Juni


Piggare...!

2008-06-30 @ 21:05:04

Såå... nu har jag sovit lite..
Känns jätteskönt, Men jobbigt att det är så himla stökigt här hemma...
Och i morrn blir det nog Guitarr Hero med Lisa och Malin...
Ska bli hur kul som helst!
Men då måste jag ha städat lite med..
Så kommer ju Patrik hem nån gång med i veckan så då måste det ju också vara fint..!
sitter och funderar på om jag ska ta och köpa mig en bil,
skulle vara så himla skönt att ha en egen då Patrik liks är borta så himla mycket..
Så har jag en bil om jag skulle känna för att åka till honom en helg...
För han tar ju med sin så jag har ju aldrig nån, och att få tag på att låna en bil över en helg och åka så långt är inte det lättaste..
Jag får ju ta mammas, men den är ju så skruttig så den vill man inte åka så långt med,
man vill ju låna en fräsh bil som man vet kan ta sig hela vägen..
Men ägaren till en sån vill ju inte låna ut sin bil eftersom det är så många mil och de är såå rädda om den..
Så det skulle underlätta så himla mycket!!
pappa tipsade om en som kanske skulle bli till salu...
Är ganska sugen faktiskt...
Men vi får se...
Måste tänka igenom det med kostnader och allt...;)



Så himla trött!

2008-06-30 @ 17:46:04

Hallå!

Äntligen hemma från jobbet, är helt knäckt..
Blev inte bättre av att det lilla äcklet kom och hackade på mig stra´x innan hemfärd och försökte få mig att tro att jag jobbat dåligt i dag...
Jag har verkligen gett järnet och gjort så gott jag kunnat, och hade det inte varit för att han tagit sovmorgon och sövlat på så hemskt förra veckan, veckan hade inte jag behövt svetsa väggmattan, och då hade jag ju hunnit göra klart hela badrummet i dag..
Plus att jag fick lov att gå på byggmöte...
Aaarrh!! Jag blir så less då han ska hålla på så där bara för att jag ska bli arg på honom..
Han vet att jag jobbat bra men står ändå och säger att jag inte gjort nåt i dag, att jag är trött för att jag var till Östersund i går och därför tappat tempot..
Men jag har haft samma tempo som förra veckan...
Det går sakta för att han inte hinner med och då kör vi fast i stället..
Som när Malin måste hjälpa mig för det finns inget annat att göra för henne, det är ju så himla oeftektivt, men vad ska man göra då?

Jaja... Ska alla fall skaka bort det och lägga mig i soffan och vila lite..
För hur det än är så är jag trött efter att ha kört så mycket i går, lagt mig sent och jobbat hela helgen...
Vem tror han att han är, bara komma och klaga en massa... Vem tror han att jag är, att jag kan ta hur mycket skit som helst?
Gubb*#%¤/#!!!


dagens funderare: Ska man behöva fjäska för sina vänner för att de inte ska tycka att man är elak och ge en dåligt samvete för att inte tänka och tycka precis som de?
Själv tycker jag att man ska säga vad man tycker och tänker, så länge det behövs, eller säga nåt som ens vän vill höra men som man inte tycker själv... Är det fel?

Jag älskar alla mina vänner oerhört mycket, och jag ställer upp för dem och är snäll, och trivs så bra med dem...


Nu är det bara 15 dar kvar tills jag får åka till Malmö till min älskade Mimmi!!
Det ska bli så underbart att få komma dit, det är så mysigt där nere...
Jag längtar så grymt mycket!!



50 mils-date! Kan det bli mer romantiskt?

2008-06-29 @ 23:21:44

Ja så har jag nyss kommit hem...
Har varit på en underbar date med Patrik!
Vi möttes halvvägs i Östersund i dag ( han är ju i Norge)...
Så vid 13.00 kom vi på den underbara idén, och kl 14.00 hade jag fått tag i en bil så jag kunde åka och sen drog det bara iväg...
ca 17.00 sågs vi på Coop i Östersundsrondellen och köpte oss en filt och lite jordgubbar,
så lämnade vi min bil och åkte tillsammans in i Östersundcity...
Där letade vi reda på en liten restaurang på gågatan och fick oss en bit mat...
Mycket trevligt, och god pizza var det..
Sen gick vi på Hemköp och köpte oss lite dricka och redbull som vi kunde ha på ´hemresan..
Så drog vi ner på hamnen och la oss på filten och bara myste...
Det var hur romantiskt som helst och jag var den lyckligaste tjejen i hela Östersund tror jag !

Jag är på gång... Solbrillor på och bältet där det ska...!

Det är ju grymt fint landskap hela vägen från Övik till Östersund... Öppna landskap och djupa dalar....

Väl framme så är ju Östersund så fint så här års, de har väldigt mysiga parker och fina hus inne i staden...
Supermysigt... Fina blommor växer fritt också...!




Sommrigt och alldeles underbart! Stämmningen och vädret var som helt klockrent planerat för att få riktigt romantisk stämmning...!



Så lycklig jag är med honom ! Han är verkligen helt underbar!





Och resan hem var lika underbar, det var soligt och fint och nästan inga bilar på vägen, jag fick köra ett lugnt tempo och bara njuta av mina vackra minnen av dagen... Att det luktade kobajs lite här och där var också underbart, gamla minnen från sommarlov på sambetena kom upp och man kände sig bara än mer lycklig..
Vilket underbart liv jag har! Tack alla nära och kära för att ni gör min tillvaro här på jorden så underbar!!

Nä nu måste jag sova lite så jag orkar med morgondagen!



STAR WARS?!? Jag är frälst!

2008-06-29 @ 12:19:46

Hallå där!
Ja igår var det full rulle hela dagen... Och jag hade en underbar dag!!
Först var jag och jobbade, så på vägen hem så ringde jag erica, och då visa det sig att hon var barnvakt åt sin pojkväns storasysters barn... Alice och Calle...
Så då fråga hon om jag ville vara med dem., så klart!
Hon kom och hämta mig så åkte vi på stan, gick på Mc Donalds, sen blev det lekparken...
Vi lekte och lekte och hade grymt skoj....
Så helt plötsligt kom det en massa soldater...
Så grymt spännande och kul! Jag tyckte det var häftigare än många andra barn tror jag ...
De var hur coola som helst...
posa så fort man tog fram kameran och hälsade på alla barn i parken...
De var såååå häftiga!





Så var det ju min tur, jag blev ju kär..! 

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Han höll om mig, och var hur underbar som helst...! Tycker han var helfrän...
Och rösten sen... Aaah... "have a nice day".....
Att jag ska på utställningen i sommar är det ingen frågan om... Lär säkert vilja gå dit fler gånger med... Bara för att träffa dessa söta soldater... Så vill jag ju också spela in en scen från filmen... Hur coolt vore inte det??

Nu är det ju bara så att jag ALDRIG sett en hel Star Wars film, har aldrig varit intresserad, jag såg ju på Star Trek, är inte det typ samma?!? :P
Men jag har alla fall bestämt att jag ska se EN film alla fall... Så jag vet vilka som är vilka alla fall...

Jaja.. vi fortsatte alla fall dagen med att gå på Hamnfesten... så åkte Erica några karuseller med Alice... det blev sockervadd och munkar... Vi hade en ganska trevlig dag...
fick mig en t-shirt med,





Dåligt cool da!

Men hamnfesten kändes så liten jämnfört med andra år...
det var ju supertråkigt, så vi banga på att åka dit sen på kvällen...
kändes som att det bara skulle bara fjortisfylla där...
Så åkte vi hem till Anders syster och hoppade på studsmattan ett bra tag, det är bra träning det där tror jag..
Superkul alla fall..!
Sen blev det middag med Erica och Anders och Malin och Andreas...
Mycket trevligt..
sen åkte jag med Erica till stallet, så avslutade jag kvällen med att vara barnvakt åt Angelina...
så i dag har jag jobbat... nu ska jag ta och städa garderoben lite, ta en efterslängtad dusch, men först ska jag nog ta och träna lite här hemma... Med hantlarna...

Var förbi i Maggans nya lägenhet, den såg jättefin ut, och bra läge med..
Tänk så kul det varit om vi kunde bli grannar... Är faktiskt rikgit sugen på att flytta och det skulle vara kul att bo där..
Jaja... Vi får se vad som händer...

Pussar på er!






Jobba på lördagmorgon? Ja, och söndag...

2008-06-28 @ 07:09:39

Ibland är man snabb på att lova...
Jag hade visst lovat för flera veckor sen att jag kunde jobba i helgen...
Hade jag helt glömt bort och hade ju sett fram emot en helg med mycket fart på kvällarna och bara ligga och ta det lugnt på mornarna...
Utan att vakna av väckaren...
Men icke, så eftersom jag skulle jobba i dag blev det ingen dans i går,
William ringde ju om fråga om jag inte ville följa på dans,
Så klart jag ville det, var ju jättesugen... Men samtidigt var jag så trött, och eftersom jag skulle jobba i dag så banga jag på dansen..
Det blir ju hamnfesten i kväll så det får räcka...
Satt och pyssla igår alla fall, så nu har vi ett nytt fint album med bara jag och Patrik,
ett kärleksalbum...;)
Det är såå fint...
nä nu måste jag frukosta sen måste jag dra på jobbet..
Fint väder blev det alla fall lagom till Hamnfesten!
Underbart!

Bara Patrik som saknas nu, Var är du?


Pussar!

Fotboll? Nej tack!

2008-06-26 @ 21:15:46

Ja så var det kväll igen och jag är helt slut..
Vill bara gå och lägga mig...
Men först ska jag säga god natt till Patrik, sen ska jag sova....

Har haft en supertrevlig kväll alla fall...
Jag åkte hem och duschade och gjorde mig i ordning, sen kom Lisa och hämtade mig så for vi på Ali Baba och åt en rulle...
Sen for vi hem till mig igen för att se på tv och bara umgås, men så ringde Mohammed och undrade om vi inte ville komma på O´learys för de var där, han och hans kusin..
Och det var Lisa på, så vi åkte dit en sväng,
satt och prata en massa skit med Mohammed och hans kusin satt bara där alldeles tyst, stackarn vågade inte prata...
Vet inte ens om han kunde svenska..
Men det var ju inte nåt ös där så när matchen började drog vi, så skulle ju Lisa upp supertidigt i morrn med eftersom hon skulle jobba,,,
Så vi gjorde kväll men kände oss ganska nöjda..

Så skjutsa hon hem mig, snäll som hon var...;)

Så nästa vecka blir det Guitarr Hero, kanske badhuset, kanske Olles en onsdag..;)
Kul med nån som vill hitta på nåt och som sliter och drar i en så man ska göra nåt...

Men jag tycker fortfarande om er, Malin och Erica...!
Ni får också slita och dra i mig...;)


Pussen



Best dream ever!!

2008-06-26 @ 06:37:25

Åhh jag hade en såå mysig dröm i natt..
Jag drömde att jag blev kompisar med Arvingarna och  jag fick följa dem en heel sommar
dansa, sjunga och bara ha helt fantastiskt skoj!
Jag var så himla stolt och glad att  vi var vänner...
Så vakna jag och märkte att det bara var en dröm....

Men jag har ju träffat dem redan så.... Jag är ganska nöjd..
men det hade varit kul att kunna säga att man känner dem...
Så kanske man kan få dem att spela på mitt bröllop en dag...;)
Det vore drömmen....!

Vill alla fall tillägna en låt till Patrik, min älskade!
Du kan väl lyssna på den en liten stund alla fall... Den är så himla fin..!





♥ Jag älskar dig Patrik! ♥



mysigt och pratigt hos frisören...

2008-06-25 @ 21:52:22

Ja då har man kommit hem..

Har varit hos min underbara frisör i 3 timmar...

Superhärligt när nån håller på med håret så länge...
Så har jag ju pratat, och pratat, och pratat.... och pratat om hur mycket jag pratar....
Haha! Det tar aldrig slut!

Men resultatet blev inte riktigt som jag planerat men jag är inte missnöjd för det..

Det blev bra ändå..!

Det blev mycket kortare än innan, och inte så sommarblont som vi tänkte oss...

Men jag tycker det blev fräscht ändå!


Allt klär ju en skönhet;)


Knäppte några bilder på nya frisyren..

Men digitalkameran har tagot semester så det blev bara med mobilen och den är inte lika smickrande...
Men men... ni får en aning om vad ni ska kolla efter alla fall...;)



Ja en hint fick ni, jag har en väldigt markant lugg också som jag inte fick med på bilderna eftersom jag varit ute i blåsvädret så den åkte åt sidan och jag blev lat..
Men jag har en lite mer rockig frisyr nu... Anders tyckte väl jag verkar rockig av mig trots att han vet att jag älskar schlager, dansband och country...;)
Ja ja... men jag är nöjd och känner mig ung och fräsch...
Och säger nån nåt annat så ska jag gå och spöa Anders för då är det hans fel!!

Nu ska skönheten gå och sova sig en stund!
Ni får ha en underbar kväll!!

Puss



mätt och trött

2008-06-24 @ 21:41:49

Ja nu så har jag fått mig mat,
Vi var och köpte mat och gjorde spagetti och köttfärssås...
Sen satt vi och prata en massa och sen blev det en film...
Vi hade väldigt trevligt...
Och så söt hund hon hade med...

Nu ska jag alla fall gå och lägga mig tidigt för en gångs skull...
Ska hänga tvätten först...
Sen kanske jag ska ta en snabbdusch, ska ju till frisören i morrn och man vill ju inte ha hur fett hår som helst då ju...
Ja vi får sen..

Puss



Middagssällskap med filmavslutning...

2008-06-24 @ 16:37:08

Jag blev inte ensam så himla länge...
Lisa skrev i dag och undrade om vi skulle laga mat och kanske se nån film tillsammans i kväll...
Så nu är kvällen räddad och jag slipper vara så ensam...!
Ska bli supertrevligt..
Ska se om jag kan lura henne på en bild så ni kan få se vem det är jag pratar om...

Så i morrn ska jag till frisören och klippa och färga håret...
Ska bli sååå himla skönt..!
Så då måste vi ju parta i helgen då jag blir snyggare...;)

Sen vill jag bara ge en liten ros till alla er som försover er och får mig att se ännu duktigare ut...!
Ni är såå söta!



Ensammen igen...

2008-06-23 @ 20:49:00

Nu har Patrik åkt igen...
Superjobbigt denna gång.. För jag har knappt hunnit träffa honom nåt, han har bara hållit på med folkracen och bilar och garaget...
Men jag har ju haft det bra ändå, men jag hade gärna varit med honom lite mer...
Saknar honom så otroligt mycket nu...
Vill ha honom hemma..
Men snart så är det semester, då får jag träffa honom lite mer alla fall....
Ska bli juvligt!

han var alla fall och köpte en scanner/kopiator/skrivare i dag, så jag har suttit och skrivit ut lite fina bilder på oss och ska sätta mig och pyssla lite nu och göra ett litet aldum på bara oss...
Så underbart!

Det är kul att ha nåt att pyssla med..


Så nu har jag bytt ut korten på oss från balen och bröllopet mot lite nyare kort...

Så var det ju en kille på midsommar som hade ringbrynjearmband på sig, och sånt har jag ju gjort, så då fick jag ju lov att leta reda på mina som jag gjorde på lägret i Allingsås för 8 år sen...



Det var ju svinkul att göra det.... Måste ta och beställa lite ringar och göra sånt hemma...

Nä nu ska jag se på tv..
Ha en trevlig kväll..!



Båtartagen...

2008-06-21 @ 14:22:17

Klev upp kl 9 i morse och var pigg...
Så blev det lite diskat, lite städat, lite plockat...
Sminkat och bytt kläder 2 gånger..
Sen satte jag mig och såg på tv och så vid halv ett ringde Malin och undrade om jag ville följa med ut till hennes föräldrar och hjälpa till med att dra upp båten på deras nya vagn så de kan sjösätta den sen..
Så klart jag kunde det, så jag åkte dit... Tyckte det var hemskt trevligt..
Hennes föräldrar är helhejjiga!

Nu så är jag hemma igen och tänkte sätta mig framför tvn kanske spela lite guitarr hero..
Men jag är så himla trött... Så jag kanske snarkar en lite stund med...

Sen i kväll blir det bio i Umeå med Andreas och Malin och kanske hennes syster..
Patrik är ju kvar i Villhelmina, så han får inte se nån film för han kan inte skynda sig...
Han har ju en massa annat han måste göra...
Men det blir nog bra ändå... Har ju mina vänner med...;)

Ha det så bra så länge!



nu så är det över..

2008-06-21 @ 03:21:57

Hemma igen...
Har varit på världens party hos John...
Supertrevligt! Äntligen fick jag träffa hans omtalade flickvän, en väldigt trevlig och söt sådan...
Så bjöds det på ett helt låångt bord med grillat, allt från fisk och ris till fläskfile och potatisgratäng..
Jag lovar där fanns allt, Tomas hemmagjorda potatissallad, potatis, potatisklyftor, sallader, såser...
Alldeles underbart!
Och efterrätterna sen... Mmm... så goda de var...! Tack så mycket!

sen blev det surr runt bordet, vi var ganska många där... det blev några kubbmatcher, lite Limbo, eldsprutning, kortspel, snacka, guitarr hero så klart, mer surr... JA en väldigt lyckad kväll trots allt...
Vi fick ju super fint väder, även om det var lite kallt på kvällsfronten..
Har blivit vän med Angelica med, och träffat Patriks tremänning som visste vem jag var utan att ha träffat mig...;)
Blivit riktigt tjenis med Tomas W, träffat Thomas N med flickvän, Anders och Erik fick vara standin så det inte skulle vara så jobbigt att vara gräsänkling...
Men jag hade ändå gärna haft min älskling där med... men som sagt... När det låter motorer kan jag inte överrösta..
Malin och Andreas blev hemskjutsade vid 12 tror jag, de var lite trötta, men jag som var ensam hemma åkte ju hellre tillbaka... Så jag var där till nu, då jag till slut kände att de var för fulla för att jag skulle ha kul med dem så jag tog med mig Tomas och Torbjörn och åkte, så skjutsa jag hem dem och sen åkte jag hem till hemmet...
Men så blev jag lite pigg då jag tvättat sminket så jag tänkte jag sätter mig och berättar om kvällen som varit så blir jag säkert trött igen... ;)

Men tack så mycket för en alldeles underbar kväll med mycket trevligt folk, god mat och trevliga aktiviteter..;)

Lite mingel bilder...




Vi hade bra underhållning alla fall, den stod Anders för..;)

så hade jag lite att göra när jag väntade på Malin, så jag gjorde mig en tatuering på foten som jag alltid velat ha men inte vågat göra... Blev väldigt uppmärksammat och tyckt att jag ska göra en på riktigt.. Så vi får väl se... Tycker det skulle vara kul, men jag vet inte om jag vågar.. Jag är nog för mesig...
Kan ju lika gärna rita..;)




Nä nu blir det sängen...!
Ha en fortsatt bra kväll mina vänner!



Glad Midsommar... klädpanik

2008-06-20 @ 15:32:48

Glad Midsommar allihopa!
Hoppas ni får en underbar kväll...
Själv firar jag kvällen som gräsänkling eftersom pojkvännen är i Åsele och tittar på folkrace hellre än tittar på mig...
Så då får jag umgås med Malin, så vi drar til John med bihang för att grilla, parta lite, kanske spela kubb eller nåt sånt trevligt..
Så jag ska ta och hoppa i duschen och göra mig klar, han sa att vi kunde komma vid 4, men det verkar vi inte hinna eftersom Malin ville vila lite och sånt... Så vi kommer som annat fint folk, sent..;)
Men jag har inte bestämt vad jag ska ha...
Ska jag ha mina nya vita byxor och somrigt linne till, eller ska jag ha min nya klänning från HM?
Det verkar ju blåsa mycket och solen gått i moln så det känns lite kallt om det blir så vi är ute...

Jaja..Skynda skynda... ska duscha, raka benen, sminka mig, locka håret, lukta gott och åka...



.....

2008-06-18 @ 21:01:01

Ha vait en ganska vanlig dag på jobbet...
Jobbat på, Mikael fösov sig, stress, sen lunch, många provoceringsförsök från Mikael om t.ex vad dåligt folk PEAB anställer... (eftersom  min pappa jobbar på PEAB tror han att jag ska bli elak för det )
Men så efter lunch kom äntligen Malin...
Det var uppskattat..!
Så flöt dagen på och allt gick ganska bra...
när vi slutade gick jag till Helhet för att boka tid för färgning och klippning...
Malin du förstörde min syn på honom nu... nu måste jag ju sitta och undra över det hela tiden, vad jobbig du är...
Men men... sen fortsatte vi upp mot Port 9, där de gjort världens överaskning till oss, de har målat om golven!
Alltså den underbara känsla jag fick då jag gick in, det går nästan inte att beskriva..
Och för er som inte vet så var det ett målat vitt golv på alla allmänna ytor på Port 9 tidigare...
Och det var rena döden att städa där, fatta hur frustrerad och grinfärdiga vi varit när vi hållit på där för att f¨det vitt och fint igen... Helt omöjligt! Plus att det var fult..
Så äntligen har vi fått vår dröm uppfylld och golvet har nu en grå färg med stänk av mörkgrått, svart och glitter... Supersnyggt!

Så när vi gick där på stan så kom det två invandrare mot oss, som jag i ögonvrån såg att de var på väg rakt mot oss som att de skulle stanna och prata, men det hade ju inte jag lust med, så jag fortsatte lite åt sidan, men så gick han framför mig ändå och då såg jag ju att det var Mohammed, pizzabagaren..! Haha! Så himla komiskt... så vi stanna ju så klart och prata lite med han, vi i skitiga arbetarkläder och han glassig i vitt från topp till tå....

Sen åkte jag bara hem och satte mig framför tvn, plockade upp allt smink som jag hade med mig till stockholm som jag inte orkat göra tidigare....
så har jag nyss pratat med Mimmi, kommer få en alldeles underbar vecka hos henne... det ska bli så himla kul! Längtar skitmycket!

Sen så resten av dagen har bara varit som vanligt..



Härligt gymmad..

2008-06-17 @ 21:55:29

Har just kommit hem från gymmet..
var och hämtade Lisa, min kompis Linn´s kompis, som ville ha nån att umgås med när hon var här i sommar...
Så jag sa att det gick jättebra..
Vi var en sväng på gymmet, men pratade mest...
Nästa gång ska vi ta i ännu mer... Blir dock nästa vecka men...
Hon var alla fall jättegullig så henne ska jag nog kunna komma överens med..

Nu ska jag bara ta mig en dusch och sen ska jag sova...
Är helt slut efter en lång dag på jobbet och sen gymmet..
Det var längesen jag jobbade så effektivt och hårt som vi gjorde i i dag efter lunch..
Men det var härrligt..!

Tänkte bara visa hur duktig jag är på att kakla badrum...
Det här har jag gjort alldeles själv..
Ganska najsigt eller hur...



Så träffade jag min frisör på gymmet... Höll inte på att känna igen honom, han var ju blond!
Plus att han måste ha spenderat många timmar på gymmet för han såg då vääldigt biffig ut.. :P
Ska dit i morrn och boka tid alla fall för ett besök innan Malmö, man vill ju se bra ut då man åker för att hälsa på så fint folk...;)

Nu ska jag sova så jag orkar med i morrn...




god natt

2008-06-16 @ 22:27:28

Tänkte sova nu..
Tänkte bara säga god natt innan..
Jag har så himla lite att göra när jag är ensam som ni förstår..
Så då har man bara bloggen att prata med...
men inte ens den pratar tillbaka för jag får aldrig kommentarer..
Utom från Margareta som är flitig kommenterare!
Men ni andra är också välkomna!



Foo Fighters = Mysiga minnen..

2008-06-16 @ 21:04:34

Satt och jobbade i dag och lyssnade på musik i mobilen, har äntligen hittat mitt headset!
Så kom en låt med Foo Fighters och jag tänkte tillbaka till festivalen då Foo spelade...
Då var det mörkt ute, en helt underbar kväll efter allt regn, Patrik stod bakom mig och höll om mig samtidigt som vi sjöng tillsammans till låten..Alldeles underbart! 


♥Det var kärlek!!♥


Det var en ganska trevlig kväll ändå, trots allt!



Ny tränarkompis?

2008-06-16 @ 20:44:26

Det ringde nyss en tjej som var här i Övik och jobbade och kom från Umeå...
Men hon hade ingen att umgås med på kvällarna här eftersom hon inte kände nån här..
Så hade hon fått mitt nr av en av de första tjejerna jag jobbade med på Viasat...

så gulligt...
Så hon ursäktade sig så mycket att hon ringde och var rädd att jag skulle tycka att hon var "konstig" som ringde...
Haha... Hon vet verkligen inte vem jag är..
Den som älskar nytt folk och att ha nån att umgås med hela tiden..!
Så i morrn ska vi till Step in tillsammans efter jobbet... jag ska åka till henne så ska vi gå dit,,¨
Perfekt ju då har jag ju nån att träna med...

Ska bli spännande att se vem det är...

sköna dusch..

2008-06-16 @ 18:31:21

Är hemma igen nu... Blev en sväng till Umeå och fixa lite småsaker...
Så var hemma lite sent...
Och därför banga jag på träningen och tänkte i stället ta mig en dusch, göra lite peeling, ansiktsmask och såna skönheter...
Sen ska jag ta på mig en klänning och mysa i soffan...



Depimerande..

2008-06-16 @ 08:23:18

Har det inte varit en alldeles under bar sommar `hittills?
Är det inte alldeles underbart väder i dag?

Så varför fick det lov att regna enda helgen vi var i stockholm?!?!

Hade vi bara haft sol och värme så jag kunnat gå i mina klänningar och klackeskor hade helgen varit helt lyckad trots trång bil, hög musik och mycket väntan...!!

Nu ska jag dra till jobbet och se om det finns nåt att göra än, sen går jag direkt till gymmet för att bli superstark!

Ha en bra dag!!



Stockholmo - W.T.A.I, trång bil, regn, hagel, högljudd musik, fyllbultar, pizzor, lite sömn, bio, goda vänner och massa shopping...

2008-06-15 @ 22:38:46

Ja så har helgen sett ut...
Gör er beredda på det läängsta inlägg jag gjort....Men jag försöker klämma in lite bilder så det inte ska bli så tråkigt..

Börjar väl på Torsdagen då jag och Patrik var lediga och började dagen med lite shopping på HM dä smygean böjade redan klockan 9 för alla medlemmar...
Så köpte jag en piké t-shirt för 49 kr, och en kjol som jag tittat på länge som nu var på rea och bara kostade 49 kr...



Sen fotsatte vi på stan med lite ärenden och sen hem och packa väskorna fulla... Jag fick ju lov att ta med allt mitt smink eftersom jag inte visste vad jag skulle vilja ha, plus att jag tänkte att Malin kanske vill låna..;) Så min väska blev ganska tung med allt smink, fön, locktång och plattång, kläder, klänningar och skor...
Och det fick jag ju höra med...
Sen kl halv 4 kom vi oss äntligen iväg bara en halvtimme för sen efter att Andreas satt igång larmet på Santa Feén då han stängde bagaget och nycklarna satt i så de fick lov att jaga runt tills de fick tag på extra nyckeln...
Och resan var ju en historia i sig, 5 st i en bil är ganska trångt även om man har en stor bil, så halv grinig för att vi inte tog en egen bil och för att det inte fanns plats varken för ben eller armar så åkte vi iväg... Sen var det ju pisspauser, bensträckar pauser, mat och fika pauser... Det är tydligt att jag inte är nån att roadtrippa med, för jag åker hellre i ett kör, kanske stannar och äter, men inte var 5 mil.... Men det är ju bra att de säger till även fast jag inte sagt att jag vill stanna.... För det är väl ändå de som är mer normala...

Jag hade lite tråkigt i bilen så det blev lite flätor i Malins hår...
Ganska fina va?!?



Så hade jag sagt att jag inte skulle köra om de skulle dricka öl i bilen... tror ni det gick bra?!?
Nää... Andreas började köra... och Patrik och Robert började prata om hur gott det skulle vara att ta en öl, jag tyckte det var lite dåligt av dem om de skulle göra det, för då kan ju inte de köra sen om det skulle behövas... Vi har ju ändå åkt tillsammans... Men så öppnade Robert sin öl ändå och Patrik är ju vek och föll för grupptrycket och öppnade också en... Och då var det ju bara jag, Malin och Andreas kvar, och Andreas hade ju kört ända till Söderhamn, och ville byta av, och Malin har ju nån nojja om att köra på stora vägar så då var det ju bara jag kvar...
Och det var väl inte så farligt, var ju bara typ 20 mil kvar... Men när vi kom till Upplands Väsby och Robert skulle visa vägen då var det inge kul längre... "Sväng höger i rondellen".... Och en annan tittar ju efter en Öviks stor rondell som man ser över hela... Men inte i stockholm, där är de stora som en hel förort... Hur skulle jag veta att det var en rondell??
Jo det finns ju skyltar man ska kolla efter fick jag ju förklarat... Visste jag ju sen innan men det tänkte ju inte jag på, det var ju mörkt och jag var i en annan stad....

Jaja..: Kom fram säkra och välbehållna hos Roberts bror där vi skulle bo...
Så gick vi bara och la oss..

Så på fredagen så åkte vi in till stan för att shoppa loss lite...
Medan vi väntade på buss och tunnelbana bjöd mina vänner på lite poser..



Vi delade på oss så jag och Malin gick tillsammans och grabbarna för sig..
Så började det regna och hagla mitt i allt... Typiskt, varit super fin sommar och enda helgen vi är nere är det pissväder..




Jag hittade mig en supersnygg och skön klänning på HM som jag var på väg att köpa hemma men som var slut, en svart tubklänning med rynkor fram..
Vi var in på massor av härliga butiker, hittade jättemycket fint, men antingen var det grymma priser eller så fanns inte min storlek...
Jättefina klänningar på Beyond Retro, men inget inköp...



Sen åkte vi hem för att byta kläder och få oss lite mat..
Jag ville ju så klart jättegärna åka på Gröna Lund, eftersom jag älskar karuseller...
Men tiden flög iväg och vi hann inte riktigt med, så det slutade med att vi åkte till Kista köpcentrum och kikade lite innan det var dags för bio..
Jag hittade en par supersnygga skor på Nilssons för 99 kr,



Så såg vi "The Happening", en film som handlar om typ växthuseffekten, där det blivit så att växterna började bilda toxiner som förgiftade människor i städer så de tappade självbevarelsedriften och de tog sitt eget liv på olika sätt... Det var i mina ögon vääldigt traumatiskt, satt spänd hela filmen då den var så otäck då människorna helt plötsligt bara hoppade ner från byggnader, stack hårnålen i halspulsådern eller la sig framför gräsklipparen för att dö... Och jag är ju som jag är, så jag tyckte den var lite jobbig, blev lite orolig efteråt att det skulle kunna hända nåt liknande... den var ju mer som en dokumentär just eftersom det är så aktuellt det där om växthuseffekten... Nä jag hade hellre önskat att det slutat med att det var utomjordiska terrorister som gjort det... Så det slutade med att jag stod och grät i parkeringshuset för att jag hade som svårt att bearbeta det utan att gråta... Men sen gick det över och efter det fick jag ju höra små gliringar om det där hela tiden... Sandra passa dig så inte växterna anfaller....
Men det bjuder jag på!

Så på lördag var det ju festivaldag, vi åkte in till stan och åt lunch med Micke och Emilia som också skulle med på WTAI (Where the action is) och efter det så skilldes vi åt och Malin och jag fortsatte på stan medan de andra åkte in på WTAI eftersom det började ju redan kl 12.00... Men vi var inte sugna på det... Det regnade ju  dessutom så jag var vääldigt anti och ville helst bara stanna hemma... Eftersom det var så dåligt väder blev det ju inget Gröna Lund då heller...
Men jag hittade mig ett par jeans på rea, 99 kr... ett riktigt klipp...
Sen så hittade vi ju vår favorit butik, SCALA!! Där fanns alla sortes klänningar..... de med glitter på , paljetter på, blommor på, utan axelband, med axelband, halterneck, mönstrade, omönstrade, alla färger och former och det var inte så fasligt dyrt...Plus att de hade stor sommarrea... Fast det var synd för det var ganska utplockat i stället... Men det fanns jääätte mycket fint... Köpte mig en klänning på rea för 299 kr, och en super cool liten väska som glittrar....Så tjusigt...
det kommer bilder sen med kläderna på..;)



Sen drog vi vidare till Maggan för att göra oss i ordning för festivalen eftersom hon bodde nästan mitt i stan...
Men snacka om att det är virrigt... ringde typ 700 gånger för att kolla vart jag skulle åka... Skulle haft dig med Mimmi..;)
så såg vi kaniner i parken.... Som vi skrämde bort, men kolla ni noga kan ni se dem..



Här har vi huset som Maggan bodde i över helgen..



så gjorde vi oss i ordning där inför festivalen





På festivalen bjöd vi på några poser med..;) Mina älsklingar

Kom alla fall fram till att jag inte är nån festivalmänniska.... Jag kan inte uppskatta ett långt gitarrsolo, musik som spelas så högt så det är bara basen man hör som dunkar i bröstet och ändrar ens hjärtslag, man inte hör vad de sjunger eller när nån pratar med en, man inte ser de som spelar live på riktigt utan måste titta på monitorn...
det fanns som inget annat att göra än att stå och stampa och sjunga med...
det fanns som ingenstans att sitta och inget att göra, inga stånd eller nåt, bara mat...
Och tok mycket folk som är fulla och knuffas så man blir irriterad...
Nä jag hade hellre suttit i bilen och lyssnat på Foo Fighters skiva... Så mycket mysigare..
Men sen förstörde det mycket att det var så dåligt väder, nu var det visserligen uppehåll så vi var där, men det var ju fortfarande blött i gräset och det var svinkallt...
Men Foo Fighters spelade faktiskt grymt bra, köpte till och med en tröja...;)



Trots allt så hade jag riktigt trevligt med mycket trevliga människor... Synd bara att man kan vara så himla nonchalant och egoistisk så det nästan skulle behövas vård... Men men... det var en trevlig helg alla fall...
Mest tack vare PMS, (shopping, malin och patrik) Utan er hade jag nog suttit inne hela helgen...(den var bra va?)

Så åkte vi hem i dag,, var hemma typ 18,00... Skönt att vara hemma igen...
Så himla synd bara att min älskade Patrik fick lov att åka vidare till Norge på en gång... Jag saknar ju dig så mycket nu...
Tur du kommer hem snart, synd bara att jag inte får träffa dig då heller din lilla räka....

lite annorlunda bilder..





Jaja... Det var nästan allt... Har inte dragit upp vakten i kön på Hemköp, vakten på WTAI, pizzabagaren i Gävle, tjejen i soffan mitt emot, killen från skåne m fl, för det tänkte jag spara så har jag nåt att berätta lajv nästa gång vi ses... Så kan du inte säga att du redan läst det ... HA!

Så bjuder jag på en snygg posé och säger därmed godnatt...!

Svinkallt hemma...

2008-06-11 @ 19:40:59

Kom just hem från jobbet och det är hur kallt som helst här...
Usch!
Ska sätta mig och spela lite guitarr hero snart, har ju klarat ut hela medium så nu ska jag rocka loss på hard! ;)

Alla fall, så i måndags då vi var i Omne och jobbade så for vi in till Norrfällsviken för att äta på fiskerestaurangen där, (Det fanns hamburgare där med som tur var..) Och när vi satt där och väntade på maten så kom servitören in, och jag tyckte han var sååå grymt lik nån skådespelare, frågade Malin och hon höll med, jag tyckte det var så likt en ung Josh Hartnett, medan hon trodde det var en svensk skådespelare...
Och jag höll som med, men jag tyckte han kändes allt för bekant samtidigt.. Men eftersom Malin också kände igen honom så tänkte jag att då är det säkert från nån film....
Men efter en liten stund så klicka det .... Det var ju han som jobbade på restaurangen på Bergsåker travbana i julas då vi var där på taklagsfest för IKANO....
Då sa vi också till honom att han var lik Josh, så skulle han säga hur stora drickor de hade, för jag var så törstig.. Så sa han att de hade 33 cl Cola, och det ville jag ha, Men när jag fick drickan så var det bara 30 cl... Så han lova att komma med de 3 cl om jag var mer törstig sen... Och vi drev ganska mycket med honom, var kanske ganska flamsiga... Men det var ju så kul, han såg ju nästan generad ut varje gång man prata med honom så man kunde ju inte låta bli, Malin tog kort på honom och vi fick veta att han bara var 19... Så sa vi åt honom att vänta på oss när han sluta så skulle vi gå ut den kvällen.... Men det blev aldrig så och vi vet inte om han stod och väntade heller... För vi tog inget nummer..;)
(tillbaka till restaurangen i Norrfällsviken) Jag frågade honom rätt ut om det var han som jobbade på Bergsåker och han blev som paff att jag visste det, så titta han på oss en gång till och då kände han igen oss, "Jaha är det ni! :P "
Hahah... Dagen var räddad, fatta vad kul vi hade åt det, åt hur vi var mot honom förra gången, att han var här, att jag och Malin var tillsammans nu med, och att jag kom ihåg honom...
tråkigt bara att vi fortfarande inte har nåt sätt att kontakta honom... Hade ju vart kul att säga hej på facebook  eller nåt... Bara för att!

Men vem vet, det kanske blir fler fiskrätter..;)

Sen så var jag på Make up store och handlade lite för pengarna jag fick för sminkningarna i lördags...
Och där börja jag prata med hon som jobbade, och hon tyckte jag skulle prata med Marianne, efter att ha berättat om att jag sminkat 4 st till balen, om att låta henne skicka mig på utbildning, speciellt nu då en flyttar till Göteborg och en ska vara mammaledig...
Åhh... det skulle vara sååå himla kul att få gå den utbildningen... Jag skulle ju kunna fortsätta jobba på Mikrena men kanske hoppa in och jobba där på helger och sånt....
Bara att ha kunskapen skulle vara grymt kul att ha!!!

Ja ja... Nu måste jag ta och spela lite så jag kan sitta under filten..;)



äntligen lite regn, såå sommrigt..

2008-06-11 @ 13:01:34

Jag gick på stan en sväng i går och då kände jag vad mysigt det var att det regnade, NU kändes det som att det verkligen var semester väder och det kändes så skönt, även fast inte jag har semester än...
Men det är som att man saknat regnet så mycket så det har inte kännts som riktig sommar då det bara varit sol och värme hela tiden... Ja jag vet, jag är inte som andra..;)

Ska se våra bästa år nu innan jag ska dra iväg på jobbet, ska till Umeå med Mikael och fixa några besiktningspunkter...

Så kanske vi drar till Stockholm redan i morgon! Så trevligt...
Känns lite jobbigt att vi bara tog en bil, jag som sett fram emot att få mycket plats i bilen, och att jag och malin skulle få åka tillsammans i en, bara prata en massa skitsnack.. Så skulle ju maggan åka med då också eftersom hon skulle se Dolly Parton på fredagen... Men nu kan hon ju inte åka så då måste hon sitta på bussen i stället... Men vad gör man??
Inte som att jag tänker trotsa 4 andra.... Det blir ju trots allt billigare...
Sen vet jag inte, börjar bli lite orolig att jag ska bli less på den där festivalen... Jag är nog ingen konsertmänniska...
Ska man stå där hela tiden och bara hoppa och skrika?!? Man kan inte prata med varann för musiken är så hög, och då kan man heller inte mingla...
Nu vet jag inte hur det kommer se ut, men jag är rädd att jag ska bli less och vilja göra nåt annat medans de andra gärna står och svänger på håret och skriker med i refrängerna.....  :P

Vi får väl se vad som händer...
Annars måste det ju finnas nåt annat kul man kan hitta på i stockholm stad..;)

Jaja... Jag ska ta och åka nu, chefen ringde och sa att vi skulle åka tidigare, så  nu måste jag hinna äta nåt med..

Har ju glömt att berätta att jag och Angelina var och badade i Lomsjön i fredags.. Nästan 2 timmar låg vi i vattnet... så himla skönt!! Trodde det skulle vara iskallt, men det var det inte!

Ska berätta historien om servitören på fiskrestaurangen nån annan gång... det var lite kul..!
Ha en bra dag! Puss



Hej hopp!

2008-06-10 @ 12:26:40

Ja så var man lite ledig i dag, jobbade till tolv i natt...
Supertrött hann man bli, och arg och less... Jämarns avlopp!!!

jaja, sitter hemma alla fall, ska spela lite guitarr hero! Vi har äntligen köpt 3:an..!!
Men det var inte lika kul som jag trodde... var så dåliga låtar... Och dåligt ljud...
Jag vill ju höra när de sjunger , inte bara basen...

Så ska jag in på lagret en sväng och packa ur bilen... Sen tror jag jag svänger in på stan, för skojs skull..
det regnar ju  dag, för en gångs skull, så skönt att man har en bra anledning att bara sitta inne...;)

Så har jag bokat mina biljetter till Malmö så en hel vecka ska jag få åka och rå om Mimmi!!
Jag längtar såå mycket!!
Ska bli hur mysigt som helst alla fall!

Nu ska jag spela lite tills våra bästa år börjar, så ska jag ringa och surra lite med mimmi sen drar jag till stan! ;)



Malin och jag, vi är så bra...

2008-06-10 @ 12:21:22

I lördags efter balen så fortsatte vi firandet av Patriks födelsedag hemma hos Malin och Andreas...

Så smög jag och Malin i väg och fångade oss själva på bild...






Du är så himla bra Malin!

Älskar dig!



Baldagsesume..!

2008-06-10 @ 12:15:44

Hallå där!
Nu är jag tillbaka efter en gryyymt hektisk helg med student och baltider kombinerat med massa jobb och lite sömn...
Och ändå är det till och mer 3 år sen jag tog studenten... (pinsamt gammal... )

Lördagen började alla fall med att Maggan, Heidi, Anton och Angelina kom hit vid 12 tiden...
Så skulle jag sminka Maggan och Heidi...

Började med Maggan som skulle ha en mörkblå klänning på sig som mamma sytt, så jag sminkade henne i brunsvart makeup, lösögonfransar, löshår och lockar i håret...
Hon blev sååå himla fin! Man blir nästan lite rörd att se henne så uppklädd, hon var verkligen vacker..!


Före bild
Maggan som vägrade att vara med på ett kort ensam blev bortklippt så hon blev ensam ändå, bara för att hon skulle få glänsa lite! Kortet med Anton syns Maggans makeup så fint tycker jag... Och lillsnuppan fick en klänning sydd av mormor av samma tyg som mamma fick... Så söta de är!

Sen var det Heidis tur, och hon skulle ha en lilasvart klänning som min mamma också sytt.. Den var såå fin.
Så jag sminka henne också i lilasvart makeup, så satt hon sig och krusade håret hos mig, medan jag fortsatte med Maggans hår, eftersom jag hade så tajt med tid, annars hade jag ju gärna gjort det åt henne med..


Förebild?
Heidi har ju lite mycket hår att sitta och krusa så det tar ju sin tid, speciellt då hon utökat det med lite fejk, dagen till ära.
Men hon var fin i sin klänning, och det krusade håret såg väldigt feminint ut på henne. Makeupen gjorde ju sitt till också, och gav en fin touch! Så en bild på de tre vackra damerna i sina fina klänningar!

kl 13.30
fortsatte stressen och Jessika kom förbi för att få hår och make fixat..
Som tur var hade vi ju förtestat så vi visste ju hur hon skulle ha det. Hon skulle ha en mörkröd klänning med små svarta blommor på som hennes mamma sytt. Den var också väldigt väldigt vacker! Hon fick en make i vinröd, lila, svart liknande nyanser, och lockat hår lätt uppsatt bakåt.


förebild
Hon var så elegant i sin klänning, tyväär hann jag inte knäppa fler kort eftersom det blev såå stressigt där på slutet.

14.30 kom Johanna och skulle också få make och hår fixat, plus lösnaglar. Vi hade ju dagen innan satt i långt fin löshår inför dagen, och testat hur vi skulle göra maken.. Så vi lockade håret lite, tuperade lite, sprayade massor och sminkade. Hon skulle ha en olivgrön klänning hon köpt i stockholm, så vi gjorde en grön make på henne.



Hon var liksom de andra Vääldigt vacker i sin klänning, men tyvärr så hade jag bråttom även här, så det blev inte så många kort..

Det var ju synd att jag blev så stressad, glömde som bort att knäppa kort där man ser själva make upen och håruppsättningarna...
Men ni får sitta nära datorn för att se vilket bra jobb jag gjort..;)

Det var en såå himla kul dag, och jag är så glad över att de bad mig göra deras make och hår, att jag fick den äran..
Det var verkligen jättekul! Skulle älska att hålla på med sånt oftare!

Så är det nån som vill ha hjälp med smink, hojta till! Jag gör det gärna, och jag har det mesta! :)


Sparade den allra finaste bilden jag tog i lördags till sist,
tycker om den så mycket, och jag älskar personerna på bilden så otroligt mycket!





GRATTIS!!

2008-06-07 @ 11:01:21

Ville bara ge ett stort GRATTIS till min älskade som fyller gammgubbe idag!!

Hela 25 bast blir han!!

Hoppas du får en underbar dag och att du vinner tävlingen!!

Älskar dig av hela mitt hjärta!







Tok




Mitt lilla tok! Du är alldeles underbar! Och bara min!!! 



Nystädat!

2008-06-07 @ 10:50:04

Nu har jag städat som bara den under diskhon, och har inte hittat en enda till, har heller inte hittat några larvskal som de ska lämna efter sig...
Så jag vet inte vart de kan komma ifrån, det är ju så konstigt att de bara låg där mitt på golvet ju..
Kanske ha de följt med nåt in....

Ja ja... Jag orkar inte oroa mig nu...

Ska ta och hoppa in i duschen, känner mig bara lite stressad..
Vet ju själv hur det var på balen, även fast jag gjorde i ordning allt själv då..;) Men ändå...
Och nu har jag 4 stycken som jag ska slänga mina glittriga fingrar över..;)

Men det ska bli grymt kul!

meeen... kom på att jag har slängt på tvättmaskinen... då måste jag ju stå i vattnen som den spolar ut om jag ska duscha nu...
Så måste jag ta och äta nån frukost....

Jaja... Duscha måste jag ju..!



.....

2008-06-07 @ 09:36:45

Ja just det, du som klagar på att "jag måste puta med brösten och läpparna varje gång"
Låt bli att titta på bilderna och läsa min blogg om det svider i ögonen så!!!

Det är ingen som tvingat dig!

Jag trivs med den jag är, och hur jag ser ut, och det jag gör...
därför bryr jag mig inte om vad andra tycker... !



Men va farao är det här?!?! FLÄSKÄNGRAR?!?

2008-06-07 @ 09:34:31

Jag kommer bli helt tokig...
Börjar verkligen fundera om det är vi som är helt värdelösa på att städa och att det är därför vi får allt sånt här..
Eller har vi bara otur?
Eller kanske är det våra hyresvärdar som är dåliga på att städa, men vågar inte säga nåt så vi får skulden?
Kanske vill de bli av med oss och har därför planterat alla dessa små kryp hos oss?
Jag vet inte.. Men jag orkar inte mer.. Jag vill flytta till en ny och fräsch lägenhet!!! NU!!!!

Jag vaknade i morse och gick in i köket och såg att det låg två små kryp på golvet... öppnade skåpet under diskhon för att lägga tillbaka sopkorgen som Patrik lämnat mitt på golvet och där inne låg det en till... !!!
De var visserligen döda redan.. Men jag såg ju en sån häromdan också liggandes på golvet i köket.. Men tänkte inte mer på det...
Nu då det var så många blev jag ju nästan orolig...
Så jag skynda mig slog på datorn och gick in på anticimex sida.. Där räknade jag ben och vingar och till slut kom jag fram till att det var Fläskängrar jag hittat... Syskon till pälsängrar som finns i garderober och biter små hål i tröjorna...
Men dessa lever på kött och ost och sånt trevligt fett de hittar... Men jag tycker att vi har ju städat...
Nu har jag inte kollat under köksbänken än, satte mig framfördatorn för att kolla lite info...
De verkar ju inte besvära mer än att de äter det vi slänger.. Men de är ju ändå otrevliga!!!

Usch så jag gruvar mig för att städa där under... Det ligger säkert nåt gammalt där på golvet som vi missat... Fast då borde det ju ha luktat...

nä nu vill jag härifrån..
Det bara kryper i kroppen på mig... och jag som var såååå hungrig...


Måste ju städa innan alla kommer hit, typ 12 börjar jobbet med smink och hår inför balen.... Har 4 stycken nu som jag lovat att ta hand om...
Skit kul att de frågat mig, blir såå glad att de överlåter det på mig...
Lägger in några före och efter bilder sen...

nä nu måste jag sanera!

om nån har några tips är jag tacksam!!



Sommar och sol!

2008-06-03 @ 19:45:54

Hallå där!
Igår så fyllde min underbara vän MALIN hela 24 bast!
Och jag hade tänkt att jag skulle göra en hyllning till henne här på hennes dag, men så råkade jag klicka på att flytta min blogg, så jag kunde inte logga in igår kväll...
Och nu känns det som lite efter...!
Men det är ju tanken som räknas! Jag var ju alla fall dit och grattade henne och vi hade det jääättemysigt..
Så längesen det var bara hon och jag så där... Då vi inte jobbar eller sover.. :P
Jag hoppas du blev nöjd med din dag alla fall! Älskar dig!

Idag så har jag jobbat på kontoret... Kuligt värre... Eller inte...
Man luktar som en rökt möbel då man kommer därifrån... För egentligen har jag inte gjort så mycket... tror han bara vill ha sällskap, och nån att prata med...
Men jaja....

Så råka jag hamna på stan efteråt... Och då hamnade en super söt kjol i mina ägor...
Kändes så fräsch och Sandrig..;) Skitmysig var den med!
Kan ju vara kul att ha i stockholm, och när jag åker ner till malmö i sommar...
En heeel vecka ska jag vara hos Mimmi m familj och bara rå om dem!!!
Längtar sååå!

den är så snygg

Så var jag och handlade en ny melon i dag, för den jag köpte igår på Åkes Ica var ju super äcklig...!! Så ni är dumpad, och nu kör jag stenhårt på Kvantum, för där står K:t, V:t och A:t för KVAlitet!!! :P

Så råkade också det hamna en film i min korg med.. The break up... Så det blir filmmys med melon i kväll..!
Nån som är sugen? Min dörr är öppen om nån vill sällskapa lite...;)



....

2008-06-01 @ 21:49:06

Man ska aldrig sluta förvånas,
och det kan alltid vara bra att vara på sin vakt,
för det är en sjuk värld vi lever i.
Ändå så älskar jag livet i den!



Har haft en underbar dag!

2008-06-01 @ 21:47:18

Var ju på kalas i dag, Pappa kom och hämta mig...
Så fick jag lunch då vi kom fram, sen gjorde jag flätor på Kajsa och sen så blåset vi upp massor med ballonger..
Det var ju så himla underbart väder..!
Om ni inte förstått det så fyller min lillebror Kristoffer 3 år i dag!

VAr hemskt mysigt att vara där, gå barfota i gräset och sitta på bänken med farfar...
Det var så där idylliskt och underbart som jag vill ha det !
Tack för en underbar dag!

Så fick jag ju åka hem med farmor och farfar så fick jag lite quality time med dem... Var ju inte igår man åkte med dem nånstans..: Ni är så söta!


Lite bilder från dagen!

Flätorna jag gjorde på kajsa inför kalaset.  . Så söt hon är...

Söta lillebror med boken han fick av mig, Grodan Gustav

Så fick han ett verktygsbälte av Torsten, Så stolt han var, han ser ut som en riktig liten eparaggare... !

Underbara pappsen och jag!

Och söta farmor och farfar... Så underbara ni är!

Marianne stod för underhållningen.. ;)


Fontänen som gjorde hela dagen än mer idyllisk...


Så fick kristoffer en "twist ball", ett spel vi alltid spelat hos farmor och farfar så länge jag kan minnas... Det är en pinne som man sätter ner i marken med ett snöre och en boll som man ska skjuta på..
Så jag och pappa tog några matcher... Så trevligt! Saknar nästan den tiden då man var liten och var mer med pappa... Men det är ju tur att folk fyller år... ;)

Spöade även Marianne och hennes dotter (som jag absolut inte kan komma på namnet på just nu...pinsamt) i några matcher, tills det gick sönder..;)

Nä nu ska jag ta och sova och ladda för morgondagen....



är det inte typiskt?!?

2008-06-01 @ 11:13:15

Ja, jag som klagat över att ingen velat vara med mig i helgen. Ingen som hade tid att hitta på nåt eller nån lust..
Vad händer?
Jo jag bestämmer mig för att fara och dansa i Långsele så jag ska slippa vara hemma ensam och töra...
Och självklart, som ett brev på posten börjar alla höra av sig, Malin var trots allt lite sugen på utgång.. Erik bjöd in mig på film kväll med storbildstv, Sam bjöd på förfest, Erica bjöd på grillparty osv...
Typiskt! Tänk om ni kunnat planera tillsammans så det skulle slippa bli så här..
Då slipper jag nånsin vara ensam och jag kan vara med på allt ni har att erbjuda...

Jaja, det blev en lyckad kväll igår alla fall, hade super roligt, dock var det hemskt lite folk där, somliga sa att det var på grund av crousingen som var i sollefteå samma kväll... Och det var ju sååå fint väder så jag kan tänka mig att många åkte dit, även om det är sååå mycket roligare att dansa..
Få gnussas lite och ha det trevligt! Kan det bli bättre?
Jag tyckte alla fall att det var ganska skönt att det var lite folk, då var det lite äckel, och lätt att hitta de man sökte....

Och hur gick det med maten då?
Jo jag var färdig att åka hem till Linda för att börja med maten kl 5, men så var nyckelknippan borta.! Jag hitta den inte nån stans.. Och den är ju så stor så man ser den ju om den ligger nånstans..: men det bästa var ju att jag hållt i den för bara en stund sen... Till slut hitta jag att det ramlat ner i min väska och jag hade sparkat till den så den hade stängt sig och därmed trodde jag inte att den var där, för jag hade INTE packat ner den det visste jag ..
Så halv 6 var jag hos Linda och ringde henne, då var hon på väg hem och var lagom stressad att jag inte börjat med maten än... Så hon hjälpte mig att komma igång... Vi börja steka kycklingen, och riset, som räkte till en halv portion så jag fick koka makaroner till mig själv, det koka över och blev för lite vatten , så då hällde jag i, och då blev det så klart för mycket vatten... så skulle jag krydda kycklingen med curry och citronpeppar, "efter behag".... Och jag som är värdelös på sånt, jag som inte ens vet om mina stuvade makaroner är varma eller om det bara är att jag har så mycket kryddor i så det är så starkt!
Så självklart så slutade det med att kycklingen bara smakade citronpeppar.. ! Oj då...
Men vi fick i oss maten och var mätta...;)

Nä nu ska jag rusa.. Nu är det kalas i Bredbyn som hägrar! !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0