Augusti

......

2008-08-27 @ 21:26:40

Har inte haft tillgång till dator på ett tag nu,
så måste bara skriva att allt är fint med mig, så gott som alla fall,
Patrik är hemma nu och vi har det bra i vår nya lägenhet...
Vi bor där nu, även fast det  inte riktigt är klart... Vi har sängarna i sovrummet och sånt....
Men det kommer bli riktigt bra, få bo med Patrik...
Jag jobbar för fullt och på lördag blir det IKEA!

Nu ska vi spela Yatzy med Maggan och Anton... Där som jag tjuvlånat datorn med...




RIP
Emil Bylund

En underbar och sprudlande glad kille,
min klasskompis
En som alltid fick en på bra humör,
Berget bylund..
Så himla tragiskt!




He´s coming back home..

2008-08-20 @ 21:29:31



I morgon kommer Patrik hem för alltid!!!
Han gör sin sista dag i morgon i Norge, sen åker han raka vägen hem till mig
Vi ska få vara tillsammans varje dag,
varje natt ska vi sova tillsammans,
Varje morgon ska jag få kyssa honom hej då innan jobbet,
varje dag får jag ringa hur mycket jag vill för nu är det gratis,
varje kväll kan han hålla om mig till jag somnar.
Jag är så otroligt lycklig!
Och jag längtar så mycket efter honom !
Känns så himla underbart! 
Jag älskar honom så mycket och är så glad att den här dagen är här..
Som jag har längtat!  




The more I see you,
The more I want you.
Somehow this feeling
Just grows and grows.
With every sigh I become more mad about you,
More lost without you,
And so it goes.
Can you imagine
How much I'll love you
The more I see you
As years go by?
I know the only one for me can only be you.
My arms won't free you;
My heart won't try.



spackling med avslut av 220 volt?

2008-08-20 @ 20:20:40

Har just kommit hem, Har varit i nya lägenheten och rivit i tapeterna i köket, slipat lite och tagit bort alla skruvar och plugg och sedan spacklat igen dem....
Så nu är det klart för tapetsering där i morgon om Mamma mår bättre då..
Har även målat socklarna i köket, de var så skabbiga och duttat i lite färg på kanstötta luckor...

Sen fortsatte jag in i hallen, petade bort all plugg och sen i med massa spackel...
Tänkte jag skulle måla där i dag men det blev inte så...
Kanske tar jag det i morgon då mamma tapetserar... Så kan maggan hjälpa henne..;) Hon kan ju limma..

Så fortsatte jag in i vardagsrummet... Alltså jag fattar inte att man kan göra så många hål i en vägg...
Nog för att jag råkade göra många baotahål i vår vägg... Men det är en annan sak, jag kom ju på det efter 8:e hålet... *pinsamt*
Men så gick jag där, petade på plugg, slipade lite, duttade i lite spackel.... osv osv...
Så till slut kom jag till sista pluggen innan jag var färdig...Men den där tången jag haft hade jag klämt mig i många gånger så jag hade lite ont i handen... Så var det en stor typ alluminiumplugg där som jag skulle försöka dra bort, så när jag stoppa in tången så håller jag ganska långt fram på den, så jag håller handen på själva stålet och inte gummit,
och då känner jag hur det pirrar i handen... men jag tänkte, "det är nog sen jag gjorde illa mig... Eller? .... Kanske är det ström... Jag som är livrädd för ström... tänk om det är det ... nä det är nog bara jag som har ont... kanske lika bra att hålla på gummit för säkerhetsskull.... " snabbare tänkt än gjort så hann jag bara lägga handen på gummit så sa det "POFF" i hålet och det blixtra till och tången gick sönder...
Som tur var gick det bra med mig...
Självklart fick jag lov att ringa mamma och berätta vad som hänt, hon kan alltid lugna ner en hysterisk och rädd Sandra...
"ring Acke och säg vad som hänt... Det är ingen fara... Men är inte väggarna strömförande nu då? haha.. nää, det är bara metall och vatten som leder ström... så det är ingen fara... vilken tur, för jag vågade inte röra mig...

Sen gick jag upp till Maggan och Anton och han har ju gått nån elinriktning, kan tydligen göra en robot av en kaffebryggare... Så han hade ju mätinstrument, så vi gick ner och kollade och mycket riktigt, det var 220 volt i hålet och i pluggen... Tur att jag var så himla smart..;)
Så nu har han tagit ut den, som var helt bränd, och tittat in i betongväggen, och där ser man 2 kablar som borrats sönder....
Vilken tur han som gjorde det hade då ...

Alla fall så blev jag avskräckt, så jag sket i resten och åkte hem....
Nya tag i morgon.....

Nu ska jag mysa framför tvn....



Tapetshopping!

2008-08-19 @ 21:40:52

Ja, så var det avklarat...
Jag och Mamma åkte till lägenheten i dag efter jobbet, och mätte alla väggar så vi visste hur mycket vi skulle köpa..
Sen åkte vi till Flügger och kollade vad jag skulle ha...

Vi bestämde oss för Cuba Brown i vardagsrummet, med en fondvägg i Nougat.. Blir nog hemskt bra till våra möbler..
Bara ett nytt matbord som fattas...

Sen skulle vi ha vit färg till hallen, och så kan vi måla socklarna och lite på lådor och sånt som är kantstött..;)

Till köket hittade vi en fin tapet redan förra veckan, så det blev en ljus tapet med lite silverskimmer i och ett mönster som ser ut som flera slingor...;)

Sen var det det svåra kvar, sovrummet.. Visste inte alls vad jag ville ha, om jag skulle köra enfärgat eller nån fondvägg...
Tänkte ju att vi skulle skita i fondväggen eftersom vi inte tänkt bo där för alltid...
Men det var så tråkiga tapeter, kändes som att jag ville ha nåt mer... Men vad?
Jag provade allt, men inget klickade, och mamma tyckte inte heller det verkade så bra...
Till slut blev det, :Mamma, vad skulle du tagit om du skulle göra ditt sovrum?
Jag är så himla dålig på sånt här, ser inte hur det skulle kunna se ut på riktigt i rummet från den lilla biten, så är jag rädd att jag ska bli less på den eller att jag inte all tycker det blev så fint..

Så vände hon sig om och tog fram en jättesnygg tapet, en som jag inte sett tidigare, som hon hade tittat på i smyg, en som var lite skimrande i brons-grå-lila typ med svarta mönster som bildade en blomma...
Den var väldigt läcker, så blev det den och en enfärgad tapet som matchade det brons-grå-lila bakgrunden...
Så jag hoppas det blir bra nu...

Jag har allt utom fondtapeten i sovrummet, den kommer på torsdag eller fredag...

Så imorgon blir det full fart för mig att spackla igen hål, slipa bort skarvar och dra lite sandpapper här och där..
Ska bli skojsigt tror jag ...
Sen kanske jag och Mamma kan tapetsera på torsdag  i köket om jag tjatar tillräckligt och hon känner sig på humör..;)



How sweet it is to be loved by you!

2008-08-19 @ 21:20:07




I needed the shelter of someone's arms, there you were
I needed someone to understand my ups and downs, there you were
With sweet love and devotion
Deeply touching my emotion

I close my eyes at night
Wondering where would I be without you in my life
Everything I did was just a bore
Everywhere I went it seems I'd been there before
But you brighten up for me all of my days
With a love so sweet in so many ways

You were better to me than I was to myself
For me, there's you and there ain't nobody else
I want to stop and thank you baby

I just want to stop and thank you baby

How sweet it is to be loved by you



Blixtrar och dunder!

2008-08-18 @ 20:41:35

Fy farao vad det har blixtrat i natt....!!
Vaknade av att det smällde till vid 4 tiden och sen kunde jag inte somna...
Det blixtrade, blev alldeles vitt inne i sovrummet, trots att jag har mörkblå gardiner fördragna..
Sen small det som jag aldrig hört förr, det smällde i fönstren och skakade i hela huset!!
Jag som tycker det är väldigt obehagligt i vanliga fall med åska, blev tokrädd i natt....
Låg och försökte somna, men fick lov att ha täcket över huvet och ansiktet för att slippa se när det blixtrar och höra mindre då det smäller... Och på grund av det så svettades jag som ett tok, men jag vägrade ta av mig täcket...
Men det var såå himla obehagligt!
efter en timme fick jag lov att ringa Patrik och säga hur rädd jag var, trots min rädsla att prata i telefon i åskväder...
Kändes lite bättre då jag hörde honom säga att det inte var nån fara...
men fy vad jag önskade att han var hos mig..
Han sa alla fall åt mig att lägga på fläkten... Så slapp jag svettas trots täcket över huvet och slapp höra åskan för den lever om så mycket...

Sen i dag då jag berättade för Maggan att jag tyckte det var så hemskt sa Angelina,
:Men mamma, hon skulle fått ha mig, jag tycker inte det är hemskt då det blixtrar...
Då hade hon kanske inte varit så rädd...

Hon är väl för söt...

Så har jag varit i lägenheten i dag och packat in, gardiner, handdukar, lite kökssaker och vinterkläderna..
Riktigt kul då man kan ta lite åt gången och slipper ha sån press på sig att det ska bli klart samma dag...
I morrn ska vi köpa tapeter och färg, så kanske jag kan måla hallen imorrn, om det inte ska göras nåt särskilt åt det ...;)

Kuligt kuligt...



Bland flyttkartonger och fikabröd..

2008-08-17 @ 21:01:27

Nu så har jag packat ihop alla gardiner, sängkläder, handdukar, lite kökssaker, prydnader...
Så har jag fyllt bilen med 5 lådor som jag ska packa upp i morgon i lägenheten..
Jag har också tvättat två omgångar och bakat mig lite scones...
Så himla mysigt jag har haft det ,
Pratar med Patrik med jämna mellanrum också på datorn...
Just nu ser jag på film "Party till döds"....


Ska väl snart somna anta jag, är så himla trött... Jag som hade tänkt vila hela den här helgen, gick inte så bra..
Men jag har haft kul i stället.. Vila får jag göra nån annan gång!




Har ju gömt att säga att min älskade Patrik ska komma hem!
Ja, han ska komma hem på riktigt, han har fått jobb här så nästa gång han kommer hem då kommer han för evigt...!
Ska bli sååå himla underbart!
Fatta vad jag längtat efter denna dag, som jag nästan var säker på var minst ett år bort!
Jag kunde bara inte vara lyckligare!
Få flytta till en ny fräsch lägenhet och träffa min älskade nästan varje dag, Jag är ju fortfarande borta och jobbar i bland...
Men vi ringer alla fall gratis till varann....!
Åhh... Han gör mig så lycklig och inget kunde vara bättre just nu!





Nya lägenheten... innan renovering..

2008-08-17 @ 15:37:50

Hallå där!
I dag efter jobbet svängde jag in och tittade in i lägenheten...
Så passade jag på att knäppa några kort innan vi gjort nåt där...;)



Sovrummet..;)


Badrummet... Minus är golvet som är orange, det blir svårt att dölja det...
Men men... Vi ska ju inte bo där för evigt...
Blir skönt med Badkar, då kan vi mysa, tända ljus och dricka lite bubbel...;)



Det stora köket! Men det blir nog lagomt för oss..;) Vi kommer ju sätta upp den där bordsskivan så får vi ett litet bord som vi kan läsa tidningen på eller nåt..;)
sen ska vi ju inte ha rött där, där blir det nog den där tapeten jag pratade om...



också så vardagsrummet som kommer bli nougatbrunt och en kanske guldig fondvägg..
Eller så blir det bambuvägg som Patrik vill...;)

Jaja... nu ska jag gå och packa lite grejer i lådorna jag hämtat...;)
Så det blir lättare sen då vi ska börja flytta...

Sen ska kanske jag och Maggan ut och gå... runt Höglandssjön...
Härligt!



Lite fler filmer då jag lix håll på ...;)

2008-08-17 @ 15:27:23

Nä jag lix fick igång metoden tänkte jag att ni skulle få se hur underbart söt min syster dotter är,
(jag vet, det blir mycket prat om henne, men hon är ju så nära... och så underbar)

Här har ni henne, inte så gammal, men första gången hon dricker kolsyrat vatten...



Sen måste ni ju få se när hon skulle dricka juice...
Det roligaste är egentligen Maggans skratt när hon ser hur rolig Angelina ser ut...




Ni får ursäkta kvaliten, när Angelina var så liten hade jag inte så bra kamera...;)



Tore kör speedrace

2008-08-17 @ 15:05:33

Nu så, nu har jag fixat videon så nu kan ni få se en snutt av det roliga jag tittade på ...
Det är Tore som kör den röda häftiga bilen....




Gud så duktig jag är!



helgen som var..

2008-08-17 @ 09:47:55

Ja, blev lite lat och orkade inte riktigt skriva då det kändes som att jag hade så mycket att skriva...
Plus att jag inte riktigt haft tid...
Det har varit fullt upp...

I torsdags var jag och mamma och tittade på tapeter,,
Hitta en fräsh i vitt ljusgrått och silver som vi ska ha i köket...
Sen tänkte jag kanske ha detta i vardagsrummet...



Fast måla den bruna, för det är målat innan, och då hittade vi en färg som nästan ser ut som den där, lite glansig färg..
Och fondtapeten är lite guldglansig och jätteläcker, kommer se skitbra ut till våra möbler...
och blir så mysig känsla också tror jag, mot det grå som är nu...

Sen i sovrummet vet jag inte än, har inte hittat nåt, men ska se om jag kan ta mig dit i morgon och beställa lite, så vi kan börja nån gång..

Sen så var jag och jobbade där på kvällen till halv nio och efter det kom Lisa och hennes pojkvän över och såg på film med mig,,,
Tror både jag och Lisa somnade lite, hoppas att Peter inte tyckte vi var för tråkiga...

Sen i fredags hade jag tänkt ta det lugnt, men så ringde Anton och undrade om jag ville äta hos hans pappa, så klart man tackar ja till gratis mat...
Så blev jag fast där hela kvällen, himla trevligt hade vi alla fall,
Men var ju sååå himla trött...
Och jag hade lovat att köra hem så det var bara att vänta..
Men det var som sagt ingen fara för jag hade så himla kul ändå

Och igår så var vi till sundsvall, jag maggan anton och Angie... Vi var först på Birsta och kollade lite, köpte dock bara några underkläder...
Sen var vi en snabbis på ikea... Där hitta jag massa saker jag skulle vilja ha i nya lägenheten...
Vi får ta en liten tripp sen tror jag ..



Såna hä söta små lampor ska jag köpa alla fall... De blev jag kär i....
Så himla mysiga....!

Efter det drog vi vidare på Dragrace i sundsvall!
Det var himla skoj! Har aldrig sett sånt innan, men det var hur kul som helst..
Skulle kanske inte orka vara där en hel dag, men det var lite spännande!
Och mycket folk!
Träffade Santane där också, och gubben hennes, Tore körde så det var kul att se.

Försökte få in ett klipp från då han körde men jag vet då inte hur man gör....
Så teknisk jag är.

.http://se.msnusers.com/b948mqsic6kpogbng4kfi6p9n0/Dokument/MOV01875.3GP

Sen i går kväll kom John och Erik och hämtade mig så var jag med dem på fest...
Det var himla kul, Kusin Joel kom också,
Skit kul att träffa han lite oftare nu...

Han och jag ska kanske på Mittsverigebanan på Onsdag...
Skoj Skoj..!
Nä nu ska jag jobba lite..!
Ha det så bra!



Jag har fått nyckeln!

2008-08-13 @ 22:09:42

Jajjamen,
idag var jag och träffade hyresvärden, och nu har jag fått nyckeln till lägenheten...
Ska bli så himla kul!
Mamma och jag ska kolla på tapeter i morgon...
Spännande...
Hoppas på att jag ska hitta den där lila jag har i mitt huvud, den skimrande med svart slinger...
Det ska vi ha i sovrummet alla fall, en vägg, och resten i nån ljusare färg..
Sen i köket vet jag inte än, men jag vill inte ha rött alla fall som det är där...
I vardagsrummet blir det nog nougatbrunt med en fondvägg i cremé, kanske kan man hitta nån skimrig färg?
Jaja.. Som sagt, Patrik har gett mig fria händer så jag gör som jag vill...

Sen blev det middag hos mamma och anders, de bjöd på hemmagjorda köttbullar, köttfärslimpa och potatis, smarrigt!!
Maggan , Anton och Angelina var där med...
Sen åkte jag hem och duschade... och efter det kom Lisa hit..
Så hyrde vi 10,000 BC... Var faktiskt ganska bra...
Vi hade riktigt trevligt,
blev så avundsjuk då hon berättade att hon ska till Turkiet på nästa Torsdag...
Jag vill också! Mimmi... Vi måste åka utomlands igen!

Men nu har hon åkt, och jag funderar starkt på att lägga mig i sängen...



Blå..

2008-08-12 @ 22:19:27

En liten sminkning bara..;)



Snyggaste posen också..;)



Om man tränar och bygger muskler MÅSTE man bränna fett... Annars går det ju inte! Så det så!



Redan less på flytten...

2008-08-12 @ 22:18:05

Ja, har suttit och gått igenom allt vi hade i vindsförrådet i sovrummet... Massor som ska slängas och massor som man vill ha kvar...
Men nu är det packat i lådor...
Fast tråkigt var det... Känns jobbigt att packa precis varenda liten pinal i lägenheten....
Men kommer få det så bra i den nya ändå så...

Funderar på att kanske hitta en snygg lilaskimrande tapet med mönster på  i sovrummet som fondvägg, och de andra väggarna i kanske i nån ljusare färg i kanske lila eller nåt rosa aktigt...
Patrik har sagt att jag fick välja...;)

Nu ska jag alla fall sova...
ni får ha en trevlig kväll!



Saknar att mysa med dig....



Spöken? Finns dom?

2008-08-11 @ 20:41:40



Ja, så kom den ständiga och svåra frågan att svara på...
Finns spöken på riktigt?

Jag har alltid trott det, eller alla fall hoppats att de ska finnas... Blir så mycket häftigare då..
Och i vårt förra hus var jag säker på att det spökade, stereoon gick i gång och stängdes av hur som helst, liksom tvn och elen i min lilla stuga jag bodde i... Hörde konstiga ljud och saker ramlade ner utan nån orsak...
Till slut blev jag så less och ropade rätt ut i luften,
"sluta nu, jag vill inte att du ska hålla på så här" Och efter det märkte jag inget mer, strömmen kom tillbaka och allt var som vanligt...
Om det var spöken eller bara nåt kabelfel kan jag inte bevisa...
Men jag kan tro...

Sen nu i den lägenheten vi bor i i dag så har jag haft sjuka mardrömmar...
Varje gång Patrik åkt till Norge brukar jag vakna och drömma...
Ja, jag vet att jag vaknar för jag öppnar ögonen, och då ser jag en gubbe sitta på tvn i sovrummet och bara titta på mig, samma gubbe i taket ovanför mig och titta på mig.....
Har hänt flera gånger... Jag vaknar och ser honom ...Men övertalar mig själv att jag inbillar mig och tänder lampan, och då så syns han inte... men så fort jag släcker igen ser jag honom....
Har hela tiden tänkt nästa morgon, fy vilken sjuk dröm, känns så verkligen... Skulle nästan kunnat svära på att jag verkligen sett en gubbe i rummet, om det inte varit för att jag visste att jag sovit...
Men det var ju så verkligt...
Sen förra torsdagen vaknade jag mitt i natten, tittade ut över sängkanten och där till min stora skräck,
hoppade denna man upp och skrek så jag blev superrädd... Jag skrek rätt ut och bara skakade...
Patrik vaknade och höll om mig så jag inte skulle vara så rädd... Så somnade jag ....
Men i natt så vaknade jag av att han satt nere vid sänkanten och drog i min fot...
Superläskigt eftersom då hade jag och Malin suttit och pratat och tänkt, tänk om det är ett spöke....
Usch, det blev en jätte jobbig natt...
Jag som hela tiden intalat mig att jag har verkliga drömmar...
För det känns verkligen som att det hänt på riktigt...Att han verkligen har varit där...
Jag vet att jag öppnat ögonen och trott att jag varit vaken, men att det fortsatt spelats upp en dröm för mina ögon...

Men nu är jag inte så säker...Tänk om det verkligen finns nån här, nån som vill visa att han finns här?
Det är så läskigt, men samtidigt så spännande...

Jobbigast att jag måste sova ensam i natt.....
Vi får se vad som händer...
Och om det kommer sluta med såna drömmar då vi flyttar vem vet?



lyckligast!!

2008-08-11 @ 20:19:40

Nu har Patrik åkt till Norge igen, och jag har just kommit hem från ett superjobbigt träningspass på gymmet, den här gången blev det Body Jam, (träningsdans) ... Med Lisa..
Super kul! Kändes verkligen att jag förbrände kalorier och fett... Underbart!
Och vilken styrka jag kommer få i benen....


Trots allt kunde jag inte vara en lyckligare tjej idag!!  helt underbart! best day ever!!



Sötungen!

2008-08-10 @ 19:46:10

Gossip girl modell?











Helgen...

2008-08-10 @ 19:41:53

ja som ni kanske fattat har Patrik kommit hem nu, så det har blivit lite bloggande...
plus att jag har haft lite fullt upp och fått ett nytt modem från bredandsbolaget som ska installeras...

Torsdag

Patrik kom hem och vi åkte och kollade på lägenheten...
Vi har nu bestämt att vi ska tapetsera och måla om själva, så slipper vi betala dubbel hyra, vi får nyckeln den 21 augusti tror jag, och behöver inte betala hyra förrän i oktober... Det är ju ganska bra deal..Plus att de står för material och allt...
Helt underbart!
Så slipper vi också fösa över alla grejer i lägenheten på en helg och sen renovera, nu kan vi ta det ganska lugnt..;)
Känns superkul och skönt att få flytta dit... Längtar så..
Sen får vi väl se om 3:an blir ledig då står vi ju  på tur på den också...

Patrik var jättehungrig och grinig så vi åkte på Max och åt, jag, patrik, maggan, anton och Angelina.. Trevligt trevligt! 




Angelina ville åka rutchkana innan maten...;)
Direkt efter maten åkte jag och Maggan på gymmet som vi bestämt tidigare, trots matvalet innan...
Angelina fick följa också..



Vi var inte såå himla engagerade, så det blev lite slamsigt... men vad kan man göra då Angelina kommer och skriker i hela salen, "Men moster, sluta träna da!!! Du skulle ju vänta!"

Haha! Men vi hade kul...
Sen var det bara hem och se på film med älskade!

Fredag

Jobbade hela dagen...



Nån som blev glad då hon hörde fotoklicket så hon bjöd på en pose..
Stolt som få över att ha gjort ett eget badrum äntligen! Snart kan hon allt! ;)



Sen på kvällen satt jag hemma hos Patriks föräldrar och såg på tv med Lisbeth då herrarna var i garaget inför den stora tävlingen i helgen...
Ganska trevligt det med...

Lördag

Gick på stan med lillastyster, skulle köpa nya träningsskor då mina gått sönder, hittade ett par jättefina på dinsko för 99:-, vilket fynd... Sen blev det en träningsdress som jag skulle kunna dra över efter träningen eller då jag och Maggan ska ut och gå..;)



En gul och grön tröja som jag också kan ha när jag ska heja på Patrik och Roger då de kör folkrace..! ;)



Systrarna lika... Maggan köpte dock inte sin, men vi får väl se om hon gör det sen..;)
Snygga var vi alla fall!

Sen blev det en sväng till folkracen och kolla då patrik och Roger körde lite, tyvärr gick det inte så bra för Patrik...
Men kul att  få åka dit och pussa på honom lite..

Sen blev det gymmet igen...
Vi har varit sååå duktiga, 3 gånger på en vecka... Börjar komma i gång nu..

Sen på kvällen åt jag och Patrik middag på Matcompaniet... Mys mys
Efter åkte vi till Maggan och Anton och festade lite.. Blev med körning för min del...
Men det gjorde inte så mycket...
Var inte så inställd på utgång så vi åkte hem då vi skjutsat ner de på Olles...


Me and My Honey!

Söndag...

Fick ju lov att åka och jobba eftersom vissa vägrade... Men alltid sönt att ha den där extra slanten med...
Den behövs ju alltid..
Sen var det ju bara nån timme så det är ju ingen fara...
For och städade firmabilen sen, vet inte vilka sölgrisar som suttit i den, men spåren efter´dom är borta nu alla fall...;)

Sen har jag bara suttit hemma och sett på tv, sminkat mig, läst tidningar...
Nu är Patrik hemma och vi ska åka och köpa chips nu....;)
sen ska vi spela kort, kolla i Halens och mysa framför tvn...



Snart är det helg..

2008-08-06 @ 22:26:48

Snart så... Snart så är det helg, och i morgon kommer min älskade hem...
Ska bli så härligt att se honom igen...

Jag är så himla trött nu, hoppas jag ska kunna somna på en gång...
Ni får ha en trevlig kväll!



Presentask från Helena Rubenstein

2008-08-06 @ 22:23:25

Åhh... Min lilla underbar lillasyster har köpt en presentask till mig....
Så söt hon är..
Jätteglad över den..



Men nu är jag för trött, annars hade jag ju sminkat mig och testat den...
´fast jag har ju redan provat den och vet att den är underbar...;)

 



Det blev några varv GoCart

2008-08-06 @ 22:13:09



Det ringde i dag, just då jag tänkte blunda och vila ögonen lite..
Det var ingen mindre än Kusin Daniel, han som jag satt och tänkte på i veckan, eftersom vi ses på sällan då de bor i Luleå, eller Joel har ju flyttat hem, men jag har fortfarande inte tagit mig i kragen och hälsat på honom... Har inte blivit ditbjuden heller...
Så var det lite kul att han ringde, han ville att vi skulle köra Gocart...

Och så klart jag ville det, så kul att umgås med Kusinerna i  bland..: Maggan följde med, men vägrade köra... Hon var förste kameraman i stället...





Haha! Ja jag vet, jag bjuder på den här bilden, bara för att jag så sällan får kort med dessa biffar..;)
( ni behöver ju inte koncentrera er på min mun)


Vi är redo för en omgång...

Tyvärr så gick det inte särskilt bra för mig, som vanligt.. det är kul, men samtidigt så tråkgigt att det ska gå så dåligt...
Jag var sist i mål, började först! Inte alla som klarar det...
Snurrade några gånger och då passade de på att köra om, jag som stylade lite..;)



Hade alla fall himla kul...


Fast jag tror Maggan hade mindre kul medans vi körde... Det här roade hon sig med..



Haha! Maggan, fatta vad jag älskar dig för den du är... du är så himla härlig!!!





Så här nöjd och glad var jag efteråt... men inte höll min frisyr hjälmens kramar...

Ja som sagt, jättetrevligt att de tänkte på oss och att vi hittade på nåt, ska se om vi inte kan hitta på nåt annat trevligt snart igen...;)







Nya lägenheten..

2008-08-06 @ 17:45:29

Ja, så i morgon ska jag förbi lägenheten och diskutera lite med hyresvärden...
Antar att det är nåt om när vi ska flytta in och vilka färger vi vill ha i alla rummen...
Känns jättekul att flytta dit, även fast det kommer bli litet... Så tror jag ändå att vi kommer trivas...
Jag hoppas det alla fall...;)
Jo men det kommer vi göra... Är ju så bra läge, och nära till Maggan & Co...

Så här ser planlösningen ut alla fall...



I morgon kanske jag kan knäppa några bilder, så får ni se hur det ser ut innan inflyttning...;)
Och sen en uppdatering då det är nymålat och möblerat a´ Patrik och Sandra stil




Semester trött??

2008-08-06 @ 17:30:31

Åhh... Jag är så himla trött i dag..
Ska strax gå och sova en stund innan jag och Maggan ska gå på gymmet...
Men bloggnörd jag blivit då Patrik är borta så måste jag ju skriva ett inlägg innan...;)

Har jobbat i dag, och det känns som att jag jobbat en hel vecka.... Slår mig hela tiden att det bara är onsdag...
Gud så sakta det kan gå i bland....
men men... har kaklat klart badrummet, och gjort tätskikten så nu kan jag köra på i morgon utan avbrott...
Känns skönt..;) Slipper man tjafsa så mycket..;)

satt och tittade på lite kort i dag...
Många tycker ju jag och Maggan är så himla lika, Har hänt så många gånger att de trott vi varit samma person...
Men jag vet inte... är vi så lika??










Nå vad tycker ni?? Är vi verkligen så lika?
Jag vet att jag har ETT kort där jag själv kan se att vi är ganska lika, men inte annars...
Har inte det på datorn, men ska fixa det, men annars tycker jag vi är så himla olika nu...




Haha! Fick bara lov att ta med denna... den är hur skön som helst, visar verkligen att vi är knäppa familjen...



Baka bullar...

2008-08-06 @ 17:09:00

Glömde ju att lägga in ett inlägg om att jag och Angie bakade inflyttningsbullar till Maggan och Anton i deras nya lägenhet...
Vi hade jätte kul, och de blev jätte goda!



Sötsnuppan ville posa lite innan med ett lite hjärta hon hittat....



Hon skulle kavla...Men ville inte bli skitig om händerna...



Också på med lite Vaniljkräm... "Får jag smaka på de? Jag gillar sånt"



Dom blev riktigt goda, och stora som cafebullar...
Tack vare Mimmis goda recept än en gång... Ska övertala henne att bli nya Leila..;)

Men Angelina blev less, vi skulle egentligen göra chokladbollar med, men hon ville hellre leka med pärlorna jag köpte när jag var i Malmö..;)



Det blev ett lååångt halsband!



Kväll igen... sova gott efter skräckis? eller köpa en Audi A4 1,8t

2008-08-05 @ 22:37:59

Ja så när Anton var hit och skulle kolla datorn, han la in en annons på sin bil som han ska sälja, en Audi A4 1,8t, (intresserad? gå till denna sida för mer info om denna räzerbil! http://www.blocket.se/vi/17416593.htm?ca=4_s )



Den är faktiskt ganska läcker!
Bara att slå till och köpa!

Sen blev det att hyra en skräckis, "rec"... Helt världelös.... Visst det var lite läskigt i bland, men den var så himla dålig... spansk dokumentär om när en grupp männsikor blir instängda i ett hyreshus, med ett farligt virus som gör alla till dåliga kopior av Dawn of the dead! .....
Suck... Inte ens så jag känner mig rädd nu då jag sitter här hemma alldeles ensam....

Jaja... Nu ska jag gå och sova alla fall!
God natt!

Så snyggt det blev här!

2008-08-05 @ 22:22:57

ÄNTLIGEN!!

Nu har jag fått min nya design....
Känns jättekul! få nåt eget liksom...
Och det kan vi tacka
http://evlajndesign.blogg.se/ för att hon fixade den till mig...
Helt underbart!!!

♥Tack så mycket!!♥



Nu blir det spännande...

2008-08-05 @ 18:04:52

Är hemma efter en dag på jobbet som kännts som en vecka.. Men det är skönt det, för det betyder att det känns som att jag hunnit med massor..;)
Har massa känslor i musklerna idag, med andra ord träningsvärk...
Är helt slut efter allt bärande på jobbet av allt kakel och klinker... fick 3 pallar i dag..
Så ska väl kanske vila lite framför tvn..
Men först skulle Anton komma förbi, antar att det är datorn han är ute efter...;)

Hittade lite roliga bilder på mig själv i går... gamla...



Jag var blond och långhårig...
Längesen... känns konstigt att se att jag sett ut så där, känns så annorlunda...;)



Eller vad tycker ni, är jag lik mig? Skulle mina klasskamrater känna igen mig om de inte sett mig sen jag var blond?


Snart kommer det hända saker här på bloggen... Spännande!



Då var det dags igen..

2008-08-05 @ 06:33:28

Ja efter en god natts sömn och lite frukost är jag nu klar för jobbet igen...
Har riktigt med träningsvärk idag, men det är skönt...
I kväll ska jag och Maggan gå ut och gå med Syncro...
Men innan ska hon till Umeå och shoppa, och då ska hon köpa Helena Rubensteins underbara mascara..;)

Så har jag slagit rekord igen på besökare..;)
117 stycken var in och kikade igår, men inte så många skrev nåt....
Ja ja... det kanske kommer... :)

Nu ska jag åka och hämta Malin... Äntligen får vi ses lite.. Hon har inte haft tid med mig mer än ett biobesök och en förfest i sommar, arbetsnarkoman som hon är,  så det ska bli kul att få tillbaka vardagen igen och umgås lite mer med henne...

Ha en bra dag!



trött...

2008-08-04 @ 22:43:34

Nä nu mina vänner, nu ska jag sova lite..
Är så himla trött efter en dag på jobbet, och en sväng på gymmet,
sen över till Maggan och Anton och klippa han och Angelina..


Anton efter klippningen...;)



Angelina förbannade mig till kort lugg...



Maggan var måttligt road..;)

Tack för en trevlig kväll, tróts att jag bangade på filmen... men jag ska ju jobba i morgon mot vissa andra..;)

Nu hoppas jag på att få sova snart....



Är Angelina världens coolaste?

2008-08-04 @ 22:34:55

Åhh... Ni ska bara se vilka undebara kort jag hittade på Angelina i mitt gamla kort...!
Har aldrig skrattat och njutit så mycket på samma gång...;)

Hon är helt bedårande,,, Så himla söööt!!
Och hon är min systerdotter!
Så stolt!


Haha! Jag älskar dem!!
Hon är min ögonsten!



Jag och syster är såå duktiga!

2008-08-04 @ 18:14:36

Har just kommit hem från första dagen på jobbet...
Så klart har det varit ganska lugnt eftersom vi inte fick nån kakelleverans i dag...
Så vi har mest bara väntat... Förberett så mycket vi kan men....
Ja skönt att komma igång alla fall...
Så är det ju så fint väder i dag så det gör det ju ännu bättre...
Jag och Maggan var på  gymmet sen efter jobbet...
Så himla duktiga vi är... Nu ska ni få se på andra bullar, nu ska vi verkligen ta tag i träningen ska ni se...
Och när jag flyttar granne med dem så kommer vi göra det på allvar!
Kommer bli helt kanon!

Nä nu ska jag slänga mig i duschen...
Sen ska jag se om jag kan leta reda på några gulliga bilder på Angelina...
Har ju lånat pappas minneskortsläsare så jag hoppas jag ska hitta en massa gammla kort på henne i mitt minneskort från min gamla mobil som gått sönder...;)



God Morgon

2008-08-04 @ 06:09:00



Ja, så var det första dagen efter semestern, kan inte säga att jag sovit mycket, men tack vare det vackra vädret så var jag pigg som en lärka då jag vaknade!
Underbart!
Nu ska jag ta och äta lite frukost, sen ska jag hämta Malin, så ska vi jobba idag...
Efter det hade jag tänkt dra med Maggan på gymmet, och sen ska jag kanske klippa Anton...
Vi ses sen!



Vem kan somna tidigt sista natten på semestern?

2008-08-03 @ 23:30:40

Övik city by night...

Åååhh...Jag vill så gärna sova... men jag är pigg....
Har ju inte vänt på dygnet, för även om det har blivit många sena kvällar hela semestern så har jag ju vaknat vid 8 tiden varje morgon...nästan... och det är ju bara 2 timmar senare än när jag jobbar... Men jag går kanske och lägger mig 4-5 timmar senare än när jag jobbar...
Men nu så är jag trött, men varje gång jag stänger ögonen blir jag pigg....
Jag saknar nån att hålla om när jag ska sova...
börjar nästan få lite prestationsångest nu då jag inte kommer få den sömn jag räknat med...



Nä ett nytt försök är det värt...
Önska mig lycka till..
Ha en trevlig natt allihopa,

Och alla ni andra som börjar första dagen efter semester´n i morrn som jag ,
sov gott och hoppas ni får en bra start efter semestern!



Min själsfrände?

2008-08-03 @ 22:03:40

Har så tråkigt nu då min älskade åkt, så hittade jag denna lista hos http://rockisdelicious.blogg.se Så jag tänkte också prova mig på det tills han ringer mig och säger att han är framme i Trondheim...


Vad heter han: Lars Patrik Nylander

Vad har han för favoritfärg?: Gul och grön? ( som folkracebilarna?)

Vad har han för ögonfärg?: Brungröna

Klädstil: ja, han har väl lite skatarstil kvar, men jag försöker få honom att klä sig som en riktig hunk, sakta men säkert går det framåt, men han är ju snygg i det mesta...

Har han färgat håret nån gång: Nån slingade det då han sov tror jag, sen har jag färgat det mörkt, så snygg han blev!

Längd: typ 1,90? eller mer?

Har han klippt sig någon gång: Många gånger, inte så ofta som det skulle behövas för det hinner alltid bli riktigt långt mellan gångerna... Just nu är han sexig i Prison Break snaggat...

Har han piercat sig: Aldrig, vad jag vet alla fall

Har han några tatueringar: nä, han var på väg, men drog sig ur, men det ska väl bli nåt stort på benet... (porträtt på mig tycker jag ..;)

Dricker han: Mmm... men bara öl för annars blir han dålig, (gångerna han blir dålig ändå är för att han bli åksjuk, får se om det går bättre nu då vi flyttar och han måste gå hem)

Röker han: mja.. mest feströker.

Vad har han för mobil: Nån ericsson photoshot sak, med värdelös joystick...!

Vad vill han bli när han blir stor: han är redan stor så hans drömmar är nog slut.. förutom att han vill bli min man..

Vad har han för färg i sitt rum: Han har inget eget rum, vi delar ju, så just nu är det vita tapeter med nåt konstigt ljust mönster på ..

Har han någon/några systrar: Jajjemen, Johanna, som lämnat Övik för storstaden stockholm och sin pojkvän..

Har han någon/några bröder: Jajjemen, Mikael, som lämnat Övik för Linköping som elfelare och sin flickvän följde ju med..

Är han född i sverige?: Japp

Vad är hans favoritmat?: Hmm... Hemma mat, bacon och spagetti, bortamat, Accapulco

Vilken mat hatar han?: Lindas chipslåda med tonfisk

Vad tror du att han skulle göra om han vann 1 miljon: Så snäll som han är skulle det nog skänkas bort massor, familjen, mig, sen skulle han nog köpa en gård med ett superstort garage där han kan ha minst 30 tal folkracebilar...

Vad brukar han göra efter jobbet: Vara i garaget...laga mat åt mig

Vad heter hans pappa och mamma: Lisbeth och Roger

Har han bråkat med nån någon gång: Hmm... ja det var nån som mucka mot honom på Mcdonalds, nån som nu jobbar som G4s säkerhetsvakt...;)

Vad brukar han göra på helgerna: Vara i garaget, umgås med mig...

Vad har han för musiksmak: det som alla gullängets pojkar gillar, Foo Fighters... Han hatar all min musik...

Brukar han svära mycket?: nää.... nån gång i bland bara

Vad för bil kör han?: Skoda fabia RS... lillräsern...

Hur/var träffades ni första gången?: Bowlinghallen i övik, han tränade bowling, jag hade praktik där, han var blyg, jag luskade fram nummret och hörde av mig, sen flöt det bara på och här är vi, 5 år senare..

Vad är han rädd för?: att inte få köra folkrace...

Vad påminner dig om honom: Foo fighters låtar på radion, parfym, amazoner, göteborgsrapé...

Vad var det första han sa till dig: hej, jag vill ha en tävlingskupong....

Vad var det första du sa till han: det kostar 40 kronor...

Vad brukar ni oftast skicka sms om: Hur mycket jag älskar honom och han mig när han är i Norge

Är han beroende av något?: Mig, och garaget

Vad kallar du han: Älsklingen, Putterutten..

Vad kallar han dig: Älsklingen, Sandra, sötnos...

Tränar han: Näää.... Han har ju inte tid, han måste ju vara i garaget...

Hur länge har ni vart tillsammans: snart 5 år och 5 månader... 10 augusti för att vara exakt...

Hårfärg: ljusbrunt med en vit fläck..

När fyller han år: 7 juli

Om du skulle ge han en blomma då han fyller år, vilken blomma skulle det vara?: hmm... rosor, eller nån stor blomma...

Om du skulle beskriva han med 3 ord, vad skulle de vara?: Snäll, omtänksam, snygg

Gillar du han?: Älskar honom av hela mitt hjärta! Han är mitt allt, alldeles underbar!



Underbart!

2008-08-03 @ 21:10:41



Jag är så lycklig,
Lycklig som få verkar få chansen att vara i dagens samhälle,
så mycket ondska och smärta i folks liv,
så mycket att oroa sig för,
så mycket sjukdomar,
så mycket hjärtesorg,
så mycket övergivelse,
så mycket fattigdom,
så mycket ilska,

jag kanske inte är rik på pengar,
för vissa är jag kanske det,
men mot andra inte,
Men jag är rik på så mycket annat,
jag har ett rikt liv fyllt med
så mycket glädje,
så många vänner,
så stor familj,
så mycket lycka,
så mycket kärlek,

Jag har så mycket att glädjas över,
så mycket att berätta om, 
så mycket att vara stolt över,
så mycket att drömma om,

Tack för allt jag får förgylla mitt liv med!



så okunnig jag är...

2008-08-03 @ 21:05:00

jag kan inte fatta hur folk lär sig att göra om sina bloggars utseende...
Nu har jag suttit och läst en jättebra informationsblogg om hur man fixar allt...
Men jag kan då ändå inte få det att funka... Det blir bara ett litet kryss....

Nån som kan hjälpa mig kanske? skulle vilja att den var lite mer feminin, lite mer bilder på mig kanske, lite harmonisk...
Är säkert jag som har för dåliga program för att lära mig...

Jaja... Jag ska prova lite till...



tråkigaste söndagen på lääänge

2008-08-03 @ 17:43:33

Jaha... så var den här... Söndagen jag fruktat och som jag velat skjuta upp så mycket som möjligt,...
Började med att åka på subway och äta frukost tillsammans... Mysigt
sen blev det lite handel till Patrik på resan..
sen åkte vi hem och han packade sina väskor och sen åkte han... Till Norge...
Så himla tråkigt och ledsamt...

Men även fast jag är ledsen över att han inte är hemma hos mig, så är jag så lycklig över att han är min, och över att jag vet att han kommer hem till mig igen snart...



Han är min drömman och ögonsten, den enda jag vill ha!



Har jag sagt att vi bestämt oss för att flytta nu? Det ska vi alla fall, till en 2:a i samma hus som lillasyster... Ska bli hur trevligt som helst! Den är ju mycket mindre än den vi har, men det är alla fall inget snetak nånstans, inget kluckande avlopp, äckliga småkryp och halvdassig lägenhet... Nu får vi en helt nyrenoverad lägenhet och det känns alldeles underbart!
Sen står vi ju på kö och väntar på 3:an i samma hus, den är ju vad vi egentligen vill ha, men jag kan nog tänka mig bo i den mindre lägenheten i nåt år ändå...
plus att det är bra läge, jag får nära till gymmet, stan, sibylla, statoil och lillasyster så klart!
Ska bli jätte kul att bli granne med henne och få dem att bli en större del av mitt liv...
så hela augusti ska de renovera lägenheten, sen får vi se om vi flyttar in på en gång eller...;)




Världens kanske mysigaste picnic?

2008-08-03 @ 17:30:51

Jag och Patrik var på en jättemysig picnic igår, sista kvällen tillsammans...
Vi tänkte åka ut till Fors, där vi varit och grillat förut, men åt det hållet var det så himla mycket moln så vi fick lov att åka åt det andra hållet...
Och då drog det till Dekarsön..
Kolla molnen mot Fors och molnen mot Dekarsön



Snacka om att man fick många minnesbilder där, så många sommrar vi spenderat på Dekarsögården och på Solbacken... Så himla kul vi hade när vi var där... Sånt saknar man då man blir för gammal för läger... tråkigt..

Kyrkan som vi hade gudstjänsterna i på lägrena... Så mysigt det var, och i kullen bakom hade vi lägereld på kvällarna och sjöng Laurenzia för fulla muggar tills vi alla hade mjölksyra i benen!



Alla fall så åkte vi till


Jättemysigt ställe, det var en liten udde som vi slog oss ner på och tog fram engångsgrillen och grillade lite Denniskorv och spelade kort...
Vi kunde inte fått en bättre dag... Är så glad att vi åkte dit, känslan att vara där med min älskade Patrik, höra vattnet klucka mot stenarna, känna lukten från grillen, solen som bränner mot huden och bara känna den där oerhört underbara känslan av total lycka och förälskelse! Jag är verkligen lyckligt lottad genom att jag kan känna lycka bara av att se vatten, vackra blommor, solen skina eller höra Patrik säga mitt namn... Märker hur jag uppskattar de små sakerna i livet och hur så lite som en blomma kan fylla hela min kropp med lyckokänslor... Alldeles underbart tycker jag ... Önskar att alla kunde få lite av det varje dag!



Udden vi grillade på



Patrik - Grillkungen!



Medan korvarna väntade på att få färg, blev det lite "vänd-tia"... Snacka om mysfaktor..





Två mysisar som tycker om varann...

Tog även lite vackra bilder där, det var så himla fint där!



















Det var verkligen en helt underbar dag där, och det bästa var att jag fick dela den med min älskade!


Senare på kvällen blev det middagsdejt på O´learys...

Jag och Patrik bokade bord och åkte på O´learys och gjorde oss snygga och åkte dit..

Väldigt romantiskt och jag är så glad att jag har honom... Han gör mitt liv så lätt och underbart!




Patrik var nysnaggad och fräsh!



Jag hade också fräshat till mig lite...;)



Så avslutade vi kvällen hemma hos Maggan och Anton som skulle ut och festa... Vi var inte sugna på utgång, men vi kunde ju umgås lite... Börjar ju bli ganska van att träffa dem...;) Trevligt trevligt!



Star Wars

2008-08-02 @ 13:29:14

Ja, så igår var vi på STAR WARS, the exhibition...
Jag var väldigt förväntansfull efter att ha träffat de häftiga soldaternapå stan efter invigningen...
Men... Så besviken jag blev...
Det var verkligen ingen action där, var less efter första våningen, och då var det 3 kvar....
Det var verkligen som att gå och kolla i nåns garderob, det här hade jag på mig på bröllopet, och det här när jag åkte flygplan, den här när vi jagade monster... Jaja... Skitkul då man inte fattar nåt, har ju fortfarande inte sett filmerna heller..
Visst det var coolt att se det som verkligen var med i filmerna... Men det blev ju kaka på kaka.. samma sak hela tiden...
Och inte en enda riktig soldta var där... Allt var inglasat och stelt...
Nä det var inget för mig... Men det är ju kul att det lockar så mycket folk, hoppas de flesta är mer belåtna än vi...


Fick alla fall trevligt sällskap dit..;)


Var coolt att kolla på de miniatyrerna de använde i filmen, riktigt snyggt gjorda...;)






Jaja, jag var där, jag såg det och jag gick...



Grillkväll med goa vänner!

2008-08-02 @ 13:21:04

I onsdags så hade vi grillkväll, jag, Patrik, Maggan, Anton, Angelina och Lisa!
Vi hade jättekul..! Kul också att alla får träffa Lisa som jag pratat om..
Satt bara och prata en massa, åt god mat, massa fika och godis slank ner också..
Maggan och jag härjade som vanligt och Angelina var jättetrött och grinig...
Kvällen slutade med att Angelina följde med oss hem och sov hos oss... Jättemysigt!
Vi såg på Busungarna!! Måste vara den sötaste och roligaste filmen jag vet,
och Maggan och jag citerar den ofta tillsammans.!





Är inte hon Coolast i hela övik?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0