Juli 09

in och säger hej

2009-07-31 @ 18:17:10

Ja det har varit lite full rulle nu,
varit på fotboll i Husum, hälsat på i Hornön hos Antons pappa med familj, mycket trevligt,
sett på film, Erik har hälsat på, varit på trav med Erica, Varit på stan med svärmor, ätit middag med svärfars, köpt mig en supersnygg klänning, sminkat lite och haft det trevlitgt...

Men det är lite stressigt nu, jag ska sminka mig och göra mig klar, blir flyttatillbakafest uppe i kväll...
Så då ska jag vara riktikgt läcker i min nya klänning!

I morgon kommer lite bilder!



Bjuder på en gammal sminkning jag inte vet om jag lagt upp tidigare...
Nä nu ska jag raka benen!



Och tack för alla kommentarer, speciellt från familjen Gripenroth som hittat sig hit, mycket kul,
men också till alla andra som tycker om mina sminkningar!
Jag blir så glad!

En till tur tillbaka till barndomen..

2009-07-29 @ 19:46:27

I dag så åkte jag och maggan till Farmor och Farfar i Torpet för att hälsa på lite,
vi kom på att det är flera år sedan Maggan var med dit så det var på tiden...
Själv är det ju mycket Sellin i mig så jag har hunnit vara där många gånger i år redan...;)

Det var nog mycket uppskattat och som vanligt blir man bortskämd med gott fika och god mat, Grillat älgkött och mandelpotatis med Bearneissås... Mmmm... så gott det var, och så längesen man fick äta det!! Som på den gamla goda tiden då man var liten och alltid var hos farmor och farfar..;)
Maggan och jag hann även spela lite "boll i snöre på pinne" som vi spelade i timtal förr när vi var där..
Så himla härligt att det stället alltid är sig likt, man vet hur allt funkar och vart det är typ...

Så är de ju så härliga att vara hos, man är alltid välkommen dit och man får bara vara... Riktigt mysigt!



Här sitter de och rensar blåbär som farfar varit ut och plockat på morgonen, alltid en massa bär, blåbär, hallon,lingon, hjortron... Och fisk... Han ser till att de alltid har nåt att rensa! ;)

Sen drog vi in till Mellansel en sväng, kollade in badhuset, skolan, gångvägarna, affären, vårt gamla hus, alla grannar och allt som man kunde minnas från tiden man bodde där..
Det var underbart att växa upp där och jag är mycket lycklig över min tid där, men jag känner inte att jag vill flytta tillbaka...
Det känns alltid så ledsamt där, som att allt är övergivet och man ser aldrig några människor där...
Och om man väl gör de så glor de på en som att de tycker man är värste utbölingen som borde dra tillbaka hem...

jaja.... kul alla fall att kolla läget!

Nu ska jag strax följa Erica till stallet, kolla travet´, ge hästarna mat och sen på Ica och shoppa!

Men ni får alla fall dagens sminknig....
Lite tråkig men den funkar till vardags!





Den klassiska eyelinern!



Hej hopp alla glada!

2009-07-28 @ 19:26:37

Idag har jag varit och fikat på sjukhuset med Mamma, Maggan och Angelina...
Hon skulle få byta gips så då svängde jag in där mellan besöken...
Mycket trevligt!

Innan det så tog jag en powerwalk med Patrik till jobbet, så fortsatte jag sen in till gullänget och därefter tillbaka hem igen...Tog drygt en timme och kändes väldigt bra!

Åkte ner på stan en sväng, köpte en spikmatta till älsklingen eftersom han hade så ont i ryggen så han var hemma efter lunch..

.

Så här såg han ut efter 20 min på mattan... Men han tyckte den var skön alla fall!!

Så var jag in på Make up Store med, fick äntligen prata med Marianne, om utbildningen och allt sånt...
Jag behövde tydligen inte oroa mig, för hon sa att jag var först på listan när de behövde nån extra,
Så det kändes riktigt kul att höra, skulle vara underbart att jobba där!
Vi får se vad som händer i framtiden men man ska alltid hoppas!!
Alla fall kul att få sån feedback av henne, hon trodde jag skulle ha fullt upp även om jag inte fick jobba med smink i butik och att hon gillade mina sminkningar på hemsidan!
Man känner hur man växer några centimeter på en gång!

Det blev lite smått och gott alla fall, men det mesta var ju slut så det var lite tråkigt, får gå dit igen då de fyllt på lagret..;)
Inte mig emot men det är ju kul att kunna köpa allt man tänkt då man lix är där...
Èn ansiktskräm, nagellack, läppglans och en turkos mascara blev inköpen i dag...
Lite lyx i vardagen!!

Sen så åkte jag och mamma till Mellansel och hälsade på i kiosken där, fick med mig ett par kuddfodral och körsbärsblommskvistar som lyser... Mycket mysiga!!
Och mycket snällt av Världens bästa Gusten!



Mamma och Gusten myser i den härliga hammocken som jag vill ha i vårt hus när vi nu köper ett...;) Eller när farmor och farfar vill flytta så vi kan köpa deras hus..;)

och ikväll blir det lugnt, Patrik är i Klingre och jag ska se på Ghost Whisperer... Äntligen Tisdag säger jag !!



Vardagssminkningen...





Och min turkosa sminkning där jag använt turkos mascara på underfransarna...
Blev inte så nöjd med den, ska göra om den sminkningen i morgon om jag får tid..;)



Och tack för kommentarerna om mina andra sminkningar!!
Satte nog besökrekord igår på över 130 besökare... Men dock bara 4 kommentarer...




Arabic style

2009-07-27 @ 19:10:25

Ja, när jag lix var inne i sminkrundan så fick jag lov att testa en sminkning till som jag hittat på Youtube..
Där fanns massor av olika snygga arabiska sminkningar, superkul, för de vill alltid ha det så extremt!





Ganska läckert, jag blev mycket nöjd med denna sminkning!

Men nu ska jag ta mig ett efterlängtat bad, med bubbel och ansiktsmask och härlig musik...
Sen blir det mys i soffan, kanske en film uppe hos Anton...

Permalink Smink och skönhet Kommentarer (7) Trackbacks ()

Tadaaa!

2009-07-27 @ 13:10:01







Ja nu har ni fått lite smakprov på mina sminkningar jag tänkt göra till hemsidan...
Ska sätta mig och spåna på lite mer sminkningar med, har en massa bra ideér..
Har även beställt nya visitkort i dag, men logga som matchar min hemsida,
www.sellinbeauty.com
med tidsbokning på baksidan... Kommer bli så bra!! 

Nu får ni ha det så bra! 



Sminktajm...

2009-07-27 @ 12:36:38

och så fortsätter semestern....

Igår så ringde pappa och fråga om de fick komma förbi, hela familjen, även Maria kom på besök.
Det är sååå uppskattat att de vill svänga in här en sväng... Men jag har ju fått tjata lite med...
Pappa ringer alltid annars när de är på väg hem från stan... "varför ringde du inte innan så ni kunnat hälsa på...`?"
Och aldrig nåt bra svar, men nu äntligen så kom de!
Även om det bara blir en liten stund så tycker jag det är så mysigt att träffas och få umgås med dem lite!
Fick även leka frisör på pappa som jag inte gjort sen jag var mycket liten, han var lite långhårig så jag klippte honom för första gången i mitt liv på riktigt!
Och han grät alla fall inte, ;)

Sen kom Mamma också förbi, så jag fick ge henne presenten..
Funkade jättebra och hon blev så glad!
Snackade en massa skit och kollade på bilder...

Så var det dags att hjälpa Maggan och Angelina att flytta vissa av sina viktigaste grejer till Ilkay där de ska bo numera...
Lite ledsamt faktiskt, men mycket bättre att de bor där än i stockholm så jag njuter ändå...
Men i morse när jag vakna så tänkte jag varje gång jag hörde nån i dörren att det kanske var Angelina, är så van att hon alltid brukar komma ner en sväng.... Men så kommer jag på att det kommer bli lite sånt nu då vi inte kommer bo i samma hus längre...
Åååååhhhh saknaden känns redan stor!
Jag uppskattade verkligen att vi bodde i samma hus, men jag är glad att jag alla fall fick möjligheten att göra det ett år alla fall...;)
Men sorgligt är det alla fall....
Jag ska aldrig skaffa barn... Tänk när de kommer hem till mig och säger att de vill flytta hemifrån... Vad jag ska gråta då!!!

Alla fall så har jag sminkat mig lite nu på morgonen....
Testat lite som jag kanske kan göra till fotograferingen för bilderna till hemsidan...
Så säg till om ni är intresserade av att vara med...

 



Äntligen lite party med min partypingla!

2009-07-26 @ 10:48:50

Hallå i stugan!
Igår så var det tänkt att jag skulle ut med grabbarna från PEAB,
de ringde i fredags och ville att jag skulle följa med, och eftersom jag inte varit ut en gång sen jag kom hem så tyckte jag det lät ganska trevligt...
Började dagen med en tripp på stan, lite fika och trevligt sällskap..
Kom hem med en reatröja från Cubus och en present till Mamma, en miniplattång, som jag tycker att hon behöver för att fixa frillan lättare..!
Patrik skulle komma hem och laga mat till mig, men jag fick bara beskedet att han inte orkade så han ville hellre bjuda mig på Max, och jag säger ju inte nej till det... ;)
Vi svängde in hos Malin och Andreas eftersom Patrik skulle vara där och parta lite,
så fick jag med mig Malin hem, vi spela Guitarr Hero och snackade lite, sminkade oss och fotade lite...
Som på den gamla goda tiden!
Så himla underbart!!



Men, peabgrabbarna kom aldrig så vi sket i dem och drog ner själva,
in på Olles och mingla, sjukt varmt på dansgolvet så jag orkade inte ens ta den danssteg, trångt och kladdigt, nä jag trivdes bättre där ute där jag fick träffa massa gamla vänner jag inte sett på evigheter, fick berätta om skolan och dela ut mina visitkort, ganska bra att gå ut så där och marknadsföra sig lite..;)
Hade mycket trevligt, även om jag blev tagen för att vara lillasyster men... Det bjuder jag på,
Mycket trevlig kväll, och roligast var nog att den spenderades mest med Malin, det var allt för längesen!!



Snyggast i stan!!






Så sovde Angelina här i natten till igår,
så himla mysig hon är...
Jag kan inte fatta att de ska flytta, kommer sakna Maggan och Angelina så mycket,
det gör ont i hjärtat så fort jag tänker på det, och de kan knappt fråga om de får låna ost utan att jag har nära till gråten...
Det känns helt fruktansvärt jobbigt!!
Klart jag unnar dem chansen att få testa nåt annat och få göra det de vill....
Men jag vill så gärna ha dem nära mig, få ha möjligheten att träffa dem när jag vill och bara veta att de finns här... tillgängliga...
Kommer sakna Angelinas spring här, "moster, får jag äta här?" , "Moster, kan jag få frukost här?" , "Moster får jag sova här?"....
Ja hon har verkligen kännts som en familjemedlem, alltid här nån stund på dagen, myser, spelar kort, pratar, bakar...
Men mest kommer jag så klart sakna Maggan, hon har alltid funnits i min närhet hela hennes liv,
Det mesta vi varit ifrån varann var väl när jag åkte till Malmö,
men annars har vi alltid setts nån liten stund här och där...

Men Angelina är så söt, jag satt och var ledsen över att de skulle flytta... så sa hon:
"Men moster, vi kommer ju tillbaka! Mamma kan ju bara skicka hem mig med flyg så kan jag vara här varje gång hon ska festa, och det blir ganska ofta... "
"Haha, ja men det blir ganska dyrt, det är inte så lätt... "
"Men mamma ska ju skaffa ett jobb så vi får mycket pengar, då kan jag åka till dig...
Moster... du behöver inte vara ledsen, och är du det, då kan du bara tänka Godis Godis Godis så känns det säkert bättre..."

Lite konstigt att det är hon som tröstar mig, men vad skulle jag göra utan henne? Så himla underbar och okomplicerad som hon är, helt underbar liten tös!!!
Alla fall så kommer ju mina sparpengar gå åt att åka ner till stockholm numera... För jag vill träffa dem ofta!!!
De är mina favoriter och jag älskar dem såååå mycket!!!
Det kommer bli det jobbigaste farvälet nånsin!

Men jag hoppas det är länge kvar...;)







Lite nostalgi bara för det...
Ska sätta ihop ett supersnyggt kollage sen om jag orkar!

Nu blir det lite smink och nagellack på det här och sen ska jag fika med Älsklingen på stan...!



Vilka underbara grannar man haft...

2009-07-23 @ 11:56:43

Igår så var äntligen kvällen här då familjen Gripenroths skulle komma på traditionellt kvällsfika hos mig...
Blev både scones och kladdkaka och det var tydligen mycket uppskattat för det blev nästan helt barskrapat..!!
Så himla mysigt att få sitta och umgås med dem, och komma på hur mycket man verkligen saknar att bo nära dem...
Bättre grannar kan man nog aldrig hitta...!
Ni är guld värda!

Det blev en massa surr, mest från min sida fick jag poängterat för mig, men ja ja, nån måste ju hålla låda! ;)
Även storasyster Linda joinade oss, mycket trevligt det med!

Jag hade ju tagit fram kameran så jag skulle fota en massa, men den surrades bort, dock hann jag med nån bidl i dörröppningen då de var på väg hem..;)



Storasyster



Heléne och Isabelle



Eveline och Elias

¨

Och Peter

Alla fall så hade jag en jättetrevlig kväll och jag hoppas verkligen att vi kan köra en repris på det igen...
Eller kanske kan vi ta en sväng till Risön för gamla minnens skull!!

I dag så blir det sjukt lugnt...
Känns som en riktigt tråkig dag och jag vill inte göra nånting...
Mina ögon ser ut som potatisar och jag är sjukt trött....

Men igår var jag alla fall snygg!!



Nu ska jag gå och drömma mig bort i HM katalogen,
är less på att vara ledig,
hoppas att PEAB ska behöva mig snart så jag slipper gå hemma...
Jag vill jobba, göra nåt som betyder nåt och få tjäna mina pengar..!!
Men det ser mörkt ut just nu... SUCK
Arbetsförmedlingen nästa?



Hur kan man känna...

2009-07-23 @ 00:11:38

Så mycket tårar,
så mycket sorg,
så mycket känslor,
så mycket saknad,
så mycket ilska,
så mycket bitterhet,
så mycket kärlek,
och så mycket glädje på samma gång?

just nu är det mest bara tårar som faller...
många också,
men jag hoppas att det bara går över till glädjetårar sen,
då jag kanske kunnat smälta detta,
ta det till mig och förstå och glädjas.

Men det känns långt borta,
allt blir långt borta,
och jag orkar inte gå hela vägen,
jag vill inte, men jag vet att jag kan, och att jag kommer göra....



Vilken mes man är...

2009-07-21 @ 15:41:44

Ja det är verkligen tur att inte alla är som jag ibland, då skulle vi inte haft en läkare i världen....

Skulle just slänga in en tvätt i maskinen och stänga luckan då jag klämde fingret i handtaget...
där var en vass kant som jag skar mig på, så mitt på toppen på pekfingret fick jag ett streck, jag kollade och trodde att det vara var ett smutsstreck från plåten, men så när jag tittade så plötsligt öppnades strecket och det började forsa ut blod....
Och alla som känner mig vet ju var jag tycker om blod...
Det börja snurra som tusan i huvet och jag våga knappt fortsätta stå, och ont gjorde det med!!
Skulle precis sätta mig ner och vänta på hjälp då jag kom på att jag hade fått plåster från "Ahlgrens bilar"
som jag faktiskt hade i väskan som jag hade med mig, så snabbt in i den och fram med ett plåster, och med tankarna på godis så fick jag på mig plåstret utan besvär och så var det hemska över, dock inte smärtan men..
Man är ju härdad.... :P
Som sagt, ibland skiner det igenom vilken rixmes man verkligen är... ett skrapsår och man är nära att svimma...



Mitt tjusiga plåster med bilar och husvargnar på...;)

Så kom ju Sandra Nilsson hit idag, promenerade ner på stan och snackade lite, shoppade lite, tittade massor, fikade gott och hade allmänt trevligt!
Jag fick mig ett par gosaker på Glitter som hade superrea, 75% kan man ju bara inte blunda för...;)



Två par örhängen med rosetter, ett par jättefina örhängen med diamanter som en blomma, ett armband med blå diamanter och ett hårt armband med en blomma på...
Allt detta under hundralappen, mycket nöjd!!

Sen blev det bara lite skavsårsplåster på Apoteket....
Men ändå en mysig dag och hoppas att vi gör det igen för det var mycket trevligt!

Nu har jag slängt in sista tvätten, bäddat rent i sängen och städat lite...
Ska sätta mig framför tvn, en stund, ska på middag hos svärfars som gör min favoriträtt, Stuvade makaroner och korv...
Sen ska jag vidare till Storasyster och äta rabarberpaj...
Mycket uppskattat att bli bortbjuden så där!

Ha en härlig dag!



Min lillstumpa

2009-07-20 @ 18:03:23

Hallå i stugan!
Blir dåligt med inlägg här nu jag vet,
men det är dåligt med kommentarer med så jag tycker det jämnar ut sig... ;)

Alla fall så blev det en supertrevlig tripp till Umeå i Lördags med paret från Ås, Falle och Malin...
Mycket trevligt, vi hämtade dem, drog till Umeå, åt på båtarna vid hamnen,
Grillad fläskfilé, klyftpotatis och Bearneisesås.... Kan det bli bättre?



Malin och Patrik



Andreas och jag

Sen så kom Robert dit och vi fortsatte till Harrys och satt där och myste lite innan bion skulle börja



Vadå linslus?!?... Malin, Andreas och Robert



Sen så blev det äntligen filmdax....



Sååå himla bra film, verkligen en mysig, och hysteriskt rolig film!!
Rekomenderas starkt!!!

Sen var det bara raka vägen hem,
Anders och Cristian kom förbi en sväng, lira lite guitarr hero och hade det trevligt....



Så på söndag så kom Maggan och Angelina ner, och visade sitt gips,
för min lillstumpa hade ju brytit armen på lördag kväll...
Skithemskt tyckte jag det var när de skulle berätta hur det gått till....
Men mycket stolt över snuppan som var så duktig...

Så klart så pimpade jag hennes gips lite, glitter och diamanter...



Min älskling!!

Sen så drog vi på stan...



Så klart så måste ju handikappade barn åka vagn...;)
Och eftersom hon hade varit så duktig kvällen innan hos doktorn så tyckte jag att hon var värd en present,
så hon fick en efterlängtad skinnjacka av mig och Patrik...
Får visa bilder då gipset är borta...;)

Blev hemmagjord pizza igår, med Maggan och Angie som sällskap...
Sen blev det så lugnt, vi såg Änglar och demoner,
Mycket bra film!

I dag så åkte jag till Bredbyn, för sminkning av Maria och Ingrid, pappas fru och svärmor...
Var ett efterlängtat besök och mycket uppskattat, från båda håll tror jag...

Ingrid var först på stolen...



Tyvärr ingen förebild, men hon blev mycket vacker som ni ser
Så var det Marias tur,



Även hon blev mycket tjusig om jag får säga det själv...
(bilder förstoras om ni klickar på dem)

Så fick ju även Kajsa lite smink, så klart!



Rosa skugga, rosa glitter, rosa mascara och rosa läppglans...
Snygg!

Så ringde ju min favorit från Tranås idag, som jag saknar henne!!!



Så himla härligt att få prata lite med henne igen..!!
Plus att hon sa att hon var sugen på att kanske komma upp en helg...!!
Skulle ju vara såååå himla underbart!!
Sjukt kul!!!
Annars kanske jag kommer ner till henne...;)

Och nu är jag hemma igen,
ska kura ner mig i soffan, Patrik är i garaget och jag ska äntligen få se min nya film,
PS. I love you

Jag kommer nog gråta mig igenom den, men den verkar ändå mysig....
Så i detta regnrusk tyckte jag det passade bra...



HA en härlig kväll!!



And the days go by...

2009-07-18 @ 12:05:24

Jag har haft fullt upp, inte orkat sätta mig vid datorn för då är det så lätt att tiden flyger iväg...
Var till IKEA i torsdags med far och småsyskon, mycket trevligt!!
Blev bara några få inköp, glasskålar, hopfällbar barstol som jag kan ha när jag ska åka iväg på sminkningar, doftljus, sjal och örhängen...
Men ändå mycket up´skattat att få umgås lite...;)

Sen så på kvällen följde  jag Erica till stallet, kollade på när hon tränade inför helgens tävling...





Riktigt mysigt att vara där i stallet med henne, speciellt för att vi inte hunnit umgås så mycket på sistone, så det var kul att få rå om henne lite i stallet, riktigt fint väder med så mysfaktorn var hög!
Man blir så himla glad av att vara med henne!



Igår så var jag på stranden med Josefin hela dagen, kallt i vattnet men mycket skönt i solen,
satt och prata skit och trams i 4 timmar... Mycket att prata om..!
Sen så drog jag hem, tog en dush och snyggade till mig lite, tog en matbit på Max och sen så väldsgästade vi Malin och Andreas...
Också mycket trevligt och efterlängtat!!
satt där och surrade till sena kvällen....
Så ikväll kanske vi drar till Umeå och äter och ser på bio med dessa människor... För omväxlings skull!
Så mysigt väder med!

Nu har jag städat lite, ska sminka en tjej i dag till ett bröllop så jag har fixat allt,
ska dra ner på stan en sväng, kolla in rean....

Har även tagit pris som världens sämsta syster med tydligen,
inte alls så kul, men vad kan jag göra?
Jag är den jag är, och det är inget jag kan ändra på..
jag kommer alltid oroa mig, och vilja ha dig i min närhet, även om det inte är ömsesidigt...



Nä nu ska jag flanera lite! Ha en bra dag!!



Onsdagkväll, ensammen och trött

2009-07-15 @ 22:55:10

Ja så var det snart dags att krypa ner i sängen,
men eftersom Pappa tyckt det varit så lite här på bloggen ett tag nu så tänkte jag slänga in ett litet och berätta vad jag pysslat med idag...

Har ju fortsatt min påtvingade semester nu, och idag så var det en heldag med Pappa, Kristoffer och Kajsa,
de hämtade mig, vi åt gott på Matcompaniet, tog en sväng på stan och åt glass på Torget lekte en massa i lekparken...
Sen var dagen slut med dem....
Det var dock mycket uppskattat från min sida, eftersom de är lite som en egen familj nu, och jag och Maggan är lite som utanför, är det så himla kul när man får vara med och göra saker och själv känna att man hör till den familjen, att man inte bara finns på pappret utan och verkligen får vara med och lära känna mina småsyskon och så...
Jag tycker det är jättemysigt!! Önskar det kunde bli oftare!

Sen så hämtade jag Patrik på jobbet, vi åkte en sväng in till stan,
hem så Patrik fick snygga till sig, hämta Anders, fick ett supergulligt tvättsvampshjärta av min favoritErica, rosa för att hon tycker om det, grönt för att Viola tycker om gräs och ett hjärta för att de tycker om mig. Så himla gulligt!! Tänk vad så lite kan göra så mycket, det var nog det bästa i dag!
Så åkte vi på Åkes och handlade, sen vidare till Gärdal där vi kolla in Peab Anders hus, och kaklet han skulle sätta i köket...;)
Sen var det dags att åka till Jocke och gänget, så satt vi där, typ kl 17.00, vrålhungrig som aldrig förr och bara väntade på maten, jag var ju inte på partyhumör och hade mest tänkt äta och sen åka...
Men timmarna gick och ingen mat kom på bordet och jag kände mig bara grinig och hungrig, utstött men orkade heller inte vara social då jag inte kände nån och det enda jag tänkte på var hur hungrig jag var och att jag hellre ville åka in till stan och ta ett maxmål för det skulle gått fortare.....
21.00 så fick jag äntligen stoppa mat i magen, och efter det så var min stund kommen, jag tog bilen och åkte hem, ensam och trött... Alla andra var partyprissar och var  på G, medans jag tappat allt uns till sug då jag väntat, och väntat på maten.....

Så nu sitter jag här, trött som få, funderar på vad jag skulle behöva från IKEA då jag och Pappa och barnen ska åka till dit i morgon bitti, även en anledning till att jag ville åka hem, så jag skulle få sova lite....
Ska bli himla kul!!!

Nä nu blir det sängen!
Kram



Body pump

2009-07-13 @ 18:53:13

Jajjemen, om en stund så drar jag, Patrik och Anders till gymmet för att delta i Body Pump, typ träning med hantlar till musik...
Ska bli himla kul!
Skönt att göra nåt sånt med..!

Idag har varit slappt, även om jag har lekt hemmafru,
gjorde mig snygg, veckohandlade, lunchade med Patrik, städade, (sätt er ner nu..) jag..... Lagade mat till Patrik..;) !!!
Mycket uppskattat!

Ledig hela veckan så det lär väl bli liknande dagar...
ska baka lite, tvätta lite, kanske dra till IKEA om jag får och hittar nån som vill sällskapa...



Älsklingen och jag på väg till Svärfars och äta tacos i lördags..
Sen fortsatte vi och hälsade på Daniel Wikström med familj,
blev mycket surr, godis, och Guitarr Hero...
Mycket trevligt!

Igår så tog jag och Maggan en sväng på ÖB, shoppa loss lite smågrejer...
sen så blev det tårta hos Mammas Anders, som fyllde år!
satt och myste lite där, var social som vanligt, sen så blev det middag på Marco Polo med Linda och Kristoffer,
och sen bara hem och ha filmkväll, Patrik och Anders så en krigsfilm i vardagsrummet,
så jag myste med Kevin Costner i sovrummet i stället.....



Äntligen helg!

2009-07-10 @ 12:37:29

Eller ja, jag har ju varit ledig sen i onsdags, men ändå,
äntligen kommer min älskling att vara hemma med mig på dagarna..!

Igår så var det kalas hos farmor och farfar för min faster och kusin som fyller år idag..
Grattis!!



Kusinerna  och den underbara packmoppen som hängt med så många år.....
Fina minnen!



Och så tog de fram resten av leksakerna, Patrik och Angelina på den ena.



Pappa och Kristoffer på den andra....



Tuffaste tjejen



Kajsa och jag lekte lite...



Patrik och jag ...

Så kul att få träffa kusinerna med, inte allt för ofta som vi ses tyvärr..
Och de växer i kapp mig så jag får åldersnojja...
Men det var mycket trevligt,

Tidigare igår så fick jag för mig att sminka mig lite Dragliknande...
Dock så hittade jag inte brynvaxet så det blev bara översminkat...
Men det är ju så himla kul vad man kan forma ett ansikte





Miss Peach!!

Nä nu ska jag springa ner på stan och se om jag kan hitta nåt fint som jag kan ha i kväll då jag och Patrik ska ha myskväll, det blir middag och en efterlängtad bio!
Ska bli mycket kul att få rå om Patrik för första gången sen jag kom hem...
Äntligen börjar det lugna ner sig lite!



JA föresten, kolla vad jag hitta i tvättstugan igår...
SUCK!!!



Har kollat det på Anticimex och det ser ut som att det är en kackerlacka....
Har mailat till hyresvärden så jag hoppas han kan ta tag i det...
De är så himla äckliga djur!!!!



Söndag igen...

2009-07-05 @ 12:09:25

Och imorgon ska man tillbaka och jobba...
Igår så blev det upp och iväg till gymmet, Äntligen,
nu har ju Patrik fixat träningskort där med så nu kan vi köra hårt!!
Vi gick in på Stadium en sväng med då Patrik inte hade kläder så han kunde gå hem i regnet,
han shoppa lite så blev det en fika på Barista.

Hem och duscha, städa efter partyt som blev och iväg ner på stan igen med Patrik och Anton,
köpte Guitarr Hero World Tour och en mick så nu kan 2 spela gitarr och en sjunga, perfekt!
Så det var väl vad kvällen fortsatte med..
Vi gjorde Tacos och Anton åt här, sen så lira vi mest hela kvällen...

Blev dock inga bilder, men ni kan få lite mer från fredagen i stället...;)



Maggans super pose



Nya skomodet?



Systrarna Sellin i sitt Esse!



Dancing Queens!


Anoton


systeryster


Cola eller Bacardi, vad väljer ni?


Älsklingen och jag


Anton och Patrik


Anders och Falle


Också jag, snacka om bländande leende! ;)

Ja det var väl det hela...
Nu ska jag ta och sminka mig lite, kanske kommer Linda F förbi i dag med hennes pojkvän,
annars blir det nog bara lite guitarr hero, hälsa på Svärfars och bara ta det lugnt hoppas jag ...
;)












Snygga, vackra och otroligt underhållande

2009-07-03 @ 23:33:11

Hur skulle man annars beskriva medlemmarna i vår familj?
Så himla underbara och jag är så lycklig som har dem i mitt liv!

Var ju till frisören i dag, fick utväxten borttrollad och lite slingor i luggen, nötta toppar bortklippta och tipsat henne om The Baseballs så hon nu är helt såld på dem!!
Resultatet blev mycket bra, fick en fräsch färg som ser naturlig ut..!





Här syns det att det är lite ljusare under luggen...
Mycket nöjd alla fall...

Sen blev det en trevlig tur på stan med Mamma, Maggan och Angelina,





Vår hyllning till Michael som Maggan sa...

Härliga tjejer att spendera tid med, synd att det inte blir oftare!



Mammas, Maggans och Min fot, kan ni gissa vem som är vems?

Sen så var det hem och snygga till kära mor,
Skulle klippa henne, färga håret, färga bryn och fransar, göra ansiktsmask och sminka och styla henne...
Tycker det är så himla kul för det blir sån skillnad på henne...
Jag lovade att inte lägga upp den, men jag tycker det är värt att visa vad man kan göra med lite smink bara..:;)



Före bilden, Så vacker utan spackel....





Kolla Så himla vacker hon är! Och hon är min mamma, får man se så bra ut när jag blir så gammal så kan jag dö lycklig!!!

Och det finns likheter hos lillasyster med, som jag fick sminka inför festen...
Bara för det så bjuder vi på förebilden här med så mamma slipper känna sig uthängd!





Och så läcker hon blev!!!

Nu ligger jag här i sovrummet, grabbarna har fest där ute, spelar poker och det är väl inte riktigt min starka sida,
ska gå upp och se vad som händer på festen där uppe, sen blir det nog sängen för min del...



Världens sötaste styvmormor!

2009-07-03 @ 08:01:50

Jajjemen, det har jag!
Pappa kom förbi nyss med denna:



Och ett lycka till kort efter att jag tagit examen som Diplomerad Make up Artist!
Tycker det var mycket gulligt, och det var väldigt uppskattat!
Hade ju så klart vart kul om hon kommit förbi med den själv, Ni är ju alltid välkommna hos oss!
Men jag får ta mig en tripp till Bredbyn..;)

Ska strax ta mig ner på stan för mitt efterlängtade frisörbesök,



För så här kan man ju inte se ut, nu syns inte utväxten på denna bild, men även pappa konstaterade att det behövdes göra nåt åt det!
Ska ner på Make up store med, har inte hunnit dit sen jag kom hem..
Sen kanske det blir en fika med mamman på stan, och sen ska vi hem och leka frisör här,
jag ska nog klippa och färga hennes hår, kanske färga fransarna med, göra en ansiktsmask och bara umgås lite,
kanske tar vi med oss Maggan och Angelina och badar lite trots molnen på himmlen....
Fanns det nåt härligare än att bada på Sandudden när det regnade???

Ha en underbar dag så visar jag resultatet senare!

Och eftersom jag blir på så bra humör så får ni ännu en låt av The Baseballs här,



Hey there, Dilalah

Jag ska ändra spellistan sen så ni bara får höra denna underbara musik, men just nu får ni nöja er med att kolla in klippen...;)



Stinkande fötter..

2009-07-01 @ 23:06:20

Ja allt stinker verkligen apa efter en lång svettig dag i denna värme,
i dag har det varit sån luftfuktighet också så man blir ju kladdig utan att göra nåt...
Nä jag är verkligen ingen riktig sommarvärme, trivs bättre i kylan...
Men men visst är det skönt med sommar, om man ändå slapp anstränga sig nåt vidare...

Ska strax lägga mig, har packat och gjort klart inför efterlängtad hemfärd i morgon,
ska bli sååå skönt!

Saknar min sambo och hans sällskap,
saknar min systerdotter som kommer in och är så underbart gullig som bara hon kan,
saknar min nya stora kudde,
saknar att vara hemma...!

Tur jag har hittat ett band som håller mig på bra humör,



The Baseballs

Man blir glad av deras musik, så får man sjunga en trudellutt, reta chefen lite för att han är en SG, och sen sjunga lite till så blir dagen räddad!!

Nä nu blir det sängen!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0