April 09

Sommar sommar sommar...

2009-04-29 @ 20:53:41

SÅ härligt det är när det kommer sån här värme, och man vet att den är här för att stanna ett tag framöver...
Att det bara egentligen är vår fortfarande och att sommaren inte riktigt börjat än..
Men här har varit sjukt varmt i dag, säkert 26 grader... Sen i solen var det säkert en 30 grader för det kändes verkligen som sommar...
Barfota och i klänning gick man där på stan och strosade..
Mycket folk i rörelse..

Tog en fika med Therese och satt där på uteserveringen och myste, försökte bli lite bruna, sen kikade vi i butikerna, men när båda hade den lätta sminkväskan med oss och värmebölja som man blev helt kladdig av så blev det inte så mycket mer än så...
Har fortfarande inte shoppat en gång här sen jag kom ner, visst en och annan grej har väl slunkit med från Make up store, men inga kläder eller nåt sånt kul... Än...;)

Idag så sminkade jag Pamela, halva dag och halva kväll....
Riktigt snyggt blev det...


Dagmakeup med basskuggor utan skimmer...




Kvällsmakeup, sotade ögon med svart och lila, och lila glitter a´la Sandra



Både och!

Så sjukt att det bara är 6 veckor kvar, tiden bara rinner iväg och jag börjar nästan få lite ångest...
Jag vill inte att det ska ta slut, vi har så himla kul på skolan med alla vänner, och jag får sminka hela dagarna... det är min dröm... Så ska det bara ta slut och tillbaka till övik och verkligheten...Det känns jättetråkigt!
Även fast det känns jätteskönt att få komma hem och få min vardag igen, få vara med Patrik och träffa min familj och mina vänner, men jag har ju börjat ett liv här nu...
Har ju till och med blivit kompis med hon på affären här runt hörnet..
Brukar stanna och prata med henne då jag handlat, vi jämför städerna och pratar om hur det var förr då alla kände alla även här i malmö...
Så himla mysigt, jag trivs verkligen jättebra här, speciellt det här kvarteret är så himla charmigt!

Men men, lika bra att man är inställd på verkligheten...
Jag har ju bara ännu fler anledningar att åka hit sen i stället..;)

Nä nu ska jag lägga mig framför tvn...
Ha en underbar kväll!!!


Våra bästa år - update

2009-04-28 @ 20:23:42

Ja så äntligen kom jag ju på att jag kunde fördriva tiden med att se alla "Vära bästa år" avsnitt som jag missat på sistone, finns ju en jättebra sida här där man kan se avsnitten... Skitbra kvalite också..
Där fanns också Gossip girl och One Three hill...
Jag är överlycklig!! Helt gratis och lagligt!

Så har suttit och updaterat mig om läget i Salem och ätit potatissallad och rostbiff,,, Kan det bli enklare?
Tänk att den serien fortfarande går, man kan inte låta bli, har sett den av och till sen man var liten, på lov och sjuka dagar har man kunnat se minst 2 program så det var lätt att hålla koll även om man inte såg varje program..
Men där händer verkligen allt!
Man kan bara inte låta bli!

Så har jag städat min sminkväska och tvättat alla penslarna...
Måste vara noga med det eftersom vi får betyg i skötsel och hygien också..;)

Hann sminka mig lite innan alla fall..
Riktigt kul!!








Pridegalan, here I come!

Nu ska här mysas i sängen... Se lite tv och sova kanske låter som en bra ide...
I morgon blir det dag och kvällsmakeup..;)

Hemmagjord hamburgare.. Ja tack

2009-04-28 @ 13:46:29

Så var man hemma igen efter en dag på skolan och en tripp på stan med Mimmi och Anneli, en god hamburgare på Café Ceder...

I dag så sminkade jag Sheila, min mörkhyade modell som jag raggade upp på stan...
Så himla kul att få sminka henne... Hon blev sååå himla fin och jag blev själv väldigt nöjd, att hon sen också tyckte det var jättefint var ännu roligare..!

Tyvärr inget före kort i dag, men ni får ju se mitt fantastiska jobb ändå..





Plus att jag kom på nu att jag glömde att byta bildstorleken från VGA till 2 Mg.. därav den sämre kvalitén..
Det var lite lurigt att fixa till basen i dag, eftersom det var till att blanda så man fick den rätta, sen är det så mycket som är annorlunda mot när jag sminkar mig själv till exempel, vart man kan kolla om basen är rätt, hur man lägger consealern och sånt...
Men det var kul och jag känner bara hur kul det är att sminka nya människor.. Det skulle verkligen passa mig att sminka olika människor varje dag, få prata lite, ny utmaning och sen få se hur glada de blir över resultatet..;)

I morgon blir det dag/kvälls make up... Ska bli spännande att se om jag får några nya ideér till det... Vi ska tydligen ha hemuppgift sen på det på torsdag....;)



God kväll

2009-04-27 @ 20:49:52

ja så var man här igen, i ett gott försök att göra alla läsare nöjda..;)

Har suttit här vid datorn och kämpat med att göra ett visitkort, så simpelt det kan bli, med färdigtryckta mallar och allt, men det tar ju ändå sin tid, så blir man ju pålurad en massa andra grejer, dekaler, pennor, block, magneter och allt vad det nu kan vara... Man blir ju himla sugen att köpa hela settet med allt...

Men jag ska vänta tills jag hittat nån som kan hjälpa mig att göra en riktig personlig logga, kanske lägga upp nån bild och sen hjälpa mig med en hemsida..
Men dessa får duga så länge alla fall...;)
Ska dimpa ner i Mimmis brevlåda om 7 dagar... så blir spännande...

Är ju himla bra att ha, speciellt då vi sminkar modeller så kan man ju dela ut, kanske man är hos en frisörsalong och får in en fot osv...

Ja, så har jag bara tagit det lugnt i dag, sminkat mig lite...



Lite lila... Syns dåligt men...





Lite rosa och blått...

Jaja... nu ska ja ta och tvätta mina penslar...
Sen ska jag lägga mig och drömma om en dejt med Patrik...;)
Saknar honom så mycket nu....



Älsklingen och jag på dejt i Östersund...
Saknar...



Hej och hallå

2009-04-27 @ 14:13:07

På pappas begäran så skriver jag ett inlägg här nu, trots att jag kunnat ligga och sola ute..
Men de har fått beroende på min blogg och blev vääldigt besvikna nu då jag 2 dagar inte gjort nåt inlägg här, "Väldigt fattigt, här tror man att man ska få en inblick i din vardag och få se hur du har det, så finns där inget att läsa.." Var kommentarerna jag fick...
Men jag måste ju leva livet om jag ska kunna ha nåt att skriva om här...;) Så därför måste jag prioritera annat än datorn och bloggen i bland... ;) Jag har ju kvar mobilen, så det är ju bara att ringa och kolla läget annars..;)

Alla fall så är det jättevarmt ute i dag med, fick gå i bara t-shirt till skolan i dag eftersom jag höll på att svettas ihjäl... så kvavt och varmt, och nu skiner även solen så måste nog gå ut snart..;)
Mötte upp Lily, tjejen jag skulle sminka idag, vid triangeln så gick vi till skolan tillsammans..
Sminkade en kvällslook på henne, riktigt kul, hon var så fin, så himla mysig tjej!





Lite dålig kvalité på bilderna, men hon blev riktigt snygg.!
Var lite trickit att få till ögonen på grund av ögonlocken inte syns och sånt..
Men jag klara det och fick bra kritik på sminkningen också...



Så vacker var hon med utsläppt hår, dock snyns inte sminkningen lika mycket men.
Hon gick design och mode på gymnasiet nu, så kanske får man in en fot på deras modevisningar också..;)

Nu ska jag lägga mig i solstolen och läsa en bok...
Kram



Saknar..

2009-04-26 @ 20:47:13

Saknar min Patrik så himla mycket!!
Söndagarna är verkligen värst!
Och klart jag saknar honom ännu mer när man bor hos en kärleksfull familj...
Jag vill också ha nån att krama och gosa med... Och inte vem som helst, jag vill ha min älskling..
Känns konstigt att vara borta så länge från den man vanligtvis vaknar tillsammans med varje dag!

Men jag tänker positivt, så himla lycklig jag kommer bli den dag jag äntligen får träffa honom igen!!!

JAG ÄLSKAR DIG!!



Bikiniväder!!!

2009-04-25 @ 15:04:12

Hallå!
Var en lång dag igår, började med frukost på Espresso house,
sen köpte vi en ros till Mimmis upsättning och sen traskade vi vidare till Make up store för att göra brudsminkning på henne...
Blev tyvärr ingen före bild... ;) Och hårbilderna har jag inte fått av Mimmi än men det kommer..



Så här tjusig blev hon alla fall, med lockat hår och en ros där bak.



Typ så blev det där bak, men en ros och lite mer tillpiffat...;)

Jag fortsatte sen på stan och raggade en asiat till min sminkning på måndag, och till slut, efter några nej så fick jag med mig en tjej på måndag...Så himla bra!

Åkte hem så for jag och Mimmi och Milton på Mobilia och kikade lite, sen blev det Skopunkten för att hitta några härliga sommaskor... Men inga inköp blev det...
I stället åkte vi hem, myste lite i solstolen med en bok och sen tog vi en kort promenad runt hörnet för att ta en mysig middag på kvarterskrogen..



Så satt vi där på uteserveringen och åt fläskfilé och bearneisesås...
Mysigt mysigt... Helt kär i detta kvarter, alla husen, afffären, krogen, människorna... Så härligt ställe bara..

Fortsatte med tvkväll inne hos värdparet, så ska det låta, singing bee och dude where´s my car... Fick träna magmusklerna lite..

Idag började Mimmi och jag dagen med en mysig promenad runt pildammarna...
Också där så himla mysigt ställe... härligt väder..





Sen köpte vi frukost och åt tillsammans..
Efter det har vi bara legat och solat, så himla fint väder, dock lite blåsigt, men ändå behagligt,
har tryckt i oss en Subway macka och nu tänkte jag vila lite efter allt hårt jobb i dag...;)
Mimmis syster med bihang kommer förbi i kväll så då kan man ju vilja vara lite pigg...

Puss



Hej vi ska sminka svarta, vill du vara med?

2009-04-23 @ 20:48:52

Hej hopp!
Idag har vi fått massa tips på bröllopsmake up och frisyrer, så i morgon blir det upp till bevis.
Då ska Mimmi med och vara modell så kommer bli så himla mysigt!
Kanske lyxar vi med frukost på Espresso house, mitt nya hem, med lite scones och sånt mys...

Sen så fortsatte jag och Therese på stan, tog en fika här, ett litet kik på Myrorna, lite strosande i stan, en glass där...
Bara en riktigt härlig eftermiddag med en härlig tjej!
Så ska vi ju ha mörkhyade som modell på tisdag, och eftersom ingen av oss hade hittat nån modell var det bara ut på stan och fråga...
Hoppa på första bästa och frågade om hon var ledig på tisdag, och efter en lång och invecklad förklaring så var hon på och jag fick hennes nummer...!
Så himla bra... Sen skulle vi ju fixa en till Therese också, som tydligen blev lite blyg så jag fick hoppa på nån åt henne med, men sånt tycker jag ju bara är kul...
Men svårt att veta hur man ska uttrycka sig, för att inte verka stötande.. Jag har verkligen inget emot mörkhyade, men hur säger man till nån att det är just på grund av deras hudfärg som jag vill sminka dem utan att låta elak?
Hur som helst, helt ogenomtänk så fick jag nog fram det ganska bra för båda ställde upp och verkade glada att få vara med!

Nu är det bara en asiat kvar, så jag får nog gå på stan i morgon med och ragga lite, ska ha asiatsminkning på måndag så det är snabba bullar..;)
Men med många arbetslösa ungdommar kan det väl inte vara så svårt? Det gick ju bra i dag!

Har precis avslutat en mysig middag inne hos värdparet, så himla härligt! Blev grillad fläskfilé och potatishalvor med sås och sallad... Jättegott!
Nu väntar sängen och Medium sen ska jag sova, är så himla trött i kväll!

Puss puss



Tjejkvällsmys en onsdagskväll

2009-04-22 @ 21:52:10

Hallå där!
I dag har verkligen varit en heldag!
Började med att gå till skolan i vanlig ordning, och sen få höra, "Ni norrlänningar är ju knäpp! När ni säger nära så kan det vara allt från 3 km till 1 mil! Du menar alltså att du går hela vägen hit, 3,2 km med väskan frivilligt när det finns buss??"

Haha! Vad skulle man göra utan dessa fördommar? Alla fall så blev det sminkning i dag av Cosmina och hon sminkade mig, så här snyggt blev det ..





Så fortsatte vi färden mot Triangeln, jag, Cosmina, Therese och Nina och åt lite mat där, snacka en massa skit,
hittade en jättefin plats där jag och Patrik kunde gifta oss, och tittade på massa klänningar!



Therese och Nina efter maten...;)



Jag och Nina... Snyggaste slekfrillan jag har, men men...
Så fortsatte jag och Therese till Cosmina där hon skulle göra naglar på Therese



Och medans hon gjorde det passade jag på att underhålla mig själv, dock inget solosex....;)
jag fick sminka Therese...



Inte snyggaste bilden, men vi tog bättre med hennes kamera så jag hoppas jag får in dem sen..
Alla fall smickrande att de vill bli sminkade av mig, trots att det är så duktiga själva...

Så fortsatte jag kvällen med att fläta deras hår .. om och om igen...











Denna fläta blev jag riktigt nöjd med, lite så typ 50tals inspirerat, tänk rött läppstift, mycket eyeliner, cigarett i förlängare och spetsvantar...Riktigt kul..
Att det kan vara så roande att fläta hår..;)



Snyggast i kväll!! Feströkarn!

Allt som allt blev det en riktigt mysig kväll!
Kul att vi kan umgås på kvällarna med, få lite mer kontakt och så..
Tycker det är himla kul med såna här kvällar!
Så var det ju bara typ 5 minuters promenad hem så det är ju helt perfekt!

Kom hem och hämtade filmerna jag hyrt, och skulle lämna tillbaka dem,
drog med Mimmi på en liten kvällspromenad med...
Så himla mysigt! Fortfarande ljust ute trots kl var över åtta, och det var varmt med...
Mysigt att få bara gå och prata lite skit med henne med...
Är så himla tacksam att jag har henne som vän!
Mimmi du är helt underbar!

Nu ska ja ta och lägga mig efter en lång dag!



Snyggingarna!!!




Munnar

2009-04-21 @ 18:56:24

Go kväll!
I dag har vi lärt oss munnar på skolan,
jag fick ha Isabelle, vår lärare som modell..
Lite kul..;)
Fick beröm för mina munnar så det kändes riktigt bra...
Har ju inte lagt så mycket läppstift egentligen, mest sånt som inte syns så mycket, som inte är så noga..
Men här skulle vi lägga med rött och svart..;)
Förstora och förminska...



Svart läppstift och penna... Bara korrigerat formen till perfektion



Rött läppstift och penna... Korregering till perfektion




Förminskat läpparna...



Och förstorat! Snacka om att man kan göra mycket bara med lite smink..
Värste Pamela Anderson 2!
Måttligt road modell... HAhah!


Så stannade jag kvar lite efter skolan med, Nina ville sminka mig, hon hann inte allt, så fick jag lägga hennes ögonskugga sen, så himla kul..
Fick ställa 1000 frågor till Bella med, hur det gått för tidigare elever och sånt, hur lätt det är att få jobb...
Hon fick mig lite på suget att verkligen satsa på detta...
Men vi får se, jag har ju ett liv där hemma med, en man som jag vill komma hem till, familj jag vill vara med och vänner att umgås med..;)

Strosade lite på stan, tog en fika alldeles ensam och bara njöt av Malmö som stad, titta på alla människor...
Ganska mysigt faktiskt, att kunna sitta där och känna att man vet vart man är..;)
Sen gick jag hem och satte mig i solstolen och läste en bok..
Så himla avkopplande..!

Nu ska jag se om jag kan göra mig lite mat, sen ska jag lägga på en film och bara ta det lugnt...


Puss!



Njuter efter 4 timmars hårmassage

2009-04-20 @ 19:32:07

Jajjemen, fick sitta modell på Larson & Lange i dag, de ska öppna en till salong där de ska erbjuda hårmassage enligt nån "shu uemurai" eller nåt, kom inte ihåg vad det hette....
Alla fall skulle de lära sig massagmetoderna i dag, och det var detta de behövde mig till..
Jag fick bara sitta där och njuta medan de kammade och kammade och masserade mig i hårbotten, så underbart härligt! 
Bara ryste i hela kroppen, så skönt det var! 
De använde aromer i hårbotten och masserade, sen blev det schamponering, och även där blev det massering.. både i hårbotten och så fick jag sitta i en massagestol samtidigt...
Snacka om att bli bortskämd..
Satt där i 4 timmar medan de försökte lära sig allt..

Kanske behöver de mig i morgon med så då skulle hon höra av sig..
Jag ställer upp såå gärna! 
Kommer nog sova riktigt gott i natt...
Kom mig även för att boka tid för färgning där med, så det ska bli himla skönt att få bukt med det här håret..
Just nu är det då väldligt glansigt och mjukt! 

I dag på skolan så sminkade jag Sebastian..

Först som vanlig kille, 



Råkade visst radera förebilden, men så här snygg blev han, bara lite sminkad,

och sen blev det lite mer, inför Catwalken..
Där ska det ju vara mycket för att det ska synas trots alla lampor..



Han tyckte nog det var riktigt kul innerst inne... satt och beundrade sig själv hur snygg han blev..;)
Men det var riktigt kul, och kul att han ställde upp!
På fredag är det Mimmis tur, då är det Brud och Hår...

I morgon blir det munnar... sen har vi kört igenom alla baslektioner tror jag, då är det bara alla looker och sånt kvar...
Det som är roligast!

Nu är det bara typ 25 dagar kvar tills mamma kommer ner, ska bli så himla kul att få rå om henne här nere...
Ta med henne till skolan och allt sånt..!

Fick ett mail av pappa i dag med bilder från helgen då Angelina var där,
så fick jag även den här bilden....



Ännu en anledning till att vara glad över att jag är här nere..
Sjukt vad mycket snö som är kvar, man kan liksom inte fatta det, här är det sommar och vi kan sitta på marken utan att få blåskatarr... Ligga vid västra hamnen och sola...
Men hemma är det fortfarande tidig vår...
Det jag ändå är van vid, men som jag glömt så fort...!

Nä det är härligt med sommar..!

Nu ska jag fortsätta denna underbara dag med en ansiktsmask och sen blir det sängen..
sååå trött!



Min familj, de mest underbara!

2009-04-19 @ 21:29:34

Ååh... Jag måste bara få tala om hur underbar familj jag har,
som ringer och kollar läget, som peppar mig när jag är här och som
visar att jag är saknad...

Jag blir så glad varje gång nån hör av sig bara för att kolla hur jag har det,
eller skickar ett sms...;) Som när pappa ringer minst 2 gånger per dag bara för att kolla, det älskar jag, eller då mamma skickar ett sms för att säga hur stolt hon är...

Här är ett mms jag fick av mamma i helgen...



Hej hjärtat! Jag är lycklg för att du är den du är, och att jag får vara din mamma.
Önskar dig det bästa i världen, för det är du värd! Puss


... här är ett till hon skickade tidigare...

Läste nyss på bloggen, skitsnygga bilder tycker jag. Du vet ju det redan men skadar inte att säga det igen,
du är så duktig och en enormt underbar tjej, så positiv och glad, tacksam för det lilla, jag är så stolt över att
vara din mamma.
Älskar dig mer än jag kan säga och visa. Puss och kram mamma


Det betyder så mycket för mig att få såna sms, eller bara att de ringer och pratar med mig! Jag blir så himla glad, och stolt över hur underbar familj jag egentligen har! Alla olika, unika för sina personligheter och sina sätt att uttrycka sig, men jag älskar dem lika mycket för det!

Fick ett mms i dag av Patrik med,




Angelina kom ner och rockade lite med mig,
Hon saknar dig med, men säger att ni ses igen till sommaren,
Puss älskar dig!

Det värmer så när jag får höra såna saker, samtidigt som jag längtar hem otroligt mycket då, så får jag ändå mer styrka att stanna kvar och göra det här som jag verkligen vill,
jag vet att de finns kvar där för mig då jag kommer hem, och det är en underbar känsla!


Jag älskar verkligen min familj, varenda del av den, både blodsfamilj och ingift..
Så skönt att känna sånt stöd!
Tack för det!

Nu ska jag he på en film och se om jag orkar se,
har hyrt 3 kärlekskomedier..

Imorgon är det modelldag, då ska Sebastian ställa upp som modell...



My love

2009-04-19 @ 13:26:29

Åååh...
såna här dagar saknar jag min älskling...
Han betyder så mycket för mig, och jag trivs så bra med honom i min närhet..
Önskar att jag fick träffa honom snart...
Men jag ska härda ut, det är ju bara 8 veckor kvar..
Om inte mindre, han kanske kommer och hälsa på mig..;)

Saknar alla fall hans sällskap...
hans kyssar och när han håller om mig på kvällen,
att få somna mot hans axel framför tvn...
Få äta hans underbara mat...
Och bara få säga till hoom hur mycket jag verkligen älskar honom!

Du är min man!



Makeup

2009-04-19 @ 13:12:48

Ja, ledig söndag med inget att göra, vill inte göra nåt heller... bara ta det lugnt och njuta..!

Så blev det lite sminkning..;)





Solero shot anyone?






Sommarinspirerat? Javisst!





Rosa tuch!




Det blev en riktig Gay-kväll

2009-04-19 @ 10:24:29

Jajjemen, igår vankades det Party med Theres från klassen,
vi möttes upp i Rösjöparken och satt där och myste en stund, fick träffa hennes vänner och hade väldigt trevligt!
Sen fortsatte vi hem till en kille som hette Daniel och där blev riktigt bra med folk efter ett tag..
Mycket kul! Bara en massa nya ansikten, fick prata av mig ganska bra..! ;)
Fick till och med tag på en kille som ville ställa upp på Drag-makeup också, om han inte hade tenta den dagen...
Så det är ju super duper!

Vi fortsatte sen till ett ställe som hette Wonk, (tror jag)
Där var absolut inte som nåt uteställe hemma kan jag säga...
Där var killarna intresserade av varandra och det var tjejerna man fick passa sig för..;)
Fanns även ett par Dragqueens som man kunde studera till skolan..
Men det var riktigt kul! Spelade Schlager hela kvällen och jag dansade tills fötterna skavde..!
Fick även dansa med Loulou från Idol... Så himla coolt!

Tyvärr blev det inga bilder, eller jag försökte ta några, men utan blixt och i mörker så blir inte mina bilder ens sevärda...
Men men, det kommer ju andra bilder..;)

Extra tack till taxiskåne som körde mig hem billigt och säkert!
Han var så himla gullig gubben som körde mig..;)
Försökte ge han dricks för att han tagit mig hem säkert men han ville inte ha det..
Så han fick en kram i stället, tror hans kväll blev räddad....

Nu ska jag nog sminka mig lite bara för kul, se vad man kan göra med alla färger..;)
Puss och kram!



lång dag i make up livet..

2009-04-17 @ 21:50:11

Hej hopp!
Nu så är man hemkommen från skolan och från en 3 timmars praktik på Make up store..
Så himla underbart!
I dag hade vi olika ögonformer, att sminka runda, mandelformade, tätt isär och brett isär..;)
Därav mitt nya smeknamn, tätt &brätt...
Förstår inte det roliga, men de skrattade bra åt mig alla fall...

Sen fick vi lägga lösögonfransar med...



Hon blev riktigt snygg!
Alla fall så ska jag och denna snygging ut och göra malmös kvällsliv osäkert med hennes bror och vänner..!
Så himla kul att jag fick följa med!
Faktum är ju faktiskt att jag Aldrig varit ut i Malmö, trots tidigare resor hit..
Så det ska bli kul att se hur det är här.. ;)
Och att få träffa nytt folk tackar jag ju aldrig nej till..

Sen efter skolan i dag så följde jag med Cosmina hem, eftersom vi var de enda som ville gå på praktiken i kväll,
en gruppkurs som de skulle ha på make up store, ca 9 damer i 40 årsåldern
där Yvette först visade på en av dem hur man la en dagsmake up och en kvälls makeup,
sen så fick vi hjälpa dem med att hitta rätt foundation, ögnskuggor och sånt för att sen hjälpa dem lägga en
snygg make up själva, så de stod för målandet och vi för tipsen.
Men det var kul att få det förtroendet att vara med, trots bara 2 veckor på utbildning,
och sen fick vi ju visa upp oss lite då vi skulle vara sminkade för en gångs skull..
Fick även lite mer tid med lärarna så man kunde bli lite mer personlig och
prata om hur mycket man verkligen ville göra detta..
Och att jag då fick mycket beröm för min sminkning var ju ett stort plus och jag slapp ha klackeskorna på,
jag växte så mycket ändå av det..;)



Så tjusig var jag i vårens färger..



Cosmina gjorde ett beundransvärt försök att bli lika snygg....



Och visst lyckades hon!
Två heta brudar på väg till Make up store!

Fick även lära känna en tjej från klassen innan oss,
som också var där på praktik, himla mysigt..
Så kul att träffa andra som redan gjort det vi ska göra så man kan få ställa 1000 frågor..
Men är man intresserad så är man!

Nu ska jag strax gå och lägga mig och smälta alla intryck..
har varit en underbar dag, och jag har nästan lite dåligt samvete för hur bra jag har det!
Att jag får leva drömlivet, i sommar och sol (nästan) bara få göra roliga saker, träffa nytt folk och bara trivas till 100%
Alla är så underbara mot mig med...







Kan man annat än tycka att Malmö är helt underbart när man ser dess natur?
Alla vackra blommor och träd överallt..
Dessa växer alldeles utanför huset, vita fina blommor som luktar som syrén...
Så underbart mysigt!!
Jag är verkligen förälskad!


Tack för mig, och tack för alla fina kommentarer....??
Puss



Underbara minnen..

2009-04-16 @ 21:10:03

Fick lite bilder från min käre far igår..
Som han så duktigt mailade till mig.
Måste ju bara få dela med mig av nostalgin..;)



Så jämarns snygg jag är!



Pumpa hela dagen...



Och så Berra så klart, han som lärt mig allt han kan, som håller stämmningen uppe på bygget och som bara är så himla underbar! Kan man annat än gilla honom?



Modell-dag och en sväng till Tyringe

2009-04-16 @ 20:26:31

Hoho!
I dag så var jag så duktig så jag tog mig till gymmet innan skolan började...
Skulle ju vara där först kl 11 så,
men där fanns ju inga maskiner jag kände igen, så det var lite lurigt att fatta hur det funkade som...

Men skönt att äntligen ha gjort det, nu ska jag bara få rutin på det!

Sen fortsatte jag dagen med att gå till skolan,
Mimmi hade ordnat en modell till mig med tatuering som jag fick sminka över..



Före bilden... en tribal på benet



Tada! Borta...
Eller nåt, man ser fortfarande att där är smink, men den syns inte..;)






Här inne tillbringar jag mina dagar...



Och detta är parken på andra sidan... se så härligt somrigt det är... Mitt i april!



Också Benji, min lärares supercoola nakenhund..;)

Sen efter skolan så drog vi till Tyringe till Mimmis mamma och hälsade på,
fortsatte in till Hässleholm för att göra stan osäker med hennes syster..
Himla trevligt!

Nu äntligen hemma så ska jag ta och färga min bryn och sen ska jag hoppa i säng, är otroligt trött..
Imorgon ska jag gå i skolan till 13, sen kl 16-19 ska jag ha "praktik" på make up store när de ha gruppkurs..
Ska bli himla kul, så roligt att man får vara med extra mycket och kolla hur det skulle vara att jobba med detta dagligen..
Hann också skriva upp mig på balsminkning den 4 juni, så himla perfekt! Jag om ska ha balsmink när jag kommer hem..!



Dagens makeup..;)

Ja så har ni fått tagot del av min vardag igen, hoppas ni har det bra !
God natt!



Lill-lördag med sminkning..

2009-04-15 @ 21:09:53

Hej hopp!

Idag har vi repeterat det vi lärde oss igår,
som skuggningar av näsor, kindben och haka typ..

Här kommer min perfekta bas på mig själv..



Före och efter....

Sen blev det lite mer smink på det!



Påskgult kanske?




Sen sminkade jag Cosmina i dag



Så himla snygg hon blev!
Kul att få göra en riktig sminkning i dag!

Så har jag även stulit bilder på Mimmis mamma från hennes blogg (http://mirakelmilton.blogg.se)
från när jag sminkade henne i måndags



(lite dålig före bild, men det ger ju bara eftebilden större effekt..)



Så himla vacker!
Och så nöjd hon blev, verkligen kul att se!

Nä nu ska här sovas..
I morgon blir det kamoflering av tatuering...



Filmmys...

2009-04-14 @ 19:37:22

Ja nu har jag sökt efter träningssällskap på http://www.stylesearch.se/ för att se om där finns nån som vill träna med mig,
I morgon ska jag vara barnvakt åt Milton halv tre, så jag vet inte om det blir tajt att hinna träna innan det...
Men tog mig alla fall en härlig och lång promenad i dag, ensam...
Och hittade tillbaka själv..
Så himla duktig jag är!

Har precis gjort en ansikts mask nu, det behövs verkligen då vi sminkar på och sminkar av hela dagarna..
Huden blir ju alldeles uttorkad..
Den var då riktigt skön, ett pulver man blandar med vatten till en mask, så efter 15 min så är den som en gummimask så man kan bara dra bort den, man känner verkligen hur pormaskarna dras ut med...
Så himla skön!

Ska ta mig en runda på bollen nu, lite pilatesträning sitter inte fel...

Sen ska jag bädda ner mig i sängen tror jag, och se på min nya film, och bara mysa,
sakna Patrik en skvätt och sen sova gott inför morgondagen!

Känns skönt med en lugn och tidig kväll!



Ååååh så jag saknar honom!
Han är verkligen det bästa i mitt liv!
Som tur är kan jag vara glad över att han är min och att vi snart får ses...
Jag älskar dig, Lars Patrik Nylander! 






When you lie next to me
Breathin' the air I breathe
We don't have to speak
And just be
Our love's a precious thing
Don't wanna waste a day
Or one more minute
Without you in it
Life if so sweet
When you lie next to me

My heart is yours
But every part of me still wants to give you more
More time to love
Cause you never know when life will leave us
I wanna take in all the beauty here
Let the world around us just disappear 



Det är underbart att älska nån som älskar en lika mycket tillbaka! 

Gymmet en annan dag..

2009-04-14 @ 15:13:02

Hade tänkt träna i dag, efter all påskmat så skulle det kännas riktigt skönt, men jag orkade inte ta med träningskläderna i morse, så jag tänkte att jag skulle far adit i kväll..
Men jag får se hur jag känner det som, skulle vara skönt att bara vara hemma...;)
I morgon ska jag dit alla fall, då blir det träning efter skolan...!

I dag har vi alla fall jobbat med fetsmink, riktigt kul...
Fast lite tråkigt att inte få göra det riktigt, att bara lägga basen men inga ögonbryn, ögon eller nåt än..
Men det kommer, bra att vi får lära oss basen riktigt först!

Här är underbart väder även i dag, jättevarmt ute, så jag funderar på att ta en promenad snart..
Måste göra mig lite mat först för jag är så hungrig...
Men sen tänkte jag våga mig ut på promenad själv, tänkte att om jag går själv kommer jag kanske ihåg bättre vägen..;)
Mimmi är ju kvar på Öppna förskolan så...

Har tvättat alla penslarna, städat lite, varit på banken, och handlat lite..
Nina följde mig på banken och affären och bussen så jag skulle hitta...
Så nu ska jag bara skriva lite om dagen sen ska jag nog ge mig ut en sväng..;)

Sen i kväll ska jag se på film,
köpte Amelia i dag och då fick jag 27 dresses...
Så det blir filmmys här i stugan i kväll!



En riktig Sandra film!

Så har jag fått soleksem på bringan i går... Kliar som bara den och ser ut som att jag har rullat mig i brännnässlor...
Men men, det är ju bara ett tecken på hur fint väder vi har haft!
Märkte det inte heller eftersom det hela tiden fläktade så jag kände inte att det tog så mycket...





Alla fall så är jag helt förälskad i den här staden!
Så himla fint allting...
De här träden är strax utanför skolan... Så vackert!!
Jag skulle lätt flytta hit, om jag haft heltidsjobb och en underbar pojkvän här..;)
och kanske mina vänner och min familj...
Det blir svårt... Men jag trivs underbart bra här!

Nä lite mat i magen och sen liten promenad.

Ha en härlig dag!

Ja just det, har jag glömt att säga att jag uppskattar kommentarer sjukt mycket nu då jag saknar alla där hemma så mycket?
Här kämpar jag på och lägger in så mycket bilder som möjligt för att ni ska tycka att det är kul att läsa!
Haha.. inget tvång eller så, men hela min dag lyfts då jag ser att jag fått en kommentar..;)

Puss



Härlig sommardag på stan

2009-04-13 @ 22:01:35

Äntligen fick jag sova ut en morgon... Sov ända till kl 9 i morse, så ovanligt för att vara mig, men det var skönt!
Så gjorde jag mig i ordning för att gå in till stan och bruncha med Mimmi och Frida,



I dag blev det åt persikohållet, så fräscht..


Ser lite allvarlig och skev ut men det bjuder jag på, bättre än kort där jag sover...;)

Sen så sminkade jag Mimmi, men så klart tänkte jag inte på att fota henne, har ju blivit en vana att sminka henne nu så jag tänker inte på att jag ska dokumentera det..

Alla fall blev det en promenad in till stan till Frida, sen så fortsatte vi promenaden genom stan och till nåt mat ställe som jag absolut inte kan komma på namnet på nu, och åt en jättegod hamburgare, ja jag vet, i morgon börja mitt nya hälsosamma liv, där jag även ska gå på gymmet i morgon hade jag tänkt, måste komma ihåg att packa träningskläderna...
Det var alla fall väldigt trevligt och mysigt att gå här i malmö, vi slutade där i Västra hamnen vid turning torso..
Så satt vi och myste där, i dag har varit härligt väder, har gått i klänning heladagen...



Så himla fint Malmö är!



Fullt med parker och gångvägar, det är så mysigt att bara promenera genom hela malmö!



Det berömda Turning Torso, så himla mäktigt!!



Mimmi, Milton och Frida...



Mimmi ,Frida och jag



Så gjorde vi tacos och satt ute och åt kl 19.00 ....
Sommarkänsla javisst!



Dock började det bli lite småkyligt, men då fanns ju filtar att vira om sig.
Så vi satt ute och myste, snackade massor och bara hade trevligt!
Hela denna vistelse kommer kännas som en lång och härlig semester....



Mimmi och Frida, jag har flätat Fridas hår,


iOch bakifrån, tråkigt att mina bilder på mobilen blir så dåliga så fort det blir lite mörkt...

Sen så kom Mimmis mamma och pappa på besök,
lika trevliga varje gång jag träffar dem, och Mimmis mamma är så lik min mamma, både i sätt och i utseende, så jag tycker det är så mysigt att ha henne här, Hoppas verkligen min mamma får träffa henne när hon kommer ner..
Alla fall så slutade det med att jag sminkade Titti, (Mimmis mamma) och hon blev så fin, utan att  skryta, men det var kul att se att hon själv tyckte om det, hon kunde knappt slita sig från spegeln...
Bilderna från det sitter dock i Mimmis telefon, men de kommer upp här sen..!

Så kom ju även Mimmis faster och man förbi också.
Och jag fick den finaste komplimangen ever, hon sa att hon tyckte jag hade fin klang i min röst och att jag skulle ha en jättefin sångröst om jag tog några sånglektioner, hon hörde det när jag pratade att jag skulle kunna sjunga vackert....
Haha, jag som alltid blivit retad för att jag pratar genom näsan...
Men jag blev glad ändå, jag som älskar att sjunga, men som är så medveten om att det inte låter lika vackert som jag önskar... ;)

Hur som helst, ännu en underbar dag!
Jag är verkligen lyckligast på jorden just nu, förutom att jag saknar Patrik oändligt mycket!
Men jag är så glad att jag gör detta...!

Nu ska jag sova lite! Skola i morgon! Har tvättat alla penslarna nu inför morgondagen då vi ska ha "baser fetsmink"..
Spännande!

Puss och kram!



Söndag kväll

2009-04-13 @ 00:16:12

Hej hopp gummipropp!!
Nu är söndagen slut för den här gången..
Har haft en undebar dag..
Fortsatte dagen med solning i hängmattan här ute, så himla härligt!
Har kännts som sommar här nu... alldeles perfekt!
Sen kom Mimmi från kyrkan och vi stack på stan.
Åt en härlig pizza på Lilla torg, det är verkligen ett ställe som jag blivit förtjust i, det är så mysigt att gå där, typiska skånska hus, kullersten och massor med uteserveringar, fullt med folk...
Det är så mysfaktor så jag nästan skulle kunna bosätta mig där!
Så premiär för att äta på uteservering i dag, det var ju så varmt ute så det var riktigt skönt!

Sen gick vi runt lite och tittade, fortsatte sen till Kyrkan där vi deltog i gudstjänsten...
Också så mysigt, så härlig stämmning och så mycket trevligt folk!
Sen blev det grillning av korv!



Grillmästarkusinerna Jimmy och Sebastian!
Mycket korv blev det!



Mimmi, Sandra och Milton...



Girlpower när den är som bäst!
Mimmi och Jag !



Mimmi laddad järnet för årets första Kubb!



Lixom Sandra, fullt ös, tjejerna mot killarna!





The grabblag... som för övrigt förlorade...



Sen blev vi nöjda med kubben så vi drog oss innåt och det blev sminktajm...;)
Jag försökte mig på att sminka Sandra som Marilyn Monroe...
Ganska bra resultat, dock för dålig kamera för att visa det,

Men det kommer bli grymt bra då jag får göra det på riktigt, locka håret och allt!
Perfekt!
Har haft en underbar kväll, så kul att lära känna nya människor!
Pratat en massa skit och bara umgåtts... Mycket trevligt!

Nu ska jag ta och lägga mig en stund, i morgon blir det Brunch med Mimmi och Frida..
Myyys...



Söndag morgon

2009-04-12 @ 11:24:24

God Morgon!
Har sminkat Mimmi i dag innan hon åkte till kyrkan..
Får vara hennes lilla makeup artist nu då jag är här, så himla kul!
Som att testa på att jobba som make up artist varje dag!
Själv stannade jag hemma, tyckte det kändes ganska skönt att bara vara, ligga i sängen och mysa...
Sminka mig lite och sånt...
Ska följa henne till kyrkan ikväll i stället...

Igår var det en mysig kväll, vi var ju till Jimmys föräldrar och åt påskmiddag, så himla kul att jag fick följa med..
Där fick jag även träffa Jimmys kusin Sebastian och hans flickvän Sandra,
och hon undrade om inte jag kunde sminka henne som Marilyn Monroe den 8 maj, för då skulle hon fota sig..
OCh det gick ju jättebra, kul att folk jag inte känner vill bli sminkade..
Så kollade jag i min kalender, och gissa vad vi ska göra den 8 maj i skolan?
Jo Look a like, så jag ska ha med mig en modell då och sminka som en kändis..
Kunde det bli bättre?
Då får hon vara med på skolan så sminkar jag henne då, så kan hon fortsätta vidare till fotografen...;)

Har även hunnit med att sminka mig själv lite nu på morgonen, måste ju få testa de nya grejerna jag lärt mig och fått...;)



Blev lite rosa...



Sen blev det lite guld





Ja, lite smink blev det alla fall, jag skulle verkligen velat ha en ny kamera, mina bilder på sminkningarna blir så himla dåliga...
Men men, än så länge får det duga... det syns ju lite alla fall..
Måste komma ihåg och knäppa på Mimmi då jag sminkat henne med...

Igår var det en väldigt mysig dag med tanke på vilka som ringde och ville prata lite,
Mamma, Pappa, Farmor ringde också, så ville Kristoffer prata med mig, det var ju lite kul eftersom vi inte pratat i telefon så mycket förr... Sånt uppskattar jag, tycker de är såå mysigt,
så ringde ju Angelina med.. Åååh... Jag saknar dem såå mycket, men det känns bättre då ni ringer och vill snacka lite skit!

Jag trivs bra här, skulle gärna bosätta mig här, men jag saknar alla jag är van att ha min närhet...
Fast Mimmi och Co gör det väldigt lätt för mig... De är också så underbara!

Nä nu ska jag slänga mig i duschen, sen ska jag nog lägga mig ute och sola lite..
Så härligt väder ute i dag...



Härlig dag...

2009-04-11 @ 14:43:30


Mimmi, världens bästa hyresvärd ever!!


Började dagen med en långpromenad med Mimmi, så himla härligt,
solen skiner och det är så mysigt att promenera här i Malmö!
Sen städade vi huset och donade lite..

Gick ut och bokade en tågbiljett till mamma så hon får komma ner hit och få lite miljöombyte..
Hon ville ju så gärna komma hit, men hade inte råd..
Så då sa Maggan att hon inte ville ha nån present (som för övrigt fyllde år i Onsdags och jag glömde att göra ett inlägg om det... )utan ville hellre ge pengarna  till mamma så hon skulle få komma ner hit..
Så då har jag fixat nu, till den 13 maj kommer hon ner, lagom till Morsdag som är där nån gång, och så ska hon få komma till skolan och bli sminkad av mig där på fredagen..!
Så stannar hon över helgen...
Tack till Mimmi och Jimmy som tycker det är okej att hon kommer med...
Hon blev så glad över att hon skulle få komma ner, och det tycker jag också känns kul!

Sen får vi väl se om Pappan kommer ner en sväng sen med...
Skulle ju vara kul också!

Alla fall har här varit underbart väder idag, dock lite blåsigt..
Men vi har suttit ute och fått lite färg på oss, väldigt härligt!
29 grader i solen hade vi, kändes som sommar...
Så ringde farmor och kollade läget, så himla kul!
Hon berätta att de bara var 3 grader hemma, så bytet känns bra.!

Nu ska här vilas lite innan middagen i kväll med Jimmys familj.!
Ska ju styla frun i huset med.
Så lite krafter måste jag ju samla ihop...;)



Jaha, ska jag behöva ringa efter Bodyguards´en nu?

2009-04-10 @ 23:02:13



Ja här är sommar och sol!
Det är så fint med alla blommor, jag är helt förtollad...
Speciellt då alla ringer och säger hur dåligt väder det är hemma...

Alla fall så igår då vi satt och myste i soffan efter Jimmys supergoda hemmagjorda hamburgare så fick vi ett samtal om att det var fullt med poliser i hela villaområdet där vi bor..
Så nyfikna som vi var fick vi lov att ta en liten promenad så där vid 22 tiden..
Var faktiskt riktigt skönt ute då, ;)
Till slut såg vi en polisbil och några som gick där med ficklampa i bland buskarna..
En polis stod där på gatan som berättade att det vart inbrott där, men att de hann på tag på skurkarna...
Detta hände alltså bara nåt kvarter från där vi bor..

Lite läskigt, speciellt jag som bor i ett eget hus och nu då Patrik åkt också...
Men som tur är kollade JImmy innan jag la mig, sen finns ju här larm och allt med..
Fast lite skumma drömmar hade jag alla fall...

Kanske dags att ringa efter kusinerna Andersson nu?



Här är alla fall lite av sminket vi fick i väskorna..



Här är Nina, den första tjejen jag sminkade,
vi fick såna små uppgifter, först skulle jag blanda en färg som var i hennes exakta färg som hennes ögon,
sen skulle jag måla hennes kontrast för att lära mig hur olika färger framhäver eller döljer...



Här är Cosmina, den andra tjejen jag fick sminka..
Här skulle vi sminka svart och vitt för att se hur det förminskar och förstorar...
Lite simpla grejer i början, Ser ju inte klokt ut då man inte får göra det riktigt...
Men men, bara att kladda på!



Makeupstationen för dagen med Baslära



Här är Theres, vars pappa som jobbat i Övik, världen är liten i bland..
Här har jag lagt en bas på henne, syns tyvärr inte så bra, hon är lika snygg på båda bilderna..
Skulle haft en bättre kamera..
Har alla fall använt alla de produkterna där uppe för att få ett så naturligt men jämt
resultat...



Här är det Theres, Pamela och vår lärare Heidi som är i full fart att sminka sig...
Så här ser vårt klassrum ut..;)



Alla fall har mitt hjärta åkt hem nu,
så nu är jag all by my self... inte riktigt men, har ju Mimmi och family ständigt vid min sida..!
Men saknar honom det gör jag, har inte varit utan honom sen han slutade i Norge i sommras...
Fast han har lovat att komma ner igen snart!



Han testade cyklen (som de så fint säger här nere, cyklen, triaglen, speglen... )
Min egna, så underbar han är!!!

Idag tog jag och Mimmi en morgonpromenad på en timme drygt, och innan det hade jag pumpat upp pilatesbollen och tränat lite på den, men sjukt vad jag tappat mycket på de här veckorna...
Ska ta mig på gymmet på måndag tror jag..
Sen var det full fart att sminka mig och Mimmi till Påskmiddag hos hennes föräldrar i Tyringe, om jag inte minns fel, typ en timma härifrån..
Så himla trevligt att bli välkommnad i familjen så, hennes familj är ju helt underbar!
Nästan så jag inte behöver sakna min egen när jag är med dem.... ;)
Men kul att få vara med...
Blev även en härlig promenad där med, så himla mysigt område, jag är helt frälst...!
Tyvärr slutade det med skavsår eftersom jag invigde mina sommarskor...
Men då är det bortgjort alla fall!

I morgon blir det middag även hos Jimmys föräldrar, som jag också träffat förr..
Men även det kul att de bjuder med mig... Känns himla kul!

Nu hoppas jag ni blivit lite nöjda efter lite bilder, nu då vi fått till internet lite mer..
Ska ringa min man och sen hoppa i säng..

Puss och kram!



Snyggaste killen i stan!



Bilder

2009-04-08 @ 14:54:15

nä hörni, det verkar som att det skiter sig med bilderna...
De verkar inte alls ha lust att ligga ute på bloggen...
Vet att det är så mycket roligare att läsa då jag har bilder så jag ska försöka göra det sen..
Men alla fall så får ni ju lite info om hur jag har det...;)
Inatt var det världens oväder, blåste, regnade och blixtrade...Så glad över att Patrik låg bredvid mig så han kunde hålla om mig då jag är så rädd för åskan..;)
Blev en mysig middag igår på Gossip alla fall, vääldigt god mat!
var lite sommarkänsla, ganska varmt ute, alla som satt på lilla torg på alla utesereringar och åt, så fruktansvärt mysigt!
Jag blir såå lycklig av alla glada människor!
Mimmi och jag körde lite nostalgi från Stockholm och Turkiet...
¨Åh så jag trivs med dem, man får skratta så härligt!

I dag gick vi till skolan igen, dock stannade Patrik för han skulle gå på bowlingen..
men vi fick oss en powerwalk... Känner att jag börjar känna av att jag gått mycket nu..,)
Men det känns bra!

Vi har haft produktkännedom i dag, så nu kan vi alla produkter i Make up stores soriment, typ...
Sen blev det hudlära och rengöring...
Fick fick göra ansiktsmasker på varann och sen rengöra...
som en liten spa dag, alldeles underbart!
Tjejerna i klassen har lovat att de kan vara substitut nu då Patrik lämnar mig här i malmö i natt, och att de skulle se till att sminka bort mina rödsvullna ögon..;)
Sen ska vi ha myskväll hos Cosmina och göra naglar på varann... Så det tackar man ju inte nej till...
Fick veta igår att min ena lärare, Heidi, hon har bott i övik och är min chefs kusinbarn...
Sen så sa Theres i dag att hon pratat med sin pappa som jobbat i övik och som ville veta att om han kände oss...
Så världen är bra liten när man börjar snacka lite...;)

Men det är kul att umgås med de här tjejerna, de verkar väldigt lättsamma och jag tror säkert jag kan få väldsgästa dem då Mimmi och Jimmy är upptagna och jag vill umgs lite...
Jag är fortfarande så glad att jag är här nere och att det verkligen är på riktigt!
Det kan verkligen ha blivit bättre!

Dock fick jag veta igår att vi tar studenten den 12 Juni, då jag hade tänkt åka hem för att sminka till balen den 13 juni...
men då har jag ju även bokat flygbiljett tillbaka för att det var sagt att jag skulle vara klar den 18 Juni...
Så nu står jag här med oombokningsbara biljetter som att sparade på mig så det blir nog svårt att sälja dem med...
Men men, får se hur jag löser det som,
vill ju inte riktigt ta flyget hem med alla mina grejer... Då tar jag hellre tåget...

Nä nu ska jag vila mig lite, Sen ska vi bjuda på avskedsmiddag i kväll, vitlöksspäckad fläskfilé med potatisvåfflor och vitlökssås med coklad pudding och grädde till efterrätt...!!
Kommer bli en hel underbar kväll igen, förutom att det är sista kvällen med min stora kärlek !! Hur ska jag klara mig nu? Tur jag har min hobby, och han har sin!!


Trevlig kväll!! Puss



Andra dagen i min dröm

2009-04-07 @ 17:03:16

Ja så var även andra dagen gjord...
Idag har vi lärt oss färg och ljuslära...
Hur man sminkar för att framhäva olika färger, hur olika ljus frmhäver färger på olika sätt...
Väldigt intressant... Känner mig som Svampbob fyrkant, suger åt mig allt, och har bara ett stort leende på läpparna.
Men jag trivs, och jag känner mig så lycklig över att jag äntligen gjorde det!

Alla är fortfarande väldigt trevliga och vi har väldigt kul tillsammans på lektionerna..!
Detta kommer definitivt bli min bästa sommar, trots att den spenderas utan Patrik....

på tal om det börjar jag bli lite orolig över honom, han gick med mig till skolan i morse, liksom Mimmi och Milton, sen gick han en omväg hem, gick på affären och handlade, sen tog han bussen in till mig på skolan, så gick vi och fika sen följde vi Mimmi och mammagänget på fika och myste lite, sen följde han med in på affärerna, utan en enda suck... Han var glad så länge han fick ha Milton....
Nån som känner igen killen jag pratar om ??

Tyvärr så verkar det som att det är näst intill omöjligt att ladda upp bilder på detta nätverk som jag snuvar från de i huset bredvid....
Men jag ska se om jag kan fixa det en annan gång då jag har lite mer tid...;)
försöker knäppa så mycket kort som möjligt nu... Så ni ska få del av mitt liv här nere...;)

Nu ska jag fixa mig lite inför middag ute med Patrik, Jimmy och Mimmi...
Vi ska sminka oss och göra oss fina..

Puss och kram!



Framme i Malmö och första skoldagen bortgjord!

2009-04-06 @ 20:28:24

Ja så var vi här,
efter drygt 11 timmar i tåget så anlände vi i går morse i Malmö centralen där vi blev varmt mottagna av vår alldeles egna Mimmi och Milton!
Så himla härligt att ses igen!
Fortsatte dagen med lite stros på stan och allmän avkoppling, lite halvmulet väder men ändå varmt!
Idag har det varit soligt och varmt, alldels underbart!
Här är det grönt gräs och blommor framme... folk cyklar i shorts och kjol och det är bara så himla mysigt!!



Som riktig försommar här, måste jag tillägga att jag trivs utan all snö som rinner ut på vägarna där hemma och som faller från skyn?



Grabbarna på stan

Tror även jag råkade få med mig fel pojkvän från tåget, han har själv velat gå på stan, han har styrt Milton varje dag i barnvagnen, lekt med honom, kollat på kläder och gått nästan en mil i dag med oss till och från stan, han har till och med åkt buss... Men jag gillar det... Mer sånt!

I dag så var det alla fall första dagen på skolan...
dock varade den bara drygt en timme... Men det var över all förväntan och jag är riktigt taggad för att fortsätta utbildningen...
När hon gick igenom allt vi skulle lära oss och sånt, det kändes bara så bra!
Vi är 7 stycken elever, 2 från Danmark, 3 från Malmö, 1 från Småland också jag, hann bara säga hej så fråga de om det var jag som var från Övik, Hahah! Hörs det såå väl?!?
De var alla fall jättetrevliga och alla fall några tror jag att jag kommer komma väääldigt bra överens med!
De kommer också fixa olika praktiker under tiden som man frivilligt fick vara med på... Snacka om skoj!
Få vara med på nån modevisning kanske, reklamfilm eller bara en eventkväll, men lika kul för det!

Sen fick vi vår väska med allt smink med,
var förvånansvärt mycket som jag inte redan hade faktiskt,





Litet smakprov på allt som jag fick med i väskan, fick även en jättestor och fin väska som allt får plats i, en som är större än den jag redan har...;)
Så nu har jag suttit och märkt varenda liten pinal så jag ska kunna hålla koll på grejerna...
Senare kommer en kappa som jag kan dra över den som blir sminkad och en sminkrock till mig själv, och ett penselset till med en midjeväska..
Sen har jag nog allt jag behöver för att bli en grym makeup artist!

Har inte fixat internet än, verkar inte funka så bra med det trådlösa genom alla väggar, så i morgon efter skolan ska jag ta en sväng och kolla med the phone house om jag kan få prova nåt mobilt bredband i 3 månader eller nåt sånt erbjudande... Det hade ju varit perfekt, eftersom jag säkert kommer spendera lite tid vid datorn på kvällarna kan det ju vara kul att ha nåt som funkar ganska bra!
Måste ju få chatta med min älskling!
Och blogga så Pappa och Mamma blir nöjd, nu kommer mamma bli lika flitig bloggläsare som pappa då jag sparat min blogg p hennes mobil och lagt in den på rss läsaren, så då har hon ständig koll hon med..;)

Nu ska jag vara lite social innan vi ska lägga oss, i morgpn är ju en ny dag och nya lektioner!



Min älskade och jag!



Och underbara Mimmi som förverkligar och underlättar min vistelse här!

Puss puss på er!



Avskedsfesten!

2009-04-04 @ 15:53:27

Ja så är den stora dagen här...
Ikväll 23.40 går tåget från Sundsvall, mamma är snäll och skjutsar oss..
Jag har packat hela dagen och har grejer med mig så jag hoppas jag inte ska sakna nåt när jag är där nere..;)
Förutom Patrik då..;)
I torsdagskväll så fick jag lite kvalitetstid med Erica, det var himla härligt, så jag fick prata av mig lite med henne innan jag åker också, få umgås lite... Vi tog en promenad med Viola, kl var 20.00 och det var fortfarande 8 plusgrader ute så det var riktigt skönt, då kändes det som vår!!!

Sen i går så blev det vinter igen och började snöa... Suck..
Jag städade bilen hela dagen, skulle ju lämna tillbaka den då...
kl 9.00 hämta pappa mig så åt vi äggmackor på bygget,
sen kl 11.00 så hämta han mig igen och vi åt på Sibylla,
kl 14.00 åkte jag och Angelina ut till bygget och fick oss lite tårta..
kl16.00 blev det Max och sen for vi dit en gång till efter utgången...
Snacka om en fettfylld dag!!! Men det var ju sista gången också!

Blev fullt ös igår alla fall, det kom ganska mycket folk, än fast några Peab grabbar banga...
Det blev massa Singstar och Guitarr hero!



John, Anders och Erica!



Joel, Niklas, Anton, Kristoffer och Anna



Maggan spöa Linda i Singstar!



Syster och jag



Anders, Malin, Micke och Sandra



Anna, Patrik, Jonna och Bibbe



Jag och Peabgrabbarna, (fast bara en peabanställd)
Markus, Anders jag och Micke



Nya klänningen...



Men ´jag hade en grymt bra kväll och det var kul att så många kom!!
Vi fortsatte oss på O´learys och där var lika trevligt!

Nu ska jag sätta mig och skriva sista lönerapporten innan vi åker...
är ju nån timme kvar nu, men jag känner mig stressad ändå..
suck... Så mycket packning... känner mig orolig att jag glömt nåt, eller att jag inte ska få in allt på tåget...


Men tills vidare så kommer jag försöka fortsätta skriva i bloggen som vanligt! Ska ta med mig kameran också så jag kan lägga in bilder så ni inte behöver sakna mig för mycket!
Men nu då jag kommer sakna er så vill jag hemskt gärna få kommentarer lite nu och då, så jag vet att ni lever och har det bra!!!

Puss puss

Tack PEAB för allt!

2009-04-01 @ 20:42:45

Ja så var snart sista dagen gjord på PEAB, för den här gången alla fall..;)
På fredag blir sista dagen, och det kommer kännas sååå himla tråkigt att lämna dessa underbara gubbar, som jag fått ha vid min sida i nästan ett halvår...
Tänk vad tiden går när man har kul!

Alla fall så kom pappa i dag in på fikat med en present till mig,
"Nu ska du äntligen få en egen PEAB jacka", jag som gått i hans gamla avlagda kläder under hela tiden, har till och med haft hans gamla NCC jacka där..
SÅ tog han upp skinn jackan jag stått och tittat på från Vero Moda, jag blev så glad och så rörd över att han hade köpt den till mig, och jag satt där, kunde knappt säga tack, då var jag ju på väg att storböla eftersom hela situationen kändes som ett farväl... Och då vi satt alla och fikade så ville jag inte börja att gråta mitt i det, så därför blev det kanske ett dåligt tack!
Men pappa, du ska veta att jag verkligen uppskattade jackan och blev såååå glad över att äntligen få den,
speciellt innan skolan börjar!
Min pappa är världens bästa!!!!


.




Vad tycks då?
Passar mig bra va?! Stolt Peab arbetare ja visst!

Nu ska jag se om jag får några kläder i väskan inför flytten till Malmö!
Måste vika lite tvätt med!
Puss puss

Bara 5 dagar kvar nu till skolstart!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0