.. Ibland är det enkla det snyggaste

Sen så drog jag och Erica och tittade på balen,
många "åååhhh!! Såg du den!?" blev använda och vi längtade tillbaka till vår egen bal...



En mycket trevlig kväll!!

Sen åkte jag hem, Patrik var på klassfest och kom först i morse, så jag gick till grabbarna upstairs och snackade en stund, sen såg jag en film hemma ensam, gick och la mig och i morse så åkte Patrik innan frukost till Umeå, så jag blev ensam igen, la in alla kläder jag hade haft med mig så det blev en stor utrensning då....

Nu ha Patrik kommit hem, men hunnit somna på soffan, så ska väcka honom så vi ska hitta på nån mat!
Det känns härligt att komma hem, även om det inte blev den överaskningsfest som jag önskat mig, ingen hade tid eller tog tag i det, man måste tydligen göra allt själv... ;)
Men jag fick ett bra välkommnande ändå av alla, så det känns bra, känns mindre bra att behöva dra till Skellefteå i morgon bitti i stället! Huvva, jag kommer vara helt knäckt! Tur jag bara jobbar 2½ dag och är sen ledig igen,
då drar jag och Patrik till malmö igen!

Puss och kram!








Det är över nu..

2009-06-12 @ 07:56:32

 


jag kan inte ens sminka mig, börjar de spela Ayo Technology på radion och jag börjar gråta...
Det är verkligen över nu, sista gången vi sätter oss i klassrummet, denna gång för att ta farväl.....
Alla ska fortsätta de liv de levde innan skolan, med jobb och pojkvän, gamla vänner och familj...
Och jag kan verkligen inte fatta det!
Vart tog tiden vägen?
Jag vill ju stanna kvar här och umgås mer med alla underbara människor här!
Jag vill sitta och fika på Espresso house och bara titta på människor!
Jag vill gå ut och bli arg att håret blir förstört av vinden!
Inte veta att om några timmar sitter jag på tåget hem igen och den vardag vi haft här tillsammans kommer aldrig tillbaka!
Jag försöker vända det till det positiva,
jag har växt av den här utmaningen,
fått nya  underbara vänner, en vänskap jag ska vårda resten av livet,
fått en anledning att längta hem,
fått göra det jag absolut älskar!
Och bara haft en alldeles underbar tid här nere i Malmö!
Jag kommer sakna det, kommer tänka tillbaka och önska att jag kunde spola tillbaka tiden,
det är tur att man har sina minnen...
Nåt att prata om för sina barn.....

 

Inte känns det bättre av att det är pissväder ute, storm och sorgligheter är vad som händer här idag...
Mimmi och Jimmy kommer hem i dag med, som jag saknat dem då, trots att de bara varit borta en vecka..
Så hinner jag nog inte träffa dem nåt i dag heller,
Men vi kommer tillbaka på torsdag så det känns bra, det är inte helt slut ändå! ;)



Åååh,, jag vill bara gråta.!

2009-06-11 @ 14:50:38

Så himla hemskt det känns,,, går här och trycker ner varenda liten pinal jag har dragit in hit i mina två väskor,
tanken är ju att jag ska få med mig så mycket som möjligt hem i morgon eftersom jag annars kommer behöva just det jag lämnat här hemma....
Men jag kommer ju tillbaka på torsdag så då kan jag ju ta eventuellt överflöd...;)

Väskorna väger ton och är stora som hus så jag har övertalat Cosmina att hjälpa mig med väskorna in till centralen och på tåget i morgon, så kommer ju pappa stå och vänta på mig i sundsvall på lördagmorgon kl 03.58 och hjälpa mig där så det ska nog gå bra, jag är riktigt impad att jag får ner allt och bara behöver 2 väskor, plus sminkväskan så klart..;)

Alla fall så hade vi prov igår, Johanna var snäll och ställde upp som modell.

40-tals sminkning
En glamourös filmstjärnelook med fokus på stora röda läppar och fylliga lösfransar





Sminkmärke - Lancomes höstcollektion
Vi skulle visa hur en höstsminkning kunde se ut.




Så himla tjusigt, och så snällt att hon ville vara med.
Kändes som att det gick riktigt bra, även om jag nu efterhand har många fler och bättre ideér för en höstsminkning, men det är ju så när man inte får nån betänketid, då är det bara att köra på och göra det lättaste..

Fortsatte dagen en sväng på stan med Theresé, köpte mig en klänning dagen till ära,
så gick vi hem och piffade till oss lite,

Lite mingelbilder, min kamera fick slut på batteri så det blev inte så många kort tyvärr...
Men kanske kan jag få utav de andra sen..


Jag och Theresé


Aimee, Theresé och Bella


Cosmina och jag

Blev middag på Gränden, mycket surr och skratt och ångest över att vi inte gjort detta tidigare tillsammans..
Varför först nu då det bara var en dag kvar???
Men alla fall, mycket trevligt och mysigt...
Vi fortsatte till en lite Irlänsk pub och fortsatte skitsnacket...

Sen blev det slut, de är så när man är ute med gammstök, de avrundade kvällen redan halv elva, Jag som var i mitt esse då.. Men men, jag är glad att det blev en liten stund alla fall!

Idag har vi haft det sista provet...

Svart/vitt foto
Sminkning som ska se bra ut i svartvitt





Tidigt 70 tal - Blåklockan
Sminkning inspirerad av ABBA






Catwalk- Mitt Paradis
Så skulle vi göra om den sminkningen till en Catwalksminkning med temat mitt Paradis.
Lite tid så man gjorde ju inga större utsvävningar...





Men det kändes bra alla fall så jag känner mig inte orolig...
Får veta i morgon hur allt gått så det är lite spännande, magkänslan är ju inte att lita på...;)
Tjejen jag sminkade, Edda, en supermysig tjej som ställde upp i dag,
så himla snällt, jag som inte ens visste vem hon var. Men hon var supermysig och lätt att sminka!

Har packat det mesta nu, tvättat penslarna för sista gången också, åh, allt känns så sorgligt!! Usch, jag vill inte lämna detta, alla vänner och skolan och allt....
Men som sagt, känns skönt att komma hem också!
Få somna i vår soffa mot Patrik, sova i vår säng, duscha i vår dusch, bada bubbelbad...
Ja det finns mycket jag saknar med, familj och vänner, the people upstairs...;)


Men nu ska jag packa upp sminket igen eftersom jag lova att sminka Mimmis kompis Sanna nu inför en fotografering,
sen ska jag nog ta mig in till stan och utför lite ärenden, kanske blir det bio också...








Underbara Marilyn!

2009-06-10 @ 08:42:02









Kan man vara vackrare???



ÅÅh vilken panik!!

2009-06-09 @ 23:40:49

Har haft en härlig dag, först ett långt teoretiskt prov, som kändes riktigt okej, men det får vi veta först på fredag...
Sen så en sväng på stan med Theresé och Nina, härliga tider..!! '
Så gick jag och Theresé hem till hennes nuvarande boende hos Sofie och Daniel och myste lite framför tvn, sen blev det fram med smink och locktång och förvandla henne till Marilyn Monroe...
Tog massa snygga bilder och hade sjukt kul!!

Så kom Daniel hem och passade på att laga mat till oss lagom då Sofie kom hem,
har ätit Hummus och Falafel för första gången i mitt liv, och jag tyckte om det!!
Hör och häpna, helt otroligt!

Har en massa bilder men klockan är för mycket för sånt piller nu...
Kom hem för en stund sen, och fick panik, ser hur mycket greje jag har överallt, att jag borde städa och snygga till lite eftersom det är bara 3 dagar kvar tills jag åker, i morgon blir det ju party så då hinner jag inte eftersom jag ska snygga till mig hos Theresé och vi håller nog igång hela kvällen med, sen på torsdag så är det prov och kanske får jag besök med...
Fattar inte hur jag ska hinna med allt, har bokat min hembiljett nu och fått ångest,
Jag lämnar denna underbara stad och alla härliga människor om 3 dagar... SUCK!!!
Det känns som ett hål i mitt hjärta!!

Nä usch, jag borde verkligen sova, men jag fick ju lov att skriva av mig lite...
Hur ska det gå på fredag då?
3 ton packning som jag ska få med mig hem själv, in till centralen och på tåget och ingen som kan hjälpa mig...
Känns sjukt tråkigt..!!
plus att vi då tar examen och jag kan inte stanna och fira, och så måste jag säga hej då till alla...
Fy sååå tråkigt*! Kommer gråta tårkanalerna torra!
Men jag kommer tillbaka, och oftare än tänkt och mer är vanligt är min plan!!!



Första praktiska provet avklarat

2009-06-08 @ 21:19:51

Och det kändes ganska bra...
Hann aldrig bli riktigt nervös eftersom det känns som att det är så nyligt vi har gjort alla sminkningar,
och när man är intresserad så kommer man ju ihåg mer...
Så när vi kom in med våra modeller och börjat plocka upp de produkter vi vet att vi brukar använda så skrev läraren vilka sminkningar vi skulle göra i dag..
Brudsminkning och 80talssminkning.
80tals sminkningen är en av de svåraste och den vi fruktat skulle komma på provet,
men som tur är så gjorde jag den i torsdags på träningsdagen så jag hade den ganska färskt i minnet...
Men det är klurigt att få plats med alla färger och tona ihop dem så det ser bra ut...

Brudsminkningen
En enkel vacker och naturlig sminkning






80 tals sminkningen
En sminkning med starka färger, där allt är x3, 3 färger på 3 ställen, 3 olika rouger, 3 läppar,







Det känns som att det gick ganska bra,
Jessika var suverän och ställde upp som modell idag också.

Efter skolan så lunchade jag och Theresé och Sofie på Mando Steakhouse, supergott!!
Strosade lite på stan sen tog jag bussen hem..
Städat lite, packat en massa, pratat mycket i telefonen och vilat en stund...
Ännu inte pluggat inför provet, ska väl läsa igenom det lite nu, känns som att man har det i bakhuvet, det kommer fram då man läser det igen...



Trevlig kväll!!

"PS, Killen på bilderna från festen i lördags som jag kallat Krister, heter faktiskt Kristian! ;)"



Min älskades dag!!

2009-06-07 @ 17:37:28

Idag fyller min undebara kärlek Patrik år,
det är hans dag och jag kan inte vara där för att fira den...
Det känns riktigt tråkigt!!!
Som tur är kan vi göra det lite senare... Nu är det bara 5 dagar kvar tills jag kommer hem till honom och får visa honom hur mycket jag saknat honom och hur mycket han verkligen betyder för mig!!
Ska bli helt underbart! Även om det betyder att jag inte kommer få vara här mer...Jobbigt med så delade känslor!

Jag har missat så många viktiga födelsedagar under min tid här nere, Patrik, lillebror Kristoffer, lillasyster Margareta, Farfar Karl, Malin och Viola...
Det är mycket tårta jag missat....
Men förhoppnigsvis är det okej att jag firar dem när jag kommer hem!



Min älskade, du är mitt allt!
Den som jag vill dela mitt liv med,
den som jag vill dela mina problem och sorger med,
den jag vill skaffa familj med och få älska resten av mitt långa liv.

Jag är så lycklig och stolt över att få ha dig i mitt liv!!


Hoppas du får en undebar födelsedag trots min frånvaro...

Jag älskar dig!!



Superkväll med rejält röj i Helsingborg!

2009-06-07 @ 17:27:25

Ja så drog jag till Helsingborg laddad för en helkväll med superpinglorna Theresé och Carro.
Kvällen började med stor klädångest (inklusive många klädbyten för vissa), mycket skratt, sminkningar med mycket glitter, flätor och lockar hit och dit....



Här är det val av smycken som står på schemat... Jobbigt när man har så mycket att välja mellan...;)
Theresé och hennes väninna från Göteborg, Magda

Måste bara dela med mig av denna underbara bild, lovar att jag håller tillbaka resten av bilderna av samma sort...;)



Hon är bara för härlig!!!

Så bjöd de på mat också,



Här är tjejerna som så snällt lagade mat åt oss,



och tjusig dukning hade de lyxat till med också



Pasta Pesto, mumsigt värre!



Alla de tjusiga damerna runt bordet...

Vi hade mycket trevligt tillsammans, har skrattat som aldrig förr, vi lekte lekar och hade sjukt kul!!
Så kom också en massa annat trevligt folk dit, väldigt inbjudande människor, trivdes så bra med dem alla!
Lite mingelbilder från förfesten hemma hos Carro, till slut blev vi 16 pers...


Nån, Carro, Diana och Krister


Carro och Theresé


Krister och Magda


Pamela


Magda och nån som var stolt över att blivit spöad i hockey av Ångermanlad i tvpucken eller vad det var....;)


Theresé, Magda, Patrik och en man som såg sig som min man uppe i norrland, dock grusades de drömmarna ganska fort då han fick reda på att jag inte var tillgänglig... Men mycket trevlig, Theresé fick till och med sminka honom..;)


Tjusiga töser redo för en helkväll ute...

Ja, vi drog ut på stan där vid 01.00 tror jag, på ett uteställe som hette "La Cardinal" (eller nåt liknande)
Vi skaka rumpa resten av kvällen fram till kl 05.00 då det stängde..
som vanligt sov jag bara till kl 9, så jag är lagom trött nu, sitter och myser inne i Mimmi och Jimmys hus...
Ganska skönt att bara ta det lugnt....

Men absolut den bästa kvällen på mycket länge, så oerhört trevligt folk, har skrattat som aldrig förr, dansat så jag har träningsvärk och bara njutit av att få vara i så härligt gäng!!
Tack så mycket tjejer för en härlig kväll!!!
Ser fram emot fler såna!!!





Edens lustgård - Tacokväll

2009-06-06 @ 10:23:50

Ja igår så var det ju Edens Lustgård, vi skulle göra vår tolkning av Paradiset.





En väldigt älvlik sminkning, med lite blomblad och krusat hår och glitter,
Så här i efterhand då jag kollar på sminkningen så känner jag att jag kunde ha öst på ännu mer med färg och glitter så det verkligen skulle synas, just nu känns den ganska mesig,
Men det var ju så jag hade tänkt mig så egentligen var det ju rätt, romantiskt och skimmrigt..

Nina gjorde barnens paradis på mig...
Mycket läckert!!





Läckra färger..!

Nu längtar jag tills jag får komma hem och få göra nya sminkningar till min hemsida, proffesionella bilder!
Ska bli så kul!!
Säg till om ni vill vara modell för mina portfoliobilder på hemsidan!!

Sen på kvällen så drog jag iväg hem till Nina och hennes pojkvän Jomalie ( vet att det inte stavades så, men det är så det låter alla fall..;)
De bjöd på tacos, massa surr, (Kanske mestadels från min sida av bordet men, ) tröjtryck, massa skratt och jättetrevligt sällskap!!
Det var mycket trevligt och jag trivdes så bra, kände mig verkligen välkommen och nu känns det ännu värre att jag ska åka hem nästa vecka....
Nedräkningen har nu börjat för nu är det sista lördagen jag är här, om man inte räknar midsommar....



Jomalie sitter och skruvar ihop Ninas spegel....



Och Nina hon älskar Coca Cola! ;)



Sen gjorde vi tröjor...;) Halv ett på natten.... tålamodet var kanske inte på topp men det var kul!



Blev faktiskt riktigt bra, lite B:igt kanske men en kul grej...;)

Tack än en gång för en underbar kväll!!

Jaja, nu ska jag dona lite, städa kanske och sånt, sen drar jag till Helsingborg till Therese i kväll och ska ut på party!



Tjing Tjong!



Jag håller med pappa, var är kommentarerna?!?

2009-06-04 @ 21:33:43

Ja efter en ganska händelslös dag på skolan, övningsdag inför proven nästa vecka, så slog far en pling och klagade över att jag fått så lite kommentarer på sistone... Han tycker det är så kul att läsa dem.

Och jag håller med, här kämpar jag, knäpper kort och gör mig allmänt till åtlöje med mitt glada humör och klumpighet och sen så bloggar jag om allt jag hunnit med på en dag...
Med en statistik på 50 besök om dan så tycker jag alla fall nån kan släppa in en liten kommentar alla fall...
Bara så jag vet att ni lever...;)

Var på stan och tog en fika med Theresé och hennes vänner i dag, mycket trevligt!
Så gick vi runt och kollade in alla fina klänningar man skulle kunna ha till avslutningen här på onsdag då vi ska ut och äta, men med en ekande plånbok så fick vi bara fortsätta drömma... Om man inte kan få önska sig en studentpresent kanske?

Sen så tog hon tåget hem och hon blev snabbt ersatt av Nina som kom in till stan för att shoppa loss på Panduro med mig, Imorgon så har vi en lektion som heter Edens Lustgård, där vi ska sminka vår version av Paradiset...
Så vi gick lös där inne, helt i extas av alla pärlor, paljetter och glitter som fanns där så kom mest bara en massa "Åååhhh.." "Ååh!" och "ÅåHååå!?!" från oss när vi gick och försökte få lite inspiration till våra sminkningar....

Och det fanns massor av grejer... Men till slut så bestämde vi oss för varsitt tema och hittade attrialjer som matchade det, resultatet får ni så klart se i morgon men jag kan lova en massa glitter! 
Vi fick även med oss glittertryck till tröjor som vi ska klippa ut och göra nåt snyggt av lagom till avslutningen, så imorgon då jag näst intill har tvingat Nina att umgås med mig på kvällen så ska vi nog pyssla lite!

Här har ni Bellas version av edens lustgård, för att vi skulle få inspiration..



Mycket mer än så här blir det inte idag, jag är så himla trött så jag ska lägga mig nu!



Ska bara önska trevlig resa till Mimmi och Jimmy som åker till Spanien i natt för en veckas semester!
Så himla underbara människor! Kommer sakna er i massor och kommer vara sååå tomt här utan er!!!
Himla tur att vi snart ses igen så det inte behövde bli så himla jobbigt!!

Ha det så underbart nu så ses vi till Midsommar om inte tidigare!
Älskar er!!





Glitter och Glamour!!

2009-06-03 @ 15:45:44

Jajjemen, i dag var det min favoritlektion!
Glitter och Glamour stod på schemat..!
Så himla skoj!

Jag sminkade Nina idag





En riktig Nyårssminkning blev det!!
Jag älskar glitter, har jag sagt det förr?



Så ett smakprov på Ninas sminkning på mig...



Så himla snygga!!

Kommer sakna detta så sjukt mycket!! Men som tur är så kan jag ju faktiskt träffa dessa underbara tjejer utanför skolan så det är ju inte över bara för att kursen snart är det, även om det känns så ibland..;)

Nä nu ska jag vila lite, sen blir det sminka Mimmi och vara barnvakt åt mys Milton!!



Ny hemsida!!

2009-06-02 @ 19:18:49

Weeeooo!!
Nu har jag ordnat mig en liten hemsida med, där ni kan vända er om ni vill boka en tid för sminkning...

www.sellinbeauty.com

det är dit ni ska gå om ni vill ha proffesionell hjälp med makeupen!



Dekorativ makeup

2009-06-02 @ 17:21:29

Jajjemen, idag har vi haft dekorativ makeup..
Alltså att man får dekorera sin sminkning frivilligt efter egen idé..
Riktigt kul!!





Lite turkost och svart, Glitter, lösfransar och Swarowski kristaller blev mina dekorationer..
Riktigt snyggt och sommrigt!!



Vi sprang även ut i parken och tog några bilder för effektens skull...



Blev riktigt bra,, roligt att göra lite annorlunda..



Även jag fatsnade på några bilder...
Här har Therese sminkat mig



Sicka brudar!!

Ja så fortsatte vi dagen i parken med lite fika och några tidningar, mycket surr och bara njuta i solen..





riktigt mysigt var det!

Så fick vi besök av vår härliga teaterapa idag!





Är hon inte för härlig??
HAha, helt underbar!!

Ja det var det...Nu ska jag sätta mig och prova mig på att göra en hemsida lite enkelt så där...
Har ju lix inget annat att göra än vänta på den jämarns åskan som verkar bosatt sig här!

 

Dragqueentime

2009-06-01 @ 18:33:28

Idag var det DragQueen sminkning som stod på schemat...
Hade fått tag på en kille som ville ställa upp, så han kom vid halv ett och var redo för sin förvandling...



Ganska stilig man naturlig med...





Han blev riktigt läcker så här med, tänk vad man kan göra med lite smink...;)

Det var riktigt kul, så himla kul att få göra så extremt!!
Så alla grabbar, säg till så kan jag sminka er..

Även jag fick mig en makeover då en av tjejerna inte kunde hitta nån modell...



Så himla läckert!!
Skullle så gärna gå på dragfest där vi alla kunde sminka oss så här..;)
Underbart!!!


Nu ska jag lägga mig och ta det lugnt ett tag..;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0