Januari 09

Födelsdagsfest och storbrand i Övik

2009-01-29 @ 20:46:03

Grattis Anton på födelsedagen!






Ja, detta är min blivande svåger!
Ett energi knippe när han vill, skämtar och bra på att bju på sig!
Speciellt när kameran kommer fram tittar teaterapan inom honom fram!
Älskar det!
Ha en bra dag på din dag!



Efter lite tårta upstairs kommer de och skriker...
"det brinner i huset"
Så vi springer till fönstret och får se att det brinner på solgårdsgatan...
Usch så himla hemskt det är!
Ett 40 tal som bor där och de verkar ha svårt att släcka elden...
Ett gammalt trähus desutom...



Jag tycker så synd om de som bor där!
Att ens hem skulle brinna ner måste vara det värsta innan döden!
Nä jag är glad att jag bor i tegelhus och längst ner...;)

 


Pilates!

2009-01-28 @ 18:48:59

Hujeda mig...
Nu har jag kört pilates i 50 minuter...
Har letat på Youtube efter olika pogram...
Verkar ju inte finnas nåt långt program, man får pussla ihop dem..
Men det var kul! Och jobiigt!






Körde detta pass tre gånger för jag tyckte det var ganska kul..!
Sen när jag lärt mig rörelserna så kan jag ju göra det själv och upprepa fler gånger...
Men jag tror det tog ganska bra ändå..
Klarade dock inte den sista övningen han gjorde, men det kommer det med!
Är ganska rädd att jag kommer ha grym träningsvärk i morgon...
Men vad gör man inte?
Beach -09 here I come!

Det är kul med Pilatesbollen...
Hoppas Maggan köper en snart så vi kan träna tillsammans hemma!

Onsdag

2009-01-28 @ 17:55:30

Hallå allihopa..!

Trött som få, ska nog lägga mig och vila lite nu medan Patrik är i garaget...
Man blir ganska trött och sliten när det snår lite och snöregnar...

Men skönt nu då det börjar bli ljust då man åker hem...Om man åker hem normal tid...
Blir sällan jag får göra det, jag som alltid är sist,
Men snart blir det ljust då jag åker med..;)

I helgen ska jag och Patrik bo på hotell..
Hotell Höga Kusten, Winther Bygg bjuder på 20 års kalas..!
Lördag till söndag med lite aktiviteter och mat och underhållning!
Tyvärr så förstörde Patrik min helg, han sa tidigare att vi skulle åka på Ikea på söndagen... Det var hans förslag och jag tyckte det kändes jättekul! Då man lix var där!
Men nu så kom han och sa att vi skulle åka med Jörgen helt plötsligt, och det betyder att vi inte kan göra som vi vill, därmed inget Ikea! 
inte nog med att han sabba förra helgen med att sova i stället för att mysa på relaxen på paradisbadet och bjuda hem dammsugarförsäljare mitt i söndagen, 
Så krossar han mina drömmar för den här helgen med..! 
Jag som verkligen hade sett fram emot Ikea, nu känns inte hotell vistelsen lika lockande...
fast jag ska ju följa ändå men det blir inte lika kul....
Suck! 

Jag får ta och flörta till mig en plats på hotellvistelsen som PEAB ska på i lycksele nästa helg! 
Där blir det garanterat MYCKET roligare än med Wintherbyggarna! 
Men tyvärr är jag ju inte anställd så det är nog inte troligt att jag får följa, om jag inte övertalar dem att låta mig köra..;) 
Hade varit grymt kul! 

Jaja... Nu ska jag vila lite efter en tung dag, 
ha en trevlig kväll!



klart hos käftis...

2009-01-26 @ 19:21:41

ja, så var dagen kommen och jag har varit till tandläkaren för första gången på 5 år..
Och jag ställde alla frågor jag kunde och ifrågasatte om hon skulle lura mig att jag har fler hål än jag egentligen har..
Men som tur är så var jag ju till Monica, min vanliga hygienist som jag haft så länge jag kan komma ihåg..
Så jag litar nog på henne ganska mycket..

tyvärr så hade jag 3 små hål som behöver lagas...
Så den 2 mars är det bokat... dyrt blir det också... SUCK!!
Men men... Hålen var mitt eget fel då jag inte använt tandtråd trots att jag har så många tänder kvar och så tätt emellan dem!
Hon har tjatat på mig så länge jag kan minnas om tandtråd... Men det fastnar aldrig i min rutin... det är ju sååå svårt att få ner tråden mellan mina tänder med..
Men nu, nu har jag köpt plackers så nu blir det andra bullar...
Plus att jag ska äta flourtabletter så jag förebygger hål..

Nu är "Kampen för utrotning av tandläkarna" igång! Jag och Monica ska jobba tillsammans...!
Nästa år blir det utlåtande...!

nu ska jag bädda ner mig i sängen framför tvn med en macka och en tidning medans Patrik ska kolla på dammsugare!



Söndag med avbruten krigsfilm

2009-01-25 @ 19:55:49

Så var söndagen snart slut..
Det snöar ute och blåser...
Var en sväng på stan med pappa och de små trollen...
Kikade runt på Cleas Olson och sen på Gallerian en sväng..
Tryckte i mig lite strips på Sibylla..
Mysigt med en dag med familjen från bredbyn i bland med... Blir ju inte så ofta tyvärr...

När jag kom hem satt Bengan och Elin hemma hos oss och spelade Skip-bo,
Så då fick jag joina också...
Kul att träffa Bengans fru också... ;) Som vi bara sett genom fönstret förr...
Tyvärr kom han med den tråkiga nyheten om att han skulle flytta...
Jaja, gäller att ta vara på tiden...
Sen åkte Elin tillbaka till Östersund och Bengan stannade kvar på middag hos oss..
Efter det skulle vi ta en match i bowling, men det sket sig då det redan stängt...
Så det blev film hos Bengan i stället, i hans lilla lägenhet...
Men det var så dålig film så jag avbröt och gick ner för att duscha och göra mig klar för morgondagen...
Ska ju till tandläkaren också...
Ångest!
Litar inte på dem mer, de kommer lura mig att jag har massa hål....Suck!

Jaja... men jag ska alla fall duscha mig nu... sen kanske jag går och joinar grabbarna där uppe sen...
Vi får se...

Under tiden så bjuder jag på en bild...
Kanske lite naket, men samtidigt ser ni ju inget...
Men jag tyckte den var ganska konstnärlig....;)





Eller vad tyckte ni? Nästan så man ska sälja den som tavla...!



härlig lördag!

2009-01-24 @ 17:48:57

Var till frissan i dag...
Hon hade alla möjliga knasiga ideér om mitt hår, men hon tyckte det skulle passa bra med frisyr i Rihanna stuk, men jag måste först spara ut luggen...
Sen ville hon permanenta afrokrull...
Det får bli en annan gång... Även om jag varit sugen på det många gånger... Det skulle slita så hemskt på mitt hår, för att ens få det att funka skulle man få lov att sönderpermanenta.. så nästa utväg när de växt ut lite skulle vara att raka...
Jaja... Alla fall så började vi soft, vi förskökte ljusa till mitt hår till brunt i stället för svart... Och det gick ganska bra..
Sen var det tänkt med superljusa slingor i luggen.. De blev lite guldiga... eller bronsbruna skulle jag nog säga..
Men det blev bra ändå!
Hon fick fria händer vid stylingen så resultatet blev ganska stort!



Före bild, härlig utväxt och mössfrilla...





Efter frisörbesöket så gick jag och Johanna N på stan, känns som evigheter sen jag var på stan.. Kände inte igen mycket av kläderna.. Det var kul..
Hittade till och med tröjan jag har på bilden på rea.. 75 spänn...
Sen en klänning jag tittat på på Vila för 125... Helt underbart!
Hade en underbar dag med Johanna, vi kollade mycket, åt subway macka, sen blev det ett härligt besök på fin inunder.. Vi hade grymt kul! Så nu har jag lagt undan en BH där som jag ska försöka flörta till mig av Patrik....
Och kan ni tänka er, den här gången fick jag ännu mer smickrande storlek på bh:n... Man kan nästan tro jag är Pamela...!


Sen hade jag lite att göra i går då jag var barnvakt till Angelina... eller hon ville bli sminkad som jag, och då kunde jag inte låta bli...
Så jag sminkade henne... Sötsnuppan min!



Hon ser ut som en lite docka..

Nu ska jag se om Patrik och jag ska ha myskväll...



Min olycka andras lycka....

2009-01-23 @ 19:56:43

Dagen efter min dåliga dag kom pappa, : Var det jobbigt med pumpen i går... ( med sån där tycka synd om men ändå väldigt ironisk röst....

Haha, ja vad säger man, Skadeglädje är den enda sanna glädjen..
Jag slår besöksrekord varje gång jag skrivit om när jag haft en riktigt dålig dag, och det är ju inte så att jag skriver en rubrik som är så tilltalande att nya människor läser...
Nä det måste vara så att ni, min familj och mina vänner, ni gottar er så hemskt i min olycka så ni gillar att sitta och läsa och skratta åt min olycka... Visa alla ni känner så de också får sig ett gott skratt!
Ja, så måste det vara...
Men jag är inte den som är den, jag tycker det är kul att ni kan glädjas av min tillvaro...
Kanske är det som Maggan sa, "ja men du som alltid har så kul och är så glad, då känns det bra att det går dåligt för dig med" (eller nåt sånt, tappade lite ordningen men hon mena nåt sånt..)

Har hunnit med några härliga blunders med, som när jag lämna skorna på jobbet för att de skulle torka, och kärde hem i tandläkar sockar, så var jag så här <--> nära att gå in på affären i dem... Men jag kom på mig och lät bli att ge de andra kunderna ett gott skratt...
Sen i morse så hade jag fått tillbaka min bil, Mikael hade bytt med mig i 2 dagar, och när jag skulle på jobbet i morse så fick jag bara motorstopp på motorstopp, de bah, Böu, böu... och jag kunde inte fatta vad som var fel, jag gasade extra mycket om det var så att den slirade i snöhögen... Böu... Nä det funka inte, så jag skrek till Patrik, Hjälp mig da!
Samtídigt så tände jag lampan och såg att jag lagt i 6:an i stället för backen... Haha! Pinsamt... Men på bilen jag hade innan satt backen där 6:an var... Så jag reagerade inte... Haha...

Patrik och jag har köpt den där nya tandkrämen som skulle göra tänderna vitare på första borstningen...


Före


efter,
ursäkta sneda tänder... Född sån...
Men såg ni nån skillnad? Förutom rödare läppar och tandkött...?

de kändes rena alla fall....

Nu har jag lovat att sminka Angelina... Vi ska ha myskväll så ska hon sova här..

I morgon ska jag till frissan... Får se vad vi hittar på då!



Usch...

2009-01-21 @ 18:08:16

Jag har haft en skitdag i dag... eller den var ganska okej, men jag blev blöt om fötterna i dag och less och kall och ville bara hem, men så fick jag lov att hämta pumpen jag lånat till rörmockarna...
Och den satt ju för det första fast, sen så var den dragen fram och tillbaka så slang och sladd hade virat in sig i staket och allt möjligt...
Jag var svettig och kall och jag fick inte loss den... sen att heeela slangen var fylld med lera gjorde ju inte saken bättre.
den var hård som en stock och jag fick kämpa för att få in den i bilen....!
Det var värre än att åka spark i grus... och ensam var jag i mörkret, alla hade åkt hem så jag blev som bitter över det med... Plus att containern där alla grejer skulle in var det parkerat två traktorer, så det blev sååå mycket bökigare att lägga in alla saker, och givietvis så öppnas ju dörren åt fel håll så jag kunde inte ha den öppen när jag skulle bära dit det, utan förbi dörren, lägga ner sakerna och sen öppna, sen kunde jag lägga in för att sen stänga för att kunna hämta resten av grejerna.. Helt simpelt egentligen, men eftersom jag var i´rriterad, blöt och hungrig så kunde jag inte vara så smidig som jag är i vanliga fall...
Att jag alltid ska vara sist...
Men men. vad gör man inte? Det är ju mitt jobb...
Det som gjorde hela dagen sämst var ju att när jag kom hem, kvart i fem, lycklig över att få sitta i lugn och ro och äta med min älskade, ja då hade han gjort mat åt sig själv och ätit redan! Dessutom en maträtt som inte jag gillar så det blev inget till mig...
Då brast det, sååå less jag var då... satte mig bara ner och grät....
Men nu känns det bättre, nu har jag fått några bilder på mig själv retuscherade så nu känns det underbart! ;)
Ska göra mig en macka och sen ska jag mysa framför tvn, kanske blir det tv mys hos Bengan i kväll, får se hur trött jag är...



bjuder på en jeansbild från i sommras....

På lördag ska jag till frissan, försöker luska ut hur jag ska göra med håret, om det blir Rihanna frilla eller om jag bara ska färga det ljusare och kanske nån kul färg, nån slinga eller nåt annat läckert?
Ska bli himla skönt alla fall, så längesen jag var till frissan  nu!



Patrik och jag, min stora kärlek!
Sånt här ska pryda vår vägg i sovrummet sen!



Engelsk frukost..

2009-01-18 @ 13:25:57

Patrik åkte vid 8 i morse, så jag gick och duschade och grejade lite, sen kom jag på att jag skulle ringa mamma och höra om de ville äta frukost med mig...
Så jag bakade scones och gjorde ordning med marmelad, ost, the och juice....
De kom vid halv 11, så jag hade tid på mig att städa ordning och göra riktigt mysigt, '
tände ljus och sånt..
Angelina kom ner och ville också ha frukost, som vanligt... Vår lilla älsklingssnyltare.. ;)

Men det var mysigt, vi pratade en massa,
Maggan kom också så det visades bilder från fotograferingen med Patrik,
tyvärr skratta mamma och Maggan så de grät när de fick se mina konstiga poser och grimaser,
Jag ser faktiskt ganska ful ut på vissa bilder,
och vissa ser jag ut som en valross och andra sumobrottare, på vissa ser mina bröst groteskt stora ut...!
HAha! Man kan inte annat än skratta!

Men det fanns Faktiskt många snygga bilder med, så det spelar ingen roll,
jag vet att jag inte ser så hemsk ut i verkligheten, alla fall inte i mina ögon... 
Kanske skulle kunna trimma lite daller, men storleken är det absolut inget fel på,
jag trivs bra !

Nu ska jag lägga mi och slappa i soffan som jag inte gjort på jättelänge...!
Varit så himla mycket att göra jämt...
Men nu är julen borta, det är städat, Patrik är borta, gymmet får vänta på grund av hostan,
och angelina har gått hem igen...
Så nu blir det lugn och ro... ;)



Min storasysters lillasyster är min tremänning...

2009-01-17 @ 21:23:46

Ja, så var julstöket borta,
Känns sååå himla tomt nu utan granen och alla tomtarna...
Trist och grått blev det hemma...
Varför kan inte fler ta fasta på , "julen vara än till påska"?
Det hade ju varit så mycket mysigare...
Nä då skulle de i stället införa straff på alla som inte tog bort julsakerna till trettondan, diskussion från Rix FM,
Fatta att så många stör sig på om grannen har ljusstaken framme eller inte...
Det finns ju värre saker att koncentrera sig på...
Men men, det är borta alla fall, och jag ska försöka vänja mig, men jag längtar redan till nästa jul!

Var och firade min Storasysters lillasysters födelsedag i dag,
22 bast blev Emma, som för övrigt också är min tremänning...
lite invecklad familj, jag vet, man har som extra av allt, och många att hålla reda på, svårt att dra gränsen var ens familj egentligen slutar...
Men det var himla trevligt alla fall, mycket folk man sällan träffar så det var kul!
Sen fortsatte jag vidare till pappan en sväng, skulle bara säga hej, men så vips har det gått två timmar till,
tänk vad tiden går fort..!
Men det var mysigt, småsyskonen ville leka, visa mig saker, göra saker till mig och läsa saga....
Hann inte vara med dem lika mycket som jag velat, men det får bli fler gånger..
Jag är där alldeles för sällan utan anledning, oftast är det ju om nån fyll år eller dylikt, tyvärr....
De var glada att ha mig där så det kändes kul!

Jag ska sätta mig och mysa framför tvn...



Bilderna?

2009-01-17 @ 13:52:26

Ja, nu så har jag fått hem bilderna,
några har gått tillbaka för redigering... ;)

Men några blev riktigt bra,
Och det syns att vi verkligen är kära...
Det var det som var meningen...!






Det blev lite naket, men det var hur kul som helst!
Tyvärr fastnar inte mitt leende så smickrande på kort, och jag skrattade nästan hela tiden...
Men men, jag hade ju kul ! Det var ju huvudsaken!



Fick ju lov att göra några bilder med Malin med!

Ja det var kul, och jag skulle lätt göra om det!



Glamourmodell?

2009-01-16 @ 16:39:52

Hallå allihopa!

Igår var en spännande kväll!
Jag och Patrik, Malin och Andreas var till FotoFredrik och tog par bilder,
Snygga bilder med ljus bakgrund och mörka skuggor, lätt avklätt...
Det blev himla läckert,
Sen blev det ensam bilder på bara mig, och bara Malin och sen så fick vi ju lov att ta några tillsammans jag och Malin!
Det var himla kul! Längesen jag hade så roligt på det sättet... Det var nåt nytt och spännande!
tyvärr har jag inte fått fram bilderna än så jag vet inte hur de ser ut,
Men han skrev att det var 800 bilder på mig och Patrik, många väldigt konstnärliga och vackra...
Ja vi får väl se men det, jag vet ju inte alls hur jag ser ut då jag inte ser mig själv i spegeln,
om jag har dubbelhaka så känner inte jag det, så jag kan tänkt mig att det fanns många knasiga kort med för många hakor och inga hakor, bilder där jag ser knäpp ut för att de sa åt mig att inte skratta på alla kort,
Men jag kan inte låta bli, jag ser konstig ut när jag ska hålla mig..;)

Jaja, inte alltid en sån skönhet fastnar bra på bild...
Men lite träning så kanske det kan bli riktigt bra!

Nån som BLEV riktigt bra på bilderna var Malin (http://rylla.blogg.se)
Gud så snygg hon var, superblont fint långt hår, snyggt sminkat, (dock inte av  mig)
och det rosa överkastet var verkligen smickrande till henne!
Jag hoppas jag får en fin bild som jag kan visa för er!
Hon såg ut som en snygg smal Christina Aguilera!

Alla fall ska jag ta och städa lite hemma,
se om vi ska äta nåt idag, kolla om bilderna kommit,
och sen bara mysa i soffan, jag känner mig ganska trött nu då jag vet att det är helg,
tyvärr har jag lovat att jobba om rörmockarna skulle det, men vi får väl se hur det blir med den saken!


Ha en trevlig kväll!

 

Nån som kan laga skrivare?

2009-01-14 @ 18:01:56

Hoho!

Senaste inlägget slog besöksrekord, känns lite kul att så många såg min blogg med mina sminkningar..!
Försökte skriva ut några av bilderna igår, men det blev inge bra, det blev ränder på hela bilderna, precis som om färgen skulle vara slut, men jag har ju precis fyllt på nytt i alla behållarna så det är det inte, men jag har ingen aning om hur jag kan hitta felet som..
Nån som är en hejare på Skrivare?

Har fått världens rethosta alla fall, men jag känner mig ganska pigg, det låter värre än det känns...
Får ju mer magmuskler av allt hostande!
Ska ligga hemma och mysa i kväll alla fall, första kvällen Patrik ska vara i garaget på hela veckan, pinsamt att säga men jag har nästan saknat det, ibland är det skönt att han åker dit så jag kan pyssla på här hemma som jag vill...;)

Imorgon så blir det fotografering igen!
Ska bli himla kul, denna gång ska jag stå framför kameran,
Jag och Patrik ska ta parbilder, Andreas och Malin ska ta parbilder och jag och Malin ska få till nån snygg vänbild me! ;)
Kommer bli hur kul som helst!

Ja, men nu ska jag framkalla kort!



Smygtitt

2009-01-12 @ 20:22:38







Ja, nu så har jag fått mina bilder, tyvärr inte på Caroline men de kommer sen.
Jag har skickat tillbaka några bilder så han ska retuschera och zooma och sånt så det blir precis som jag vill ha det!
Men några bilder kan ni ju få se, vet att ni är förväntasfulla!









































Han var riktigt duktig på att fånga snygga siluetter, så på Torsdag så ska jag, Patrik, Malin och Andreas ta par bilder av sån här typ.
Det kommer bli hur läckert som helst!

































Men nu ska ni på kika lite på hur det verkligen såg ut, men jag visar inte de snyggaste korten för de vill jag ju spara om jag gör en hemsida sen, där alla kan kika in och se vad jag kan och kanske boka en tid...
Det är fritt fram, men som sagt, måste göra den först, ska se om jag kan slå mitt huvud ihop med Malin och göra nåt riktigt bra!

Ilkay fick en Leopardinspirerad sminkning.


Heidi fick en klassisk makeup med
mycket fokus på läppar






































Margareta fick en lite mer extrem
sminkning med dockögon


Malin fick en läcker sminkning med
vitafjädrar











































Ja som sagt, en underbar dag som slutade med underbara foton, jag är lycklig och har nog fastnat ännu mer i önskan och drömmen om att bli en känd makeup artist en dag!
Tänk om jag var den som sminkade tjejerna i Top Model?
Känslan när jag fick se mina modeller posa framför kameran kommer jag aldrig glömma!
Jag blir alldeles lycklig bara jag tänker på det!

Så är det nån som vill bli sminkad, hör av er till mig, jag gör det gärna!
Till balen i sommar har jag en som ska bli sminkad, så det finns rum för fler om ni är intresserad!






Hemma efter fotograferingen

2009-01-11 @ 16:12:14

Ja, nu så är vi hemma igen, efter 4 timmars sminkning och 3 timmars fotografering så är vi äntligen klara!
Det har verkligen varit en underbar dag och jag har verkligen kännt mig i mitt esse!
Det blev både lite vanlig festmakeup och lite extrem, bara för kul!
Och jag tror resultet blev grymt bra!
5 tjejer tog jag mig an.. Hur kul som helst!

Roligast var att den tjejen som fotografen hade fixat, hon jobbar på Make up store. Så det var ju en liten utmaning...
Hon har ju redan gått utbildningen, jag önskar jag var henne, hon är 16 år, hade prao på make up store, sen fick hon jobba extra där ett halv åt, sen fick utbildningen gratis av Marianne och fick gå den på sommarlovet, en kortare men intensivare utbildning än de jag visste fanns, men fortfarande samma skola, och nu jobbar hon där på kvällarna, det är bara hon och Marianne som är utbildade...
Samtigt så går hon första året på frisör.. Hon har verkligen allt framför sig och lysande utsikter!
Tänk om jag tänkt i hennes banor när jag var 16...

Men men, nu är jag här och det går ju bra för mig också!
Har ju pratat massor med Caroline ( hon som jag sminkade) så vi får väl se vad som händer, det kanske också leder nån vart..;)

Jag är alla fall överlycklig över en lyckad dag och jag är så glad att alla ställde upp!

Vissa hade roligare än andra men det var ändå kul att ni var med!

Jag kan verkligen se mig själv jobba varenda dag med sånt här, fotograferingar och sånt, kände inte så stort sug att stå framför kameran, även om det är ku´l, men det var roligare att stå bakom och betrakta mina konstverk!
Åhh, jag skulle göra allt för en säker framtid inom makeup artistyrket!


Nu ska jag bara vänta på att han skickar bilderna till mig så ska jag visa dem sen!

Först måste jag få mig lite mat, inte ätit nåt sen 9, förutom lite bilar och ett äpple...
Max känns inte så långt borta faktiskt, men vi får se vad herrn i huset vill....;)



Spännande!

2009-01-10 @ 11:24:14

Hallå allihopa!
Nu börjar det dra ihop sig för den stora fotograferingen i morgon!
Känns så himla kul!
Så nu ska jag strax dra ner på stan och köpa massa lösögonfransar, lite smink och annat kul!
Måste på Elgiganten och köpa färg till skrivaren och A4 fotopapper så jag kan skriva ut dem på riktiga papper, sen köpa ett fotoalbum jag kan sätta in dem i till min portfolio...!
Åhh... det känns så himla kul! Speciellt att det var så många som ville ställa upp...
Så vi får se om jag hinner med som jag tänkt..!
Att sminka alla 5 på 3 timmar, men det borde gå bra eftersom jag vet hur jag ska göra och sånt..!

Igår var jag och Josefine på Relaxen på Paradisbadet,
Först var jag duktig och tränade lite, sen fortsatte vi på relaxen..
Det var första gången för mig, trots gratis inträde där genom gymmet..
Och det var helt oförglömmligt! Jag är ju ingen bastu människa egentligen, men vi gick på tre sittningar i går och det var hur trevligt och härligt som helst,
DUO - då la han på först peppararom och sen citronarom, viftade runt med handduken så vi blev varma och fick ta del av dofterna,
Hot rain - då la han på nåt som luktade som toy, lite mintaktigt, viftade runt med handduken och sen tog han två handdukar som han la i aromvattnet och sen la dem på aggregatet så de blev varma, sen började han svinga med dem så vi fick blöta varma droppar av frisk mintöukt på oss... Super mysigt!
Peeling - Då la han på tallbarr och lime, la på jättemycket is också så vi skulle svettas riktigt mycket och sen fick vi en näve salt var som vi sen peelade in oss med... Helt underbart!

Vi blev så mjuka och sköna sen, det där kommer jag garanterat göra igen, jag har nu fastnat i relaxträsket!

Vi avslutade kvällen hemma hos oss och såg på tv, jag halvsov medan de andra såg på tv och surrade...
Men det var himla trevligt!

Nu ska jag göra mig i ordning för staden...!



Överlycklig!

2009-01-06 @ 19:54:40



Ja nu är det bokat, fotografen ringde mig ikväll och ville jättegärna fota mina sminkningar,
Så på söndag så ska jag ta med mig Maggan, Heidi, Ilkay, Linda, Erica, Malin (ni som inte har hört nåt, känn er träffade nu för jag kommer fråga er snart! ) och en annan tjej som han kände, så ska jag sminka dem, några lite mer vardags och några mer fest/catwalk känsla...
Kommer bli så himla kul!
Kul att sminka flera så, och sen att få fina bilder på det...
Plus att de som blir sminkade får läckra bilder på sig själv också!

Jag har redan listat ut hur jag ska sminka dem, om de ställer upp allihopa... Så det blir ner på stan och köpa lösögonfransar och annat skoj sen!
Åhh... Det känns som julafton!
Kunde inte bli mer spännande!
KIllen som ska göra det bor i lägenheten på andra sidan E4;an som vi sett att det blixtrat så mycket i fönstret...
Det var ju lite komiskt också..!

Bäst var ju att han skulle göra det gratis då det gynnade honom också... Då fick han ju bilder till sin portfolio också! ;)

Nu ska jag se Shear Genius, tävling om bästa frisören, sen blir det sängen...
I morgon blir det ju jobb för första gången på 2 veckor...!
Jobbigt samtidigt som skönt, men jag och Maggan var och tränade i dag så jag kommer nog ha världens träningsvärk i morgon... Ja ja, inget ont som inte har nåt gott med sig, jag känner mig inte sjuk längre..;)



ledig idag igen...

2009-01-06 @ 10:22:05

Ja så var en lång och trevlig släktmiddag över, det var jättemysigt, synd bara att man träffar dem så sällan så man hinner inte riktigt knyta band till dem...
Men de är trevliga och lätta att vara med...!
Och god mat fick vi, och ännu godare efterrätt... Cheesecake..
Jag åt till och med halva förrätten trots innehåll, Tonfiskröra i tunbrödskorg... Men Patrik åt upp resten av den, lite duktig var jag alla fall..!

Patrik är och tävlar i bowling, och jag är hemma och vet inte riktigt vad jag ska hitta på, Jag har fått maggan att lova att träna med mig i dag, men hon måste vara med Linda innan, så jag vet inte om vi hinner träna om det stänger tidigt i dag...
Ja ja, jag känner mest bara för att sitta och mysa och se på film, eller kanske fara och bada..;)

Jag ska ta och maila en fotograf också och se om jag kan få honom att fota mina sminkningar, och går det igenom så lär jag behöva några modeller som jag kan få sminka och sen ha i mitt portfolio..;)

Ha en underbar dag!



Strömsknallen, Safari, Lasarettet, Pappa, Skipbo, Bengan

2009-01-05 @ 10:17:12

Ja, igår blev en ganska omtumlande dag med varierande känslor...
Hade tråkigt på förmiddagen tills mamma ringde och jag fick följa henne och Anders på Strömsknallen, Där hitta jag lite smått och gått, en t-shirt på rea, ljusstakar, servetter...
Men medans jag var där så ringde min pappa och sa att han låg på lasarettet och att han legat där sen i lördagskväll, det var nog ingen fara men han tänkte att jag kanske ville veta...
Han hade fått ont i ryggen rakt in genom bröstet och sen hade vänstra armen börjat domna, så då hade de sagt att han skulle åka in, och där fick han ta massa prover och sånt..
Men de kunde tydligen inte hitta nåt, så det var nog inget större fel, hoppas jag, han är kvar där än och skulle göra några sista tester i dag och sen skulle han få åka hem...
Men jag, Oroarnas drottning, för mig finns det inte att man kan åka in på sjukhus och att det inte är livsfarligt, så jag blev ju så klart rädd och ledsen inne på strömsknallen... Tur mamma var där och tröstade mig med de fina orden, "... sen är han nog som jag, inte unnar vi världen så mycket att de skulle få bli av med oss, nä vi ska nog plåga er lite mer...."
Haha, så gullig hon är..!
Vi var så hungriga så vi åkte till Safari och åt igen, vad kan jag säga, det är god mat där..;)
Sen blev det hem och fräscha till sig och åka till pappa på sjukhuset... Jag som har obotlig sjukhusrädsla kämpade mot känslorna och åkte dit, ville så gärna träffa pappa trots att han sa att det inte var nån fara, det kändes bättre så, även om jag helst låtit bli, slippa råka se sjuka människor, eller se friska människor som är och hälsar på nån anhörig som är dödsjuk... Nä det bara snurra i magen och huvet då jag går där, det är bara död och sjukdomar där....
usch, min stora rädsla är att bli inlagd, jag skulle ju aldrig komma ut igen...!

Men alla fall så kändes det  bättre då jag fick se pappa, som satt och åt och såg ut att må bra, han hade till och med fin skjorta och jeans, så jag slapp se honom så där sjuk som de ser ut i sjukhuskläder,..
Det blev inte lika jobbigt då, kändes nästan helt okej...
Fast lite jobbigt var det ju, så det kom några tårar, men sån är jag ju, var ju bara glad att min pappa var sitt vanliga jag och att han skämtade på som vanligt...!
Är så glad att han mådde bra, vad skulle jag göra utan honom?



Han är min enda pappa, och den absolut bästa! En av männen i mitt liv som alltid kommer ha en stor plats i mitt hjärta!
Jag älskar dig pappa!

Väl hemma igen så träffade vi Bengan, han som bor "upstairs"... Så vi bjöd in honom på lite kasta gris, han tog med sig lite tårta till mig i efterskott eftersom han missade kalaset, och så spelade vi Skipbo och såg på film..
Det blev mycket surr och skratt.. Det var ett riktigt trevligt avslut på kvällen!
Vi har ju inte umgåtts med Bengan förut, han är ju alltid borta, men nu så, och det kommer säkert bli fler kvällar, han var en riktigt trevlig pojk från Glomersträsk... (utanför Arvidsjaur)..

Nu ska jag dra mig på stan och köpa lite ansiktsrengöring, efter alla godsaker i julhelgerna så börjar det frodas finnar som aldrig förr... Så nu blir det på med skrubbhandskarna!

Sen måste vi på Strömsknallen och byta ljuststakarna som var trasiga och sen har jag lovat att skjutsa hem pappa om det behövs,
efter det så är det släktmiddag hos Mona och Christer, Patriks farbror... det skulle bli typ 20 st eller nåt...
Så det blir också himla trevligt, och jag vill ju vara snygg till dess...! ;)



Söndagsmorgon

2009-01-04 @ 11:48:19

Hallå där i vinterkylan!
Kallaste dagarna och man är ledig... Det är lite tråkigt, man känner sig lite begränsad...!
Man vill inte gå ut och gå trots det underbara fina vädret,
plus att jag tror jag börjar bli lite småförkyld, men det hör ju vintern till, men har inte haft ont i halsen förrän nu, och sen har det börjat retas lite i halsen...
Man har varit ledig för länge och gjort för lite!

Blev alla fall inget bad i går, så jag var hemma med Angelina, vi lekte´ocg gjorde armband av pärlorna från Malmö..;)
Sen blev det lite hemma träning då det kändes så himla kallt för att gå ner ensam till gymmet...
Sminkade mig och gjorde mig snygg och sen så blev det middagsmys på Safari,

Måste ju berätta den historien, Safari är en restaurang där jag och Patrik varit och ätit flera gånger, jättegod mat, och jättegod bea, sen lägger de upp maten så himla fint!
Jag har varit riktigt nöjd varje gång jag ätit det och alltid sett till att säga det då vi betalar...
Men dagen innan min födelsedag så for jag, Patrik, Micke och Emilia dit och skulle äta, vi hade ju så klart berättat vilket bra ställe det var...
Killen som tog beställningen var typ 17, och väldigt "off", han tittade inte på oss och bara mumlade...
Men det är väl inget med det, men sen fick vi vänta över en timme på maten, och ingen som kom och sa varför, till saken hör också att vi var dit och åt tidigare då det var fullt med folk och då sa hon när vi beställde att "tyvärr är det många beställningar så ni kanske får vänt 30 min på maten", och det är ju okej då man får en förklaring, vi hade ju sallad och dricka, men den här gången så kom ingen och sa varför det tog så lång tid, och det var bara 3 andra sällskap där då...
Så när jag skulle betala så sa jag till den här killen:
"Maten var jättegod, men jag tycker det var lite dåligt att det tog så lång tid att få maten"
"ja men ni åt ju A la cart"
"Ja men det ska ju ändå inte ta en timme att få maten"
"Ja vad vill du att jag ska säga? Kom inte hit nå mer?"
"Nä, men du kan  väl komma och säga, ursäkta att det tar lång tid i dag"
" Men ni behöver inte komma hit, vi tappar inte alla kunder bara för att ni inte är nöjd, vi har massor av kunder här"
´Men med den attityden kommer du tappa alla kunder"
"Ja men det spelar inte mig nån roll, det är inte min restaurang"
"
Men vad skulle din chef säga om han hörde dig nu? Skulle han tillåta det?"
"Nä det skulle han inte, han skulle inte tycka om det, "
"vill du ens jobba här? "
Det svara han aldrig på , han gav mig kvittot och sa,
"Men ni behöver inte komma hit igen..."

Alltså, jag hade kunnat strypa honom, jag var så himla le han att ja.... Åhh... Att man kan vara så uppkäftig och oförskämd..!
Så jag berättade för min lillasyster, och hennes kompis Heidi´s pojkvän var bästa kompis med storebrodern till den här killen, så han berättade för deras föräldrar och den här killen fick väl inte höra så mycket snälla saker tydligen, Och som förlåt så fick vi ett presentkort på safari, Äta för två och betala 0:-
Det tyckte jag var himla snällt, var ju inte det jag ville ha ut av konversationen, ville ju bara ha en anledning till att det tog lång tid och att han kan underrätta oss nästa gång...
Men det var ju ändå uppskattat och jag kommer ju fortsätta åka dit och äta då de har himla god mat, och ett bra pris!
Plus att de värnar om kunderna gör ju att man känner sig mer välkommen...!



Jag rekomenderar alla att åka på Safari och äta, mysig restaurang god mat och bra pris, i ÅBA huset...!

Alla fall så bjöd vi Maggan, Anton och Angelina på middag där igår, så himla trevligt att umgås med dem så där!
Sen fick vi bjuda på Marängswisch efteråt, Då kom även Heidi och Tessi ner..
Snacka om att det räckte till många, och det finns fortfarande lite kvar! ;)
Blev bara filmkväll igår, jag tror Patrik såg 3 filmer på raken, jag somnade lite på den första och på den sista, men jag såg hela andra filmen, ;)

Ja, Patrik är i garaget och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på, skulle vilja gå ner på stan och strosa lite, men känner inte för att gå ensam idag, speciellt i kylan,
ville gå på gymmet men det känns för ansträngade då jag känner mig lite sjuk...

Får väl ta och duscha lite, locka håret och sminka mig, sen kanske jag kan locka hem Patrik så vi kan göra nåt kul! ;)
Vi får se...kanske ska jag ta och dammsuga lite,
Jag älskar verkligen min nya dammsugare! Den är underbar! Funkar så himla bra i vår lilla lägenhet, slipper sladdar och slangar och den gör min Rusta matta så ren att den ser ny ut!
Nu är det kul att dammsuga!




Bowling och paradisbadet

2009-01-03 @ 11:56:56

I torsdags blev det en riktigt slö dag...
Satt inne nästan hela dagen, var ut en lite promenad på morgonen efter att jag slängt alla flaskor och raketer som låg ute på parkeringen..
Sen satt jag inne och försökte få Patrik att göra nåt..
Vid 5tiden så lånade vi syncro och gick ut och gick en liten sväng, det var skönt, att sitta inne en hel dag är inte riktigt min grej...
Sen kom Erica och Anders hit och åt Marängswisch som var kvar sen nyår...

I går så gick jag och Patrik på stan en sväng, köpte en vindjacka och en t-shirt på Stadium på rean för pengarna som var kvar från pappas slant..;)
Patrik köpte mer vikter till hantlarna och några koftor...

Sen tog vi en fika med Mamma och Anders på Café de Paris,
åt världens största bakelse, Schlabang... typ kladdkaka, marsipan och grädde rullat runt en banan som en rulltårta..;)
Den var supergod..
Men efter det  så blev det träning hemma med Patrik och hans nya hantlar och min boll...

På kvällen blev det bowling med Erica, Anders, Cristian , Josefine, Jon och Cecilia...
Superkul! Tyvärr gick det inte så bra för mig, första 3 serierna var verkligen kass, pinsamt nästan mot hur det brukar gå, men sen den sista gick det ganska bra, då fick jag 146 poäng... Stolt!
Sen åkte vi hem, åt lite marängswisch och såg på film, efter ett tag så sprang Anders ner till oss och joinade oss... Blev lite film, de drack nån öl, åt lite chips, jämförde träningsövningar och muskler, skrattade....

I dag har Angelina varit ner och ätit frukost, och vi har kastat gris, som vi köpte igår, så himla underskattat spel!
Sen har vi lekt, frisör och sjukhus.. ;)



Lillsnuppan var ju grymt snygg på nyår!

Senare i dag får vi se om det blir Paradisbadet med Josefin och Cecilia, annars kanske jag tar mig till gymmet en sväng, sen blir det kanske restaurang i kväll, vi får se...



Måste bara säga att jag tycker det är hemskt trevligt med kommentarer på bloggen,
Jättekul också att min "styvmormor" Ingrid kommenterar, familjemänniska som jag är, tycker att det är jättemysigt att de vill vara en del av mitt liv!




Gott Nytt år!

2009-01-01 @ 12:18:41

Ja så var det första dagen på det nya året...
En liten återblick på hur vi firade sista dagen kanske skulle vara trevligt?

Blev ju middag hemma hos oss, Erica och Anders, Sandra och Peter, Jenny och Sebastian, Josefin och Cristian och Jon.... 11 stycken blev vi till slut som skulle äta, det var tänkt 8, så då hade vi handlat och dukat för 8, men sen så kom det tre till, och det är ju bara trevligt, finns det hjärterum finns det stjärterum... Så vi klämde in dem, de hade mer mat med sig och sen flöt allt på..!



Så stal vi dukning från "upstairs"...



Många kockar i vårt lilla kök...



Erica improviserade och gjorde stolen till köksbänk som hon kunde göra salladen på, var ju ganska trångt inne i köket...;) Men det är kul då alla vill hjälpa...!



Fläskfilé, Potatisgratäng, Bearnéisesås och världens härligaste sallad blev det till middag,
Kladdkaka med daim till efterrätt, och marängswish, men den åt vi aldrig så är det nån som är sugen är det bara att kika in..;)



Tyvärr hade vi lite dåligt med plats, så dessa fick sitta i soffan, men vi tyckte ju inte mindre om dem för det..;)
Nästa år ska vi planera bättre!



Mina små turturduvor!



Okänd bild för mig, nån har stulit min kamera och gjort ett hjärta av vitlöksbröden..
Kanske har jag en hemlig beundrare?



Anders, vår guldklimp, han skötte disken.. Hur underbart som helst!
Iklädd världens snyggaset diskhandskar som jag fick av världens bästa Malin förra året så fixade han det galant!
tyvärr blev det ju mer disk under kvällen, konstigt det där, alla dricker ur sina ölflaskor, men ändå så var precis vartenda glas använt.... Men det fixade jag och Erica innan kvällen var slut, så härligt, de hjälpte att städa och duka undan så det märktes inte ens att vi haft fest med 11 pers där... Underbart!

Sen så åkte vi, jag, Erica och Josefin till stallet och önskade gott nytt år, sen åkte vi förbi hos Malin för att önska dem gott nytt år, men då var hon ju inte där...
När vi kom tillbaka så satt restrerande och spelade Alias och hade hur kul som helst..
Sen gick vi upp till lillasyster för att sjunga lite singstar..


Maggan vs. Heidi



Maggan vs. Anders



Anders vs. Cristian



Jag vs. Erica



Ja, det blev en väääldigt lyckad kväll, tack vare mina små guldkorn som gjorde kvällen helt underbar!
Jag hade så himla kul, fick lära känna nytt folk, sjunga lite, spexa lite, umgås och äta gott!
Det kunde inte blivit bättre avslut och början på det nya året!

God fortsättning till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0